![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() dus ben je 2 keer langsgeweest , 2 keer kassa voor hen ;
ik heb dat ook meegemaakt |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nutteloze onkosten maken voor herstellingen te doen die niet nodig zijn hebben er nog veel meer al meegemaakt.
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Vreemdeling
|
![]() Al bij al heb ik nu de reden van afkeuring van een bevoegde instantie gekregen. Inderdaad staat in het COC ( gelijkvormigheids attest) geen waarden ingevuld voor het trekken en vertikale last. Dit betekent feitelijk dat de Ford Ka, geen fietsendrager mag hebben, sterker nog, er mag geen trekhaak gemonteerd worden.
Waarom het voertuig toch gekeurd was voor de trekhaak, uitsluitend als fietsendrager, komt door een gedoog maatregel van de keuringsdienst. Ik citeer nu en deel van schrijven van die bevoegde dienst. " Dit gedoobeleid is echter tot een einde gekomen, en er is nu een richtlijn die zulke zaken heeft uitgesloten. Verwijderen van de trekhaak is de einigste oplossing. Niet echt klantvriendelijk en nog veel minder logiszch dat ze dit ook retro-actief toepassen." einde citaat. Dit gelezen hebbende zou het wel logisch zijn, dat alle voertuigen van deze aard, na het uitkomen van die instructie, afgekeurd worden voor het toch monteren van een trekhaak. Dit weten tenminste al. Voor mij blijft de volgende vraag: Kan de eerste goedkeuring opeens ongedaan worden ? Maar hierop antwoordde de autokeuring nog steeds niet. Blijf nog een zaak over, en een jurist vragen of of deze laatste maatregel/instructie wel retro-actief toegepast kan worden. Dank iedereen voor alle reacties, relevant of niet. m.v.g Fritsy |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Dit laatste is correct. Voor voertuigen, zoals de mijn bv Ford Ka, mag er geen trekhaak gemonteerd worden. Dit geld dus voor voertuigen, waar op de COC of gelijkvormigheidsattest, geen waarden is ingevuld voor sleep of vertikale druk. Dus mag er geen trekhaak onder de wagen hangen, ook geen afneembare. Deze informatie heb ik net persoonlijk en schriftelijk ontvangen van de dienst homologatie voertuigen. Jammer, maar dat is zo. Evenwel , eigenwijs als ik was, toch een trekhaak gemonteerd, naar de keuring, en tot mijn verbazing wel goedgekeurd als fietsendrager. Ook mag geen enkele "eco-wagen" geen trekhaak hebben. Eo luid de wet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() Neen, jongen. Ik verzorg mijn verzekering beter dan jij je vervoegingen.
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik veronderstel dat die grote muil doelt op de technische controleur. Het lijkt wel alsof je erbij was! Die had inderdaad een gigantisch grote muil, we hebben het dan ook mogen horen ('wie dachten we wel wie we waren, hem zo maar eventjes komen wijzen hoe hij zijn job moet doen, het is altijd hetzelfde, niks respect, als ik wil dan geef ik uw auto een rode kaart over de hele lijn, IK heb het hier voor het zeggen' en ga maar door). Dus ja, soms zou ik zulke mensen een kopstoot kunnen geven. Ik doe dat niet, ik ben beschaafd in mijn klein leefwereldje.
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence. Laatst gewijzigd door backfire : 20 mei 2010 om 11:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Puur diefstal (al lijkt enige vorm van controle op bv remmen toch wel een goeie zaak) |
|
![]() |
![]() |