Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 13 juni 2010, 22:38   #21
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Dan doen we het met Di Rupo, en anders schieten ze in hun eigen voet.
Di Rupo haat Maingain & Co. al even erg als de Vlamingen dat doen. En terecht.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 13 juni 2010 om 22:39.
Kallikles is offline  
Oud 13 juni 2010, 22:40   #22
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Maingain is dood indien BHV opgelost wordt,; hij zal alles of niets spelen.
Hij heeft niets te spelen. Hij heeft een opdoffer van formaat gekregen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Kallikles is offline  
Oud 13 juni 2010, 22:42   #23
born2bewild
Banneling

Standaard

de reus bart dewever zou wel dom zijn om zich met dwergen als maingain in te laten
tenzij hij als nuttige idioot kan ingeschakeld worden
born2bewild is offline  
Oud 13 juni 2010, 22:48   #24
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Di Rupo haat Maingain & Co. al even erg als de Vlamingen dat doen. En terecht.
Dat zal Di Rupo er niet van weerhouden om uitbreiding van Brussel te eisen in ruil voor de BHV splitsing/staatshervorming.
Oud 13 juni 2010, 23:06   #25
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat zal Di Rupo er niet van weerhouden om uitbreiding van Brussel te eisen in ruil voor de BHV splitsing/staatshervorming.
Dat zal hij misschien doen.... maar alleen voor de camera.

Denk even na. Je weet heel goed dat de PS geen stemmen haalt in de faciliteitengemeenten. Brussel uitbreiden = relatief stemmenverlies voor de PS. Denk je echt dat Di Rupo zo dom is?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kallikles is offline  
Oud 13 juni 2010, 23:07   #26
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En dan zit het weer potvast.
daiwa is offline  
Oud 13 juni 2010, 23:09   #27
nerovinger
Burger

Standaard

vlamingen zin niet vereningd in gelijk nog wat antwoordt door een gefrusteerde vlaming

eendtacht maakt macht, maar wwwwwwwwwwwwwwwwwwwwweeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeez ijn we niet zo verdeeldt
oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo ooow
nerovinger is offline  
Oud 13 juni 2010, 23:13   #28
nerovinger
Burger

Standaard

ik heb niet te antwoorden op niemand zoals velen luister naar mij maar kijk nie naar mijn daden Kust allemaal maar niet allemam durf dat te zeggen

Kust mijn kloten allemaal die mij niet volgt
nerovinger is offline  
Oud 13 juni 2010, 23:32   #29
Compare
Burger

Compare's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op de website van De Standaard heeft iemand heel mooi de strategie van n-va voor en na de verkiezingen beschreven,
en ik voeg er nog aan toe: N-va is ook nog trots op die rotte mentaliteit
(en nu maar hopen dat deze thread op de juiste plaats staat).

NVA-houding: De boel helpen blokkeren en vervolgens van de daken schreeuwen dat niets werkt. Alles overhoop gooien met als idee: wat we zelf doen, doen we beter. Maar als er vragen komen ivm een concreet beleid, kruipt NVA in de defensieve houding. Dan is de NVA plots het slachtoffertje: iedereen is tegen hen en iedereen maakt hen zwart. Vervolgens lullen ze zich via een gigantisch bocht rond de essentie van de discussie en sluiten ze af met de leuze: België werkt niet, het is de fout van de traditionele partijen, wij willen verandering die ten goede is van Vlamingen als Walen. En wederom geen deftig antwoord over het concreet beleid van de NVA...
Ik denk niet dat N-VA toen ze "de boel blokkeerden" tijdens de onderhandelingen al bezig waren met een verkiezingsbeleid. Vreemd dat dit als een strategie wordt gezien. Verder zag ik vandaag zelfs Thyssen beamen dat N-VA samen met CD&V menige voorstellen hebben gedaan. U vindt hoogstwaarschijnlijk dat ze de boel blokkeren, gewoon omdat u het niet met de standpunten van de partij kan vinden.

Als ze de boel blokkeren en ze stappen uit de regering, dan zou dat toch moeten betekenen dat alles opgelost kan geraakt worden? Maar nee, zelfs dan was het hun fout dat er geen oplossing kwam in mijn ogen een vreemde redenering.

Op de opmerking dat wanneer er een concrete vraag gesteld wordt, er geen antwoord komt. Wel, vaak komen die vragen in een debat waar je nog geen 2 minuten tijd hebt om iets uit te leggen. Uit leggen hoe je bijvoorbeeld delen de sociale zekerheid gaat splitsen is zeer ingewikkeld en kan je ook niet zomaar eventjes vertellen. Voorts is dit niet alleen met N-VA zo, maar met elke partij.

