![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is tijd voor zus en het is tijd voor zo. De verkiezingen waren ongrondwettelijk. Ik stel vast dat aan Vlaamse kant, daar een sanksie voor is uitgesproken door de kiezer; ik stel vast dat aan frankofone kant, zij daar dik hun gat aan geveegd hebben; Voorts doe ik, met je bindend referendum, een besparende suggestie: organizeer deze alleen in Walenland. Ik verwijs naar de laatste georganizeerde volksraadpleging in dit apenland.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ga dit even in mijn woorden proberen neer te zetten. Normaal telt deze regering niet, zoals een echte regering zou moeten zijn. Doch in de grondwet staat dat binnen de 40 dagen een nieuwe regering moet gevormd worden. Anderzijds is er de uitspraak over BHV, dat deze eerst had moeten gesplitst zijn. Het laatste primeert boven het eerste. Maar... die 40 dagen was indertijd eigenlijk bedoeld voor het welzijn van het land om dusdanig een noodregering op been te krijgen. Eigenlijk zitten wij nu met een noodregering. Over een tijdsduur van een noodregering is nergens iets te vinden. Dus .... Ofwel blijven ze aanmodderen met een noodregering Ofwel zal BDW en Di Rupo in opdracht van de Koning vlug tot een akkoord komen over BHV zodat het probleem BHV volledig van de baan is en dat de noodregering onmiddelijk kan omgezet worden tot een echte regering. Ze zullen punt 2 wel moeten regelen want een noodregering heeft niet alle bevoegdheid. Opgelet : Dit was een discussie tussen pot en pint, maar die jurist zit ergens op een kabinet en ik denk niet dat hij er ver naast zit Groeten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
En indien er geen verkiezingen waren geweest was er ook een strijdigheid met de Grondwet. Wanneer de kamers worden ontbonden moeten er volgens de Grondwet nieuwe verkiezingen worden gehouden binnen 40 dagen. Trouwens, u wist al voor de verkiezingen dat deze ongrondwettelijk waren. Maar pas na de verkiezingen, wanneer het resultaat u niet echt aanstaat, vormt het een probleem? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Belgie is de laatste 50 jaar bijgehouden door geld uit te delen. Het geld is op, en dus kan het niet meer, meer is er niet aan de hand. De zee trekt terug en de lijken worden zichtbaar. In die zin speelt de Euro voor Belgie dezelfde rol als voor Griekenland. En 'geld is op' is niks anders dan de schaduw van de pensioencatastrofe en verarming die wordt vooruitgeworpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Europees Commissaris
|
![]() het is niet omdat ze een dialoog willen, dat ze hetzelfde gespreksonderwerp willen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wel hilarisch dat iemand vanuit zijn bekommernis voor het respecteren van de Grondwet met zo'n voorstel op de proppen komt. Of -euh- zou er toch een ander motiefje spelen ?
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Is die dagvaarding nu al uitgestuurd ?
|
![]() |
![]() |