Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juni 2010, 19:29   #21
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

En zeg: "O mijn Heer, doe mij toenemen in kennis." {Ta-Ha 20:114}

Kern van de zaak.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2010, 19:31   #22
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
neen daar was niets mis mee maar ondertussen zijn de fundi's aan de winnende hand dat is de reden
Vind je dat? Ik vind het nog goed meevallen. De islam is matig en degene die de boel op stelte zetten en de islam voorstellen als een extreme religie, hebben duidelijk geen kaas gegeten van de islam. Jammer, dat vlamingen de moslims vaak over eenzelfde kam scheren.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Meewerken in onze maatschappij met nadruk op "werken".

Deze generatie haat het Westen als de pest.
Tja, ik vertegenwoordig ze niet. Ik snap uw punt en ga u niet tegenspreken maar je moet nog werk vinden hé. De allochtonen worden vaak gediscrimineerd dus het komt van beide kanten. De allochtonen die gewoon niet willen werken uit luiheid, hebben dan ook geen recht op een uitkering. En degenen die naar hier komen en te lui zijn de taal te leren, mogen van mij ook een vette boete krijgen. Kennis is macht.

Ik haat het Westen niet. Ik haat de aanvallen van het westen op de islam.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 23 juni 2010 om 19:32.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2010, 19:33   #23
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Vandaar dat er zoveel hoogopgeleide moslims op straat rondhangen
Ligt dat aan de leer van de islam of aan de moslims?
Oud 23 juni 2010, 19:36   #24
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
3e generatie is helemaal niet extremer. Een extreem islam bestaat niet. De islam is een gematigde religie. Degenen die wat anders beweren, mogen hun 'aqida boeken nog eens raadplegen.

Het grote verschil is dat de 1e en 2e generatie hun mond ni opentrekken en met de 3e generatie pakt dat niet. 3e generatie komt op voor zn rechten.

Ben jij bang?
Nu nog niet, maar wel bang voor de toekomst.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2010, 19:39   #25
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Nu nog niet, maar wel bang voor de toekomst.
Vergeet gisteren en vergeet morgen. Concentreer u op vandaag. Straks geraakt ge nog depri, je haalt zorgen en problemen op uwe nek die er niet zijn (echt jammer). Ik bezie het anders: ik leef van dag tot dag en vandaag is de enige dag die ik heb.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 23 juni 2010 om 19:42.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2010, 19:48   #26
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ligt dat aan de leer van de islam of aan de moslims?
Wanneer leren jullie je openlijk te distantiëren van die kutlullen die zichzelf moslim noemen als het in hun kraam past en voor de rest nul-komma-nul interesse hebben in religie...

Het zijn zij die het verzieken voor de 'echten' en niet de vlamingen die de overlast beu zijn...en jullie helpen daarbij door de overlast te nuanceren omdat jullie 'gekrenkt' zijn ipv de problemen aan te duiden...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2010, 19:51   #27
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Wanneer leren jullie je openlijk te distantiëren van die kutlullen die zichzelf moslim noemen als het in hun kraam past en voor de rest nul-komma-nul interesse hebben in religie...

Het zijn zij die het verzieken voor de 'echten' en niet de vlamingen die de overlast beu zijn...en jullie helpen daarbij door de overlast te nuanceren omdat jullie 'gekrenkt' zijn ipv de problemen aan te duiden...
Duid ik de problemen dan niet aan? Ik zeg toch duidelijk dat het ligt aan de 'moslims' die zichzelf achter de islam schuilen en in mijn ogen ook aan de vlamingen, die al deze moslims over eenzelfde kam scheren. Jij misschien niet, maar een heleboel landgenoten wel.

Op welke manier zouden de 'echten' zich kunnen distantiëren van de amokmakers?
Oud 23 juni 2010, 19:51   #28
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Persoonlijk vind ik dat Moslimvrouwen zichzelf niet goed genoeg bedekken conform hun religie. Zij zouden liever zichzelf thuis opsluiten of dikke doeken gebruiken om hun juweel (hun ganse lijf) te bedekken.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2010, 19:52   #29
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Vergeet gisteren en vergeet morgen. Concentreer u op vandaag. Straks geraakt ge nog depri, je haalt zorgen en problemen op uwe nek die er niet zijn (echt jammer). Ik bezie het anders: ik leef van dag tot dag en vandaag is de enige dag die ik heb.
Ik hoop echt dat je gelijk hebt, echter;
Je kan toch niet ontkennen dat het gedrag van moslims tegenover westerlingen (ik heb het nu over België) agressiever en agressiever wordt? (misschien ook omgekeerd maar daar merk ik persoonlijk weinig van.)
Denk je dat deze stijgende lijn van agressiviteit zal stagneren? Of zal het eerder escaleren? Uiteraard hoop ik op het eerste, zodat we kunnen samenleven met respect voor elkaars cultuur.
Oud 23 juni 2010, 19:53   #30
suqar_7loe

Standaard

Als ze zich niet (volledig) bedekken is het niet goed en bedekken ze zich wel dan is het ook niet goed, wat stel jij dan voor?
Oud 23 juni 2010, 19:54   #31
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Dan lees ik dat de Islam de snelst groeiende sekte is. Dan weer dat het Christendom de grootste groeier is.
En dan opeens kom ik te weten dat de Islam uitstervend is.
Minder Islam lijkt mij stukken beter dan meer Islam!
Dying Islam
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2010, 19:55   #32
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als ze zich niet (volledig) bedekken is het niet goed en bedekken ze zich wel dan is het ook niet goed, wat stel jij dan voor?
Ik klaag niet hoor. Het is alleen zo dat men enerzijds de 'hypocrisie' aanklaagt en anderzijds de rigide rechtlijnigheid (zo 7de eeuws mogelijk). Je kan niet goed doen, omdat men onzeker is. Er zijn meerdere Islams in Vlaanderen uiteraard.
Of we het leuk vinden of niet, er wonen veel Moslims in Europa. Ik zie dat niet snel veranderen. Daarover doe ik dus al lang geen waardeoordelen over en ik heb er ook in mijn vriendenkring.

Twee generaties geleden was het nog veel erger met de macht van de Katholieke Kerk hier. Maar ook hier waren er verschillende invullingen onder het gewone volk (dat meestal wel diepgelovig was). We weten het niet meer. Mijn vader komt zo nog uit een gezin van twaalf, en allemaal omwille van het Katholicisme. Maar dáár hebben we dan geen schrik van, ook vroeger niet.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 23 juni 2010 om 20:08.
Oud 23 juni 2010, 20:01   #33
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Ik hoop echt dat je gelijk hebt, echter;
Je kan toch niet ontkennen dat het gedrag van moslims tegenover westerlingen (ik heb het nu over België) agressiever en agressiever wordt? (misschien ook omgekeerd maar daar merk ik persoonlijk weinig van.)
Denk je dat deze stijgende lijn van agressiviteit zal stagneren? Of zal het eerder escaleren? Uiteraard hoop ik op het eerste, zodat we kunnen samenleven met respect voor elkaars cultuur.
Waarom zouden wij ons op de toekomst moeten concentreren als je niet eens de garantie hebt van morgen nog rond te lopen op deze aardbol? Maar dat wil niet zeggen dat je niet mag werken aan jezelf om het beter te treffen in de toekomst. (scheve zin maar hopelijk begrijpt ge wat ik bedoel).

Ik kreeg vorige week een middenvinger van een blanke vlaming. Naar dat soort glimlach ik gewoon even, vind zulke mensen gewoon de moeite niet om aandacht te geven. Daarnet reed ik met mijn vriendin int dorp en ene blanke vlaming opende zn raam en riep: vuile moslims. Jij als vlaming merkt er niets van maar wij wel.

Ik heb respect voor de vlamingen en wanneer een bekrompen ziel zulke toeren uithaalt dan scheer ik de vlamingen absoluut niet over eenzelfde kam. Er zijn echt goeie vlamingen, schatten gewoon (mannen en vrouwen).

Waar ik eerder een probleem mee heb zijn de aanvallen op de islam, om maar even te denken aan het hoofddoekenverbod. 1 ding weet ik: vanzodra dat verbod komt dan leven de meesten op de kap van de vlamingen (uit protest). Begrijpelijk natuurlijk.
Oud 23 juni 2010, 20:06   #34
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Waar ik eerder een probleem mee heb zijn de aanvallen op de islam, om maar even te denken aan het hoofddoekenverbod. 1 ding weet ik: vanzodra dat verbod komt dan leven de meesten op de kap van de vlamingen (uit protest). Begrijpelijk natuurlijk.
Misschien begrijpelijk, maar op termijn zal het wel zo blijken dat die Moslims uiteindelijk ook op elkaars kap leven. Wat als hun Nederlands beter is dan de taal van hun voorouders? Zijn ze dan niet zélf Vlamingen geworden?

Overigens, ik denk dat de onderlinge verhouding tussen autoch- en allochtonen de laatste jaren toch flink versoepeld is. Ik herinner me nog een complete seggregatie in de jaren '90 (en daarnaast nog een geïnstitutionaliseerde ultra-naïve 'vrede'-multicultuurverheerlijking daarbovenop).

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 23 juni 2010 om 20:11.
Oud 23 juni 2010, 20:09   #35
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Duid ik de problemen dan niet aan? Ik zeg toch duidelijk dat het ligt aan de 'moslims' die zichzelf achter de islam schuilen en in mijn ogen ook aan de vlamingen, die al deze moslims over eenzelfde kam scheren. Jij misschien niet, maar een heleboel landgenoten wel.

Ja ? sorry maar meestal wordt er enkel gereageerd op het plompe islamgebash..

Het is ook deels de schuld van (de) een religie zelf..door de afrekeningen te verschuiven naar een ( fictief) hiernamaals laat men de deur open voor 'aards' misbruik...

De sharia invoeren helpt ook niet echt omdat dit een wereldvreemde enggeestige visie is op 'geloven' en een aanfluiting op de wereldwijde erkende mensenrechten..
Oud 23 juni 2010, 20:11   #36
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Misschien begrijpelijk, maar op termijn zal het wel zo blijken dat die Moslims uiteindelijk ook op elkaars kap leven. Wat als hun Nederlands beter is dan de taal van hun voorouders? Zijn ze dan niet zélf Vlamingen geworden?
Natuurlijk, dat ook hé. Ik ben iemand die de Nederlandse taal machtiger is dan de Marokkaanse. Ik probeer altijd int Marokkaans te communiceren met mn moeder en grootouders maar om eerlijk te zijn, soms blokkeer ik en leg ik het even uit int Nederlands. Voor de rest spreek ik Nederlands thuis.
Oud 23 juni 2010, 20:15   #37
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Waarom verloopt de integratie van moslims zoveel moeizamer dan pakweg Chinezen of zwart-Afrikanen?
Oud 23 juni 2010, 20:22   #38
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:

Door in het openbaar een duidelijk standpunt in te nemen en zich te verenigen bv "moslims against violence"?

Iets helemaal anders...Ik ben een Deense docu aan't bekijken over de rellen door de mohammed cartoons.

Nu hoor ik , tot mijn grote verbazing de grote moefti net zeggen dat dit GEEN gebod uit de Kora
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2010, 20:26   #39
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:

Door in het openbaar een duidelijk standpunt in te nemen en zich te verenigen bv "moslims against violence"?

Iets helemaal anders...Ik ben een Deense docu aan't bekijken over de rellen door de mohammed cartoons.
Nu zegt, tot mijn grote verbazing, de grote moefti net dat, het verbod op afbeeldingen van de profeet, NIET in de Koran staat.(wat overigens correct is)
Nog grappiger is dat een van de gehate foto's een gepikte foto van een Duitse "doe een varken na" wedstrijd blijkt te zijn

Laatst gewijzigd door Cdude : 23 juni 2010 om 20:29.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2010, 20:36   #40
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht

Nu hoor ik , tot mijn grote verbazing de grote moefti net zeggen dat dit GEEN gebod uit de Kora
In tegenstelling tot het katholicisme is er geen 'georganiseerde' centrale tegenstander in de islam...een hoop aparte groeperingen met ieder een eigen 'strijd' en overtuiging...waarvan velen gewend zijn van een sterke invloed te hebben op de reguliere overheden en gelovigen..
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be