Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 15 juni 2010, 14:35   #21
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Bizar, eerst delen we bevoegdheden uit op basis van de taal die gesproken wordt. Als die bevoegdheden dan verschillend ingevuld worden spreken we van het verschijnen van 2 democratieën die té verschillend zijn? Iets wat in de eerste plaats niet gebeurd zou zijn hadden we de bevoegdheden nationaal gehouden. En sterker nog, dat lossen we op door te streven naar een verdamping van een staat? Eerst stoken we 2 buren tegen elkaar op door roddels en daarna gaan we pleiten voor een hogere omheining, tja het is ook een aanpak zeker...
Oud 15 juni 2010, 14:36   #22
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
Shit man, dat is wel het meest rationele argument tegen Vlaamse autonomie dat er ooit is gelanceerd! NED FLANDERS!!! IK WORD METEEN LID VAN BUB!
Oud 15 juni 2010, 14:36   #23
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jovad Bekijk bericht
Ten derde zal sociaal-economisch water met vuur moeten worden verzoend. Alhoewel, onmogelijk is dat ook niet. Daarin staat sp.a al een stuk verder dan PS, maar goed, na 8 jaar paars hebben ze ook bewezen dat dat enigszins lukte.

gieren!
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline  
Oud 15 juni 2010, 14:38   #24
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Geef toe, het is toch een beetje lullig, niet? Jullie staan te zwaaien met leeuwen en in het buitenland denkt men aan een cartoonfiguur.
Oud 15 juni 2010, 14:40   #25
Francis Vere
Provinciaal Statenlid

Francis Vere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Bizar, eerst delen we bevoegdheden uit op basis van de taal die gesproken wordt. Als die bevoegdheden dan verschillend ingevuld worden spreken we van het verschijnen van 2 democratieën die té verschillend zijn? Iets wat in de eerste plaats niet gebeurd zou zijn hadden we de bevoegdheden nationaal gehouden. En sterker nog, dat lossen we op door te streven naar een verdamping van een staat? Eerst stoken we 2 buren tegen elkaar op door roddels en daarna gaan we pleiten voor een hogere omheining, tja het is ook een aanpak zeker...
Die 2 democratien leven al 180 jaar naast elkaar; de toestand wordt alleen duidelijker met de jaren.
Maar ja, wat baten kaars en bri...

Probeer eens het beoordelen van het streven naar een efficiente staatsstructuur los te koppelen van het emotioneel vooroordeel dat je hebt tegen de Vlaamse beweging.
Francis Vere is offline  
Oud 15 juni 2010, 14:40   #26
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar dat heeft allemaal niets met opstoken te maken.
Vlaanderen heeft zondag een sterk signaal gegeven: we willen op een andere manier samenwerken, nl. in een confederaal verband. Streven naar roddels, ruzie en omheiningen vind je niet terug in het N-VA programma.
Kazan is offline  
Oud 15 juni 2010, 14:41   #27
lollysticky
Minister

Standaard

Citaat:
Geef toe, het is toch een beetje lullig, niet? Jullie staan te zwaaien met leeuwen en in het buitenland denkt men aan een cartoonfiguur.

ik heb dan ook nog nooit ook maar ergens gehoord of gelezen wat u hier beschrijft. Of nee, laat mij raden; juist zoals azert 'kent u mensen' die u dit verteld hebben? manman... bij elke post maakt u uzelf nog meer belachelijk. Maar doe aub voort. Een mens moet zich eens kunnen amuseren ook he!
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline  
Oud 15 juni 2010, 14:43   #28
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francis Vere Bekijk bericht
Die 2 democratien leven al 180 jaar naast elkaar; de toestand wordt alleen duidelijker met de jaren.
Maar ja, wat baten kaars en bri...

Probeer eens het beoordelen van het streven naar een efficiente staatsstructuur los te koppelen van het emotioneel vooroordeel dat je hebt tegen de Vlaamse beweging.
Die efficiënte staatsstructuur hangt niet af van Vlaanderen maar van de EU. Dat is net mijn hele redenering: het kleinschalig denken lost niets op. En bedenk even dat de voorname "Vlamingen" 100 jaar geleden even goed Frans praatten. Het is een arbitrair onderscheid. En je hebt gelijk, ik heb wat tegen mensen die met vlaggen zwaaien, dat leidt nooit tot wat goeds.
Oud 15 juni 2010, 14:43   #29
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al beweert De Wever van niet zijn Vlaamsnationalisme is een emo-zaak.
Zegt wie?
Oud 15 juni 2010, 14:45   #30
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht

ik heb dan ook nog nooit ook maar ergens gehoord of gelezen wat u hier beschrijft. Of nee, laat mij raden; juist zoals azert 'kent u mensen' die u dit verteld hebben? manman... bij elke post maakt u uzelf nog meer belachelijk. Maar doe aub voort. Een mens moet zich eens kunnen amuseren ook he!
Het was, lollysticky, wat men noemt, een grap. Een luchtig element om de zware discussie wat verteerbaarder te maken, lollysticky.
p.s. lollysticky?
Oud 15 juni 2010, 14:48   #31
lollysticky
Minister

Standaard

Citaat:
Het was, lollysticky, wat men noemt, een grap. Een luchtig element om de zware discussie wat verteerbaarder te maken, lollysticky.
p.s. lollysticky?
jama..
soms is het moeilijk voor mijn belgicisme-meter om zo'n zaken te detecteren he... de argumenten 'de rode duivels', 'bier', 'friet me stoofvlees', 'luikse wafels' etc zijn in de forum allemaal al de revue gepasseerd om belgië te verdedigen Dan kon dit er best bij he

P.S. lollysticky is mijn clan-name die ik aangenomen had tijdens mijn Call-Of-Duty dagen Die naam blijft hangen dus gebruik ik em nog

Laatst gewijzigd door lollysticky : 15 juni 2010 om 14:49.
lollysticky is offline  
Oud 15 juni 2010, 14:54   #32
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
jama..
soms is het moeilijk voor mijn belgicisme-meter om zo'n zaken te detecteren he... de argumenten 'de rode duivels', 'bier', 'friet me stoofvlees', 'luikse wafels' etc zijn in de forum allemaal al de revue gepasseerd om belgië te verdedigen Dan kon dit er best bij he

P.S. lollysticky is mijn clan-name die ik aangenomen had tijdens mijn Call-Of-Duty dagen Die naam blijft hangen dus gebruik ik em nog
Ok, da's een goeie reden.
Oud 15 juni 2010, 14:57   #33
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Ik zit me maar af te vragen waarom men "failliet Vlaanderen" schrijft, terwijl wij 12 miljard versluizen om de bokes van de Walen te betalen?

Groot overschot op de betalingsbalans!

Moesten we 22 miljard hebben in België?

Vlaanderen dus maar 11 miljard

Voila, we hebben al een miljard op zak
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 15 juni 2010, 14:57   #34
Francis Vere
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Die efficiënte staatsstructuur hangt niet af van Vlaanderen maar van de EU. Dat is net mijn hele redenering: het kleinschalig denken lost niets op. En bedenk even dat de voorname "Vlamingen" 100 jaar geleden even goed Frans praatten. Het is een arbitrair onderscheid. En je hebt gelijk, ik heb wat tegen mensen die met vlaggen zwaaien, dat leidt nooit tot wat goeds.
Het gaat er niet over hoe groot 'de schaal' is; kleinschalig kan erg effiecient zijn (Luxemburg) en grootschalig kan erg ineffiecient zijn (VN).
het gaat erom dat doorheen de geschiedenis landen komen en gaan en dat die evoluties te maken hebben met inefficienties op bepaalde niveau's: soms gaan kleine landen samen, soms vallen grote landen uit elkaar.

indien je enkel op basis van emotie (dat doen de Walen nu ook niet langer; ze beseffen dat Belgie moet evolueren) wil vasthouden aan een bepaalde staatsstructuur, dan ben je gedoemd tot het folklorisme.
En dat is wat het belgisch-nationalisme is geworden op 13 juni 2010.

PS: ik heb ook totaal geen empathie met mensen die de Vlaamse Leeuw zingen; da's ook folklore.
Maar ik dacht dat op zondag duidelijk is geworden dat de vraag naar efficienter bestuur wel redelijk breed geworden is.
Dat dat niveau in deze tijdcesuur blijkbaar op het Vlaamse niveau ligt, so be it.
Misschien spreken we binnen 150 jaar allemaal chinees; als dat effiecienter zal blijken zou ik daar ook geen probleem mee hebben.
Vlaamse strijd is mainstream geworden door het objecteive rationele karakter
Belgicisme is folklore geworden door het objectieve emotionele karakter.

Laatst gewijzigd door Francis Vere : 15 juni 2010 om 15:02.
Francis Vere is offline  
Oud 15 juni 2010, 15:01   #35
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francis Vere Bekijk bericht
Het gaat er niet over hoe groot 'de schaal' is; kleinschalig kan erg effiecient zijn (Luxemburg) en grootschalig kan erg ineffiecient zijn (VN).
het gaat erom dat doorheen de geschiedenis landen komen en gaan en dat die evoluties te maken hebben met inefficienties op bepaalde niveau's: soms gaan kleine landen samen, soms vallen grote landen uit elkaar.

indien je enkel op basis van emotie (dat doen de Walen nu ook niet langer; ze beseffen dat Belgie moet evolueren) wil vasthouden aan een bepaalde staatsstructuur, dan ben je gedoemd tot het folklorisme.
En dat is wat het belgisch-nationalisme is geworden op 13 juni 2010.

PS: ik heb ook totaal geen empathie met mensen die de Vlaamse Leeuw zingen; da's ook folklore.
Maar ik dacht dat op zondag duidelijk is geworden dat de vraag naar effiecienter bestuur wel redelijk breed geworden is.
Dat dat niveau in deze tijdcesuur blijkbaar op het Vlaamse niveau ligt, so be it.
Misschien spreken we binnen 150 jaar allemaal chinees; als dat effiecienter zal blijken zou ik daar ook geen probleem mee hebben.
Vlaamse strijd is mainstream geworden door het objecteive rationele karakter
Belgicisme is folklore geworden door het objectieve emotionele karakter.
Als je het zo stelt ben ik het met je eens.
Oud 15 juni 2010, 15:04   #36
Francis Vere
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Voila, en ik hoop dat Elio en Bart ook op dat punt komen.
Francis Vere is offline  
Oud 15 juni 2010, 15:11   #37
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zitten we met een bekeerling?
Kazan is offline  
Oud 15 juni 2010, 15:13   #38
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de EU geldt - alleszins in theorie - een belangrijk principe, dat van de subsidiariteit.
Ik weet niet of het binnen de EU een algemeen geldende opvatting is dat dit principe uitgaat van 'arbitraire onderscheiden'.
Ik vermoed dat dit niet het geval is, omdat dat principe dan ongetwijfeld al lang zou zijn aangevallen en verguisd door politicologen van zwaarder kaliber dan u en ik.

Dat kleinschalig denken niets zou oplossen, is een uitspraak met verregaande filosofische consequenties.
Bent u er zeker van dat u wel degelijk schreef wat u eigenlijk bedoelde?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 15 juni 2010, 15:32   #39
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Shit man, dat is wel het meest rationele argument tegen Vlaamse autonomie dat er ooit is gelanceerd! NED FLANDERS!!! IK WORD METEEN LID VAN BUB!
Hij zou eens moeten weten wat de betekenis van het woord "Belgium" is in "The Hitchhiker's Guide to the Galaxy."
Oud 15 juni 2010, 15:34   #40
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zitten we met een bekeerling?
Zo ver zou ik nu ook weer niet gaan.
Eerst maar afwachten wat De Wever NU wilt bereiken en op welke wijze hij respect toont voor de verzuchtingen van de Franstaligen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be