![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Ondrzoek naar de gebeurtenissen op de Mavi Marmara | |||
Er dient een internationale onderzoekscommisie te komen |
![]() ![]() ![]() |
21 | 75,00% |
Het is voldoende als Israël de zaak onderzoekt |
![]() ![]() ![]() |
5 | 17,86% |
een onderzoek is niet nodig |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,14% |
weet niet / andere mening |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus ik mag hier wat Joden gaan afknallen? Alé, ik overval ze , wacht tot ze zich verdedigen en leeg dan pas mn magazijnen. Kwestie van zelfverdediging in te kunnen roepen. Zo , onderzoek niet meer nodig. Laatst gewijzigd door Cdude : 2 juni 2010 om 19:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Den Artois leest HLN
![]() http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=653 |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In dit onderhavige incident - sorry voor het eufemisme - kom ik tot de ontdekking dat nieuwsgaring via internet onvolledig, meestal onjuist en verkeerd wordt weergegeven c.q.geïnterpreteerd door de aanbieders van evenbedoeld nieuws.
Heeft een krant al moeite met een objectieve waarheid, op internet is die helemaal ver te zoeken. De Soefi's hadden - als ik het goed heb en goed schrijf - hier een uitdrukking voor "Rhum al Khumi" zoiets van "Wijsheid der Idioten" - dit gaat in elk geval zeker op voor het gros van de nieuwsaanbieders.
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Je moet het zien als een puzzel en na tijdje ken je heus wel de sites met correcte nieuwsberichten. In dit geval zijn de 3 : Aljazeera, Joodse krant en BBC waar ik mee werk om me een beeld te vormen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Twee Israëlische ministers verklaarden vandaag dat Israël zich zal verzetten tegen een internationale onderzoekscommisie.
En dat ondanks de duidelijke tegenstrijdige versies tussen Israël en de ooggetuigen van de activisten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister
|
![]() Israel de zaak laten ondezoeken is even logisch als negationisten onderzoek te laten doen naar de holocaust.
Een internationale commissie is de enige manier waaop er nog enigszins een min of meer objectief onderzoek kan volgen.
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Europees Commissaris
|
![]() Heb ik dat dan ergens gezegd?
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het kan allemaal, maar wat is het reële nut?
De hele zaak is gepolariseerd zowel aan de kant van Hamas als aan die van Israëlische zijde. De aanleiding van de oorlog die nu 62 jaar aan de gang is, mag inmiddels wel bekend zijn. Nu, ieder land heeft langdurige oorlogen gekend, die in Frankrijk duurde met de nodige onderbrekingen meer dan 100 jaar, idem voor Nederland in de 16e en 17e eeuw die iets van 80 jaar duurde. Voor wat betreft het M-O heb ik het idee dat de diverse oorlogen aldaar net zo lang gaan duren tot de dag van Armageddon. De bewoners van die strijdende gebieden kunnen niet tot het weldenkende mensenras worden gerekend en derhalve moet men ze ook niet als zodanig beoordelen.