![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat azert bedoelt dat wanneer Vlaanderen onafhankelijk wordt, N-VA als partij volgens hem ophoudt te bestaan vermits ze hun programma verwezenlijkt zouden hebben.
Dit wil zeggen, hij meent dat de N-VA nooit voor een volledige onafhankelijkheid van Vlaanderen zou gaan vermits zij (de mandatarissen) dan hun bestaansreden (en job) kwijt zijn. Hij onderschrijft dus een aanvaarde stelling dat een heersende klasse er alle belang bij heeft het heersende bewind in stand te houden of te ondersteunen. Ik twijfel daar aan, vandaar mijn opmerking.
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat eveneens maar ik ben azert niet uiteraard en ik haalde enkel aan wat hij insinueerde, vandaar mijn eerste opmerking.
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jaja. Dat leedvermaak is wel grappig...
![]() |
![]() |
#26 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik denk dat de NVA in de CD&V zou opgaan bij een onafhankelijk Vlaanderen. Buiten het Vlaams Nationale is dat zowat een tweeling partij.
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het VB heeft er inderdaad alle belang bij dat BDW mislukt, doch de N-VA zelf kan nooit heel zijn programma uitwerken, want dat is een steeds evoluerend programma. En in tegenstelling tot wat jij beweerd, zijn het de traditionele partijen die zich zullen moeten aanpassen als ze niet willen verdwijnen. Vlaanderen is namelijk een trendsetter in de nieuwe evolutie van de Europese politiek. En Wallonië is verplicht om Vlaanderen in deze evolutie te volgen. De macht van de landelijke politici loopt namelijk op zijn einde en word overgenomen door de regio's en Europa. En Di Rupo heeft het ook begrepen en steunt BDW in zijn uitwerking van het klaar maken van België om de weg van het nieuwe Europa te beginnen aanleggen. |
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij snapt het volgens mij echt wel, hoor. Hij houdt zich alleen maar van de domme. Gewoon de zoveelste azertiaanse bangmakerij, meer moet je hier niet achter zoeken.
|
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk eerder aan de ontkenningsfase.
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Voor elke steen die afgebroken wordt zal er een steen bij moeten in de federale muur van de sociale zekerheid. En zoals Maddens zegt: de federale soc. zekerheid afbouwen is de enige vette vis die BDW nog kan vangen. |
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bij de volgende Vlaamse verkiezing zal Di Rupo begrijpen waarom. |
|
![]() |
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je weet dat waarschijnlijk wel maar je kan je imperialistische zelf niet veranderen he?
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Profetische woorden.
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaamsnationalisten zijn struisvogels. Ze zien de werkloosheid niet, ze zien de armoede niet, ze zien de problemen van "de mensen" niet. Ze zien alleen die domme zwarte Vlaamse leeuw op die even domme drapeau. |
|
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
BDW en alle Vlaamse Nationalisten hebben er geen belang bij dat de onderhandeling met de PS lukt. de Belgische constructie heeft (al veel langer dan) drie jaar bewezen van compleet niet meer te werken. het is aan hen die de Belgische constructie willen behouden om toegevingen te doen (i.e. aanvaarden van een compleet confederalistisch model) ... zo niet, tja, dan wordt Belgie niet gered hé , maar je kan bezwaarlijk stellen dat het de taak van BDW is om de Belgische staat te redden. |
|
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |