![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De profiteurs,dat zijn deze met zwembaden in hun tuinen,te veel autos op hun opritten enz.
De profiteurs,dat zijn deze met zwembaden in hun tuinen,te veel autos op hun opritten enz Laatst gewijzigd door guerin : 19 mei 2010 om 14:30. |
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch is het evenzeer ook zo: als je uitzicht hebt om binnen 2 jaar op brugpensioen te gaan, dan volgt automatisch een uitbolrefleks; terwijl als je dat uitzicht niet hebt, je toch gemakkelijker er weer invliegt; maar belangrijkste van al is volgens mij dat je moet durven "down-sizen". Tevreden zijn met wat minder, niet alleen door vb. 4/5 te werken, maar zelfs door een "lagere" job te nemen. (om maar een onnozel vb. te nemen: als je direkteur bent van een school en je begint genoeg te krijgen van al die nieuwe zever, van al die klagende ouders, van de inrichtende macht, van zus en van zo ... ga dan de laatste 5 jaar gerust terug gewoon je vakken geven.)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naar mijn bescheiden oordeel is er geen enkele Vlaamse partij die pleit om geen pensioen te kunnen trekken vanaf je 65° levensjaar. Straffer nog: dit zou helemaal niet nodig zijn, mocht gewoonweg de gemiddelde leeftijd waarop men dan echt inaktief wordt, opschuiven in de richting van die 65.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat ze parasiteren op de bijdragen die oa. door de gewone werkmens betaald worden. Die gewone werkmens zou meer kunnen overhouden indien er niet zoveel onterechte uitkeringen betaald zouden moeten worden. De echte vijand van de werkmens is niet het grootkapitaal, maar diegene die het sociale vangnet misbruikt. Trouwens, al wat ik heb, daar heb ik voor gewerkt, dus ik pik het niet dat ik een "profiteur" zou zijn. |
|
![]() |
![]() |
#25 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Komt op hetzelfde neer: er zijn niet genoeg jobs voor iedereen.
|
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb je trouwens cijfers over dat 'misbruik'?
|
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is overigens het grootkapitaal dat de sociale zekerheid wil inperken, niet de werkmens die daarvan gebruik maakt. Het grootkapitaal is dus de enige echte vijand hier.
|
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik herhaal: bij mijn weten is er binnen de N-VA nooit een discussie, congres, stemming... geweest over dat standpunt. Het verkopen als een partijstandpunt druist in tegen de statuten van de partij en heeft dus geen enkele waarde. Hierin herhaalt de N-VA de fouten van de Volksunie. Krek zo. Wat de inhoud ervan betreft, zie ik hier een tekst van één man: Danny Pieters, die onaantastbaar is in dit thema.
De N-VA maakt hier, naar mijn mening, een cruciale fout. Het VU-spook is terug.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister
|
![]() "In 2007 werden in totaal 20.863 schijnwerklozen geschorst: 12.479 in Vlaanderen, 6.488 in Wallonië en 1.896 in Brussel."
Als je dan weet dat de controles door onderbemanning niet al te veel voorstellen, zal het echte cijfer waarschijnlijk een veel hoger liggen. Tel daar dan nog onterecht uitbetaalde andere uitkeringen bij ... |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister
|
![]() Mij lijkt het anders dat de gewone werkmans wel wat minder belasting wil betalen zonder afbreuk aan de sociale zekerheid. Eén van de middelen hiervoor is dus om de parasieten er uit te halen.
|
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Graag een bron, en ook een uitleg over wat het begrip 'schijnwerklozen' inhoudt.
|
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zal niet bijzonder veel voorstellen, de cadeau's aan het patronaat lopen in de miljarden per jaar. 20 000 werklozen schorsen komt hoogstens op 250 miljoen en dat is dan aangenomen dat ze allemaal 1000 per maand krijgen wat lang niet het geval is.
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Schijnwerloze lijkt me diegene die niet in het officiële arbeidscircuit wil meedraaien, geen bijdragen wil betalen, maar wel van de voordelen wil genieten. En in een aantal gevallen ook in het zwart zal werken. |
|
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat er misbruiken zijn, staat buiten kijf, me dunkt. De vraag is of de mensen die wel recht in hun schoenen staan, daarvan het slachtoffer moeten zijn. Moet het hele systeem daarom zo uitermate op leest van de neoliberale lobby geschoeid worden? Het antwoord is "nee", omdat eender hoe het systeem naar het gewenste neoliberale model omgevormd zou worden. Dat is nu eenmaal een tendens die al jaren aan de gang is. De tijd is echter rijp om het systeem de doodsteek te geven. Ondanks de misbruiken.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zoals ik ooit eerder op dit forum gesuggereerd heb, lijkt het volgende een goede manier om dit aan te pakken : er zijn genoeg leegstaande gebouwen in België. Elke werkloze komt daar dagelijks van 9 tot 17u zitten. Indien ze willen, kunnen ze zich daar grondig bijscholen. Werken hoeft niet. 20 dagen vrijaf per jaar zoals de gemiddelde werknemer. Enkel ziekte of sollicitatiegesprek zijn een geldig excuus om niet te komen. Dus niet meer de mogelijkheid om in het zwart te werken, om lang uit te slapen, om thuis te blijven voor de kinderen maar toch stempelgeld te trekken. Ik ben heel benieuwd om te zien hoeveel "schijnwerklozen" er na een jaar overblijven. |
|
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat doe je met mensen die ervoor kiezen huismoeder of -vader te zijn?
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Mijn moeder was huisvrouw en had dus geen inkomen, ook geen stempelgeld. Laatst gewijzigd door schietboog : 20 mei 2010 om 11:24. |
|
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En bouwde evenmin sociale rechten op en was dus compleet afhankelijk van het loon en het pensioen van je vader.
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In mijn gezin: 100 prosent misbruik door schijnwerkloosheid.
![]() |