![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nochtans as ge voor mij zou stemmen, iedereen die eeuwig wil leven zou ik het eeuwige leven geven....
Maar 'k hem nie gezegd hoe dat eeuwig leven der uit zou zien he...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Je kan er welhaast vergif op innemen dat wanneer 87% van de mensen een afschaffing van de provincies wilde de Vlaams-nationalisten nogal wat zouden doen. 87% is, ook al gaat het om een enquete, toch wel een duidelijk cijfer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
Zo kon je kiezen uit enerzijds minder belastingen en anderzijds minder wachtlijsten, terwijl een optimalisatie van de gezondheidszorg beiden toe laat. Had men de vraag anders gesteld, en gevraagd of men de provincies wou vervangen door kleinere streken (dat wat men ook voorstelt, want men stelt niet voor om de provincies af te schaffen en te vervangen door niets), dan ben ik benieuwd wat de uitslag zou geweest zijn. Want als provincies niet worden vervangen door een kleinere entiteit, ben ik ook tegenstander en behoor ik ook bij die 87%. Dat zegt dus 0,0
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Dan moet ge het hen eens vragen he
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
![]() Citaat:
Zoals ik reeds zei: had men de vraag gesteld "Moet men de provincies vervangen door kleinere streken?", dan had de score heel anders geweest. De mensen voelen nood aan een politieke schaalverkleining die dichter bij hun staat, dat is zelfs een internationale trend! Nu klonk het echter of men aan schaalvergroting zou doen, wat een vertekening is van het N-VA voorstel. En natuurlijk, als het over vertekening, leugen en bedrog gaat, dan ben jij er weer als de kippen bij. Citaat:
Momenteel zijn de provincies die wij hebben in Vlaanderen en Wallonië (ik weet dat je dat niet graag hoort, maar de provincies zijn nu eenmaal delen van de gewesten, the truth hurts ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#28 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() om eerlijk te zijn, dit debat moet door politologen gevoerd worden, niet door het kiezerskorps. En wel omdat het zodanig ingewikkeld is, zodanig complex dat wie geen politieke wetenschappen studeert, of zich verdiept in deze materie, daar geen oordeel over kan vellen. Wie heeft hier al gehoord van het kerntakendebat eigenlijk?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stel echter vast dat de meeste mensen gewoon niet weten waar de provinciale autoriteiten nu eigenlijk voor staan. Wat is hun taak? Wat is hun bevoegdheid? De meeste mensen weten nog niet eens de naam van hun provinciegouverneur. Niet met het politieke provinciale bestuurssysteem heeft men een band, maar veel eerder met de afbakening: we wonen ergens in een bepaald gebied, streek, provincie. Dat verklaart het resultaat. Maar zoals Verstrepen van het Vlaams Blok terecht zei: vertel de mensen eens hoeveel heel dat bestel eigenlijk kost en wat het maar opbrengt, dan zullen de neuzen vlug anders gezet worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk is de uitslag van zulke poll nogal subjectief en vrij voorspelbaar.
Ik ben eigenlijk ook voorstander om provincies te behouden, gewoon omdat het een stukje 'eigenheid' is. Ik weet dan ook niet welke meerkost het onderscheid maken tussen provincies vormt op beleidsvlak. Is dit vermeld geweest in die poll? Ik heb maar een klein deel gezien. Zijn er daar cijfers van? Misschien verander ik nog van gedacht. En misschien dat de resultaten van die poll er totaal ander uitgezien gingen hebben. 20 jaar geleden (of wanneer was het) werd er ook omgevormd van kleine gemeentes naar grotere met 'deelgemeentes'. Wat was daar eigenlijk de reden voor? |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Europees Commissaris
|
![]() En als je gaat vragen waarvoor provincies dan wel bevoegd zijn zal wellicht minder dan 13% een antwoord geven dat enigzins in de buurt komt.
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerste belangrijke verschil. Mocht u het echte idee genegen zijn, dan zou men terug moeten gaan naar de oude vorstendommen. In de Zwitserse staat is het daarenboven zou dat niet de staat de belangrijkste schakel is, maar wel de kantons. In België is het juist omgekeerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |