Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: Wie gaat de CD&V na haar nacht van de lange messen leiden?
Yves Leterme 2 7,14%
Kris Peeters 12 42,86%
Rik Torfs 4 14,29%
Eric Van Rompuy 0 0%
Iemand anders (wie dan?) 10 35,71%
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 10 juni 2010, 13:36   #21
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Ik vermoed (als Nederlander) dat Peeters wel een kans kan maken. Hoewel de 'carrière-move' van Vlaams naar federaal niveau, zie Leterme, niet goed uit hoeft te pakken, iets wat hij allicht in zijn overwegingen mee zal nemen.
Moet Kris Peeters dan naar het federale niveau om de CD&V te leiden? Het zou juist mooi zijn moest de CD&V de nadruk leggen op de deelstaten en kiezen voor een Kris Peeters die op Vlaams niveau blijft. Peeters zelf heeft trouwens al verscheidene keren nadrukkelijk gesteld dat hij geen behoefte had om over te stappen naar het federale niveau. En wie kan het hem kwalijk nemen?
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 10 juni 2010, 13:58   #22
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Moet Kris Peeters dan naar het federale niveau om de CD&V te leiden? Het zou juist mooi zijn moest de CD&V de nadruk leggen op de deelstaten en kiezen voor een Kris Peeters die op Vlaams niveau blijft. Peeters zelf heeft trouwens al verscheidene keren nadrukkelijk gesteld dat hij geen behoefte had om over te stappen naar het federale niveau. En wie kan het hem kwalijk nemen?
Zo beredenerend maakt Peeters in ieder geval al meer kans dan ik dacht.
Oud 10 juni 2010, 14:06   #23
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Belgicist Vanackere.
Akkoord. Ik denk inderdaad ook dat dit waarschijnlijk de "coming man" bij de Tsjeven is...
Wiley E Coyote is offline  
Oud 10 juni 2010, 14:29   #24
Zoom
Partijlid

Zoom's schermafbeelding

Standaard

Ik hoop dat Kris Peeters het alleszins niet wordt, zolang deze man in Vlaanderen blijft, blijft hij een klein lichtpuntje in de CD&V.

Zet Yves er maar, heeft die ook terug iets te doen.
Zoom is offline  
Oud 10 juni 2010, 16:50   #25
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Als je met 'leiden' het voorzitterschap bedoelt, dan zie ik ook Vanackere.
Kris Peeters is wel een natuurlijke 'leider' en wellicht toekomstig premier, maar ik zie hem nu niet van de Vlaamse regering verhuizen naar het CD&V leiderschap. Tenzij ze denken dat hij de enige kandidaat is in staat om het puin te ruimen.
forzaflandria is offline  
Oud 10 juni 2010, 17:00   #26
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Rik Torfs

Neen, serieus Vanackere is zich aan het opmaken om het laatste restje Vlaamsgezindheid eruit te gooien.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 10 juni 2010 om 17:01.
Max van Dietschland is offline  
Oud 10 juni 2010, 17:04   #27
Julianus
Lokaal Raadslid

Julianus's schermafbeelding

Standaard

Ik heb al ergens gezegd dat 'k Wouter Beke tip, de huidige ondervoorzitter. Vanackere of Vervotte zou ook kunnen. Peeters zal wel zo slim zijn MET de N-VA ipv TEGEN de N-VA te regeren...

Laatst gewijzigd door Julianus : 10 juni 2010 om 17:04.
Julianus is offline  
Oud 10 juni 2010, 17:10   #28
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hahaha er zijn er zelfs die Rik Torfs aanhalen.
Henri1 is offline  
Oud 10 juni 2010, 18:38   #29
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door centrist Bekijk bericht
De CD&V gaat zowieso verliezen. Wellicht hard genoeg om een nacht van de lange messen mee te maken. Wie zal uit het slachtveld opstaan? Een Belgicist of een Vlaamsgezinde?
Veel hangt ervan of ze nog in de regering geraken of niet. I.e; ik denk dat Thijssen zich een serieus verlies kan permitteren (je kan haar dat ook moeilijk aanrekenen) zolang ze achteraf nog postjes kan uitdelen.
Rr00ttt is offline  
Oud 10 juni 2010, 18:40   #30
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

CD&V zal verliezen, maar niet in die mate (denk ik), dat een "nacht vd lange messen" nodig zal zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 10 juni 2010, 18:56   #31
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

De Wever
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 10 juni 2010, 20:08   #32
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
De Wever
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 11 juni 2010, 00:51   #33
centrist
Burger

centrist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Veel hangt ervan of ze nog in de regering geraken of niet. I.e; ik denk dat Thijssen zich een serieus verlies kan permitteren (je kan haar dat ook moeilijk aanrekenen) zolang ze achteraf nog postjes kan uitdelen.
Hangt ervan af met wie ze in de regering zou stappen. Zonder NVA is dat zeker mogelijk. Maar ik denk dat ze de bruggen met BDW stevig heeft opgeblazen; die zal CD&V alleen toestaan in "zijn" regering als daar een ietwat Vlaams-voelende de plak zwaait.
Oud 11 juni 2010, 04:26   #34
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De CD&V gaat zowieso verliezen. Wellicht hard genoeg om een nacht van de lange messen mee te maken. Wie zal uit het slachtveld opstaan? Een Belgicist of een Vlaamsgezinde?
Ik zie eerlijk gezegd niet in waarom een verliezende partij zich moet opmaken voor een nacht van de lange messen. Marianne is totaal onverantwoordelijk, dat klopt. Een fan van haar zal ik nooit worden, nocht zijn maar indien de cd&v haar eigen falen volledig op Marianne zou steken zou ik dat behoorlijk intellectueel oneerlijk vinden.
Oud 11 juni 2010, 11:23   #35
centrist
Burger

