Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 7 juni 2010, 21:46   #21
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Brussels expansionisme leidt tot oorlog.
exactly
born2bewild is offline  
Oud 7 juni 2010, 21:46   #22
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
In essentie Franstalige Brusselaars zult u bedoelen.
Als het aan De Wever ligt zijn dat binnenkort toch allemaal franstalige Vlamingen.

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline  
Oud 7 juni 2010, 21:46   #23
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
is den dikke michel een franstalige brusselaar?
De Franstaligen die in de rand wonen zijn in essentie Franstalige Brusselaars.
Eigenlijk is heel het probleem ter herleiden tot een sociologisch probleem dat we terugvinden in alle landen. Te weten: de uitbreiding van een grootstad naar de randgemeenten.

Laatst gewijzigd door system : 7 juni 2010 om 21:47.
system is offline  
Oud 7 juni 2010, 21:48   #24
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
De Franstaligen die in de rand wonen zijn in essentie Franstalige Brusselaars.
weet gij wel waar den dikke woont?
born2bewild is offline  
Oud 7 juni 2010, 21:50   #25
Slasty
Burgemeester

Slasty's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Ik dacht net dat territorium innemen tot conflicten en oorlog leidde? Joden nemen Israël in, Duitsers vallen Polen binnen, ...

Maar als de Walen (gewone faciliteitengemeenten) en allerhande Franstaligen in de randgemeenten het doen, dat is geen probleem?
.

Hoe je't ook draait of keert, we zijn niet verder geëvolueerd dan de holbewoner die de andere holbewoner de kop inslaat omdat-ie op 'zijn' eigendom komt. Geef mij dan maar de Indiaanse filosofie : The Earth does not belong to us, we belong to the Earth, een veel ziniger filosofie en op dit moment in de geschiedenis van onze planeet véééééééééééééééééééééééé� �l belangrijker dan eender welke nationalistische reflex maar dat gaat aan de gewone Vlaming voorbij, de nooit geziene stijging van natuurrampen (+548% in de laatste 25jaar) zijn (voorlopig) de ver van m'n bed show, tot de dag dat maar dat moet ik niet vertellen, de stijgerende 4X4 apenkoppen zullen wel weer zeggen dat het allemaal niet waar is dat men paniek zaait enz... We zullen wel zien wie er gelijk krijgt en ik hoop van ganser harte voor mijn kinderen dat jullie het zijn, maar in mijn hart wéét ik dat je de hulpbronnen van deze planeet niet kan blijven misbruiken en dat de cijfers niet liegen. Proficiat, we zijn de eerste soort die zichzelf willens en wetens uitroeit...
Oud 7 juni 2010, 21:50   #26
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
dikke michel:'De Wever maakt gevangenis van Vlaanderen'
Louis Michel opent meteen de aanval en zegt dat Bart De Wever van Vlaanderen een op zichzelf besloten gevangenis wil maken. 'Nationalisme leidt tot oorlog' zegt Michel.

mwhoeha
Michel heeft groot gelijk. Nationalisme leidt tot haat en onverdraagzaamheid.
het is ENORM grappig dat u juist één zinnetje uit die quote gedelete heeft. één zinnetje dat uw hele reply onderuit haalt

u steunt michel in zijn uitspraak? michel mogen we gelijkschakelen met FDF-ers volgens zijn eigen uitspraak -> en voor wat staat FDF: haat en onverdraagzaamheid. Q.E.D.
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 7 juni 2010 om 21:52.
lollysticky is offline  
Oud 7 juni 2010, 21:51   #27
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
Laatste dat ik hoorde woonde Gros Loulou in Geldenaken.

Niet dat ik dat opvolg hoor.

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Oud 7 juni 2010, 21:51   #28
system
Banneling

Standaard

Citaat:
En weet ge waar die geboren werd?
system is offline  
Oud 7 juni 2010, 21:51   #29
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
dat interesseert mij niet
born2bewild is offline  
Oud 7 juni 2010, 21:53   #30
system
Banneling

Standaard

Citaat:
dat interesseert mij niet
In Tienen.
system is offline  
Oud 7 juni 2010, 21:53   #31
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
In een bietenveld?

Oud 7 juni 2010, 21:53   #32
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
In een bietenveld?
In Tienen.
system is offline  
Oud 7 juni 2010, 21:54   #33
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Tienen.
Wie woont ook alweer in Tienen ?
Henri1 is offline  
Oud 7 juni 2010, 21:58   #34
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het Loemerke.
system is offline  
Oud 7 juni 2010, 21:59   #35
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Slasty Bekijk bericht
.

Hoe je't ook draait of keert, we zijn niet verder geëvolueerd dan de holbewoner die de andere holbewoner de kop inslaat omdat-ie op 'zijn' eigendom komt. Geef mij dan maar de Indiaanse filosofie : The Earth does not belong to us, we belong to the Earth, een veel ziniger filosofie en op dit moment in de geschiedenis van onze planeet véééééééééééééééééééééééé� �l belangrijker dan eender welke nationalistische reflex maar dat gaat aan de gewone Vlaming voorbij, de nooit geziene stijging van natuurrampen (+548% in de laatste 25jaar) zijn (voorlopig) de ver van m'n bed show, tot de dag dat maar dat moet ik niet vertellen, de stijgerende 4X4 apenkoppen zullen wel weer zeggen dat het allemaal niet waar is dat men paniek zaait enz... We zullen wel zien wie er gelijk krijgt en ik hoop van ganser harte voor mijn kinderen dat jullie het zijn, maar in mijn hart wéét ik dat je de hulpbronnen van deze planeet niet kan blijven misbruiken en dat de cijfers niet liegen. Proficiat, we zijn de eerste soort die zichzelf willens en wetens uitroeit...
Bron voor die stijging van natuurrampen?

Daarnaast is de kans groot dat we al lang geëmigreerd zijn naar een andere plaats in het universum tegen wanneer we het stadium van bijna uitroeiing bereiken. (spreek gerust over enkele millennia tijd, zoveel tijd hebben we)
gehuigert is offline  
Oud 7 juni 2010, 21:59   #36
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
In Tienen.
In een bietenveld in Tienen?

Oud 7 juni 2010, 22:00   #37
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Beatrijs van Nazareth.

Oud 8 juni 2010, 00:34   #38
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Michel heeft groot gelijk. Nationalisme leidt tot haat en onverdraagzaamheid.
Zeer juist. Daarom dat de Franstaligen, als Franstalig-nationalisten, die hier lebensraum komen opeisen, voor een haatreactie zorgen, en voor een Vlaams-nationalistische reflex. Diegenen die in Vlaanderen dat nog niet door hebben, dat in het zuiden ze allemaal nationalisten zijn voor hun taal, die de wereld MOET veroveren, zijn gewoon dom, of... zie handtekening.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 8 juni 2010, 01:33   #39
Fredo
Burgemeester

Fredo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Zeer juist. Daarom dat de Franstaligen, als Franstalig-nationalisten, die hier lebensraum komen opeisen, voor een haatreactie zorgen, en voor een Vlaams-nationalistische reflex. Diegenen die in Vlaanderen dat nog niet door hebben, dat in het zuiden ze allemaal nationalisten zijn voor hun taal, die de wereld MOET veroveren, zijn gewoon dom, of... zie handtekening.
Dit is precies dezelfde veralgemenende onzin die over moslims en de islam wordt verteld. Ik vind het triest dat sommigen Vlaams-nationalisme, een vlaamse reflex of hoe je het ook wil noemen altijd kaderen in een clichématig vijandbeeld van een andere groep. Zowel u als system.
Fredo is offline  
Oud 8 juni 2010, 01:39   #40
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fredo Bekijk bericht
Dit is precies dezelfde veralgemenende onzin die over moslims en de islam wordt verteld. Ik vind het triest dat sommigen Vlaams-nationalisme, een vlaamse reflex of hoe je het ook wil noemen altijd kaderen in een clichématig vijandbeeld van een andere groep. Zowel u als system.
Als er géén Franstalige provocatie was, was er géén Vlaamse reflex en leefden we in vrede. Leer je geschiedenis!
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be