Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2010, 21:05   #21
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Eigenaardig.
Was hij dan zelf niet naar school geweest dat hij niet eerder tot die conclusie kwam ?
jawel, maar hij was zelf ook geindoctrineerd lijkt me.
Anyway, mij lijkt het slim zijn werk eens te lezen.
Nadeel is dat sommige mensen zich mischien enorn schuldig kunnen voelen dat ze hun kind ooit naar school of Universiteit gestuurd hebben.

Maar waarschijlijk is dat ook ironisch bedoeld, of niet?

Laatst gewijzigd door Khwajagan : 30 juni 2010 om 21:06.
Khwajagan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2010, 21:13   #22
cdekeule
Burgemeester

cdekeule's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khwajagan Bekijk bericht
Nee totaal niet. maar hierboven stond ook een artikel dat iemand het er mee eens was en ging daar op in, tot ik te horen kreeg dat het ironisch bedoeld was.

Ik ervaar het juist als bijzonder fijn als er mensen zijn die dit ook zien.

Dus bedankt voor je bijdrage. ken je het werk van John Taylor Gatto?
Ja, Gatto, Holt, Illich, Papert, Dennison, ... . Als je natuurlijk elke dag gewoon voor TV zit en geen letter leest behalve dan de pulp kranten, dan stel je je daar geen vragen bij en stuur je je kinderen gewoon naar school. De rekening krijg je dan later gepresenteerd.

Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes!

Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl
cdekeule is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2010, 21:15   #23
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cdekeule Bekijk bericht
Ja, Gatto, Holt, Illich, Papert, Dennison, ... . Als je natuurlijk elke dag gewoon voor TV zit en geen letter leest behalve dan de pulp kranten, dan stel je je daar geen vragen bij en stuur je je kinderen gewoon naar school. De rekening krijg je dan later gepresenteerd.
Prachtig! Ja ik weet het *zucht* en als je ze er op wijst dan heb ik het gevoel dat ze je aankijken van 'je bent gek'

Ik ervaar jou op dit moment als een verademing hier!

Ik heb ook het werk van veel 'alternatieve mensen'bestudeerd zoals Bruce Cathie, Tesla, Victor Schaubergerger etc. En zover ik het op dit moment kan bekijken, hebben ze allen beweerd dat het hun niet gelukt was als ze een officiele opleiding , zoals een Universiteit gevolgd hadden.Victor Schauberger zag zelfs zijn broer, die naar de Universiteit ging, steeds raarder denken.

Laatst gewijzigd door Khwajagan : 30 juni 2010 om 21:17.
Oud 30 juni 2010, 21:16   #24
cdekeule
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Nadeel is dat sommige mensen zich mischien enorn schuldig kunnen voelen dat ze hun kind ooit naar school of Universiteit gestuurd hebben.

Maar we zijn allemaal geïndoctrineerd, de meesten blijven het tot aan hun dood.

Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes!

Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl
Oud 30 juni 2010, 21:20   #25
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar we zijn allemaal geïndoctrineerd, de meesten blijven het tot aan hun dood.
Wel, Een paar jaar geleden was ik het daarmee eens. Op dit moment is mijn ervaring echter zo dat ik steeds meer mensen om mij heen steeds kritischer zie worden naar het systeem. Om mij heen hoor ik vragen stellen waarvan ik denk dat veel mensen vroeger dachten dat dat niet mocht.
Aan de andere kant, ja, velen zullen het mischien blijven tot hun dood.
Ik hoop het niet voor hen.
Oud 30 juni 2010, 21:24   #26
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Heeft hij ook een alternatief ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2010, 21:28   #27
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
ja zeker. Hij geeft wel les, maar op een heel andere manier.
Hij 'confronteert' de kinderen met de 'realiteit' (ik ben me er bewust van dat dit harder klinkt dan bedoeld). De kinderen kunnen dan hun eigen bronnen aanboren en er wordt geleerd wat relevant is. Er is nog zo veel meer , maar ik hoop dat ik het hier een beetje recht mee doe.
Op youtube kan je hem opzoeken en hij legt dan een en ander uit.
rechtsreeks uit de bron drinken lijkt mij het lekkerst

Anders kan je ook hier kijken als je dat zou willen:

http://www.johntaylorgatto.com/

(waar een krante artikel over 'geweld' al niet toe kan leiden)

Laatst gewijzigd door Khwajagan : 30 juni 2010 om 21:35.
Oud 30 juni 2010, 21:36   #28
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja zeker. Hij geeft wel les, maar op een heel andere manier.
Hij 'confronteert' de kinderen met de 'realiteit' (ik ben me er bewust van dat dit harder klinkt dan bedoeld). De kinderen kunnen dan hun eigen bronnen aanboren en er wordt geleerd wat relevant is. Er is nog zo veel meer , maar ik hoop dat ik het hier een beetje recht mee doe.
Op youtube kan je hem opzoeken en hij legt dan een en ander uit.
rechtsreeks uit de bron drinken lijkt mij het lekkerst

Anders kan je ook hier kijken als je dat zou willen:

http://www.johntaylorgatto.com/

(waar een krante artikel over 'geweld' al niet toe kan leiden)
Noemt ge dat een alternatief ?
Veruit de meeste ouders zijn heus niet bekwaam om zelf hun kinderen les te geven.
Kijkt u maar eens in welke bevolkingsgroep ge de meeste kansarmen aantreft.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2010, 21:46   #29
cdekeule
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Prachtig! Ja ik weet het *zucht* en als je ze er op wijst dan heb ik het gevoel dat ze je aankijken van 'je bent gek'

Ik ervaar jou op dit moment als een verademing hier!

Ik heb ook het werk van veel 'alternatieve mensen'bestudeerd zoals Bruce Cathie, Tesla, Victor Schaubergerger etc. En zover ik het op dit moment kan bekijken, hebben ze allen beweerd dat het hun niet gelukt was als ze een officiele opleiding , zoals een Universiteit gevolgd hadden.Victor Schauberger zag zelfs zijn broer, die naar de Universiteit ging, steeds raarder denken.
Ja, je hebt natuurlijk volkomen gelijk. Die universiteiten dienen ook alleen maar om iedereen hetzelfde te laten denken. Het zijn ook sociale instituties met een politieke agenda. Soms kom je daar wel verlichte geesten tegen, maar jammer genoeg niet vaak. De grootste intellectuelen hebben altijd les gegeven aan een universiteit. Stel je bijvoorbeeld eens voor dat je les kan volgen bij Noam Chomsky! Maar niet alle professoren zijn van hetzelfde kaliber. Tegenwoordig wordt je steeds sneller professor. Genoeg publiceren en het komt wel voor elkaar. Dat heet dan 'productief' zijn.

Laatst gewijzigd door cdekeule : 30 juni 2010 om 21:48.
Oud 30 juni 2010, 21:58   #30
cdekeule
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Wel, Een paar jaar geleden was ik het daarmee eens. Op dit moment is mijn ervaring echter zo dat ik steeds meer mensen om mij heen steeds kritischer zie worden naar het systeem. Om mij heen hoor ik vragen stellen waarvan ik denk dat veel mensen vroeger dachten dat dat niet mocht.
Aan de andere kant, ja, velen zullen het mischien blijven tot hun dood.
Ik hoop het niet voor hen.
Er is gelukkig verbetering. Dankzij de technologie zijn we verlost van de kerktorenmentaliteit waar de pastoor alles het best wist. Integendeel tot vroeger heeft nu iedereen de mogelijkheid om zelf informatie op te zoeken, te analyseren en kritisch te reflecteren. Toch zijn het er weinig die het doen. De rol van de kerk is overgenomen door o.a. de media. Verder moet er steeds harder gewerkt worden, daalt de koopkracht, enz. en blijft er dus voor de meesten weinig tijd over om na te denken. De televisie aanzetten is dan makkelijker.

Oud 30 juni 2010, 22:00   #31
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, je hebt natuurlijk volkomen gelijk. Die universiteiten dienen ook alleen maar om iedereen hetzelfde te laten denken. Het zijn ook sociale instituties met een politieke agenda. Soms kom je daar wel verlichte geesten tegen, maar jammer genoeg niet vaak. De grootste intellectuelen hebben altijd les gegeven aan een universiteit. Stel je bijvoorbeeld eens voor dat je les kan volgen bij Noam Chomsky! Maar niet alle professoren zijn van hetzelfde kaliber. Tegenwoordig wordt je steeds sneller professor. Genoeg publiceren en het komt wel voor elkaar. Dat heet dan 'productief' zijn.
ja wel indeed, alleen, ik heb eens diep gespit op Chomsky. ik heb het idee dat hij ook een poppetje van het establisment. Controlled oppsition heet dat volgens mij.
Oud 30 juni 2010, 22:03   #32
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Noemt ge dat een alternatief ?
Veruit de meeste ouders zijn heus niet bekwaam om zelf hun kinderen les te geven.
Kijkt u maar eens in welke bevolkingsgroep ge de meeste kansarmen aantreft.
Ik denk dat er vele vele velealternatieven te bedenken zijn en , let nu goed op,
is het niet ENORM VEELZEGGEND dat U een alternatief AANGEBODEN wil krijgen? Wat let U er zelf wat aan te helpen doen?

Als tegenvoorbeeld kunt U eens kijken naar de kinderen die les gekregen hebben van Gatto. Wat ik er tot nu toe van gezien heb, juweetljes!
Een (school) voorbeeld!
Oud 30 juni 2010, 22:04   #33
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is gelukkig verbetering. Dankzij de technologie zijn we verlost van de kerktorenmentaliteit waar de pastoor alles het best wist. Integendeel tot vroeger heeft nu iedereen de mogelijkheid om zelf informatie op te zoeken, te analyseren en kritisch te reflecteren. Toch zijn het er weinig die het doen. De rol van de kerk is overgenomen door o.a. de media. Verder moet er steeds harder gewerkt worden, daalt de koopkracht, enz. en blijft er dus voor de meesten weinig tijd over om na te denken. De televisie aanzetten is dan makkelijker.
I agree! Hopelijk keert het tij eens.

Laatst gewijzigd door Khwajagan : 30 juni 2010 om 22:04.
Oud 30 juni 2010, 22:05   #34
cdekeule
Burgemeester

Standaard

Citaat:
ja wel indeed, alleen, ik heb eens diep gespit op Chomsky. ik heb het idee dat hij ook een poppetje van het establisment. Controlled oppsition heet dat volgens mij.
Chomsky een poppetje van het establishment? Hoe kom je daarbij? Hij is Amerika's voornaamste dissident, eerder het tegenovergestelde dus.

Oud 30 juni 2010, 22:05   #35
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Vandaar dat Piet Vroon het ooit Z.U.L.O noemde.

Zeer Uitgebreid Lager Onderwijs.
Oud 30 juni 2010, 22:07   #36
cdekeule
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Ik denk dat er vele vele velealternatieven te bedenken zijn en , let nu goed op,
is het niet ENORM VEELZEGGEND dat U een alternatief AANGEBODEN wil krijgen? Wat let U er zelf wat aan te helpen doen?

Als tegenvoorbeeld kunt U eens kijken naar de kinderen die les gekregen hebben van Gatto. Wat ik er tot nu toe van gezien heb, juweetljes!
Een (school) voorbeeld!
Ja, maar ons Bobke is dat gewoon om mainstream te denken. Heeft gans zijn leven niks anders gedaan. Conservatief tot in de kist.

Oud 30 juni 2010, 22:07   #37
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet echt. John Taylor Gatto heeft een geromantiseerde, geïdealiseerde visie op thuisscholing en een bekrompen visie op het huidige onderwijssysteem.

Veel van zijn uitspraken zijn absoluut niet te verifiëren, en dus niet te bewijzen.

Kortom hij is zwaar overschat.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2010, 22:07   #38
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Chomsky een poppetje van het establishment? Hoe kom je daarbij? Hij is Amerika's voornaamste dissident, eerder het tegenovergestelde dus.
ja, dat dacht ik dus ook, maar zoals gezegd dat ie tegen het establisment is,dissident dus, wil nog niet zeggen dat ie niet gebruikt wordt voor controlled opposition. Overigens, veel hoogleraren (bv Hoogleraar Economie in Leiden in Nl, heb naam niet paraat, Victor geloof ik)) zijn lid van de beruchte bilderberg club.
Oud 30 juni 2010, 22:11   #39
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Niet echt. John Taylor Gatto heeft een geromantiseerde, geïdealiseerde visie op thuisscholing en een bekrompen visie op het huidige onderwijssysteem.

Veel van zijn uitspraken zijn absoluut niet te verifiëren, en dus niet te bewijzen.

Kortom hij is zwaar overschat.
Nu even in E-prime (zie ook mijn bijdrage in de thread over E-prime aldaar)

Citaat:
Ik vind dat met wat ik er van begrepen en niet begrepen heb, John Taylor Gatto, in de huidige fase van mijn ontwikkeling, dat hij in mijn visie een geromantiseerde, geidealiseerde visie op thuis scholing heeft en in mijn visie, met mijn huidige kennis en kijk op deze zaken,lijkt hij mij een bekrompen visie te geven op wat ik zie als het huidige onderwijssysteem.
In mijn oren klinkt dat al wat realistischer.

Laatst gewijzigd door Khwajagan : 30 juni 2010 om 22:12.
Oud 30 juni 2010, 22:12   #40
cdekeule
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Vandaar dat Piet Vroon het ooit Z.U.L.O noemde.

Zeer Uitgebreid Lager Onderwijs.
Probleem is alleen dat de universiteiten de toegangsticketjes tot de beroepen in handen houden. Uiteindelijk moet je er langs, maar het is wel mogelijk om tegen dan voldoende educatie te hebben voor je 'intellectuele zelfverdediging' (in de woorden van Chomsky). Hangt van de ouders af, en hoeveel geld ze hebben .

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be