centrist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Ik zie eerlijk gezegd niet in waarom een verliezende partij zich moet opmaken voor een nacht van de lange messen. Marianne is totaal onverantwoordelijk, dat klopt. Een fan van haar zal ik nooit worden, nocht zijn maar indien de cd&v haar eigen falen volledig op Marianne zou steken zou ik dat behoorlijk intellectueel oneerlijk vinden.
Niets moet. Maar er zijn voldoende precedenten om te vermoeden dat het dit keer opnieuw zal gebeuren. Alles hangt af van de grootte van het pak slaag.
Oud 11 juni 2010, 18:06   #36
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hangt ervan af met wie ze in de regering zou stappen. Zonder NVA is dat zeker mogelijk. Maar ik denk dat ze de bruggen met BDW stevig heeft opgeblazen; die zal CD&V alleen toestaan in "zijn" regering als daar een ietwat Vlaams-voelende de plak zwaait.
Yeah right. Dewever heeft geen probleem met de PS en CDH in de regering en zou wel een probleem hebben met Thijssen?

Dewever zal met alle klassieke partijen in zee gaan die hem aan de macht wil helpen. De enige vraag is hoeveel van zijn programma hij er deze keer voor gaat inslikken.

Gezien de liberalen er aan de overkant uitliggen betekent dat dat de N-VA - als ze effectief zo sterk winnen - zal gaan praten met CD&V, SP-A en indien nodig Groen!

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 11 juni 2010 om 18:10.
Rr00ttt is offline  
Oud 11 juni 2010, 18:53   #37
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Ik heb er nog eens over nagedacht en vindt Thijssen toch meer verantwoordelijk dan initieel gedacht. Ze was toch al een tijdje partijvoorzitter en is in die zin zeker medeverantwoordelijk voor het wanbeleid van de afgelopen tijd.

I.e. ik wil haar niet de hoofdschuldige maken, maar onschuldig is ze toch ook niet bepaald.
Rr00ttt is offline  
Oud 11 juni 2010, 21:04   #38
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Yeah right. Dewever heeft geen probleem met de PS en CDH in de regering en zou wel een probleem hebben met Thijssen?

Dewever zal met alle klassieke partijen in zee gaan die hem aan de macht wil helpen. De enige vraag is hoeveel van zijn programma hij er deze keer voor gaat inslikken.

Gezien de liberalen er aan de overkant uitliggen betekent dat dat de N-VA - als ze effectief zo sterk winnen - zal gaan praten met CD&V, SP-A en indien nodig Groen!
CD&V is als eerste bereid een deel van haar programma in te slikken om de premier te mogen leveren. Zelfs als de sossen de grootste zouden zijn, kan men altijd nog in "kartel" rekenen, en telt men de stemmen van NVA bij die van CD&V. Om er maar een draai aan te geven he.

Ik zie liever Dirupo in de regering dan de Vlaamse sossen. Beiden even wereldvreemd, maar ik denk dat er met Dirupo kan geklapt worden. Zeker over BHV, daar hij daar weinig of niks te verliezen heeft, en zelfs te winnen als hij BHV helpt splitsen : minder stemmen voor zijn aartsrivaal MR.

Toch zou het voor onze economie een pak beter zijn om MR erbij te nemen. Die denken tenminste een BEETJE aan besparen. Dirupo wil nog meer uitgeven...

Het zal hard tegen onzacht worden, die onderhandelingen, maar Bartje heeft al beloofd dat het niet lang zal duren. De vraag hier is : Hoe in hemelsnaam kan hij dat weten???
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 11 juni 2010, 21:09   #39
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
CD&V is als eerste bereid een deel van haar programma in te slikken om de premier te mogen leveren. Zelfs als de sossen de grootste zouden zijn, kan men altijd nog in "kartel" rekenen, en telt men de stemmen van NVA bij die van CD&V. Om er maar een draai aan te geven he.

Ik zie liever Dirupo in de regering dan de Vlaamse sossen. Beiden even wereldvreemd, maar ik denk dat er met Dirupo kan geklapt worden. Zeker over BHV, daar hij daar weinig of niks te verliezen heeft, en zelfs te winnen als hij BHV helpt splitsen : minder stemmen voor zijn aartsrivaal MR.

Toch zou het voor onze economie een pak beter zijn om MR erbij te nemen. Die denken tenminste een BEETJE aan besparen. Dirupo wil nog meer uitgeven...

Het zal hard tegen onzacht worden, die onderhandelingen, maar Bartje heeft al beloofd dat het niet lang zal duren. De vraag hier is : Hoe in hemelsnaam kan hij dat weten???
Alleen al omwille van de duidelijke wens van PS, Ecolo en CDH om het huidige migratiebeleid verder te zetten vind ik het onaanvaardbaar een regering te vormen.
Rr00ttt is offline  
Oud 11 juni 2010, 21:22   #40
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niemand.
Alles blijft bij het oude Thyssen blijft voorzitter.
Als ze weinig nog in beeld komen.

Maar CD&V zal wellicht terug in de regering zitten.
Wie weet met Eric van Rompuy als minister.

In ieder geval het zal geen nacht van de lange messen worden.
Gewoon om de partij geen alternatief heeft.
De Prof is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be