![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Burgemeester
|
![]() Ik heb nu geen tijd om cijfertjes op te zoeken maar iets wat ook een goed beeld geeft is kijken naar voeding als aandeel in het budget. Hoe hoger de welvaart hoe minder belangrijk het budgetaandeel van voeding zal worden. (wet van Engel) Ik weet niet precies met hoeveel maar ik dacht dat we eind jaren 70 nog iets van 20% uitgaven aan voeding en nu nog iets van een 15%. Dus tenzij je collega's vinden dat we nu minder rijkelijk eten dan 40 jaar geleden gaan ze toch moeten toegeven dat de lonen harder zijn gestegen dan de prijzen. En door het budgetaandeel van voeding te nemen weerleg je ineens het idee dat bij veel mensen leeft dat enkel duurdere producten goedkopere zijn geworden maar de basisbehoefen veel duurder.
Laatst gewijzigd door Arouet : 23 juni 2010 om 16:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er evenveel met minder tijd geproduceerd kan worden; is het ook meer welvaart. Dat komt door investeringen, i.e. de 'kapitalistische' inbreng (door het spaargeld van de grote massa van de mensen) in de economie. Dus het hangt er wat van af. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is wel waar dat huizen inderdaad iets duurder zijn geworden; en de oorzaak daarvan is bekend. Een lager aanbod door het feit dat er enorm gereguleerd en belast wordt op het aanbod; spijtig, maar helaas. Dat neemt echter niet weg dat we 'in zijn geheel' in reële termen een pak rijker en welvarender zijn geworden.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 23 juni 2010 om 16:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Lang niet alle materialen zijn beter geworden dan vroeger trouwens. Een dak werd vroeger met beter materiaal gelegd dan nu bv. Vooral dat snel-snel bouwen is nefast. De huizen van nu staan er binnen 50 jaar niet meer zonder constant te moeten opgelapt te worden.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
|
![]() Bazen hebben contacten, meer kennis, meer verantwoordelijkheid, werken langer (in absolute getallen qua uren), ... Ja er zijn excessen, maar ik zou bijna durven stellen dat die excessen in de minderheid zijn. Zou jij het normaal vinden als je Facebook, Google, Microsoft of andere bedrijven hebt opgericht, je ocharme op het einde van de maand 3000€ overgeschreven krijgt? Ondernemingschap moet beloond worden, ondernemingschap creëert jobs. Als bazen zo'n gemakkelijk leven hebben, dat de gewone werkmens er dan voor solliciteert
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pas op ! Die http:// staat er al wel... dus veeg die eerst even weg anders staat die er 9/10 tweemaal in |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www4.vlaanderen.be/dar/svr/pu...onevolutie.pdf een voorbeeld
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister
|
![]() Alvast evenveel of even weinig als jezelf denk ik. Maar jij weet het toch altijd beter lijkt me dus negeer me verder en spui uw waarheid verder uit me beste!
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Dan heeft de consument minder huizen, maar heeft hij meer reizen, pcs, ipods, kleding,... Is hij nu slechter af? Op vlak van huizen is hij wel slechter af, maar op andere vlakken is gaat hij erop vooruit. Wat is het netto effect? Geen idee. Maar jij focust toch te veel op het negatieve effect en vergeet het positieve. Dan is er ook nog de vraag: 'wie gaat er op vooruit'? Jongeren die nog een huis moeten kopen gaan erop achteruit, ouderen die al een huis hebben gaan erop vooruit. Wat is het netto effect? Hangt ervan wie je belangrijk vindt zeker? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Huren helpt geen zak...je kan geen gezinsonderkomen betalen met één loontje.. Dat er wat meer ruimte is voor consumeren komt door de tweeverdieners... Vroeger was het nog haalbaar om met één inkomen een ( fatsoenlijke ) woning te verwerven en uw kinderen op te voeden...nu niet meer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
maar 't lukt blijkbaar niet goed ... page not found ... Laatst gewijzigd door Karma : 24 juni 2010 om 08:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat mij betreft ... ik zit op dat gebied al lang op het droge maar voor jonge mensen die niets meekrijgen van thuis uit is het stilaan onbetaalbaar aan 't worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |