![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het moet gedaan zijn met iedereen die hier binnenwaait op te vangen, vol te stoppen met "rechten" en verder voor hun onderhoud te voorzien voor de rest van hun dagen... Het zijn enkel de "echte" asielzoekers die hier moeten opgevangen worden, dus misschien 5% van al de profiteurs en gelukzoekers die hier rondlopen! En aan die mensen kun je geen geld vragen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Asielzoekers die mits nazicht van hun aanvraag gerechtigd zijn als asiel zoeker kunnen verblijven in een toegewezen plaats in afwachting van aanvaarding van hun aanvraag tot werk door een werkgever binnen een bepaalde termijn van laat ons zeggen 3 maand. Is er geen aanvaarding door geen enkele werkgever; dan tot mijn spijt is hun asiel ook beperkt in tijd tot 3 maand. En wat mij betreft kan hulp bij mensen in nood enkel als hun gebied getroffen is door een ramp of door oorlog. Een economisch asiel is geen excuus, want dat betekend dat momenteel honderduizend belgen ook recht zouden hebben op economisch asiel in een ander land wegens geen werk. En dat is duidelijk het geval niet.
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En degenen die reeds hier zijn, en Belgische papieren weten bemachtigen hebben : assimileren, of vertrekken. Wie hier wil komen leven, omdat het thuis niet goed gaat, wie hier een nieuw leven wil beginnen, moet het oude achter zich laten, en zich aanpassen aan zijn nieuwe situatie, zijn nieuw land, en zijn nieuwe landgenoten. Ik zou zelfs even ver gaan als de Turken : wie Turk wil worden, moet zijn familienaam laten ver-turken. En voornamen stammend uit het oorsprongland zijn natuurlijk ook uit den boze. Een Marrokkaan wiens voornaam " Peter " , " Jos ", " Charel " of " Jean-claude " is, zal zich minder een buitenbeentje voelen dan wanneer hij Mohammed, Saïd of Slimane heet. Moskees worden dichtgedaan, wie behoefte heeft aan spiritualiteit kan in de kerk terecht, of zijn geloof in privé belijdden. Exotische klederdracht �* la boerka, hoofddoek of tulband, baard en djellabba moet men ook achterwege laten, er zijn genoeg normale kleren te koop in onze winkels. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als deze mensen binnen een bepaalde periode aan de voorwaarden kunnen voldoen die voor een deel hier gestipuleerd worden, zijn ze meer dan welkom in de lokale maatschappij.
![]() |
![]() |
#27 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Ik begrijp niet waarom je zo die hard moet zijn... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om een voorbeeldje aan te halen, mezelf. Ik had werk 2 dagen nadat ik beginnen zoeken ben.
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Proficiat. Maar misschien beschikte u over de juiste (maw meest gegeerde) kwalificaties? Ik kan begrijpen dat je met bepaalde diploma's niet zo snel of makkelijk werk vindt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En trouwens van wat leefden ze voor die tijd? Iedere keuze word maar gemaakt naargelang men de luxe heeft om keuzes te maken nietwaar?
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En mijn eerste job "voltijds", was zakkenvuller bij een firma die koolstofpoeder maakte.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 31 mei 2010 om 20:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onlangs bezocht ik een technische school in Oostende. In hun A2 hebben ze daar een afdeling vliegtuigtechnieken. Ik vroeg aan een jongen v.h. laatste jaar of hij vooruitzichten had op werk. Hij antwoordde: "Mijnheer, ik mag op 1 juli in 3 bedrijven beginnen !!!" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met hier gewoon binnen te vallen ben je geen asielzoeker! Kom je uit een land in oorlog, met grote hongersnood, is je leven er bedreigt enz ok... maar met bewijs graag. Het feit dat sommigen hun papieren gewoon doen verdwijnen om hier om het even wat te kunnen uitkramen zegt al genoeg. En of men hier je aanvraag gerechtvaardigd zal vinden of niet, daar trekken de meesten zich toch niets van aan. Gewoon wachten tot een kliek politiekers er de volgende algemene regularisatie doorduwt. Laatst gewijzigd door andev : 1 juni 2010 om 14:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en feitelijk zo gek niet, want onze sociale zekerheid kreunt onder de lasten van die 'migranten tsunami' 100.000 migranten steunen versus 100.000 werkende migranten, is 2Miljard verschil... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#36 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ook niet vergeten dat je niemand "gedwongen" kan repatriëren zonder dat er een idenditeitsbewijs is. Waarom komen zoveel asielzoekers naar Europa zonder paiperen denkt u............
![]() |
![]() |
#37 |
Vreemdeling
|
![]() We zouden beter wat meer op Australië lijken daarin,
25000euro moet je op je rekening hebben? Binnen het jaar vast werk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() kun je evengoed doodschieten bedoel je ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |