Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 21 mei 2010, 14:37   #21
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
We zullen zien hoe "hoogdringend" de Franstaligen die problemen vinden, als langs Vlaamse zijde géén regering zal gevormd worden, zonder eerst staalharde garanties en getekende overeenkomsten over de splitsing van BHV. ZONDER uitbreiding van Brussel...
Ik vind het wel goed dat je er in gelooft Eddy, alleen vrees ik dat je bedrogen gaat uitkomen.

De partij die garanties eist over de splitsing van BHV alvorens in een regering te stappen zal zelfs niet gevraagd worden bij de informatie en formatiegesprekken.

Niet dat ik denk dat de NVA die garanties zal eisen, en als ze ze al eisen zullen ze die eis gauw opzij zetten.

Ze willen te graag "regeren", ze zijn zo machtsgeil dat ze nu al de meeste van hun princiepes opzij gezet hebben.

Zo zijn ze al geen separatistische partij meer. En ledencongressen zullen daar niets aan veranderen, de macht lonkt en ze kunnen het gewoon niet laten. stijl VU - Leve Belgie!

Er was een tijd hier op het forum wanneer ik dan zei, de NVA is geen separatische partij, dan werden de NVA'ers kwaad want het stond duidelijk in het partijprogramma en zulke praatjes meer.

Die mensen zwijgen ondertussen ook al lang want het is nu duidelijk voor iedereen te zien dat ze het separatisme hebben opgegeven. Straffer nog, ze zijn nooit separatistisch geweest.

En als ze Vlaanderen onafhankelijk kunnen maken met de hulp van het VB, raadt eens? Dan gaat het niet door. Dan blijven we liever in Belgie, dixit Bracke.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 21 mei 2010 om 14:38.
Xenophon is offline  
Oud 21 mei 2010, 14:38   #22
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

je hoort ze nu al bezig met datums en kaders en "goede" wil en de gebruikelijke nonsens en na de verkiezingen zullen deze 'mensen' gewoon voortgaan met hun doen alsof ze bezig zijn.
the_dude is offline  
Oud 21 mei 2010, 16:07   #23
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Uiteraard zal de volgende staatshervorming niet "de laatste" zijn.....
kelt is offline  
Oud 21 mei 2010, 16:19   #24
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Uiteraard zal de volgende staatshervorming niet "de laatste" zijn.....
Nochtans zijn er nogal wat Franstalige politici die dat hopen.
Ze hebben echter hun eigen ruiten ingegooid door eerst te weigeren serieus te onderhandelen
en nu door een echte staatshervorming te weigeren
(cfr de lijst met goedgekeurde grondwetsartikelen die
een confederale staat onmogelijk maakt).

Voor mij hebben de Franstaligen daardoor het solidariteitsprincipe op de helling gezet.
Ik hoop en vermoed dat BDW inmiddels heel wat minder coulant geworden is.

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 21 mei 2010 om 16:24.
Felix (be) is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be