En wat de slachtoffer rol betreft: sinds de eerste peilingen werd N-VA in elk debat aangevallen, dit kan je moeilijk ontkennen. Niet alleen in debatten maar in interviews met politici werd N-VA vaak bestookt. Dat N-VA een slachtoffer rol kreeg toebedeeld is niet hun eigen verdienste, maar een cadeautje van de andere partijen.
Compare is offline  
Oud 13 juni 2010, 23:44   #30
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maingain is dood indien BHV opgelost wordt,; hij zal alles of niets spelen.
Maingain hééft niet meer te spelen. Verpletterd. Hij voert nog een hoog woord, maar ze verwaaien in de wind. Elio zal met zijn overwinning de andere regeringspartijen laten volgen waar hij gaat, net zoals het nu al duidelijk is dat de andere Vlaamse partijen begrepen hebben dat er maar één weg te gaan is : die van het NVA. Groen vormt natuurlijk de uitzondering, maar geen probleem: als die dwarsliggen... anderen genoeg die graag meedoen. Ik denk dat ze ofwel braaf toegeven, ofwel zal het NVA-CD&V-SPa-VLD worden. Vlaams nationale eenheid voor Belgiës omvorming tot een staat die kan werken.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 13 juni 2010, 23:53   #31
EddyBal

Standaard

Citaat:
Dat zal hij misschien doen.... maar alleen voor de camera.

Denk even na. Je weet heel goed dat de PS geen stemmen haalt in de faciliteitengemeenten. Brussel uitbreiden = relatief stemmenverlies voor de PS. Denk je echt dat Di Rupo zo dom is?
Zeer juist. BHV weggéven DOOR Dirupo is een cadeau VOOR Dirupo. Minder stemmen voor de MR.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 13 juni 2010, 23:56   #32
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U hebt gelijk in die zin dat de MR waarschijnlijk niet aan de regering zal deelnemen. Binnen de MR is de machtspositie van het FDF echter duidelijk versterkt. Overal in Wallonië verloren de liberalen rond de 8%, in BHV slechts 2%. Het feit dat de MR de grootste in Brussel blijft is volledig aan het FDF te danken.
Herr Oberst is offline  
Oud 14 juni 2010, 00:11   #33
nerovinger
Burger

Standaard

ikke ben moe
nerovinger is offline  
Oud 14 juni 2010, 00:14   #34
nerovinger
Burger

Standaard

het vlaamsche volk heeft nogmaals getoont dat ze ............................. t lui is om te helpen donderen, nogmaals sorry ik ben genen babe......................
nerovinger is offline  
Oud 14 juni 2010, 00:17   #35
nerovinger
Burger

Standaard

rschiet uw pijlen niet we kunnen ze nog bezegen voor de volgende verkiezingen
nerovinger is offline  
Oud 14 juni 2010, 00:17   #36
nerovinger
Burger

Standaard

binnenkort
nerovinger is offline  
Oud 14 juni 2010, 00:23   #37
nerovinger
Burger

Standaard

politics . be stopt ermee als je niet ieder kunt bedienen
nerovinger is offline  
Oud 14 juni 2010, 00:31   #38
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
de reus bart dewever zou wel dom zijn om zich met dwergen als maingain in te laten
tenzij hij als nuttige idioot kan ingeschakeld worden
Ge snapt da ni he, maar Maingain en Milquet hebben al jaren een partijkaart van het NVA. Die heeft Bart hen verkocht vlak voor hij de onderhandelingen en de meerderheid verliet. Daarom hebben ze hem zoveel stemmen opgebracht: de regering langs alle kanten geblokkeerd, en Leterme stokken in de wielen gestoken en veel lawaai gemaakt met zogezegde franstalige eisen.
Ook Decroo heeft een partijkaart van de NVA, en diens opdracht was het op net op tijd de stekker eruit te trekken. Alles voor de overwinning van de NVA

En als ge dat niet gelooft, dan vertel ik wel wat anders
EddyBal is offline  
Oud 14 juni 2010, 00:35   #39
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
U hebt gelijk in die zin dat de MR waarschijnlijk niet aan de regering zal deelnemen. Binnen de MR is de machtspositie van het FDF echter duidelijk versterkt. Overal in Wallonië verloren de liberalen rond de 8%, in BHV slechts 2%. Het feit dat de MR de grootste in Brussel blijft is volledig aan het FDF te danken.
Maar ik denk ook dat hun algeheel verlies toch ook met het FDF had te maken. De doorsnee waal is géén Brusselaar en ziet niet graag dat men enkel de Brusselse kaart trekt.
EddyBal is offline  
Oud 14 juni 2010, 06:43   #40
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lepe vogel hoor.
Op de radio sprak hij vandaag zelfs vrij behoorlijk Nederlands.
azert is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be