![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Burger
|
![]() tjah 80% van de mensen kennen toch niets van politiek, nu word de hype gecreeërd dat als je jezelf een echte vlaming wil noemen je nva moet stemmen... met een zwak economisch programma (500 000 jobs haha?..) en communautaire eisen zoals een vlaams pensioen en andere vergaande zaken die er nooit gaan komen zal de obama, change vergelijking net als in amerika instorten
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mij is het NV.A gewoon een VB-Light. Dit terzijde stel ik toch vast dat de oplossingen die Bartje en dezijnen naar voor brengen eigenlijk "gebakken lucht" zijn en is er van een plan doodgewoon geen sprake. Focus eens op het "afschaffen van Brussel" of op hun luik "Sociale Zekerheid". Mensen die geen werk vinden hun stempelgeld afpakken kan toch geen teken zijn van enige visie of oplossing ? Laatst gewijzigd door Henri1 : 12 juni 2010 om 10:34. |
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men heeft dezelfde truc uitgehaald in 1997 met de dioxinecrisis in 2003 met Agalev en de kernuitstap en gedurende 25 jaar met het VB. Plots word er niet meer over het VB gesproken als gevaar voor de burger, maar word dezelfde tekst opnieuw afgerammeld voor de N-VA, terwijl de traditionele partijen zelf alle onderhandelingen hebben afgeblazen gehad in het verleden en terwijl zij zelf hebben aangekondigd dat het op deze manier niet verder kan, verklaren zij een partij die zegt dat het anders moet en durft te zeggen wat er moet veranderen als een gevaar voor de maatschappij en het land. CD&v was de kartelpartner van N-VA en gaat nu verkondigen dat N-VA een gevaar voor de burger is, terwijl die partner reeds in 2007 had gezegd dat de huidige regering niets zou oplossen omdat ze geen vuist kan en wil maken tegen de Franstaligen. |
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij wil geen uitkeringen afpakken, maar stelt dat wie meer dan 2 jaar een uitkering trek wegens werkloosheid( dus dop of leefloon) zich moet ter beschikking stellen van de gemeenschap. Hij wil het eeuwig thuis zitten en dop trekken zonder er iets voor te doen afschaffen, niet de mensen zonder inkomen zetten. |
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#26 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zelfde voor brussel men wil dit gewest ten eerste hervormen en later laten besturen door de beide gemeenschappen. Zoals ik al zei lees hun programma eens iv hersenloos de sogans van andere partijen over te nemen.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|||
![]() |
![]() |
#27 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Werkzoekenden krijgen stempelgeld, je kan dus bezwaarlijk stellen dat het hen "afgepakt" wordt. Persoonlijk vind ik dat de eeuwig werkzoekenden moeten gestimuleerd worden om ooit eens werk te vinden en een goede stimulans is de vergoeding te beperken in de tijd. Stevige vergoeding in begin van de werkloosheid maar snel dalend naarmate de duur. Ik vind dit juist wel een goede en rechtvaardige visie. |
|
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() De doorslaggevende factor is volgens mij dat Bart Dewever ons eraan herinnert hoe er aan politieke zou gedaan moeten worden : grote ideeën goed verwoorden en er niet voor terugschrikken om ze ook daadwerkelijk te willen uitvoeren, ook al houdt dat in dat je uit een kartel stapt, de macht loslaat of nieuwe verkiezingen uitlokt. Zeggen waar het op staat, edm.
Het is al zo lang geleden dat een partij op zo'n manier aan politiek gedaan heeft dat Bart Dewever als een enorme verademing overkomt. Dat verklaart waarom mensen die zich niet kunnen vinden in zijn programma toch sympathie hebben voor hem : zij zouden willen dat er in hun partij ook zo iemand was. Het is een beetje het effect die we vroeger met het B hadden : veel mensen hebben het VB gebruikt om hun partij te dwingen een nieuwe koers te varen. Een monsterscore voor de N-VA zou volgens mij *ook* een afstraffing van de klassieke politiek inhouden. Al die compromissen, dat gezever over "verantwoordelijk heid nemen", de lange lijst van dingen die volgens zoveel politici "niet kunnen" ook al stemt de kiezer er massaal voor. Alexander De Croo heeft ook een stap in die richting gezet. Het kwam echter te laat en was te weinig om zijn partij uit het sop te halen, maar kijk, het was zo opmerkelijk en verademend dat hij daardoor en daardoor alleen persoonlijk een zeer goeie score zal halen. |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() Ik wil erbij toevoegen dat redelijk veel franstaligen OOK sympathie hebben voor hem. Zij houden niet van zijn programma, maar kunnen zijn aanpak en rechtlijnigheid wel smaken net omdat zoiets als rechtlijnigheid en kordaatheid niet bestaat in de franstalige politiek.
Laatst gewijzigd door Kaal : 12 juni 2010 om 11:39. |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder is hij inderdaad geliefd bij de Franstalige bevolking om zijn eerlijkheid en rechtlijnigheid. |
|
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals gij dat hier aanhaalt, is dat natuurlijk van een kriminele simplisiteit.
Eén vraag om dat te illustreren: Is volgens jou Brussel een stad of een land ? En zeg eens, is het nodig en nuttig om in Brussel de wirwar van overheden te hebben, zoals die nu bestaat? Is het afschaffen van één nivo, dat vb. van het hoofdstedelijk Gewest, dan zo buitenaards ? Vind jij echt dat de rest van de wereld ons moet volgen, en eeuwigdurende rechten op werkloosheidsvergoedingen moet toekennen, aan opeenvolgende generasies ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind dat bijvoorbeeld dat Brussel één grote politiezone moet krijgen. Ga jij maar eens aan de Brusselaars vertellen dat je hun Gewest wil afschaffen. Veel succes ermee. Wij hebben één van de beste SZ ter wereld, begin dat maar af te kalven. Laatst gewijzigd door Henri1 : 12 juni 2010 om 12:32. |
|
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waar het om gaat is de betaalbaarheid: is het Brussels gewest al dan niet te duur (in vergelijking met het besturen als gewone stad); eventueel te vergelijken met buitenlandse steden en hoofdsteden qua kostprijs. |
|
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De nva zou een Blok light zijn ???
Wel, volgens mij is het Blok een road train. Waarvan de sjoffeur absoluut de Veldstraat in Gent, de Meir in Antwerpen en het winkelke naast manneke Pis in Brussel wil bevoorraden. Dat gaat dus niet hé. In die zin, zou je de nva een light-versie kunnen noemen; maar die dan wel een veel juistere en effektievere proporsie heeft.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien: stel dat een buitenlander, die van gen kanten weet wat een gewest is, je vraagt: is Brussel een stad of een land, wat antwoord je dan ? Juist: een stad. Heeft Brussel een leger ? Een koning of een prezident ? Ambassadeurs ? Neen. Maar wel een legertje aan vetbetaalde politisji in gemeenteraden, ocmw-raden, polisieraden, hs gewestelijk parlement, hs regering, goeverneur zonder provinsie ...
|
![]() |
![]() |
#38 |
Europees Commissaris
|
![]() Het aantal nva-stemmers in mijn vriendenkring is ook enorm toegenomen
![]() |
#39 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#40 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Hoeveel burgemeesters heeft brussel weer? En hoeveel regeringen hebben wij nodig om 10.000.000 mensen te regeren? |
|
![]() |