![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() En zeg: "O mijn Heer, doe mij toenemen in kennis." {Ta-Ha 20:114}
Kern van de zaak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik haat het Westen niet. Ik haat de aanvallen van het westen op de islam.
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 23 juni 2010 om 19:32. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Ligt dat aan de leer van de islam of aan de moslims?
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Vergeet gisteren en vergeet morgen. Concentreer u op vandaag. Straks geraakt ge nog depri, je haalt zorgen en problemen op uwe nek die er niet zijn (echt jammer). Ik bezie het anders: ik leef van dag tot dag en vandaag is de enige dag die ik heb.
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 23 juni 2010 om 19:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het zijn zij die het verzieken voor de 'echten' en niet de vlamingen die de overlast beu zijn...en jullie helpen daarbij door de overlast te nuanceren omdat jullie 'gekrenkt' zijn ipv de problemen aan te duiden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
![]() Citaat:
Op welke manier zouden de 'echten' zich kunnen distantiëren van de amokmakers?
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() Persoonlijk vind ik dat Moslimvrouwen zichzelf niet goed genoeg bedekken conform hun religie. Zij zouden liever zichzelf thuis opsluiten of dikke doeken gebruiken om hun juweel (hun ganse lijf) te bedekken.
![]()
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je kan toch niet ontkennen dat het gedrag van moslims tegenover westerlingen (ik heb het nu over België) agressiever en agressiever wordt? (misschien ook omgekeerd maar daar merk ik persoonlijk weinig van.) Denk je dat deze stijgende lijn van agressiviteit zal stagneren? Of zal het eerder escaleren? Uiteraard hoop ik op het eerste, zodat we kunnen samenleven met respect voor elkaars cultuur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Als ze zich niet (volledig) bedekken is het niet goed en bedekken ze zich wel dan is het ook niet goed, wat stel jij dan voor?
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister
|
![]() Dan lees ik dat de Islam de snelst groeiende sekte is. Dan weer dat het Christendom de grootste groeier is.
En dan opeens kom ik te weten dat de Islam uitstervend is. Minder Islam lijkt mij stukken beter dan meer Islam! Dying Islam |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Of we het leuk vinden of niet, er wonen veel Moslims in Europa. Ik zie dat niet snel veranderen. Daarover doe ik dus al lang geen waardeoordelen over en ik heb er ook in mijn vriendenkring. Twee generaties geleden was het nog veel erger met de macht van de Katholieke Kerk hier. Maar ook hier waren er verschillende invullingen onder het gewone volk (dat meestal wel diepgelovig was). We weten het niet meer. Mijn vader komt zo nog uit een gezin van twaalf, en allemaal omwille van het Katholicisme. Maar dáár hebben we dan geen schrik van, ook vroeger niet.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 23 juni 2010 om 20:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
![]() Citaat:
Ik kreeg vorige week een middenvinger van een blanke vlaming. Naar dat soort glimlach ik gewoon even, vind zulke mensen gewoon de moeite niet om aandacht te geven. Daarnet reed ik met mijn vriendin int dorp en ene blanke vlaming opende zn raam en riep: vuile moslims. Jij als vlaming merkt er niets van maar wij wel. Ik heb respect voor de vlamingen en wanneer een bekrompen ziel zulke toeren uithaalt dan scheer ik de vlamingen absoluut niet over eenzelfde kam. Er zijn echt goeie vlamingen, schatten gewoon (mannen en vrouwen). Waar ik eerder een probleem mee heb zijn de aanvallen op de islam, om maar even te denken aan het hoofddoekenverbod. 1 ding weet ik: vanzodra dat verbod komt dan leven de meesten op de kap van de vlamingen (uit protest). Begrijpelijk natuurlijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Overigens, ik denk dat de onderlinge verhouding tussen autoch- en allochtonen de laatste jaren toch flink versoepeld is. Ik herinner me nog een complete seggregatie in de jaren '90 (en daarnaast nog een geïnstitutionaliseerde ultra-naïve 'vrede'-multicultuurverheerlijking daarbovenop).
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 23 juni 2010 om 20:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is ook deels de schuld van (de) een religie zelf..door de afrekeningen te verschuiven naar een ( fictief) hiernamaals laat men de deur open voor 'aards' misbruik... De sharia invoeren helpt ook niet echt omdat dit een wereldvreemde enggeestige visie is op 'geloven' en een aanfluiting op de wereldwijde erkende mensenrechten.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Natuurlijk, dat ook hé. Ik ben iemand die de Nederlandse taal machtiger is dan de Marokkaanse. Ik probeer altijd int Marokkaans te communiceren met mn moeder en grootouders maar om eerlijk te zijn, soms blokkeer ik en leg ik het even uit int Nederlands. Voor de rest spreek ik Nederlands thuis.
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Europees Commissaris
|
![]() Waarom verloopt de integratie van moslims zoveel moeizamer dan pakweg Chinezen of zwart-Afrikanen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iets helemaal anders...Ik ben een Deense docu aan't bekijken over de rellen door de mohammed cartoons. Nu hoor ik , tot mijn grote verbazing de grote moefti net zeggen dat dit GEEN gebod uit de Kora |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iets helemaal anders...Ik ben een Deense docu aan't bekijken over de rellen door de mohammed cartoons. Nu zegt, tot mijn grote verbazing, de grote moefti net dat, het verbod op afbeeldingen van de profeet, NIET in de Koran staat.(wat overigens correct is) ![]() ![]() ![]() Nog grappiger is dat een van de gehate foto's een gepikte foto van een Duitse "doe een varken na" wedstrijd blijkt te zijn ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Cdude : 23 juni 2010 om 20:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |