Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 20 juni 2010, 22:49   #21
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Ik dacht dat BDW niet voor secessie ging ?
Ik denk dat azert bedoelt dat wanneer Vlaanderen onafhankelijk wordt, N-VA als partij volgens hem ophoudt te bestaan vermits ze hun programma verwezenlijkt zouden hebben.

Dit wil zeggen, hij meent dat de N-VA nooit voor een volledige onafhankelijkheid van Vlaanderen zou gaan vermits zij (de mandatarissen) dan hun bestaansreden (en job) kwijt zijn.

Hij onderschrijft dus een aanvaarde stelling dat een heersende klasse er alle belang bij heeft het heersende bewind in stand te houden of te ondersteunen.

Ik twijfel daar aan, vandaar mijn opmerking.
Oud 20 juni 2010, 22:51   #22
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Ik dacht dat BDW niet voor secessie ging ?

mvg. Sint Ignacius
Nu nog niet nu hè.
Het moet in stappen gebeuren en Di Rupo gaat hem bij de eerste stapjes helpen.
Another Jack is offline  
Oud 20 juni 2010, 22:52   #23
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik denk dat azert bedoelt dat wanneer Vlaanderen onafhankelijk wordt, N-VA als partij volgens hem ophoudt te bestaan vermits ze hun programma verwezenlijkt zouden hebben.

Dit wil zeggen, hij meent dat de N-VA nooit voor een volledige onafhankelijkheid van Vlaanderen zou gaan vermits zij (de mandatarissen) dan hun bestaansreden (en job) kwijt zijn.

Hij onderschrijft dus een aanvaarde stelling dat een heersende klasse er alle belang bij heeft het heersende bewind in stand te houden of te ondersteunen.

NVA heeft op nog zoveel andere punten een correcte mening dat ik gok dat -zou Vlaanderen onafhankelijk worden- ze gewoon van naam veranderen maar wel als politieke partij blijven bestaan
gehuigert is offline  
Oud 20 juni 2010, 23:02   #24
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
NVA heeft op nog zoveel andere punten een correcte mening dat ik gok dat -zou Vlaanderen onafhankelijk worden- ze gewoon van naam veranderen maar wel als politieke partij blijven bestaan
Ik denk dat eveneens maar ik ben azert niet uiteraard en ik haalde enkel aan wat hij insinueerde, vandaar mijn eerste opmerking.
Oud 20 juni 2010, 23:27   #25
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Nu nog niet nu hè.
Jaja. Dat leedvermaak is wel grappig...
Oud 21 juni 2010, 01:42   #26
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Ik denk dat de NVA in de CD&V zou opgaan bij een onafhankelijk Vlaanderen. Buiten het Vlaams Nationale is dat zowat een tweeling partij.
Oud 21 juni 2010, 05:07   #27
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Hoe sneller de NVA haar doel bereikt, hoe sneller zij en haar kiezers zullen op gaan in de oude partijen. Dan is het weer business as usual. Zullen zij bereid zijn door de zure appel te bijten ? We horen nu dat ze in eens allemaal confederalisten zijn. Snel die hele communautaire heisa van tafel door eens grondig te hervormen en voor de politieke klasse zijn er weer perspectieven.
De VU'ers voor wie de verwezenlijking van het federalisme het voornaamste strijdpunt was zijn ten andere nadien ook gewoon verder politiek actief gebleven in andere partijen. Ik zie dus ook niet in waarom de rol van de N-VA politici bij de realisatie van de Vlaamse onafhankelijkheid ineens uitgespeeld zou zijn.
Zwartengeel is offline  
Oud 21 juni 2010, 05:32   #28
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Mooie analyse waarom geen enkele VL partij er belang bij heeft dat BDW slaagt.
En BDW zelf ook niet want dan mag hij zijn partij opdoeken wegens overbodig.
Je moet onderscheid maken tussen de Vlaams gezinde partijen.
Het VB heeft er inderdaad alle belang bij dat BDW mislukt, doch de N-VA zelf kan nooit heel zijn programma uitwerken, want dat is een steeds evoluerend programma.

En in tegenstelling tot wat jij beweerd, zijn het de traditionele partijen die zich zullen moeten aanpassen als ze niet willen verdwijnen.

Vlaanderen is namelijk een trendsetter in de nieuwe evolutie van de Europese politiek.
En Wallonië is verplicht om Vlaanderen in deze evolutie te volgen.

De macht van de landelijke politici loopt namelijk op zijn einde en word overgenomen door de regio's en Europa.

En Di Rupo heeft het ook begrepen en steunt BDW in zijn uitwerking van het klaar maken van België om de weg van het nieuwe Europa te beginnen aanleggen.
Jantje is offline  
Oud 21 juni 2010, 05:35   #29
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht

De N-VA is niet voor een onafhankelijk Vlaanderen, maar voor een zelfstandig Vlaanderen binnen een Europees geheel.
Jantje is offline  
Oud 21 juni 2010, 08:46   #30
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mooie analyse waarom geen enkele VL partij er belang bij heeft dat BDW slaagt.
En BDW zelf ook niet want dan mag hij zijn partij opdoeken wegens overbodig.
Onwaarschijnlijk dat u het nog steeds niet begrijpt. U zit duidelijk nog in de ontkenningsfase.
fox is offline  
Oud 21 juni 2010, 08:59   #31
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Onwaarschijnlijk dat u het nog steeds niet begrijpt. U zit duidelijk nog in de ontkenningsfase.
Hij snapt het volgens mij echt wel, hoor. Hij houdt zich alleen maar van de domme. Gewoon de zoveelste azertiaanse bangmakerij, meer moet je hier niet achter zoeken.
Zwartengeel is offline  
Oud 21 juni 2010, 09:06   #32
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Hij snapt het volgens mij echt wel, hoor. Hij houdt zich alleen maar van de domme. Gewoon de zoveelste azertiaanse bangmakerij, meer moet je hier niet achter zoeken.
Ik denk eerder aan de ontkenningsfase.
Oud 21 juni 2010, 09:51   #33
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu nog niet nu hè.
De flaminganten denken echt dat de FR naïevelingen zijn en zullen meehelpen met het ontmantelen van BE.
Voor elke steen die afgebroken wordt zal er een steen bij moeten in de federale muur van de sociale zekerheid.
En zoals Maddens zegt: de federale soc. zekerheid afbouwen is de enige vette vis die BDW nog kan vangen.
azert is offline  
Oud 21 juni 2010, 09:53   #34
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Je moet onderscheid maken tussen de Vlaams gezinde partijen.
Het VB heeft er inderdaad alle belang bij dat BDW mislukt, doch de N-VA zelf kan nooit heel zijn programma uitwerken, want dat is een steeds evoluerend programma.

En in tegenstelling tot wat jij beweerd, zijn het de traditionele partijen die zich zullen moeten aanpassen als ze niet willen verdwijnen.

Vlaanderen is namelijk een trendsetter in de nieuwe evolutie van de Europese politiek.
En Wallonië is verplicht om Vlaanderen in deze evolutie te volgen.

De macht van de landelijke politici loopt namelijk op zijn einde en word overgenomen door de regio's en Europa.

En Di Rupo heeft het ook begrepen en steunt BDW in zijn uitwerking van het klaar maken van België om de weg van het nieuwe Europa te beginnen aanleggen.
ook cd&v moet n-va doen struikelen en ze met pek en veren in de woestijn kunnen sturen want zijn er in 2012 geen gemeenteraadsverkiezingen? Heel erg belangrijk voor cd&v.
azert is offline  
Oud 21 juni 2010, 09:57   #35
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
De flaminganten denken echt dat de FR naïevelingen zijn en zullen meehelpen met het ontmantelen van BE.
Voor elke steen die afgebroken wordt zal er een steen bij moeten in de federale muur van de sociale zekerheid.
En zoals Maddens zegt: de federale soc. zekerheid afbouwen is de enige vette vis die BDW nog kan vangen.
De extreme flaminganten (zij die de volle bingo willen) hopen dat Di Rupo niet zal toegeven.

Bij de volgende Vlaamse verkiezing zal Di Rupo begrijpen waarom.
Another Jack is offline  
Oud 21 juni 2010, 10:06   #36
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe harder je er tegen vecht hoe sneller Belgie zal barsten.

Je weet dat waarschijnlijk wel maar je kan je imperialistische zelf niet veranderen he?
Oud 21 juni 2010, 10:07   #37
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De extreme flaminganten (zij die de volle bingo willen) hopen dat Di Rupo niet zal toegeven.

Profetische woorden.
Oud 21 juni 2010, 10:09   #38
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Alsof het niet normaal is in ieder land op deze aardkloot dat een programma nooit 100% gerealiseerd kan worden.

Vlaamsnationalisten zijn struisvogels.
Ze zien de werkloosheid niet, ze zien de armoede niet, ze zien de problemen van "de mensen" niet.

Ze zien alleen die domme zwarte Vlaamse leeuw op die even domme drapeau.
Henri1 is offline  
Oud 21 juni 2010, 10:10   #39
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
je loopt een verkiezing achter

BDW en alle Vlaamse Nationalisten hebben er geen belang bij dat de onderhandeling met de PS lukt.

de Belgische constructie heeft (al veel langer dan) drie jaar bewezen van compleet niet meer te werken.
het is aan hen die de Belgische constructie willen behouden om toegevingen te doen (i.e. aanvaarden van een compleet confederalistisch model) ... zo niet, tja, dan wordt Belgie niet gered hé , maar je kan bezwaarlijk stellen dat het de taak van BDW is om de Belgische staat te redden.
Anna List is offline  
Oud 21 juni 2010, 10:11   #40
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Alsof het niet normaal is in ieder land op deze aardkloot dat een programma nooit 100% gerealiseerd kan worden.

Vlaamsnationalisten zijn struisvogels.
Ze zien de werkloosheid niet, ze zien de armoede niet, ze zien de problemen van "de mensen" niet.

Ze zien alleen die domme zwarte Vlaamse leeuw op die even domme drapeau.
Lol, ik zie hier nochtans enkel belgicisten zoals Azert de struisvogel uithangen.
fox is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be