![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: Wie gaat de CD&V na haar nacht van de lange messen leiden? | |||
Yves Leterme |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,14% |
Kris Peeters |
![]() ![]() ![]() |
12 | 42,86% |
Rik Torfs |
![]() ![]() ![]() |
4 | 14,29% |
Eric Van Rompuy |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Iemand anders (wie dan?) |
![]() ![]() ![]() |
10 | 35,71% |
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Moet Kris Peeters dan naar het federale niveau om de CD&V te leiden? Het zou juist mooi zijn moest de CD&V de nadruk leggen op de deelstaten en kiezen voor een Kris Peeters die op Vlaams niveau blijft. Peeters zelf heeft trouwens al verscheidene keren nadrukkelijk gesteld dat hij geen behoefte had om over te stappen naar het federale niveau. En wie kan het hem kwalijk nemen?
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Partijlid
|
![]() Ik hoop dat Kris Peeters het alleszins niet wordt, zolang deze man in Vlaanderen blijft, blijft hij een klein lichtpuntje in de CD&V.
Zet Yves er maar, heeft die ook terug iets te doen. ![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Parlementslid
|
![]() Als je met 'leiden' het voorzitterschap bedoelt, dan zie ik ook Vanackere.
Kris Peeters is wel een natuurlijke 'leider' en wellicht toekomstig premier, maar ik zie hem nu niet van de Vlaamse regering verhuizen naar het CD&V leiderschap. Tenzij ze denken dat hij de enige kandidaat is in staat om het puin te ruimen. |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Rik Torfs
![]() Neen, serieus Vanackere is zich aan het opmaken om het laatste restje Vlaamsgezindheid eruit te gooien. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 10 juni 2010 om 17:01. |
![]() |
![]() |
#27 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik heb al ergens gezegd dat 'k Wouter Beke tip, de huidige ondervoorzitter. Vanackere of Vervotte zou ook kunnen. Peeters zal wel zo slim zijn MET de N-VA ipv TEGEN de N-VA te regeren...
![]()
Bart De Wever is te groot voor een klein land als België. Daarom wil hij het splitsen. Laatst gewijzigd door Julianus : 10 juni 2010 om 17:04. |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hahaha er zijn er zelfs die Rik Torfs aanhalen.
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Veel hangt ervan of ze nog in de regering geraken of niet. I.e; ik denk dat Thijssen zich een serieus verlies kan permitteren (je kan haar dat ook moeilijk aanrekenen) zolang ze achteraf nog postjes kan uitdelen.
|
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() CD&V zal verliezen, maar niet in die mate (denk ik), dat een "nacht vd lange messen" nodig zal zijn.
#31 |
|
![]() De Wever
#32 |
|
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#33 |
Burger
|
![]() Hangt ervan af met wie ze in de regering zou stappen. Zonder NVA is dat zeker mogelijk. Maar ik denk dat ze de bruggen met BDW stevig heeft opgeblazen; die zal CD&V alleen toestaan in "zijn" regering als daar een ietwat Vlaams-voelende de plak zwaait.
#34 |
Minister-President
|
![]() Ik zie eerlijk gezegd niet in waarom een verliezende partij zich moet opmaken voor een nacht van de lange messen. Marianne is totaal onverantwoordelijk, dat klopt. Een fan van haar zal ik nooit worden, nocht zijn maar indien de cd&v haar eigen falen volledig op Marianne zou steken zou ik dat behoorlijk intellectueel oneerlijk vinden.
#35 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
#36 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dewever zal met alle klassieke partijen in zee gaan die hem aan de macht wil helpen. De enige vraag is hoeveel van zijn programma hij er deze keer voor gaat inslikken. Gezien de liberalen er aan de overkant uitliggen betekent dat dat de N-VA - als ze effectief zo sterk winnen - zal gaan praten met CD&V, SP-A en indien nodig Groen! Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 11 juni 2010 om 18:10. |
|
![]() |
![]() |
#37 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
I.e. ik wil haar niet de hoofdschuldige maken, maar onschuldig is ze toch ook niet bepaald. |
|
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Ik zie liever Dirupo in de regering dan de Vlaamse sossen. Beiden even wereldvreemd, maar ik denk dat er met Dirupo kan geklapt worden. Zeker over BHV, daar hij daar weinig of niks te verliezen heeft, en zelfs te winnen als hij BHV helpt splitsen : minder stemmen voor zijn aartsrivaal MR. Toch zou het voor onze economie een pak beter zijn om MR erbij te nemen. Die denken tenminste een BEETJE aan besparen. Dirupo wil nog meer uitgeven... Het zal hard tegen onzacht worden, die onderhandelingen, maar Bartje heeft al beloofd dat het niet lang zal duren. De vraag hier is : Hoe in hemelsnaam kan hij dat weten???
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#39 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Alles blijft bij het oude Thyssen blijft voorzitter. Als ze weinig nog in beeld komen. Maar CD&V zal wellicht terug in de regering zitten. Wie weet met Eric van Rompuy als minister. In ieder geval het zal geen nacht van de lange messen worden. Gewoon om de partij geen alternatief heeft. |
|
![]() |