Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2010, 12:52   #21
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
als de hypocrieten van de NVA de Maddensdoctrine iet of wat zouden willen toepassen, dan waren ze nooit in de Vlaamse Regering gestapt, al in 2004 niet.
Het is een kaakslag voor het Vlaemsche volk, zeg ik.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 12:52   #22
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
En als ze dan met hun vingers diep genoeg in de vetpotten zitten kunt U het vervolg zelf wel raden.
ik kan die gevolgen al voorspellen voor ze in (de federale deze keer) vetpotten zitten

Laatst gewijzigd door Anna List : 17 mei 2010 om 12:57.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 12:55   #23
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
als de hypocrieten van de NVA de Maddensdoctrine iet of wat zouden willen toepassen, dan waren ze nooit in de Vlaamse Regering gestapt, al in 2004 niet.
jij bent wel de grappigste, hoe kan je nu iets bewerkstelligen als je niks te vertellen hebt.
Als VB'er zou jij dat verdomd goed moeten weten.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 12:55   #24
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Op welke manier haalt dat de Maddensdoctrine onderuit???
de madensdoctrine gaat er (terecht) van uit dat het federale niveau momenteel verarmt en op (vrij korte) termijn zijn basisfuncties niet meer zal kunnen financieren (tenzij zij 'gedekt' worden met regionale overschotten)

wie nu bereid is te praten over aanpassingen aan die financieringswet ... opent de deur naar Vlaamse toegevingen en (erger nog) naar redden van de B staat.

we hebben gezien hoe franstaligen onderhandelen...het is veiliger af te wachten en die financieringswet te handhaven tot Walen vragende partij zijn én bereid tot toegevingen.
Oud 17 mei 2010, 12:56   #25
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
ooh, de gebruikelijke tirade tegen politieke partijen die, ooh schande, verkozen geraken en dan, oooooh walging, in een regering stappen. En dan komen de verwijten van 'zakkenvullers, vetpotten, blablabla'.

Als de N-VA in een regering stapt zonder staatshervorming, dan mag je roepen. En dan zal ik even hard roepen. En een VB-lidkaart kopen. ('k zal er voor jou ook een meebrengen )
gij kent mij beter dan dat ... of ge hebt ni opgelet
Oud 17 mei 2010, 13:00   #26
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
de madensdoctrine gaat er (terecht) van uit dat het federale niveau momenteel verarmt en op (vrij korte) termijn zijn basisfuncties niet meer zal kunnen financieren (tenzij zij 'gedekt' worden met regionale overschotten)

wie nu bereid is te praten over aanpassingen aan die financieringswet ... opent de deur naar Vlaamse toegevingen en (erger nog) naar redden van de B staat.

we hebben gezien hoe franstaligen onderhandelen...het is veiliger af te wachten en die financieringswet te handhaven tot Walen vragende partij zijn én bereid tot toegevingen.
NVA zal onderhand wel doorhebben dat als zieken, doppers en gepensioneerden door de toepassing van de maddens doctrine op droog zaad gezet worden deze groep zich en masse tegen haar zal keren.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 13:02   #27
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
NVA zal onderhand wel doorhebben dat als zieken, doppers en gepensioneerden door de toepassing van de maddens doctrine op droog zaad gezet worden deze groep zich en masse tegen haar zal keren.
dat lijkt me sterk !

enige bron voor wat u beweert ??? lijkt me bovendien heel sterk dat de PS federaal op die dingen wil gaan knippen ...
Oud 17 mei 2010, 13:03   #28
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
gij kent mij beter dan dat ... of ge hebt ni opgelet
Of, derde optie, 't was ni naar jou gericht
Oud 17 mei 2010, 13:07   #29
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:

Is dat dan niet wat hypocriet (ik heb in het achterhoofd dan de kritiek op bv de N-VA dat ze het federale spel meespelen in plaats van het de rug toe te keren)? Als je de opmerking van Muyters in een andere context plaatst, kan je evengoed stellen dat de N-VA over die financieringswet wel wil praten in de context van een confederalisme. Bij dat laatste is er geen financieringswet meer nodig.

Nu acht ik Muyters eerlijk gezegd niet in staat zo'n gedachtespinsel te verzinnen, maar bon.
Oud 17 mei 2010, 13:09   #30
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Misschien een manier om de Waalse financiering te controleren??
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 13:10   #31
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
dat gaat volgens DS over de plannen van supervisie en hierarchie, en zegt niks over de financieringswet

DS vermeld uitdrukkelijk dat Muyters wel bereid is te praten over de financieringswet !!!
Praten over de financieringswet? Natuurlijk moet daar over gepraat worden.
Hoe denk je anders nog meer Vlaams geld uit de federale schatkist te houden?

This niet omdat je er over praat dat het gaat om nog meer Vlaams geld prijs te geven aan de federale begroting.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 13:10   #32
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Is dat dan niet wat hypocriet (ik heb in het achterhoofd dan de kritiek op bv de N-VA dat ze het federale spel meespelen in plaats van het de rug toe te keren)? Als je de opmerking van Muyters in een andere context plaatst, kan je evengoed stellen dat de N-VA over die financieringswet wel wil praten in de context van een confederalisme. Bij dat laatste is er geen financieringswet meer nodig.

Nu acht ik Muyters eerlijk gezegd niet in staat zo'n gedachtespinsel te verzinnen, maar bon.
ik ben heel argwanend geworden tov politici die iets beweren dat tegelijk helemaal anders uitgelegd zou kunnen worden

ik herrinner me de Verhofstadt van 99 nog, die ging alle afdelingen van de VVB af ... sprak daar heel bevlogen over de Belgische ziekte en een beter Vlaanderen ... en antwoordde bij vragen ivm staatshervorming dat hij zeker die zeker niet meer ging uit de weg gaan of ongeinteresseerd ging volgen ... vele vvb'ers besloten toen dat de VLD vlaamser geworden was ... Vld raakte in de regering, en gaf zonder reden de sleutel af om te onderhandelen : het Waals onderwijs kreeg meer middelen zonder dat daar iets tegenover stond ...
Oud 17 mei 2010, 13:11   #33
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht

This niet omdat je er over praat dat het gaat om nog meer Vlaams geld prijs te geven aan de federale begroting.
ik kan u alleen maar aanraden dat heel duidelijk ondubbelzinnig te vragen en een eenduidig antwoord te eisen van uw politici !
Oud 17 mei 2010, 13:19   #34
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:

Niet waar hé!

Als je gaat spreken over de financieringswet, haal je de bestaande transfers boven water en heb je een middel om de maddensdoctrine toe te passen.

Een staatshervorming kun je onmogelijk bespreken zonder de financieringswet bij te stellen. In het voordeel van Vlaanderen wel te verstaan.
Want als er federale bevoegdheden naar Vlaanderen komen, moeten ook de nodige financiële middelen overkomen. Daarvoor moet die wet aangepast worden voor de nieuwe Vlaamse bevoegdheden.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 13:25   #35
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb NVA al veel horen zeggen dat ze willen praten maar nergens dat ze bereid zijn om een compromis te sluiten. Ik neem aan dat dit de verkiezingsstrategie is om enerzijds de bestaande kiezers te behouden en nieuwe kiezers te winnen.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 13:30   #36
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet waar hé!

Als je gaat spreken over de financieringswet, haal je de bestaande transfers boven water en heb je een middel om de maddensdoctrine toe te passen.

Een staatshervorming kun je onmogelijk bespreken zonder de financieringswet bij te stellen. In het voordeel van Vlaanderen wel te verstaan.
Want als er federale bevoegdheden naar Vlaanderen komen, moeten ook de nodige financiële middelen overkomen. Daarvoor moet die wet aangepast worden voor de nieuwe Vlaamse bevoegdheden.
ik zou er toch maar eens eerst een ondubbelzinnig antwoord op vragen !
Oud 17 mei 2010, 13:34   #37
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
ik ben heel argwanend geworden tov politici die iets beweren dat tegelijk helemaal anders uitgelegd zou kunnen worden

ik herrinner me de Verhofstadt van 99 nog, die ging alle afdelingen van de VVB af ... sprak daar heel bevlogen over de Belgische ziekte en een beter Vlaanderen ... en antwoordde bij vragen ivm staatshervorming dat hij zeker die zeker niet meer ging uit de weg gaan of ongeinteresseerd ging volgen ... vele vvb'ers besloten toen dat de VLD vlaamser geworden was ... Vld raakte in de regering, en gaf zonder reden de sleutel af om te onderhandelen : het Waals onderwijs kreeg meer middelen zonder dat daar iets tegenover stond ...
Een grondige dosis argwaan is zeker niet misplaatst, maar ze stelt geen feiten voorop, hé. In '99 was Verhofstadt trouwens bereid tot zowat alle toegevingen om toch maar aan de macht te komen.

We zullen dus zien. Ik deel je scepsis en argwaan maar ik wil het kalf niet schieten vooraleer het verdrinkt in het badwater... of zoiets.
Oud 17 mei 2010, 13:35   #38
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik heb NVA al veel horen zeggen dat ze willen praten maar nergens dat ze bereid zijn om een compromis te sluiten. Ik neem aan dat dit de verkiezingsstrategie is om enerzijds de bestaande kiezers te behouden en nieuwe kiezers te winnen.
Ja, dat noemen ze standvastigheid.
Oud 17 mei 2010, 13:38   #39
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

....

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 17 mei 2010 om 13:39.
Oud 17 mei 2010, 13:39   #40
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, dat noemen ze standvastigheid.
Dat noemen ze opportunisme, van twee walletjes proberen te eten. De onverzettelijke nationalisten en de redelijke (Vlaamse) staatsmannen.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 17 mei 2010 om 13:40.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be