![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hopelijk mogen we gans deze "onfrisse" zaak van "tijdelijke ontslagen" en "mandaten die ze toch niet zullen opnemen" snel vergeten.....
Ik ben eigenlijk toch wat zenuwachtig dat Muyters- en/of Bourgois "voorgepositioneerd" worden om desnoods,en "met de dood in het hart" een Federaal ambt op te nemen mocht BDW dit van hen vereisen..... Ik weet het,het is allemaal verdomd wettelijk,maar het maakt het plaatje er niet mooier op ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 3 juli 2010 om 17:42. |
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]() Pijnlijk hoe snel de NVA haar principes overboord smijt
Laatst gewijzigd door toccata : 3 juli 2010 om 17:55. |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zie geen probleem bij wat NVA doet. Misschien begrijp ik het verkeerd.
Ze gaan dus in de senaat de eed afleggen, en zich daar laten vervangen. Als dan de vlaamse verkiezingen tegenslaan, en ze verliezen hun zetel, gaan ze naar de senaat. Als dat zo is, dan lijkt me dat strategisch goed gezien, en zie ik ook geen enkel nadeel "voor de kleine belg". Als ze hun vlaamse zetel verliezen, blijven er evenveel NVA senatoren, alleen worden de kannonnen vergroot. Slim. Wie heeft daar een probleem mee? En waarom? |
![]() |
![]() |
#26 |
Lokaal Raadslid
|
![]() De Vlaamse & de federale verkiezingen worden (hoogstwaarschijnlijk) samen georganiseerd in 2014, uw vlieger gaat dus niet op.
#27 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#30 |
Parlementslid
|
![]() -> dat is het: volksverlakkerij - en met NVA zou alles anders worden???- wie heeft dat ooit geloofd buiten enkele hardleerse Vlamingen die met oogkleppen rond lopen.
|
![]() |
![]() |
#31 |
Parlementslid
|
![]() Wie gelooft er hier in Sinterklaas?
In 2011 gaan we opnieuw naar federale verkiezingen - zolang men niet echt wettelijk vast legt dat ze moeten samen vallen, zullen ze nooit samen vallen- alle ^partijen moeten immers met hun pionnen kunnen spelen: helaas ook de NVA (ondanks en niettegenstaande andere beloftes, maar zo is het spel nu eenmaal). |
![]() |
![]() |
#32 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zie alleen het probleem nog steeds niet. Ik hoor bedrog, volksverlakkerij, "dat mag niet", maar ik zie nog steeds niet in hoe die gasten u benadelen door de eed af te leggen. |
|
![]() |
![]() |
#33 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Mogen bisschoppen ook meer met kinderen omdat ze geloven? Neem van mij aan: de rechten van mensen zijn fundamenteel gelijk, of ze nou geloven of niet. Citaat:
Men hoeft zich niet aan wetsvoorstellen te houden die niet aangenomen zijn, het zou dan een zooitje worden.
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() Het ligt allicht aan mij maar daar snap ik niets van. Wat is daar precies de bedoeling van, dan? Waarom geeft hen dat een voordeel ofzo?
#35 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De titel van dit forumonderwerp zou evengoed kunnen zijn : "Bourgeois en Muyters kunnen schijnvertoning niet laten". Het is duidelijk dat de achterliggende bedoeling van dit schouwspel minder nobel is dan de zogenaamde nobele verklaring van deze Vlaamse ministers. De carrousel van de twee ministers kan enkel tot doel hebben om hen een parlementaire terugvalbasis te gunnen voor het geval het slecht afloopt met de N-VA in de Vlaamse regering. Of is het om hun opvolgers er nog eens op te wijzen dat ze er alleen zitten bij hun gratie...
http://www.facebook.com/home.php#!/g...19745848054837 |
![]() |
![]() |
#36 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#38 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat ben jij een hypocriet zeg. |
|
![]() |
![]() |
#39 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
In het geval van Bourgeois is er geen enkel gevaar op verlies van parlementair mandaat gezien de volgende verkiezingen van het Vlaams parlement, dat een legislatuurparlement is voor 5 jaar (2014), nooit eerder kunnen vallen dat voor het federaal parlement (maximum 4 jaar dus ook in 2014)... Blijft enkel nog zijn kinderachtig argument om te zetelen waar verkozen. Met een carrousel (ontslag minister, eed volksvertegenwoordiger, terug eed minister) te spelen en één dag kamerlid te zijn voldoet ge daaraan niet... Houdt NVA en Bourgeois met dit schouwspel nog iets achter de hand. In het geval van Muyters speelt inderdaad dat hij geen enkel parlementair mandaat heeft en dus niet kan terugvallen op een parlementair mandaat als hij ontslag moet nemen als minister. Met de huidige carrousel wacht hem dan nog een troostprijs als senator. In elk geval houdt de carrousel nog even aan met onmiddellijk ontslag van Bourgeois uit hun federale mandaat en opvolging met bijkomende eedaflegging door hun opvolgers, die hun mandaat enkel hebben bij gratie van hun kopmannen. Voor NVA speelt ook nog dat de partij met deze carrousel ons duidelijk maakt dat een federaal mandaat belangrijker blijft dan een mandaat in Vlaamse Gewest... |
|
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar hoe aandoenlijk toch !! Onze grote vrienden de tsjeven, die duizend maal gezegd hebben voor de verkiezingen hoe goed er toch geregeerd wordt in de Vlaamse regering, zijn zoooo ongerust dat ze de nva-ministers voor een paar uur gaan moeten missen. Geen schrik, beste tsjeven mede-bestuurders, ze komen echt wel terug.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |