![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() Bizar, eerst delen we bevoegdheden uit op basis van de taal die gesproken wordt. Als die bevoegdheden dan verschillend ingevuld worden spreken we van het verschijnen van 2 democratieën die té verschillend zijn? Iets wat in de eerste plaats niet gebeurd zou zijn hadden we de bevoegdheden nationaal gehouden. En sterker nog, dat lossen we op door te streven naar een verdamping van een staat? Eerst stoken we 2 buren tegen elkaar op door roddels en daarna gaan we pleiten voor een hogere omheining, tja het is ook een aanpak zeker...
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() gieren!
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
|
![]() |
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() Geef toe, het is toch een beetje lullig, niet? Jullie staan te zwaaien met leeuwen en in het buitenland denkt men aan een cartoonfiguur.
![]()
#25 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Maar ja, wat baten kaars en bri... Probeer eens het beoordelen van het streven naar een efficiente staatsstructuur los te koppelen van het emotioneel vooroordeel dat je hebt tegen de Vlaamse beweging. |
|
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Vlaanderen heeft zondag een sterk signaal gegeven: we willen op een andere manier samenwerken, nl. in een confederaal verband. Streven naar roddels, ruzie en omheiningen vind je niet terug in het N-VA programma. |
|
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ik heb dan ook nog nooit ook maar ergens gehoord of gelezen wat u hier beschrijft. Of nee, laat mij raden; juist zoals azert 'kent u mensen' die u dit verteld hebben? manman... bij elke post maakt u uzelf nog meer belachelijk. Maar doe aub voort. Een mens moet zich eens kunnen amuseren ook he!
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() Zegt wie?
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
p.s. lollysticky?
![]() |
#31 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() soms is het moeilijk voor mijn belgicisme-meter om zo'n zaken te detecteren he... de argumenten 'de rode duivels', 'bier', 'friet me stoofvlees', 'luikse wafels' etc zijn in de forum allemaal al de revue gepasseerd om belgië te verdedigen ![]() P.S. lollysticky is mijn clan-name die ik aangenomen had tijdens mijn Call-Of-Duty dagen ![]() ![]()
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 15 juni 2010 om 14:49. |
|
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#33 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik zit me maar af te vragen waarom men "failliet Vlaanderen" schrijft, terwijl wij 12 miljard versluizen om de bokes van de Walen te betalen?
Groot overschot op de betalingsbalans! Moesten we 22 miljard hebben in België? Vlaanderen dus maar 11 miljard Voila, we hebben al een miljard op zak ![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#34 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
het gaat erom dat doorheen de geschiedenis landen komen en gaan en dat die evoluties te maken hebben met inefficienties op bepaalde niveau's: soms gaan kleine landen samen, soms vallen grote landen uit elkaar. indien je enkel op basis van emotie (dat doen de Walen nu ook niet langer; ze beseffen dat Belgie moet evolueren) wil vasthouden aan een bepaalde staatsstructuur, dan ben je gedoemd tot het folklorisme. En dat is wat het belgisch-nationalisme is geworden op 13 juni 2010. PS: ik heb ook totaal geen empathie met mensen die de Vlaamse Leeuw zingen; da's ook folklore. Maar ik dacht dat op zondag duidelijk is geworden dat de vraag naar efficienter bestuur wel redelijk breed geworden is. Dat dat niveau in deze tijdcesuur blijkbaar op het Vlaamse niveau ligt, so be it. Misschien spreken we binnen 150 jaar allemaal chinees; als dat effiecienter zal blijken zou ik daar ook geen probleem mee hebben. Vlaamse strijd is mainstream geworden door het objecteive rationele karakter Belgicisme is folklore geworden door het objectieve emotionele karakter. Laatst gewijzigd door Francis Vere : 15 juni 2010 om 15:02. |
|
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#36 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet niet of het binnen de EU een algemeen geldende opvatting is dat dit principe uitgaat van 'arbitraire onderscheiden'. Ik vermoed dat dit niet het geval is, omdat dat principe dan ongetwijfeld al lang zou zijn aangevallen en verguisd door politicologen van zwaarder kaliber dan u en ik. Dat kleinschalig denken niets zou oplossen, is een uitspraak met verregaande filosofische consequenties. Bent u er zeker van dat u wel degelijk schreef wat u eigenlijk bedoelde?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#40 |
Minister-President
|
![]() Zo ver zou ik nu ook weer niet gaan.
![]() Eerst maar afwachten wat De Wever NU wilt bereiken en op welke wijze hij respect toont voor de verzuchtingen van de Franstaligen.