![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is net als jouw land een tochtgat waar geen enkele toerist naar omkijkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een echte confederatie is best mogelijk denk ik. Maar dan wel met Vlaanderen, niet met Belgique.
![]() Laatst gewijzigd door Pelgrim : 5 juli 2010 om 12:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stel "Désolation" voor als uitvalsbasis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() "Jamhuri ya Kidemokrasia ya Kongo" is de officiële naam van het land in Swahili, "Repubilika ya Kongo ya Dimokalasi" in het Lingala. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#30 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weet trouwens iemand of de vlag van Congo onder Lumumba nog te vinden is (die met de zes gele sterretjes)?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Flag of Congo Kinshasa |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zegt "Mijnheer de Uil". Bij de CD&V zijn de belgicisten aan het verliezen. Verherstraeten: "Het is niet fout gelopen met de campagne; het kalf (marianne) w�*s al verdronken". De interim-voorzitter wil opschuiven naar rechts. Verherstraeten blijft een koppige belgicist... Wait and see... Mijn vriend, Oostendenaar, zegt altijd: "Neem een vrouw aan boord en het schip vergaat" Laatst gewijzigd door Boduo : 6 juli 2010 om 13:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar terwijl iedereen hier luchthartig over kletst, wordt over het hoofd gezien dat de BUB haar ware gelaat, en dat van al te veel vormen van Belgicisme, heeft vertoond: Congo is immers in het Frans gekoloniseerd. Als België zich op zijn oude kolonie gaat richten, kan het Frans weer wat terrein terugwinnen dat het als tweede taal in Vlaanderen aan het Engels heeft moeten prijsgeven, en kan een nieuwe bres worden geslagen in de dammen die Vlaanderen tegen het beuken van de verfransingsgolven probeert op te werpen. En wie zou er het geld voor uitgeven? Logischerwijze de Walen: ze hoeven maar naar het zuiden door te geven wat ze uit het noorden krijgen. Ik vrees echter dat het een ander plan wordt: Vlaanderen zal "ontwikkelingshulp" betalen, de chinezen zullen er in Congo de economische vruchten van plukken, en het uitgegeven geld zal de verfransing van Vlaanderen, door de Belgicisten altijd als beste middel beschouwd om te voorkomen dat l'unité fait la farce, bevorderen en dus de "culturele" agenda van de Francité ten uitvoer leggen. Natuurlijk is het gevaar niet echt reëel. Belangrijker is dat we stilaan de illusie mogen opgeven dat België en de echt Belgisch gezinden het ooit goed zullen menen met de Nederlandse taal en cultuur ten onzent. En er valt een parallel te bespeuren met de huidige transfers, ongeveer zesduizend euro per Vlaams gezin, naar Franstalig België: dat geld wordt aldaar niet in vriendschappelijke betrekkingen met Vlaanderen geïnvesteerd. Zonder onze subsidies zouden ze minder macht hebben om op onze dammen te beuken.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 6 juli 2010 om 17:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En waarin is dat een reactie op wat ik zei? Ik meen trouwens wat ik zeg: de republiek Vlaanderen en de republiek Congo moeten buiten België om zo snel mogelijk een samenwerkingsverdrag sluiten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Europees Commissaris
|
![]() Desolaat gebied? Nee, België neem ik niet als uitvalsbasis.
|
![]() |
![]() |