![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alhoewel ik niet tegen het systeem van partijen ben (en dus niet zo graag spreek over particratie in Vlaanderen, omdat ik vind dat dit begrip overdreven is enerzijds, en de voordelen ervan onvoldoende aan bod laat komen),
ben ik en blijf ik voorstander dat een parlementair mag overlopen naar een andere partij. Een mens mag van gedacht veranderen. Nog meer: een mens mag vinden dat zijn partij een beetje teveel naar zijn goesting aan het opschuiven is .. bla bla .. Het is een belangrijk signaal aan zijn partij. En als die overloper het te bruin bakt, dan zal de kiezer hem daarvoor de rekening wel presenteren. Je zou bijna kunnen zeggen dat overloperij past in de checks and balances van de macht van de partijen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Op en af gaat dat daar bij die mannen... en DD was zo blij met zijne burgemeester ![]()
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat komt ervan hé.
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als overlopers hun mandaat verliezen bij het "jassendraaien" zullen ze niet snel van kamp veranderen.
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
'wie zonder zonde is, werpe de eerste steen'.
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik verwijt het de overlopers niet, ik verwijt het het systeem.