![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat mij opvalt is dat de meeste aanvallen wel komen van N-VA. Persoonlijk val ik het KARTEL met de tjseven aan. Nu ja, men doet maar... misschien worden door deze hatelijkheden (ivm Morel) van 'rabiate' N-VA'ers meer flaminganten gedreven richting VB. En tussen haakjes : Frieda Brepoels vind ik idd een uitstekend politicus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Verleden jaar heb ik hierover een discussie gehad met de professors Deschouwer en Walgraeve. Het verwonderde mij wel dat zij op mijn mails antwoordden. Een zekere "merel" (forumgebruiker) en Kris Van Dijck hadden toen ingenieus heel de werkwijze van doedestemtest naar boven gebracht. De professoren moesten toegeven dat hun bevindingen juist waren. Hieruit kon je duidelijk opmaken hoe slordig er werd omgesprongen met de waardecijfers gegeven aan de stellingen. Op populaire standpunten waren de waardecijfers voor linkse partijen zeer hoog. Het ging dan over standpunten waar de meerderheid van de bevolking mee eens was. Het was zelfs zo dat men meestal uitkwam bij linkse partijen. In GVA heeft Roger Van Houtte dit laatste openlijk aan de kaak gesteld. Wat blijkt nu? Heel het huidige concept zit zo in elkaar dat je niet meer kan doordringen tot de waardecijfers die de professoren gebruikt hebben bij deze nieuwe stemtest. Waarom toch? Hebben ze zoveel te verbergen? Of kunnen de mensen bij de vRT en hun professoren in dienst niet tegen kritiek? Wat is er nu verkeerd aan, om de waardecijfers bij de stellingen kenbaar te maken? Het feit dat men ze verzwijgt, maakt deze doedestemtest juist zo verdacht! Hopelijk zijn er weer mensen als "merel" en Kris Van Dijck die het ons toch kenbaar maken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
(kan moeilijk anders) Het is nu minder makkelijk om uit te vissen wat de score is op één vraag en quota per partij (en of die verschillend is naargelang de partij) zoals vorig jaar en dus een stuk minder makkelijk om dat aan te tonen. Quota op netelige (zeg maar "rechtse") dossiers zijn vermoedelijk ook laag, zodat die vragen ook niet direct een doorslag richting rechts geven. Het geheel begint dus duidelijk te lijken op één grote volksmanipulatie met één boodchap: stem links!
![]() |
![]() |
#27 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Sedert wanneer neem jij zulke stomme uitspraken van de vRT aan als waarheid. Moest men in de doedestemtest andere stellingen laten beantwoorden, dan had men wel duidelijk het verschil gezien tussen het beleid dat N-VA wil en het beleid waar het Blok achterstaat. Trouwens de brochures "Eigen Volk eerst" die het Blok in de brievenbussen post, getuigen nog steeds dat ze niet af willen van hun racistisch imago. Af te keuren zijn de stunten van het Blok zoals het in leven roepen van een verklikkersorganisatie voor leerlingen om anoniem leerkrachten te kunnen doorgeven aan het Blok. Toegegeven ook leerkrachten zullen fouten maken, maar er zijn andere instanties om dit op te lossen. Daar zijn geen verklikkers in dienst van een partij voor nodig! Onlangs kregen we dan weer te maken met het de verklikkerslijn voor illegalen. Het doet mij echt denken aan Nazi-praktijken! Zulke stoten vindt ge zeker niet bij N-VA! N-VA streeft naar een Vlaanderen dat zorg draagt voor de welvaart en het welzijn van alle inwoners! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Precies. 'En de Blok-circusleeuw blijft maar janken' is geplaatst door een N-VA-er. Wie pleegt hier dus afbraakpolitiek tegen wie?
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van wiens geld gaan ze dat betalen? Ze moeten van arremoei bij de CVP gaan aankloppen om hun eigen dotatie voor verkiezingsuitgaven safe te stellen. Of stelt de N-VA de dotatie, die ze nu onder tsjevenvleugels boven hola wél oprapen, volledig ter beschikking van de welvaart en het welzijn van alle inwoners in plaats van er affichekes met hun regeergeile koppen mee te bekostigen?
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Staan jullie nu opnieuw achter het cordon sanitaire?
![]() |
![]() |
#33 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zonder kartel zou N-VA onder de kiesdrempel geen rotte frank trekken. Nu plots zijn ze kwasi verzekerd van een fikse som. Niks houdt jullie tegen deze verkregen tegoeden door te storten naar één of andere sociale kas. Dat zou nu eens een mooi gebaar zijn. Het zou niet de eerste keer zijn dat gelden om reden "x" geïnd werden, doch besteed werden aan project "y"
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
(Het lijkt verdacht veel op hoe sommige Marokkanen zich gedragen 8) )
![]() |
![]() |
#36 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#37 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je dan de titel leest en ziet van wie het komt.... Ikzelf ben totaal ongevoelig voor verkiezingsstrategiën. Wat de 'Welkomstgroep' inhoudt zegt me nog minder want ik ben niet eens gaan kijken waarover dat gaat. Waar ik op dit forum echter het liefst op reageer is: hypocrisie. De balk en en de splinter.
![]() |
![]() |
#38 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om jou te plezieren doe ik het nogmaals: Ik vind kliklijnen geen goed idee. Deze 'nazipraktijken' werden en worden echter niet alleen door het Vlaams Blok toegepast. Toch maar beter consequent zijn dus, en wie nazipraktijken hanteert achter een politieke schutkring houden.
![]() |
![]() |
#39 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Het is hier wel de welkomgroep die uithaalt naar N-VA. Dat Marie-Rose overstapt naar het Blok omdat ze daar haar idealen en waarden denkt terugvinden, kan je met veel goede wil nog een beetje begrijpen. Marie-Rose moet dit echter niet doen met onterechte stampen en verwijten naar N-VA, die haar tenslotte gelanceerd heeft!
Marie-Rose heeft weinig respect voor haar vroegere vrienden binnen de N-VA, die altijd voor haar klaar stonden! Dat cordon sanitair is trouwens iets dat het Blok jarenlang gekoesterd heeft uit electoraal belang, zonder maar de minste inspanning te leveren om de oorzaken hiervan weg te werken. Zonder de afspraken i.v.m het cordon sanitair te hernieuwen, schuwen alle partijen een regeringscoalitie met het Blok vermits deze partij niet wil afstappen van haar extreem-rechts gedachtengoed. Eigenlijk zie ik niet in waarom het Blok zich daar zo druk over maakt; Immers het Blok heeft zelf laten weten niet met links in coalitie te willen stappen. Een cordon sanitaire van het Blok rond de linkse partijen! Bovendien hebben alle partijen het recht af te spreken met welke partij ze willen samenwerken! Het is zelfs eerlijk naar de kiezers toe te laten weten met welke partij men nooit in zee wil gaan. Een recht waar elke partij gebruik van maakt! Recht op vrije meningsuiting! |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |