Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2010, 23:14   #21
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Dat mensen aan groepsvorming doen, is evident, hoeven we niet te ontkennen.
Stel dat we in Australië zouden wonen, en er zou daar een bekende Belgische artiest optreden, dan is de kans groot dat we samen met veel Belgische expats naar dat optreden zouden gaan. Voor Marokkanen is dat niet anders.

Maar waar het in de beginbijdrage om ging, waren de toeschouwers in Carré. Carré is niet zomaar een theatertje, maar één van de belangrijkste in Nederland. Het is uiteraard niet goedkoop daar heen te gaan. Dat het halfvol zat met allochtonen, met 'yeps', wil zeggen dat een duidelijk een verandering in het sociaal-economische klimaat van de allochtonen merkbaar is.

De allochtone onderklasse bestaat inderdaad nog steeds, met alle domheid eigen aan onderklassen. De clichébeelden kan je iedere dag zien op een willekeurige markt in een grootstad. En die lost niet meteen op. Maar alles samen genomen verandert de sociale samenstelling van allochtonen misschien sneller dan velen denken.
Dat klopt alhoewel in Helmut Lotti zelfs in Australie niet hoef te zien!
Maar daar gaat het niet over, zou u in Australie alleen naar Vlaamse artiesten gaan kijken?
Sorry maar en halfvolle carré zegt natuurlijk niets over de economische situatie van allochtonen, de meesten doen het sociaal economisch slecht, dat dit niet "allemaal" is kunnen we alleen maar blij mee zijn.
Ik zou die onderklasse niet dom noemen maar dom gehouden, een wezelijk verschil.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2010, 23:22   #22
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat klopt alhoewel in Helmut Lotti zelfs in Australie niet hoef te zien!
Maar daar gaat het niet over, zou u in Australie alleen naar Vlaamse artiesten gaan kijken?
Sorry maar en halfvolle carré zegt natuurlijk niets over de economische situatie van allochtonen, de meesten doen het sociaal economisch slecht, dat dit niet "allemaal" is kunnen we alleen maar blij mee zijn.
Ik zou die onderklasse niet dom noemen maar dom gehouden, een wezelijk verschil.
Ik ben in Kaapstad wel eens naar een Belgisch restaurant geweest.

Oud 3 juni 2010, 23:22   #23
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn opmerking sloeg op de identificatie met enkel eigen subgroep.
En cultuur is helemaal geen twijfelachtig begrip, de scheiding kerk en staat bevoorbeeld behoort tot onze cultuur; die immers ontstaat door geschiedenis.
Cultuur is een dermate twijfelachtig begrip dat er door heel slimme lui al hele boekenplanken over zijn volgeschreven. Ik neem aan dat je zelf toch ook inziet dat de scheiding tussen kerk en staat een andere vorm van cultuur is dan muziekkeuze. Wat bedoel je trouwens met 'onze' cultuur? Is de scheiding tussen kerk en staat dan iets typisch Vlaams? De scheiding tussen kerk en staat is pakken ingrijpender in Turkije dan hier, België heeft op dat vlak anderen niet te veel lessen te leren.

Eerder had je het over wederkerigheid, en dat wij open staan voor andere culturen en 'zij' niet. Mag ik daaruit concluderen dat jij openstaat voor een vermenging van kerk en staat, genre Iran? Ik ben daar eerlijk gezegd radicaal tegen, dit in tegenstelling tot af en toe bij de Turk om de hoek te gaan eten.

Zoals ik eerder al schreef, allochtonen moeten zich houden aan de wetten (waarin ook grondrechten zoals de scheiding van kerk en staat) van het land, verder doen en laten ze wat ze willen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2010, 00:14   #24
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
natuurlijk doen ze dat, zolang het maar een arabische zangers is.
Net zoals ze 90% naar een arabische bakker gaan, een arabische kapper etc etc.

Eigen volk eerst in zijn puurste vorm.

Raar dat daar nooit iets over gezegd wordt.
Kom mij niet vertellen dat ge zelf hetzelfde niet zou doen.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2010, 05:33   #25
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw commentaar slaat nergens op, weer aandacht nodig?
Neen; ik heb geen aandacht nodig.
Als je geen antwoord kan bedenken; hoef je niet te repliceren.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2010, 08:12   #26
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Cultuur is een dermate twijfelachtig begrip dat er door heel slimme lui al hele boekenplanken over zijn volgeschreven. Ik neem aan dat je zelf toch ook inziet dat de scheiding tussen kerk en staat een andere vorm van cultuur is dan muziekkeuze. Wat bedoel je trouwens met 'onze' cultuur? Is de scheiding tussen kerk en staat dan iets typisch Vlaams? De scheiding tussen kerk en staat is pakken ingrijpender in Turkije dan hier, België heeft op dat vlak anderen niet te veel lessen te leren.

Eerder had je het over wederkerigheid, en dat wij open staan voor andere culturen en 'zij' niet. Mag ik daaruit concluderen dat jij openstaat voor een vermenging van kerk en staat, genre Iran? Ik ben daar eerlijk gezegd radicaal tegen, dit in tegenstelling tot af en toe bij de Turk om de hoek te gaan eten.

Zoals ik eerder al schreef, allochtonen moeten zich houden aan de wetten (waarin ook grondrechten zoals de scheiding van kerk en staat) van het land, verder doen en laten ze wat ze willen.
Cultuur kent veel vormen, vaak lokaal vermengd met traditie zoals het ros beiaard!
Maar cultuur is meer dan stoofvlees met friet, en scheiding kerk en staat behoort eveneens tot onze cultuur, dat wil je toch niet ter discussie stellen?

Leren van Turkije?? Daar is het leger nodig om de scheiding kerk en staat te bewaken, geen onzin vertellen hoor!
En helaas ontbreekt het inderdaad aan wederkerigheid, vooral traditionele moslims bekijken onze samenleving met veel wantrouwen wat gedeeltelijk wordt voorgehouden als juist, vanuit religieus oogpunt en omdat zij doodsimpel weinig met ons delen.
Dat betekent nog niet dat we niet vreedzaam naast mekaar kunnen leven, maar samenleven doen we niet.
Oud 4 juni 2010, 08:14   #27
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen; ik heb geen aandacht nodig.
Als je geen antwoord kan bedenken; hoef je niet te repliceren.
Antwoorden op opmerkingen die nergens op slaan is niet waar ik mezelf mee bezig houdt! Maar blij dat u geen aandacht nodig heeft, dan kan de discussie verder.
Oud 4 juni 2010, 08:14   #28
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht

Ging u enkel naar Belgische restaurants?
Oud 4 juni 2010, 08:32   #29
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Met frites?

Soms smacht ik in het buitenland zo naar een goede portie frites.

Laatst gewijzigd door Sjaax : 4 juni 2010 om 08:34.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2010, 09:15   #30
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Met frites?

Stap 1 : Zoek aardappels
Stap 2 : Koop olie
Stap 3 : Bak de fritten
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2010, 09:52   #31
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met frites?

En zelfgemaakte mayonaise... Twee zwarten die zich daar in de keuken exclusief mee bezig hielden.

http://www.denanker.co.za/
Oud 4 juni 2010, 16:53   #32
Steve_M

Standaard

Citaat:
Cultuur kent veel vormen, vaak lokaal vermengd met traditie zoals het ros beiaard!
Maar cultuur is meer dan stoofvlees met friet, en scheiding kerk en staat behoort eveneens tot onze cultuur, dat wil je toch niet ter discussie stellen?
Ik wil dat zeer zeker ter discussie stellen: het idee dat de scheiding kerk en staat tot onze cultuur behoort is vooral een idee. De betoelaging van de kerk gebeurt nog steeds met het belastinggeld van een overwegend atheïstische bevolking, de helft van de ziekenhuizen behoort tot de katholieke strekking (wat ook gevolgen heeft voor bijv. het uitvoeren van abortus), idem voor het onderwijs en dit alles op kosten van, alweer, de overwegend atheïstische belastingbetaler. Waarom hebben wij geen seculier onderwijs (en kom nu niet af met het GO, want dat noemt zich pluralistisch, met alle gevolgen van dien, zie maar naar het hele hoofddoekdebacle)? De helft van onze koninklijke familie behoort tot een fundamentalistische strekking van het katholicisme. Weet je wat het ergste is? Dat geen van deze zaken zelfs ter discussie staan, we vinden dat blijkbaar normaal. Zo sterk leeft het idee dat de scheiding van kerk en staat hier een verworvenheid is.
Oud 4 juni 2010, 17:55   #33
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wil dat zeer zeker ter discussie stellen: het idee dat de scheiding kerk en staat tot onze cultuur behoort is vooral een idee. De betoelaging van de kerk gebeurt nog steeds met het belastinggeld van een overwegend atheïstische bevolking, de helft van de ziekenhuizen behoort tot de katholieke strekking (wat ook gevolgen heeft voor bijv. het uitvoeren van abortus), idem voor het onderwijs en dit alles op kosten van, alweer, de overwegend atheïstische belastingbetaler. Waarom hebben wij geen seculier onderwijs (en kom nu niet af met het GO, want dat noemt zich pluralistisch, met alle gevolgen van dien, zie maar naar het hele hoofddoekdebacle)? De helft van onze koninklijke familie behoort tot een fundamentalistische strekking van het katholicisme. Weet je wat het ergste is? Dat geen van deze zaken zelfs ter discussie staan, we vinden dat blijkbaar normaal. Zo sterk leeft het idee dat de scheiding van kerk en staat hier een verworvenheid is.
Neen, dat is geen idee maar ligt vast in de wetgeving, burgelijke rechten en plichten worden niet door God maar door de staat bepaald!

Dat is de essentie van scheiding kerk en staat, we hebben wel seculier onderwijs en ziekenhuizen die neutraal zijn, dat er desondanks ook Katholieke netten zijn heeft ook met cultuur te maken, ik neem aan dat u weet hoe dit historisch is gegroeid.
De Koningklijke familie heeft niets over burgelijke vrijheden te vertellen ondanks het lidmaatschap van hun leden bij Opus dei!
Overhoofddoeken kunt u maar beter niet beginnen, terecht dat dit op scholen verboden wordt!
Oud 4 juni 2010, 18:48   #34
Steve_M

Standaard

Citaat:
Neen, dat is geen idee maar ligt vast in de wetgeving, burgelijke rechten en plichten worden niet door God maar door de staat bepaald!

Dat is de essentie van scheiding kerk en staat, we hebben wel seculier onderwijs en ziekenhuizen die neutraal zijn, dat er desondanks ook Katholieke netten zijn heeft ook met cultuur te maken, ik neem aan dat u weet hoe dit historisch is gegroeid.
De Koningklijke familie heeft niets over burgelijke vrijheden te vertellen ondanks het lidmaatschap van hun leden bij Opus dei!
Overhoofddoeken kunt u maar beter niet beginnen, terecht dat dit op scholen verboden wordt!
Een, je houdt dus vol dat de scheiding van kerk en staat gelijkgesteld kan worden aan muziekkeuze. Daarover ging de draad immers. Denk jij echt dat de yeppen waarover het gaat zitten te wachten op een theocratie? De yeppen die ik ken alvast niet. Integendeel.

Twee, wanneer Het Parool bericht over een groep allochtonen die hoogopgeleid en succesvol is, dan moet de muziekkeuze van die groep dienen om "de ander" opnieuw buiten de groep te stellen. Wie weet gaat een deel van die mensen ook wel eens naar een ander optreden. Misschien zelfs van een Nederlandstalige artiest. Het feit dat ook autochtonen gaan kijken naar de artieste in kwestie is dan weer hèt bewijs van de tolerantie van, in dit geval, de Nederlander. Ik heb ooit iemand zichzelf in de rechtbank horen verdedigen tegen een aanklacht voor racistische moorden omdat hij af en toe een pita ging eten. Interesse in de populaire of culinaire cultuur van de "ander" zegt eigenlijk maar weinig.

