![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() Zeg mij dan de reden waarom er steeds meer haat tegenover het westen is sinds Amerika ginder is binnengevallen? Wat is uw verklaring waarom ze niet blij zijn met de mensenrechten die wij hen toereiken maar eerder in ons gezicht spugen en onze soldaten - die nota bene strijden voor hun vrijheid - doen opblazen.
Tot nu toe is het resultaat van de invallen in Afghanistan en Irak 0. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Fundamentalisme/extremisme gewoon doodzwijgen en negeren werkt absoluut niet hoor. Ik ben akkoord dat de inval niet echt een succes is, maar niets doen is ook geen optie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik weet in ieder geval dat de Taliban nu een groter draagvlak heeft bij de Afghaanse bevolking dan voor de invallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Neem bvb, een Estse generaal dewelke Belgische militairen een zeer gevaarlijke opdracht geeft, en vele belgen komen om. Nu wachten al enkele op de eerste belgische slachtoffers in Afghanistan. Of hoe zal het verlopen als een Duitser de Fransen gaat bevelen? En denk je echt, dat indien een Belg ergens de baas wordt, de grote landen (UK - FR - GE) hem volledig gaan steunen en alle militaire geheimen aan hem gaan mededelen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik ben van mening dat het Belgisch leger gewoon te klein is om van enig groot nut te zijn in deze grote wereld. We zouden betere alle EU-lidstaat legers laten opgaan in 1 gemeenschappelijk leger, nu we toch gemeenschappelijke belangen hebben zouden we die ook gemeenschapplijk kunnen verdedigen. Deze schaalvergroting zou veel voordelen kunnen geven, om maar 1 voorbeeldje te geven: defensiekosten worden gedeeld en onze grenzen kunnen beter verdedigd worden. Als leuk bij-effect zouden we ook plots een van de sterkste legers van deze planeet bezitten, wat op geopolitiek vlak ook een enorme impact zou hebben Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 27 juni 2010 om 19:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ga eens naar afghanistan, en breng eens een bezoek aan "het zwembad". Spreek eens met de lokale bevolking. Ik vermoed dat je terug komt met een ander idee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 27 juni 2010 om 19:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() ze zullen denken, is het niet voor buitenlands dan komt het misschien van pas voor binnenlands gebruik als die vlamingen zo vervelend blijven doen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Mensenrechten zijn niet ingevoerd door erover te praten, er is voor gevochten: De overwinnaars van veldslagen hebben uit hun fouten geleerd en gedragsregels voor oorlog vastgelegd. Voorbeeld: Als Nazi duitsland de oorlog had gewonnen dan hadden we hier nooit over mensenrechten gesproken vandaag. Als puntje bij paaltje komt is het altijd de macht van de sterkste die de regels bepaald, maar ik ga er wel mee akkoord dat macht niet altijd per se militair hoeft te zijn (alhoewel dit in het verleden wel bijna altijd het geval was): bv gasleidingen afsluiten (rusland), schuld opkopen (china), ... Citaat:
Dit gebeurt al bij VN troepen en binnen de Navo. Als je terug gaat in de geschiedenis zie je zelfs dat dit echt niet uitzonderlijk is: Een Franse generaal heeft zelfs amerikaanse troepen geleid in de amerikaanse onafhankelijkheidsoorlog, Belgische troepen werden geleid door de Britten in WII en Britse, Franse, ... troepen werden geleid door een Amerikaanse opperbevelhebber tijdens de 2e wereldoorlog. Laat me je vraag zo stellen: Denk je echt dat een Belg president van de EU zou kunnen zijn? Je vraag over de nationaliteit van een bevelhebber is achterhaald, het gaat om wie de politieke macht heeft over die bevelhebber: daar zit hem het probleem, militair gezien is er geen enkel probleem. Er zijn nu zelfs al Belgische/... officieren in het Amerikaanse leger die bevel voeren over echte Amerikaanse troepen. Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 27 juni 2010 om 19:33. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bekijk de kerkhoven hier en in Frankrijk en laat dat even op je inwerken. Ok ik ga daar niet verder over zagen ![]() Zolang ik weet is het buitenlands beleid van de Amerikanen de oorzaak van veel leed. Het was allemaal te doen om olie. En in Afghanistan zit de bodem vol met energie en grondstoffen. Dit beleid is de voedingsbodem voor extremisme. En mensen die zich verzetten tegen onrecht zijn opeens terroristen. Ik denk hierbij ook aan die aanslag op die trein in Madrid: waren de Basken volgens Asnar. En weer opeens had Israël het ook over de kamp tegen terroristen. Plots waren er overal terroristen. "War on terror", jeuuuuuhhh, klonk het overal. Voor Irak was het net hetzelfde. Sadam liet alle olievelden in brand steken. Die waren snel geblust door de Amerikanen en voor wij het wisten pompten ze olie boven in Basra. (De stad wordt omringd door belangrijke olievelden en is mede daardoor van grote strategische betekenis) De Engelsen kregen de "eer" om Basra te heroveren. Waarom en hoe dat zit, zoek dat maar op, jij bent de student ![]() Tot nu toe is het resultaat van de invallen in Afghanistan en Irak 0??? Vergis je niet he. Al de rest is voor mij flauwe kul ![]() Onze Europese aanwezigheid wordt verantwoord door een humanitaire opdracht. En hier klopt jouw stelling 99,999% ![]() (Tot nu toe is het resultaat in Afghanistan en Irak 0) Bin Laden = ook een grap. Die hadden ze na veertien dagen kunnen oppakken. Zijn ganse familie woont in de VS en waren goede vrienden van vader Bush. Sadam trouwens ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ben jij van plan om met een sterk 'superieur' Europa samen de rest van de wereld plat te gooien? Kan jij een bommetje gooien zonder onschuldigen te doden? Komaan zeg, word toch eens menselijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
behalve het belgische leger, dat is te laf. De belgische corebusiness is oude wijven het straat helpen oversteken. en schuilen achter Nederlanders en Amerikanen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
verdedigen. Het grootste probleem is Israël. Dat conflict maak me zorgen. Maar zolang de "moslim-broeders" lafaards blijven en hun broeders in bijv. de Gaza laten stikken heb ik hoop. (die rijke moslimlanden) Ik kan hierin Iran goed begrijpen en heb er meer begrip voor eigenlijk. Iran wil Israël van de kaart vegen. Ik zou geen traan laten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Verder ga ik akkoord dat de humanitaire redenen maar pseudoredenen waren voor de inval in Afghanistan en Irak (de USA heeft Sadam zelfs zelf aan het bewind geholpen zoveel jaar terug...). (en misschien in de toekomst Iran). Verder denk ik dat ze niet enkel voor de olie (wel voornamelijk voor de olie) naar daar gingen, maar ook om een statement te maken naar het oosten toe: wij zijn nog steeds de wereldleiders, en als je dat in twijfel trekt, voel onze kracht. Natuurlijk waren die aanslagen op de WTC spijtig, maar ik geloof nu ook weer niet in die conspiracy theorieën dat ze die vliegtuigen er zelf in geboord hebben x') |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() Jammer dat ik geen 20 jaar jonger ben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ook die vliegtuigen. Ik vond dat trouwens zeer slim gevonden. Simpel, goedkoop en effectief. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Er is wel een TOA, maar de belgische "soldaten" zullen nog altijd bevolen worden door een Belgische officier. Op voorhand wordt er zelfs afgesproken wat de belgen kunnen en mogen doen. Zo kan men een Belgische piloot nooit verplichten om clusterbommen te gebruiken (Belgie heeft een verbod op clusterbommen). En er is een groot verschil op papier en in de praktijk. Hoeveel belgen zullen steunen dat belgische militairen door Turkije (ook een nato land) ingezet worden om de PKK te bestrijden? Belgie (Flahaut) weigerde zelfs munitie aan de Engelsen voor de oorlog in Irak. |
|
![]() |
![]() |