Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 14 juni 2010, 00:22   #21
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Jij hoort duidelijk niet goed. Hij zegt dat hij zoveel stemmen heeft gekregen omdat de mensen in zijn verhaal geloven en dat de anderen maar moeten volgen. (ongeveer zoiets)
Trouwens, de aangever ervan Was Jean Marie DD.
Juist, Dedecker was de enige daar aan tafel die het C-woord durfde uitspreken, maar De Wever kreeg dat C-woord van de hele namiddag en avond niet één keer over zijn lippen. Hij weet immers dat hij dat C-woord nooit zal binnenhalen, dus gaat hij nu voorstellen moeten formuleren die wel aanvaardbaar zijn voor de Franstaligen. Van het doordrukken van het confederalisme is geen sprake meer.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 14 juni 2010 om 00:23.
Geert C is offline  
Oud 14 juni 2010, 00:27   #22
AminEmerald
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LambertJan Bekijk bericht
Van Vlaanderen snap ik één en ander...
Van wallonië helemaal niets !
Hoe kan het dat meeste corrupte politieke partij van Wallonië zo een grote overwinning kan behalen ?
Hoezo? Leed de MR dan geen nederlaag?
AminEmerald is offline  
Oud 14 juni 2010, 00:32   #23
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Juist, Dedecker was de enige daar aan tafel die het C-woord durfde uitspreken, maar De Wever kreeg dat C-woord van de hele namiddag en avond niet één keer over zijn lippen. Hij weet immers dat hij dat C-woord nooit zal binnenhalen, dus gaat hij nu voorstellen moeten formuleren die wel aanvaardbaar zijn voor de Franstaligen. Van het doordrukken van het confederalisme is geen sprake meer.
Ik vermoed dat BDW aspecten uit de staatshervorming die in 2007 reeds gepland was, zal binnenhalen (dus delen van het arbeidsmarktbeleid, gezondheidsbeleid en justitie). Ik hoop ten gronde dat ik mij in deze vergis en dat de regeringsonderhandelingen zullen mislukken. Want als deze staatshervorming het enige communautaire bilan van de volgende regering zal zijn, is dat een verspilling van een uniek momentum in de Vlaams-nationale electorale geschiedenis.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 14 juni 2010 om 00:32.
Herr Oberst is offline  
Oud 14 juni 2010, 01:42   #24
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
En jij weet natuurlijk ook al dat hij er niet zal over spreken tijdens de informatieronde? Tja, slechte verliezer ben je joh! das alles wat moet gezegd worden op je goedkope commentaren.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 14 juni 2010, 01:44   #25
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Ik vermoed dat BDW aspecten uit de staatshervorming die in 2007 reeds gepland was, zal binnenhalen (dus delen van het arbeidsmarktbeleid, gezondheidsbeleid en justitie). Ik hoop ten gronde dat ik mij in deze vergis en dat de regeringsonderhandelingen zullen mislukken. Want als deze staatshervorming het enige communautaire bilan van de volgende regering zal zijn, is dat een verspilling van een uniek momentum in de Vlaams-nationale electorale geschiedenis.
Jullie horen duidelijk niet zo goed. Er zal gegaan worden voor de 5 vlaamse resoluties. Misschien kan niet alles binnengehaald worden, maar als er geen beweging komt van de andere kant (ps), zal er ook geen regering komen. Elio wet dat en heeft al een hand uitgestoken.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 14 juni 2010, 02:12   #26
kritisch persoon
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Elio wet dat en heeft al een hand uitgestoken.
Een die we beter niet aanpakken, het enige wat Elio wilt geven is een vergiftigd geschenk, een staatshervorming in ruil voor zijn financieel beleid. Mijn advies aan BDW is om de PS ten alle koste uit zijn regering te houden of hij gaat het zich later dubbel en dik beklagen.
Oud 14 juni 2010, 02:23   #27
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kritisch persoon Bekijk bericht
Een die we beter niet aanpakken, het enige wat Elio wilt geven is een vergiftigd geschenk, een staatshervorming in ruil voor zijn financieel beleid. Mijn advies aan BDW is om de PS ten alle koste uit zijn regering te houden of hij gaat het zich later dubbel en dik beklagen.
Dewever weet dat, hij wilt daarom een staatvorm waarbij Elio zijn financieel beleid geen invloed meer heeft op Vlaanderen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be