Drie, de scheiding van kerk en staat geldt schijnbaar alleen voor vreemde godsdiensten en historische vermengingen zijn ok. Daarom moet de pauselijke nuntius decaan van het diplomatieke corps blijven en daarom is het normaal dat de RKK een dikke 500 miljoen euro per jaar krijgt terwijl zij een goede 10% van de bevolking vertegenwoordigt. Maar je hebt gelijk, hoor, in Iran en Saudi-Arabië is de vermenging absoluut. Daar wonen we dan ook niet.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 4 juni 2010 om 18:49.
Oud 5 juni 2010, 13:41   #35
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Toch vreemd dat Noord-Afrikanen zo verslingerd zijn aan de Arabische cultuur, maar liever uitwijken naar het Westen waarvan zij de cultuur verachten.
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2010, 16:39   #36
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een, je houdt dus vol dat de scheiding van kerk en staat gelijkgesteld kan worden aan muziekkeuze. Daarover ging de draad immers. Denk jij echt dat de yeppen waarover het gaat zitten te wachten op een theocratie? De yeppen die ik ken alvast niet. Integendeel.

Twee, wanneer Het Parool bericht over een groep allochtonen die hoogopgeleid en succesvol is, dan moet de muziekkeuze van die groep dienen om "de ander" opnieuw buiten de groep te stellen. Wie weet gaat een deel van die mensen ook wel eens naar een ander optreden. Misschien zelfs van een Nederlandstalige artiest. Het feit dat ook autochtonen gaan kijken naar de artieste in kwestie is dan weer hèt bewijs van de tolerantie van, in dit geval, de Nederlander. Ik heb ooit iemand zichzelf in de rechtbank horen verdedigen tegen een aanklacht voor racistische moorden omdat hij af en toe een pita ging eten. Interesse in de populaire of culinaire cultuur van de "ander" zegt eigenlijk maar weinig.

Drie, de scheiding van kerk en staat geldt schijnbaar alleen voor vreemde godsdiensten en historische vermengingen zijn ok. Daarom moet de pauselijke nuntius decaan van het diplomatieke corps blijven en daarom is het normaal dat de RKK een dikke 500 miljoen euro per jaar krijgt terwijl zij een goede 10% van de bevolking vertegenwoordigt. Maar je hebt gelijk, hoor, in Iran en Saudi-Arabië is de vermenging absoluut. Daar wonen we dan ook niet.
1, nee dat doe ik niet, wel definieer ik cultuur breder dan u doet, het is meer dan het ros beiaard of muziek, stoofvlees met friet, ook de scheiding kerk en staat, vrijheid van Godsdienst, gelijke rechten voor man en vrouw zijn onderdeel van onze cultuur, ik kan me niet voorstellen dat u dit ter discussie zet?

2. Interesse in de cultuur van het land waarin je grootouders zijn gaan wonen, en je zelf geboren bent lijken me logisch maar blijkbaar is dit niet zo voor heel wat moslims die hier wonen.
En natuurlijk kun je niet zeggen dat geen enkele moslim ooit naar Geert Hoste zal gaan kijken, maar het merendeel doet dit niet, omdat zij totaal geen belangstelling hebben voor wat buiten hun viruele dorp gebeurt, zo eenvoudig is het en hierbij baseer ik me op ervaring in "aandachtswijken".
Wanneer ik ga kijken naar Turkse of Marokkaanse muziek zie ik dit niet als tolerantie, maar gewoon belangstelling om daar iets over te weten, te kennen.
Die wederkerigheid ontbreekt, en dat maakt ook dat wij naast mekaar en niet samenleven, er zijn blijkbaar geen raakvlakken om samen te leven.

Of moslims wachten op theocratie? Ik denk het niet, de meesten liggen daar absoluut niet wakker van wat niet betekent dat juist radicaal gedachtengoed niet steeds meer opkomt onder jongeren ( wat me gezien de uitstekende organisatie ervan en middelen die ter beschikking staan niet verbaast)
Langs de andere kant denk ik ook dat mocht bijvoorbeeld sharia als gelijkwaardig rechtssysteem hier georganiseerd worden weinig moslims daar een punt van zouden maken.

3. De scheiding van kerk en staat geldt voor iedereen op dit grondgebied, het is één van de pijlers van deze samenleving en wie hiermee niet kan leven hoort in Vlaanderen niet thuis en zal zichzelf er nooit thuis voelen.
Om die reden ben ik niet in Saoudi Arabie gaan wonen toen dat aanbod er was!
Dat is consequent zijn, nu zitten we met teveel mensen die denken dat grondrechten hier de supermarkt is waar je neemt wat je uitkomt en de rest kunt laten liggen!
Oud 5 juni 2010, 17:33   #37
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Toch vreemd dat Noord-Afrikanen zo verslingerd zijn aan de Arabische cultuur, maar liever uitwijken naar het Westen waarvan zij de cultuur verachten.
Omdat ze zelf waardeloos zijn grijpen ze naar een collectieve waanzin als houvast.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2010, 18:12   #38
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Racist!
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2010, 23:30   #39
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Arabische bakkers en kappers zul je hier moeilijk vinden. Een Turkse bakker en een Marokkaanse kapper wél. En j�*, ik ga daar ook wel eens: even goed en goedkoper.

Ouhm Kalthoum: http://www.youtube.com/watch?v=O8Z_EZPw3yI

Yep!!
Laailijk!
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2010, 17:21   #40
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1, nee dat doe ik niet, wel definieer ik cultuur breder dan u doet, het is meer dan het ros beiaard of muziek, stoofvlees met friet, ook de scheiding kerk en staat, vrijheid van Godsdienst, gelijke rechten voor man en vrouw zijn onderdeel van onze cultuur, ik kan me niet voorstellen dat u dit ter discussie zet?

2. Interesse in de cultuur van het land waarin je grootouders zijn gaan wonen, en je zelf geboren bent lijken me logisch maar blijkbaar is dit niet zo voor heel wat moslims die hier wonen.
En natuurlijk kun je niet zeggen dat geen enkele moslim ooit naar Geert Hoste zal gaan kijken, maar het merendeel doet dit niet, omdat zij totaal geen belangstelling hebben voor wat buiten hun viruele dorp gebeurt, zo eenvoudig is het en hierbij baseer ik me op ervaring in "aandachtswijken".
Wanneer ik ga kijken naar Turkse of Marokkaanse muziek zie ik dit niet als tolerantie, maar gewoon belangstelling om daar iets over te weten, te kennen.
Die wederkerigheid ontbreekt, en dat maakt ook dat wij naast mekaar en niet samenleven, er zijn blijkbaar geen raakvlakken om samen te leven.

Of moslims wachten op theocratie? Ik denk het niet, de meesten liggen daar absoluut niet wakker van wat niet betekent dat juist radicaal gedachtengoed niet steeds meer opkomt onder jongeren ( wat me gezien de uitstekende organisatie ervan en middelen die ter beschikking staan niet verbaast)
Langs de andere kant denk ik ook dat mocht bijvoorbeeld sharia als gelijkwaardig rechtssysteem hier georganiseerd worden weinig moslims daar een punt van zouden maken.

3. De scheiding van kerk en staat geldt voor iedereen op dit grondgebied, het is één van de pijlers van deze samenleving en wie hiermee niet kan leven hoort in Vlaanderen niet thuis en zal zichzelf er nooit thuis voelen.
Om die reden ben ik niet in Saoudi Arabie gaan wonen toen dat aanbod er was!
Dat is consequent zijn, nu zitten we met teveel mensen die denken dat grondrechten hier de supermarkt is waar je neemt wat je uitkomt en de rest kunt laten liggen!
De essentie van het hele probleem zit grotendeels samengevat in wat ik in BOLD heb gezet.
Alle open-armigheid brengt ons enkel maar meer en meer miserie en uit angst voor god en klein pierke durven we er niets meer op zeggen of we worden door de linksen of andere multi-cul profeten neergebliksemd. Simpelweg omdat zij in hun goeie bedoelingen zodanig stekblind zijn geworden dat ze zelf al niet meer zien hoe het misbruikt wordt.
Trouwens niemand durft het toegeven maar het is ook in de eerste plaats de islamitische groepering die er het meeste misbruik van maakt. Met andere buitenlandse afkomsten heb je lang niet de problemen die je met moslims hebt; chinezen, japanners, thai, joden, sommige oostblokkers, zelfs de meeste afrikanen,... zijn allemaal veel beter geïntrigeerd en zonder hun eigenheid of geloof te verliezen.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be