![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1849? Full Title: On the Origin of Species by Means of Natural Selection, or the Preservation of Favoured Races in the Struggle for Life. Ik zou daar nog aan toevoegen de te voorziene collaps van het meest succesvolle soort, de mens, door overbevolking. Het was trouwens bij Malthus dat Darwin de mosterd haalde. Laatst gewijzigd door eno2 : 22 mei 2010 om 09:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() De grootste bedreiging van d e mens komt van zichzelf, en dat verklaaart waarom hij steeds slimmer en slechter wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Staatssecretaris
|
![]() Wat is eigenlijk de bedoeling van dit topic?
Darwin had uiteraard niet op alles een antwoord of voor alles een verklaring. Hij beschikte ook niet over de middelen waar men nu over beschikt. Natuurlijk is veel van z'n werk achterhaald nu. Wat we nu menen te weten zal over enkele jaren ook wel achterhaald zijn. Naast z'n werk op zich is het vooral van belang dat men het destijds ruimer aanvaard heeft. Dat maakt van Darwin de grondlegger van van het verdere onderzoek. Zonder Darwin zou je vandaag de dag nog op de " figuurlijke branstapel" eindigen met je genetisch of ander wetenschappelijk onderzoek.
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#29 |
Vreemdeling
|
![]() Tbh... het deel waarbij Darwin cirkels maakt ontgaat mij volledig. Darwin beschrijft in essentie een proces van stimulusrespons reacties over periodes. Op dit moment zijn er veel verbeteringen van zijn theorieën doormiddel van bv de genetica.
Net zoals Einstein de newtoniaanse fysica verbeterde. Claimen dat Darwin cirkelredeneringen maakt is zeer kort door de bocht en toont dat je je hierin niet verdiept hebt. Om terug te komen op 1 van je eerste posts, ja mensen lezen die boeken. Imho is dat boek gelezen hebben zelfs een vereiste om commentaar te geven op de theorie dat zouden ze je normaal moeten aangeleerd hebben tijdens jouw opleiding. wikipedia is geen referentie ^^ Oorspronkelijk geplaatst door eno2 De grootste bedreiging van d e mens komt van zichzelf, en dat verklaaart waarom hij steeds slimmer en slechter wordt. Het eerste stuk ga ik mee akkoord. Het feit dat dit een verklaring vormt voor het 2de niet. Indien jij dat vindt, bewijs! Laatst gewijzigd door Saintjulie : 23 mei 2010 om 14:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.marcanario.com/wp-content...4/optimist.jpg |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zal er wel één van mogen gebruiken om the Beagle achterna te gaan, weliswaar in het zwart, maar toch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Darwin formuleerde een slang-bijt in staart- redenering. De sterkste blijft overeind (in destrijd voor het leven) en evolueert. Natuurlijk dat, wie bezwijkt evolueert niet. Het zou ook al aardig verkeerd moeten lopen als ook de sterkste niet overeind bleef. Hij is trouwens de sterkste omdat hij overeind bleef. De vanzelfsprekendheid van die "redenering" geldt nu in de cultuurwetenschappen als een basis van kennis, gelijkwaardig aan die van de exacte wetenschappen... Laatst gewijzigd door eno2 : 25 mei 2010 om 08:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 25 mei 2010 om 10:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat het een cirkelredenering is, is al eerder weerlegd. Het is een stropop.
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Heb dat dacht ik al elders ook al vermeld; wetenschap begint met het verzamelen van sporen en indicaties die tot theorieën verwerkt worden om dan getoetst te worden aan de realitiet door onderzoek. Dat onderzoek naar de feiten of de waarheid zorgt er vaak voor dat theorieën aangepast moeten worden of net bevestigd. Het is dus een dynamisch iets; men heeft enerzijds de meest aannemelijke maar weloverwogen theorie (een vorm van geloven in iets) die waar nodig door het vinden van bewijzen of tegenbewijzen aangepast wordt volgens de vergaarde kennis. Religie daar in tegen stoelt op het blind geloof in dogma's en doctrine van theorieën die niet bedoeld of onderhevig zijn aan die dynamiek zoals hierboven beschreven.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Trouwens, ook de soorten die zijn verdwenen zijn geëvolueerd. Hoe kom je erbij dat die niet geëvolueerd zouden zijn?
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Wat is de sterkste? Dat is dat wezen dat zich het beste kan aanpassen aan de veranderingen in zijn leefwereld. Daarom dus niet altijd de fysiek sterkste. Ultieme voorbeeld hiervan zijn muggen, insecten, bacterieën en virussen; die overleefden en zullen dat blijven doen alles als soort.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |