Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 6 juni 2010, 22:56   #21
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik houd mijn hart al vast voor als Decroo aan de macht komt. Ik ben nog altijd niet helemaal tegoei van wat Verhofstadt toen presteerde nadat hij zijn burgermanifesten schreef.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arouet Bekijk bericht
Euhm correctie liet schrijven.
De bijhorende errata volumes waren dikker dan de manifesten zelf.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 7 juni 2010, 01:09   #22
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
De bijhorende errata volumes waren dikker dan de manifesten zelf.
Op dag één van zijn onderhandelingen schaarte hij één bladzijde. Op dag twee schrapte hij er twee. Tegen zijn regeringsvorming rond was, was er van "zijn" burgermanifest niks meer over dan de kaft, en daar heeft hij dan maar de haard mee aangestoken.

Wegens grote onbekwaamheid had hij ook nog eens een superkabinet nodig om zijn zaakjes te regelen, want zelf kende hij er de ballen van, dus zette hij het duurste kabinet op ooit in de Belgische geschiedenis.

Vervolgens begon hij met de uitverkoop van België... Moet er nog zand zijn?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 7 juni 2010, 01:23   #23
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Decroo jr is in elk geval een verademing. Zien hoe lang het duurt. Leterme was ooit ook een verademing, en geen liberaal. Dus de kansen dat het slecht afloopt zijn gigantisch.
Oud 7 juni 2010, 01:47   #24
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Decroo jr is in elk geval een verademing. Zien hoe lang het duurt. Leterme was ooit ook een verademing, en geen liberaal. Dus de kansen dat het slecht afloopt zijn gigantisch.
²

Ik kan gewoon niet geloven dat die jongen zo hard zou afwijken van zijn vader, de belgicistische/franskiljonse krokodil die al vijfhonderd jaar in het parlement zit.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 7 juni 2010, 06:51   #25
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fredo Bekijk bericht
Tijdens het journaal op één zeiden ze dat er te veel volk is komen opdagen en dat er daardoor een onevenwicht is ontstaan in het publiek. Maar niet dat er doelbewust CD&V'ers geweerd zijn.
Ik heb het vanmorgen op de radio ook gehoord. Blijkbaar zitten ze er bij de BRT heel verveeld mee dat Dewever het zo goed deed. Ale excuses goed om een "verklaring" te zoeken...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 7 juni 2010, 07:20   #26
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De Wever had zijn 'claque' meegebracht. Die Marianne Thijs regelmatig uitlachte, maar die dan luidruchtig applaudiseerde wanneer de Wever iets zei, ook al was het meer dan onnozel.

Sommige CD&V-supporters werden geweerd door de VRT. Ze mochten niet binnen zo blijkt het. Waarschijnlijk door de connecties van Broeder Bracke.
ze hebben dat geleerd van 1930-1945: mensen uitlachen en belachelijk maken; intimideren van mensen met een andere mening, werkt altijd.
azert is offline  
Oud 7 juni 2010, 07:54   #27
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
ze hebben dat geleerd van 1930-1945: mensen uitlachen en belachelijk maken; intimideren van mensen met een andere mening, werkt altijd.
Yeah, right...

http://www.siegfriedbracke.be/upload...mocratie_1.jpg
Zwartengeel is offline  
Oud 7 juni 2010, 07:55   #28
k9

Standaard

Citaat:
Mai je argumenten worden belachelijker met de dag, zo bang van de NVA?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 7 juni 2010, 08:03   #29
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals JIJ hier probeert met de NVA?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 7 juni 2010, 09:38   #30
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arouet Bekijk bericht
Euhm correctie liet schrijven.
en diegene die het geschreven heeft, is er ook beter van geworden ?
brother paul is offline  
Oud 7 juni 2010, 09:49   #31
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik houd mijn hart al vast voor als Decroo aan de macht komt. Ik ben nog altijd niet helemaal tegoei van wat Verhofstadt toen presteerde nadat hij zijn burgermanifesten schreef.
2

Op zich geef ik Decroo het voordeel van de twijfel.
Wat hij de laatste tijd zegt en doet vind ik bewonderenswaardig ijzersterk.

Alleen vertrouw ik zijn partij niet meer,
en is nu al bewezen dat Decroo bij de eerste de beste gelegenheid wordt teruggefloten
door de oude krokodillen in eigen rangen, cfr. Dewael: toen er sprake was
van een stemming over de splitsing van BHV, verdaagde hij de zitting,
op dringende vraag van Bèrke.

Ik geloof die mensen al lang niet meer.

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 7 juni 2010 om 09:50.
Felix (be) is offline  
Oud 7 juni 2010, 09:51   #32
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De verwijzing naar die periode is zwaar beledigend en beneden alle peil.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be