![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
"Madam non" is een begrip geworden. Als ze een paar keren "oui" had gezegd dan was de toestand anders geweest. Het ligt hem volgens mij in de macht. NVA is de baas in Vlaanderen en de PS is dat in Wallonië. |
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Kun je nu eens ophouden met dat DOEMDENKEN,Europese Vlaming? |
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het Weverke straks afkomt met de mededeling dat hij zus en zo geprobeerd heeft, bla bla ... maar dat er teveel onwil is om tot een meerderheid te kunnen komen; dan komt er natuurlijk eerst een andere informateur .... dan krijgen we eventueel verkiezingen met als thema: "moeten wij nu blijven buigen voor de frankofonen ?"
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat BHV een echt struikelblok zal zijn wel die 22 miljard. Het gaat om geld. En Elio wil nog steeds 7 miljard.... En wat gebeurt er met die transfers? Tel eens verder. Transfers = 13,5 miljard Elio = 7 miljard Besparingen = 22 miljard. Het kan zijn dat Elio premier wordt tegen een kostprijs van 7 miljard. (beestachtig veel als hij die zou laten vallen) Besparen zal hij ook moeten door te snijden in eigen rangen. Laatst gewijzigd door Tejokus : 26 juni 2010 om 20:06. |
|
![]() |
![]() |
#25 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() of het zou kunnen van niet.
Laatst gewijzigd door jogo : 26 juni 2010 om 19:55. |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat is een unieke kans voor hem. |
|
![]() |
![]() |
#28 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Om het met de woorden van De Wever zelf te zeggen: "Nil volentibus arduum" Niets is onmogelijk voor zij die willen. Je kan het ook anders zeggen: Niets is onmogelijk voor zij die niet willen ... - Dat er echt een grote staatshervorming komt waarbij de Belgische federale staat echt zwakker wordt (dat is wat er zal gebeuren als meer bevoegdheden komen) - Dat Waalse kiezers worden geslachtoffert zonder dat hun persoonlijkheidsrecht wordt beschermt (zie nota Jean Luc Deheane: het komt eigenlijk neer op het recht om je eigen taal te kunnen spreken overal in dit land) - Dat Vlaanderen de komende 10 jaar geen enkele nieuwe bevoegdheden meer kan krijgen (een belofte voorgesteld door Elio himself die de NVA achterban niet au serieux neemt) - Dat NVA met de pluimen gaat lopen. Nu heb ik het over de CD&V: Wie denk je dat als beloning meer stemmen zal krijgen als Dewever slaagt in wat het CD&V niet kon waarmaken? Dit nadat de CD&V als partij zoveel boegbeelden heeft "verbrand". Ik moet alleen maar verwijzen naar hoe de vorige regering ten einde kwam: open VLD wou niet dat CD&V met alle pluimen zou gaan lopen terwijl open VLD zelf niks kon waarmaken ... - Dat Di Rupo premier wordt: het zou niet de eerste keer zijn dat een premier wordt getackeld door zijn eigen taalgenoten. Zie hoe open VLD de CD&V-premier voor de laatste maal tackelde toen ze de stekker eruit trok, hoe NVA de premier in de steek liet of omgekeerd, wat Reynders zei over Di Rupo voor de verkiezingen, hoe Ecolo zijn eisen begint te stellen, dat het cdh zijn harde verkiezingsretoriek niet zal opofferen om een concurent premier te maken, ... - Dat deze verkiezingsuitslag niet aangevochten wordt (Wat zei de NVA ook al weer voor de verkiezingen ivm ongrondwettelijke verkiezingen aanvechten?) - Dat het NVA in een regering zou komen, de krant Le Soir had op de dag van de verkiezingen als grootste artikel in de krant (2e en 3e pagina) alle mogelijke coalities zonder de NVA opgesomd. Ik wou eens checken of deze krant echt zo subjectief was tov de partij NVA (waar de NVAers le soir van beschuldigen), daarom had ik een oplage van de krant gekocht op de dag van de verkiezingsuitslag. Daar komt nog bij dat eerste spontane reactie van franstaligen op een overwinning van de NVA was: "een cordon commautaire" rond het NVA maken met Belgicistische partijen. - ... (ik ben zeker dat er hier nog mensen puntjes kunnen bijbedenken) Hiernaast nog wat De Wever zelf zei tegen een journalist: Als je een programmapunt vind waarop wij en de PS niet van mening verschillen dan mag je mij eens opbellen. Dit toont nog maar eens aan hoe de partijprogramma's en ideologiën van NVA & Di Rupo onvereenigbaar blijken te zijn. Ook nog een voorbeeldje van doemdenken die nog eens toont hoe veel ironie deze verkiezingsuitslag bewerkstelligt: Wie zou ooit hebben gedacht dat De Wever zelf Vlaanderen zou verstrikken en uitgerekend Di Rupo premier maken? ![]() Hier nog een deel van een reactie van Laurette Onkelinx van tijdens de verkiezingen: Citaat:
Laurette Onkelinx veronderstelt hier zelfs dat de Brusselse rand (op het grondgebied Vlaanderen) al een deel van Brussel is!!! Nog eens voor de duidelijkheid: het voorstel van Jean Luc Deheane bestond erin de Faciliteiten in vlaanderen Naar Brussel over te hevelen (als ik mij niet vergis), de hele nota was gelekt naar de krant Le Soir. Waarop de NVAers zeiden dat dit voorstel niet aanvaardbaar was voor hen (met enige nuancering dat de onderhandelingen nog moesten beginnen en dat je niet vanuit een toegeving kunt vertrekken) Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 26 juni 2010 om 21:36. |
||
![]() |
![]() |
#29 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Voor alle duidelijkheid: Ik insinueer niet dat de kiezers ervoor staan, maar ik insinueer wel dat de partijen die de macht van de kiezer krijgen ervoor staan. Nog verdere radicalisering kan deze partijen nog meer politiek macht geven. Als bv Bart de Wever er de stekker uittrekt na lange pogingen tot compromis: iets dat hij zelf al expliciet aangekondigt heeft (dat hij de stekker er uit trekt als hij binnen een klein aantal maanden al ziet dat er geen wil is om tot een "echte" staatshervorming is met echte overdracht van Bevoegdheden naar Vlaanderen), of als de franstaligen besluiten om gewoon zonder zijn partij een regering te vormen door te stellen dat het gewoon caracteriels zijn en er niet mee te onderhandelen valt (Dan gebruiken ze nog de woorden van een Vlaamse partijpoliticus die uit ervaring gesproken had: Karel De Gucht). Ja ik geef toe dat ik een beetje een vervormt beeld geef omdat ik de macht van de partijen vergelijk en niet de kiezers (wat trouwens bijna zo goed als onmogelijk is). Ik duid de ex-volksunieleden die zich genesteld hebben in groen! (Geert Lambert & co), open VLD (de zoon van Hugo Schiltz zit daar zelfs), spa (Bert Anciaux ex-partijvoorzitter van de VU samen met zijn volgelingen). Dan wil ik ook nog eens duiden op het akkoord dat deze partijen hebben ondertekend toen ze in een vlaamse regering zaten (wat voor de franstaligen als heel radicaal nationalistisch overkwam). Citaat:
Enige voordeel hierbij is dat over meerdere dingen kan gediscussieerd worden omdat meerdere dingen mogelijk zijn (hoe onwaarschijnlijk ze ook lijken): a) Nieuwe Verkiezingen b) Cordon Communautaire rond LDD, VB en NVA c) Diepe regime-, politieke- & regeringscrisis voor vele jaren die nog komen d) Onafhankelijk Vlaanderen omdat België onwerkbaar is geworden (iets dat irrealistisch lijkt gezien de recente uitspraken & beloftes van de NVA: langzame evolutie, geen revolutie) e) ... Niets is onmogelijk, dus ik sluit andere mogelijkheden niet uit. Dat is ook het nut van deze discussie: om uit te vinden welke mogelijkheden er zijn. Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 26 juni 2010 om 22:12. |
||
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik hoop oprecht dat hij succes behaalt, maar ik weet niet of ik uw optimisme deel. Als ik het communautaire en economische programma van pakweg PS en NVA naast elkaar leg zie ik niet zoveel reden tot optimisme.
Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 26 juni 2010 om 21:56. |
![]() |
![]() |
#32 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 26 juni 2010 om 21:57. |
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik zou daar mijn boontjes niet op te weken leggen
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() *LOL*
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is geen erg, de mensen stemmen nu voor de N-VA. Dat is ook een partij die het einde van Belgie wil.
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Elio wilt zijn 7 miljard extraatje. En de transfer van 13,5 miljard blijft naar Wallonië gaan. Verder is het hier ver gekomen in ons landje waar armoede een "hit" of "hype" is geworden. "Stille weldoeners", "Rekening in het rood", "Een rijk leven". Ik dacht dat we een welvarend maar vooral beschaafd land waren. |
|
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is dan een blooper van De Wever, als hij CD&V aan boord haalt en die mogen niet de eerste viool spelen krijg je zeker een Titanic scenario.
Laatst gewijzigd door Henri1 : 27 juni 2010 om 07:31. |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|