![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zolang die feeks mee onderhandelt komt er geen oplossing voor BHV. Zo simpel is dat. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een gewone regering valt zo nog te vormen (zonder 2/3e dus) maar voor CD&V houdt een dergerlijke regering in dat het wel eens finaal met hun gedaan kan zijn. Voor België zou ik dit ook op economisch vlak de ultieme catastrofe vinden. Je zal de reactie van de markt wel zien als iedereen rond ons bespaard terwijl sossen en groenen hier het geld over de balk gooien. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 15 juni 2010 om 19:27. |
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De belgische staat zit tot over z'n oren in de schulden ! ![]() Laatst gewijzigd door Boduo : 15 juni 2010 om 19:31. |
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#26 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar mijn verwachting is dat een regering hebben die géén drastische besparingen aankondigt zeer negatieve effecten zal hebben voor de geloofwaardigheid van België op de kredietmarkten. En als dat gebeurt kan het echt pijlsnel bergaf gaan. Ik denk dat het voor België sowieso steeds moeilijker wordt zijn overheidschuld te slijten. Iemand enig idee of België veel schulden op korte termijn moet hernieuwen? Als ik er rationeel over denk dan zou ik toch een veel hogere risicopremie willen bij Belgische schuld tov bvb Duitse of Nederlandse schuldpapieren dan nu het geval is. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 15 juni 2010 om 20:47. |
|
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze moeten wel proberen nu, want Bart durft, kan en wil niet.
Ik vraag me wel af welke dienst den Bart zijn kiezers hiermee verleent. |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister-President
|
![]() Eentje waar ik wel tevreden over ben. Namelijk het been stijf houden, en zo de andere Vlaamse partijen geen carte blanche geven om toegevingen te doen. En ondertussen aan een Vlaams-nationalistische meerderheid in de Vlaamse Kamerzetels bouwen.
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bart heeft niet alleen zijn kiezers geholpen door niet te plooien maar ook de rest van Vlaanderen... |
|
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze vlamingen kozen voor N-VA om iets verwezelijkt te zien, verantwoordelijkheid te nemen, mee te regeren. Iets wat met VB niet mogelijk is. Nu laat N-VA deze mensen in de kou staan. |
|
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat hoopte het VB ook.
|
![]() |
![]() |
#32 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() Het VB kan geen druk zetten op de tsjeven en de 'liberalen' omdat ze in het cordon zitten, en die partijen per definitie het VB negeren. N-VA negeren ze niet, ze zijn bang voor een nieuwe tsunami bij de volgende verkiezingen. N-VA kan dus véél meer druk zetten. N-VA wil iets verwezenlijken, wil regeren, ja. Maar niet ten koste van de verkiezingsbeloftes zoals de klassieke partijen doen. Rechtlijnigheid is een troef van de N-VA die ze moet blijven uitspelen.
#35 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() Het VB is op 24% in het Vlaams Parlement gekomen. Nu zijn 40 van de 88 Vlaamse Kamerzetels in handen van Vlaams-nationalisten. Nog 4 zetels, VB is alleen bijlange zo dicht niet geweest. Fundamenteel verschil dus.
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rare soort logica. |
|
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister-President
|
![]() Laat De Wever een nota schrijve, en het zal Di Rupo zijn die "neen" zegt. Men moet niet kijken naar wat ze zeggen (ja of neen), maar naar het inhoudelijke. Die nota is voor een partij als N-VA absoluut niet voldoende.
#40 |
Minister-President
|
![]() Niets ondernemen? Ze hebben onderhandeld, maar het was bijlange niet voldoende. Dan is het maar zo. Rechtlijnigheid = vasthouden aan de ideologie en de verkiezingsbeloftes niet door het raam kieperen.