Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 15 juni 2010, 14:09   #21
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Allez, 't is weer van datte, hoor...
Als ze geen Nederlands spreken, is het niet goed...
Als ze de inspanning doen om Nederlands te spreken, is het ook niet goed...

pfff, wat willen jullie dan, dat ze in het West-Vloams spriekhe, zodat ze ondertiteld kunnen worden ?
En dan maar zagen, en zagen, en zagen.
Jij bent het die zit te zagen, niet Zeno. Ik deel trouwens zijn analyse 100%. Ik ken geen betere manier om de Vlaming eindelijk volledig van het federale niveau los te weken dan een Nederlandsonkundige Di Rupo als premier.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 15 juni 2010, 14:26   #22
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Jij bent het die zit te zagen, niet Zeno. Ik deel trouwens zijn analyse 100%. Ik ken geen betere manier om de Vlaming eindelijk volledig van het federale niveau los te weken dan een Nederlandsonkundige Di Rupo als premier.
I love Vlaams-nationalisten!
Oud 15 juni 2010, 15:29   #23
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Allez, omdat ik braaf ben, een stukske van de persconferentie.
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...S_premierschap
Oud 15 juni 2010, 18:34   #24
Glenneke
Provinciaal Statenlid

Glenneke's schermafbeelding

Standaard

Di Rupo doet tenminste moeite, Mangain woont in Brussel en weigert Nederlands te spreken. mij kan het niet schelen dat zijn Nederlands slecht is zolang hij maar meewerkt met NVA om eindelijk iets aan het Belgisch moeras te doen. Reynders zijn Nederlands is beter maar daarom is hij nog niet beter voor de Vlamingen.

Conclusie: het is niet omdat hij de taal van de meerderheid niet goed kan dat hij geen toegevingen wil doen, en het is niet omdat je het wel kan dat je het goed voor hebt met deze meerderheid. (denk aan reynders)

Laatst gewijzigd door Glenneke : 15 juni 2010 om 18:35.
Glenneke is offline  
Oud 15 juni 2010, 20:11   #25
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Ben ik nu echt de enige die vindt dat het Nederlands van Di Rupo wel goed genoeg is (ik kan het begrijpen althans) :s? Mensen als Maingain of die Brusselse PS'er die vorige week in Phara zat storen mij veel meer...
gehuigert is offline  
Oud 16 juni 2010, 09:08   #26
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat het tijd wordt dat Brussel en Wallonie conclusies trekken uit de verkiezingsuitslag, als ze hun eigen xenofobe bekrompen landje willen dan doen ze maar. Maar dat zal zeker zonder Brussel zijn en de rand is ook alles behalve zeker. Ik vind overigens dat het tijd wordt dat de Vlamingen hun eigen hoofdstad krijgen. Antwerpen is ideaal dan kan Dewever daar een groot paleis bouwen met veel leeuwenvlaggen en het algemeen beschaafd verkavelingsantwaarps wordt dan verplicht, op straffe van 5 uur vendelzwaaien. En het wordt hoog tijd om de Brusselse instellingen eens grondig te hervormen, dat wil zeggen de Vlamingen buitengooien, niet de Vlaamse Brusselaars, die mogen blijven en Brussel blijft tweetalig (of in de toekomst waarschijnlijk 3 of 4talig, in tegenstelling tot de Vlamingen beseffen we dat dat een troef is), maar geen Vlaamse bemoeienissen meer. En als de Vlamingen niet willen dan blokkeren we heel de boel, dat hebben we van hen geleerd. Niets te verliezen, Vlamingen willen weg, ok, weg uit Brussel.

Laatst gewijzigd door tomm : 16 juni 2010 om 09:19.
tomm is offline  
Oud 16 juni 2010, 09:49   #27
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Ben ik nu echt de enige die vindt dat het Nederlands van Di Rupo wel goed genoeg is (ik kan het begrijpen althans) :s? Mensen als Maingain of die Brusselse PS'er die vorige week in Phara zat storen mij veel meer...
Vorig weekend ben ik gaan solliciteren. Mijn Frans moest zowel geschreven als gesproken van betere kwaliteit zijn dan Di Rupo zijn Nederlands. Wees gerust, het was absoluut niet voor een gelijkwaardige functie dan die van eerste minister van een land..... Wie de leiding wil nemen van een land mag toch op zijn minst de taal van de bevolking, zeker de taal van de grootste groep, meer dan machtig zijn, niet?
lantjes is offline  
Oud 16 juni 2010, 10:01   #28
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

De taal die hij spreekt kan me om eerlijk te zijn niet veel schelen, wel zijn daden. Zolang hij probeert om NL te leren en zorgt dat er ook naar de Vlaamse wensen geluisterd en rekening gehouden wordt spreekt die Chinees voor mijn part. Zolang er maar vertaligen zijn die bvb. door de vice-premier kunnen verteld worden.
Gwyndion is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be