Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2010, 19:12   #21
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht

uiteraard dat men dat moet weigeren. Adoptie gaat in de eerste plaats uit van het belang en geluk van het KIND. niet van de ouders die zo graag naar een kind verlangen. (ook al is dat verlangen zo groot dat huidskleur echt wel een van de laatste zaken is waar ze aan denken). een kind bewust laten adopteren in een racistisch gezin is het zowieso blootstellen aan een disfunctionele relatie. Racisme is ook iets dat wordt aangeleerd voor een gedeelte.
Willen hebben dat uw (geadopteerd) kind op u lijkt is al racistisch.
Oud 3 juni 2010, 20:37   #22
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Heel veel adoptiekinderen maken een identiteitscrisis mee. Dat die crisis potentieel een pak groter is en sowieso zeer vroeg komt ingeval van een ander ras is toch wel duidelijk.
.
Klopt.

Citaat:
Ik weet niet, ik vind het nog veel ongezonder dat een overheidsinstantie omdat een koppel een blank kind wil weigert dat koppel nog een kind te laten adopteren. Zélfs als die mensen 'racistisch' zouden zijn - wat allesbehalve bewezen is - geeft dat dan een overheidsinstantie het recht te bepalen dat die mensen niet mogen adopteren? Waar gaat dit soort beleid eindigen? Heropvoedingskampen? Verplichte castratie van blanken die liefst in een blanke wereld leven?
Je redering is correct, niets op aan te merken. Maar maak er geen karikatuur van, door het te hebben over "Heropvoedingskampen? Verplichte castratie van blanken". Daardoor maak je je eigen betoog kapot.

Citaat:
Allebei. Voor het kind omdat dat me de gelegenheid zou geven om te bepalen wanneer er aan hem/haar verteld wordt dat het geadopteerd is, voor mezelf omdat wat mij betreft ik zelf wil bepalen wie ik laat weten dat het kind een adoptiekind is en wie ik dat niet laat weten.
Uiteraard.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2010, 20:56   #23
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Wat een onzin allemaal.

Hoeveel zwarte kinderen hebben jullie?
Oud 4 juni 2010, 10:11   #24
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Op het moment dat je ziet dat er verschillen zijn.
Enkel blinden mogen dus adopteren ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2010, 10:15   #25
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Er wordt hier anders niks gezegd over de redenen van die mensen. Ik ben absoluut niet overtuigd dat dit iets met racisme te zien heeft.

Ingeval het kind van een ander ras is, is het zowel voor het kind als iedereen uit de omgeving onmiddelijk duidelijk dat de ouders niet de echte ouders zijn.

Voor het kind vergroot dit de kans op een succesvolle adoptie niet bepaald en wat mij betreft heeft de omgeving er geen zaken mee of iemand al dan niet geadopteerd is. Fine, er zijn mensen die niets liever doen dan uitpakken met een zo exotisch mogelijk kind om te tonen hoe PoCo ze wel zijn, maar ik zou helemaal die behoefte niet hebben.

Hoe meer het kind op mezelf lijkt hoe beter. En ja sorry maar ik ben nu eenmaal blank. Ik weet dat dit voor nogal wat mensen een misdaad is om blank te zijn en je eigen ras niet te verafschuwen maar met racisme heeft dat niks te maken.
Zeer juist. Ik ken iemand die een zwart kind geadopteerd heeft. Die jongen is nu 16 en beschuldigd zijn pleegouders er van hem gekocht te hebben, zoals men vroeger een slaaf kocht. Hij zegt hen ook geregeld, en liefst in het publiek, zo kwam ik het ook te weten, dat hij blanken haat. Provocatie van een puber natuurlijk, maar ik kan je verzekeren dat het voor de ouders keihard aankomt.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be