Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 28 juni 2010, 05:43   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
²

Sommige N-VA supporters op dit forum moeten nog leren dat de politiek niet gestopt is op 13/6.
Wij moeten niks leren.
Wij vieren onze overwinning zo lang als wij daar goesting in zullen hebben.

Citaat:
De N-VA zal van de andere partijen evenveel cadeautjes krijgen als ze zelfs voor hen overhad in het verleden.
Cadeautjes van een politieke partij aan een andere, dat bestaat niet en heeft nooit bestaan.

De enige cadeaus in de politiek, zijn de stemmen van de kiezers.
Tsja, het ene cadeau is al groter dan het andere ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 28 juni 2010 om 05:47.
De schoofzak is offline  
Oud 28 juni 2010, 06:37   #22
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Tuurlijk, net als toen het VB 25 % haalden zeker.
De geschiedenis herhaalt zich.
Henri1 is offline  
Oud 28 juni 2010, 06:37   #23
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Meneer Dewever zijn informatieopdracht mag nu wel niet te lang meer duren vind ik. In Nederland was men al na enkele dagen bezig de partijvoorzitters aan het consulteren voor de vorming van de nieuwe regering. Oke het gaat daar zeer moeizaam, maar men heeft daar wel al verschillende poging tot onderhandelen gedaan.

Hier is men nog altijd bezig met tijdvulling en show zoals Didier Reynders het de vorige keer schandalig lang heeft gedaan.

Dus beste Bart het mag vooruit gaan.
De Hollanders hebben nog lang geen "KABINET".
Henri1 is offline  
Oud 28 juni 2010, 06:38   #24
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De geschiedenis herhaalt zich.
Welke geschiedenis?
Oud 28 juni 2010, 06:39   #25
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Hollanders hebben nog lang geen "KABINET".
Wat wil je hiermee zeggen?
Oud 28 juni 2010, 06:45   #26
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wij moeten niks leren.
Wij vieren onze overwinning zo lang als wij daar goesting in zullen hebben.
Natuurlijk moet niks. Maar het leren zal hun begrip van het politiek gebeuren enkel ten goede komen.

Citaat:
Cadeautjes van een politieke partij aan een andere, dat bestaat niet en heeft nooit bestaan.
Voila, zo is het. Dat moeten (grapje) sommigen nog leren.

Citaat:
De enige cadeaus in de politiek, zijn de stemmen van de kiezers.
Tsja, het ene cadeau is al groter dan het andere ...
Het is wel een cadeau dat de schenker de volgende keer weer kan afpakken en aan een andere geven.
Oud 28 juni 2010, 06:50   #27
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is wel een cadeau dat de schenker de volgende keer weer kan afpakken en aan een andere geven.

Wij moeten aan de "schenker" laten zien dat we zijn cadeau waard zijn, niet meer, maar zeker ook niet minder.

Laatst gewijzigd door guido 007 : 28 juni 2010 om 06:50.
guido 007 is offline  
Oud 28 juni 2010, 06:59   #28
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Wij moeten aan de "schenker" laten zien dat we zijn cadeau waard zijn, niet meer, maar zeker ook niet minder.
Precies, we worden het nog eens, se.

Alléén zal de "schenker" weinig boodschap hebben aan "het was de schuld van de CD&V, madame Non, de Belgicisten, ... "-excuusjes.

Als niet N-VAster vind ik de opdracht van De Wever aartsmoeilijk. Als hij "iets degelijks" (voor staatsstructuur en economie) bereikt zal ik dat als een succes beschouwen.
De vraag zal echter zijn of zijn kiezers dat ook zo zullen zien.

Laatst gewijzigd door Firestone : 28 juni 2010 om 07:03.
Firestone is offline  
Oud 28 juni 2010, 06:59   #29
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

sorry, dubbel

Laatst gewijzigd door Firestone : 28 juni 2010 om 07:00.
Firestone is offline  
Oud 28 juni 2010, 07:46   #30
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Alléén zal de "schenker" weinig boodschap hebben aan "het was de schuld van de CD&V, madame Non, de Belgicisten, ... "-excuusjes.

Als niet N-VAster vind ik de opdracht van De Wever aartsmoeilijk. Als hij "iets degelijks" (voor staatsstructuur en economie) bereikt zal ik dat als een succes beschouwen.
Alles hangt af van het akkoord dat bereikt wordt, voor de modale kiezer is het reeds voldoende dat er een regering op poten gezet wordt die doet waarvoor ze betaald wordt. Voor de iets meer kritische kiezer moet er een staatshervorming komen de naam waardig, voor de overigen zal het waarschijnlijk nooit voldoende zijn, al maak ik me sterk dat die niet N-VA gestemd hebben.
Oud 28 juni 2010, 07:49   #31
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alles hangt af van het akkoord dat bereikt wordt, voor de modale kiezer is het reeds voldoende dat er een regering op poten gezet wordt die doet waarvoor ze betaald wordt. Voor de iets meer kritische kiezer moet er een staatshervorming komen de naam waardig, voor de overigen zal het waarschijnlijk nooit voldoende zijn, al maak ik me sterk dat die niet N-VA gestemd hebben.
Daar zijn wellicht en spijtig genoeg geen cijfers over.
Henri1 is offline  
Oud 28 juni 2010, 07:56   #32
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar zijn wellicht en spijtig genoeg geen cijfers over.
Over wat zijn er geen cijfers?
Oud 28 juni 2010, 07:58   #33
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Niet te geloven.

Als BDW na kerstmis nog bezig zit met onderhandelen hebben ze maar recht van spreken.
BDW zal niet tot na kerstmis bezig zijn met onderhandelen. Dat is ook niet zijn taak. Hij is nog altijd maar informateur, ttz. hij informeert naar de mogelijkheden van formaties en noodzakelijkheden die aan bod moeten komen in een regeerprogramma. BDW zal na max. 3 weken een eindverslag uitbrengen bij de koning. Waar zoals het er vandaag naar uit ziet zal instaan dat de christendemocratie een factor van onstaboliteit en onverantwoordelijkheidszin is in dit on-land, en best aan de kant kan gelaten worden.
Daarna is het aan Elio als formateur om te onderhandelen. Benieuwd of ze bij de CD&V dan ook gaan zagen dat het niet vooruitgaat

De rest zijn onnozele politieke spelletjes van de CD&V. Blijkbaar hebben ze in drie jaar tijd heel veel bijgeleerd van de Ø-VLD. Maar het helpt niemand ook maar een stap vooruit. Dumpen dat zootje.

Laatst gewijzigd door fonne : 28 juni 2010 om 07:59.
fonne is offline  
Oud 28 juni 2010, 08:03   #34
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
BDW zal niet tot na kerstmis bezig zijn met onderhandelen. Dat is ook niet zijn taak. Hij is nog altijd maar informateur, ttz. hij informeert naar de mogelijkheden van formaties en noodzakelijkheden die aan bod moeten komen in een regeerprogramma. BDW zal na max. 3 weken een eindverslag uitbrengen bij de koning. Waar zoals het er vandaag naar uit ziet zal instaan dat de christendemocratie een factor van onstaboliteit en onverantwoordelijkheidszin is in dit on-land, en best aan de kant kan gelaten worden.
Daarna is het aan Elio als formateur om te onderhandelen. Benieuwd of ze bij de CD&V dan ook gaan zagen dat het niet vooruitgaat

De rest zijn onnozele politieke spelletjes van de CD&V. Blijkbaar hebben ze in drie jaar tijd heel veel bijgeleerd van de Ø-VLD. Maar het helpt niemand ook maar een stap vooruit. Dumpen dat zootje.
Bart zal de CD&V niet als onstabiele factoor naar voor schuiven, hoe kom je erbij? Denk je nu echt dat Bart zo dom is?
Oud 28 juni 2010, 09:19   #35
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Ik lees hier en in andere threads op het forum diverse stellingen waarin blijkbaar van Dewever verwacht wordt dat hij “onderhandelt” of “oplossingen naar voren schuift”, etc…

Sta mij toe te herhalen : Dewever is informateur, geen formateur.

Zijn taak bestaat enkel en uitsluitend uit het inwinnen van informatie nopens de mogelijkheden tot het vormen van een bestuurscoalitie, en nopens de eventuele mogelijkheid dat deze een staatshervorming zou kunnen realiseren, om vervolgens deze informatie aan het staatshoofd te kennen te geven. That’s all.

Er is daarbij geen sprake van welkdanige onderhandelingen voeren, van voorstellen doen en/of oplossingen naar voren schuiven. Dat is iets voor een later aan te stellen formateur.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 28 juni 2010 om 09:20.
Gwylan is offline  
Oud 28 juni 2010, 09:23   #36
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Niet akkoord.

Het zijn de anderen dus gegund stokken in de wielen te steken, en de schulige is dan NVA?
Vette Pois(s)on is offline  
Oud 28 juni 2010, 09:26   #37
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Niet akkoord.

Het zijn de anderen dus gegund stokken in de wielen te steken, en de schulige is dan NVA?
Zo gaat dat in de politiek, altijd zo geweest, zal (denk ik) nog lang zo blijven.

"La politique est l'art du possible", zei Léon Gambetta meer dan een eeuw geleden.
Oud 28 juni 2010, 09:27   #38
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo gaat dat in de politiek, altijd zo geweest, zal (denk ik) nog lang zo blijven.

"La politique est l'art du possible", zei Léon Gambetta meer dan een eeuw geleden.
Hewel, dan hoop ik dat de redelijkheid het mag halen.
Vette Pois(s)on is offline  
Oud 28 juni 2010, 09:34   #39
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
ik moet u teleurstellen.

ik stem altijd strategisch : de stem die de B staat t meeste pijn kan doen ... de afgelopen 25 jaar was dat VB, de laatste verkiezing was dat NVA.

dus ik heb NVA gestemd, en wist toen ook al dat het nooit genoeg zal zijn ... maar dit is gewoon een stap waar het vlaams nationalisme door moet

de keuze is nu aan BDW wat hij ermee doet ... persoonlijk hoop ik dat hij erin slaagt zijn falen om te zetten in een nog groter succes.
Anna List is offline  
Oud 28 juni 2010, 10:28   #40
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Als ik sommige reacties hier lees, krijg ik de indruk dat er op dit forum als het ware een legertje ervaren informateurs zit. Gelukkig is er nog de kalmte van De Wever.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be