Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2010, 10:49   #21
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Neen, net zomin als het eurosongfestival er ooit gehouden is.
De Kerguelen, die onherbergzame vulkanische archipel in de Indische Oceaan, worden zeker gebruikt als generaliteitsland, een wingewest dat gebruikt wordt als verbanningsoord, als we adjudant Gerbert van de gendarmerie in St. Tropez mogen geloven.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2010, 10:54   #22
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
De Kerguelen, die onherbergzame vulkanische archipel in de Indische Oceaan, worden zeker gebruikt als generaliteitsland, een wingewest dat gebruikt wordt als verbanningsoord, als we adjudant Gerbert van de gendarmerie in St. Tropez mogen geloven.
Ik weet het...
Het is net als jouw land een tochtgat waar geen enkele toerist naar omkijkt.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2010, 11:33   #23
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik weet het...
Het is net als jouw land een tochtgat waar geen enkele toerist naar omkijkt.
Niet erg flatteus ...
Oud 5 juli 2010, 12:02   #24
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Een echte confederatie is best mogelijk denk ik. Maar dan wel met Vlaanderen, niet met Belgique.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  vlacongo.jpg‎
Bekeken: 168
Grootte:  97,9 KB
ID: 69546  

Laatst gewijzigd door Pelgrim : 5 juli 2010 om 12:02.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2010, 12:11   #25
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Wat bazel jij hier zo?
Het gáát héél slecht met Congo, en het �*s altijd maar slechter en slechter gegaan met Congo sedert de onafhankelijkheid. dit mocht nooit gebeurt zijn en dit is een zwarte pagina in de geschiedenis vooral voor Congo in eerste plaats.
Had Congo zo'n 30 jaar langer onder België gebleven en dan voorzichtigaan zelfstandig en onafhankelijk geworden, dan ging het heel goed gaan vandaag in Congo, helaas gebeurde het helemaal fout.
Congo is te vroeg en te abrupt onafhankelijk geworden.

Wat die historie te maken heeft met het Belgische staatsmodel die zou falen weet ik niet hoor.

Met België gaat het idd niet zo heel goed maar dit komt niet door de aard vd constructie van België maar wel door de vele generatie's prutsers van politici die verkozen werden door het volk, maw niet België is schuldig aan de moeilijkheden dat het vandaag kent maar wel de inwoners en vooral de politici.

Terloops wil ik je nog eventjes laten weten hoe mooi het was zoveel Fransen in Nederland te zien. Nederland beleefde een cultuurshock in de positieve zin.
Dus het probleem van België is de democratie?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2010, 14:58   #26
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Misschien is dit een gouden tip voor uw volgend verlof ?

Ik stel "Désolation" voor als uitvalsbasis.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2010, 17:28   #27
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Een echte confederatie is best mogelijk denk ik. Maar dan wel met Vlaanderen, niet met Belgique.
Klein foutje toch nog: Kongo schrijf je met een grote "K"

"Jamhuri ya Kidemokrasia ya Kongo" is de officiële naam van het land in Swahili, "Repubilika ya Kongo ya Dimokalasi" in het Lingala.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2010, 17:31   #28
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De topic-starter is er alleen maar op uit om onrust en verdeeldheid te zaaien in een land dat niet eens het zijne is.
Toch een heel stuk beter dan topic-starters die er alleen maar op uit zijn om onrust en verdeeldheid te zaaien door alle Vlamingen als pedofiele verkrachters of als nazis af te schilderen door een paar onnozele links te posten
Oud 5 juli 2010, 17:46   #29
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gáát héél slecht met Congo, en het �*s altijd maar slechter en slechter gegaan met Congo sedert de onafhankelijkheid. dit mocht nooit gebeurt zijn en dit is een zwarte pagina in de geschiedenis vooral voor Congo in eerste plaats.
Ook met Vlaanderen zal het steeds slechter gaan na zijn onafhankelijkheid van de Belgisch-Brusselse kolonisator.

Citaat:
Had Congo zo'n 30 jaar langer onder België gebleven en dan voorzichtigaan zelfstandig en onafhankelijk geworden, dan ging het heel goed gaan vandaag in Congo, helaas gebeurde het helemaal fout.
Ook Vlaanderen blijft voor zijn eigen goed nog 30 jaar langer onder België, natuurlijk.

Citaat:
Wat die historie te maken heeft met het Belgische staatsmodel die zou falen weet ik niet hoor.
Ik hoop je dat hiermee duidelijk gemaakt te hebben.
Oud 5 juli 2010, 17:47   #30
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat bazel jij hier zo?
Toen de Brusselse Haute-Finance en de Waalse industriebaronnen vaststelden dat de ondertussen al een beetje opgeleide Kongolezen niet meer bereid waren zich verder verzetsloos uit te laten buiten heeft men er zonder verpinken de stekker uitgetrokken. Investeren in de toekomst van het land was wel het laatste dat bij dat volkje opkwam. Ook al hadden ze op lange termijn inderdaad veel meer kunnen verdienen, het korte-termijn denken primeerde zoals altijd in dit on-land. De "aandeelhouders" van dit on-land hebben nooit anders gedaan dan proberen er op zo kort mogelijke tijd zoveel mogelijk geld uit te halen. Uit de Kongo, uit Vlaanderen, dat doet er niet toe. En van zodra er ergens iets hapert is de reactie: zo snel mogelijk afschuiven naar het buitenland. Zo heeft men de Kongo opgegeven, maar net zo goed Sabena, de Société Générale, Fortis, ...

Citaat:
Ja voor sommige mensen is het geen tegenspraak om te pleiten voor een confederaal model met Kongo, maar het tegelijkertijd af te wijzen als basis voor het creëren van een werkbaar land België. Het zou nochtans veel deugd doen aan Wallonië.

Citaat:
Met België gaat het idd niet zo heel goed maar dit komt niet door de aard vd constructie van België maar wel door de vele generatie's prutsers van politici die verkozen werden door het volk, maw niet België is schuldig aan de moeilijkheden dat het vandaag kent maar wel de inwoners en vooral de politici.
Die politici waren geen prutsers mijn beste. Sommige van die politici werden op internationaal vlak zelfs bij de politieke elite gerekend, denk aan Spaak. En dat geldt ook vandaag nog met iemand als Herman van Rompuy als Europese president. Was het dan aan het niveau van die politici te danken dat ze in België niets duurzaam konden verwezenlijken? Of zou dat toch niet liegen aan de onaangepaste structuren van dit on-land?

Citaat:
Terloops wil ik je nog eventjes laten weten hoe mooi het was zoveel Fransen in Nederland te zien. Nederland beleefde een cultuurshock in de positieve zin.
De koers = kultuur. In de ogen van de Belgicisten toch Een tot het uiterste gecommercializeerde wanvertoning gebaseerd op doping en duistere afspraakjes tussen ploegen.
Oud 5 juli 2010, 17:49   #31
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik al lang weet komt hier nog maar eens tot uiting.

De topic-starter is er alleen maar op uit om onrust en verdeeldheid te zaaien in een land dat niet eens het zijne is.

Wat drijft zo een Hollander ?

Afin, ik ben niet alleen die het weet en dat plaatst de man in zijn proporties.
Even dacht ik: hé, een draad gestart door een Noord-Nederlander waar de Belgicisten nu eens niet massaal racistisch reageren. Maar dat was zonder Henri1 gerekend...
Oud 5 juli 2010, 18:06   #32
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Klein foutje toch nog: Kongo schrijf je met een grote "K"

"Jamhuri ya Kidemokrasia ya Kongo" is de officiële naam van het land in Swahili, "Repubilika ya Kongo ya Dimokalasi" in het Lingala.
Ah, bedankt, daar was ik eigenlijk naar op zoek
Oud 5 juli 2010, 18:08   #33
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Weet trouwens iemand of de vlag van Congo onder Lumumba nog te vinden is (die met de zes gele sterretjes)?
Oud 5 juli 2010, 18:37   #34
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet trouwens iemand of de vlag van Congo onder Lumumba nog te vinden is (die met de zes gele sterretjes)?
Bedoel je deze?

Flag of Congo Kinshasa
Oud 6 juli 2010, 13:01   #35
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Ogen open...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ondertussen zijn er ogen opengegaan. Ik kan niet zeggen of die al ver genoeg open zijn, de kans bestaat alvast.
Oogjes dicht en snaveltjes toe.
Dat zegt "Mijnheer de Uil".
Bij de CD&V zijn de belgicisten aan het verliezen. Verherstraeten: "Het is niet fout gelopen met de campagne; het kalf (marianne) w�*s al verdronken".
De interim-voorzitter wil opschuiven naar rechts. Verherstraeten blijft een koppige belgicist...
Wait and see...
Mijn vriend, Oostendenaar, zegt altijd: "Neem een vrouw aan boord en het schip vergaat"

Laatst gewijzigd door Boduo : 6 juli 2010 om 13:02.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2010, 17:32   #36
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maak jij maar grapjes. Het is de normale reactie op de serieus bedoelde grap van BUB.

Maar terwijl iedereen hier luchthartig over kletst, wordt over het hoofd gezien dat de BUB haar ware gelaat, en dat van al te veel vormen van Belgicisme, heeft vertoond: Congo is immers in het Frans gekoloniseerd. Als België zich op zijn oude kolonie gaat richten, kan het Frans weer wat terrein terugwinnen dat het als tweede taal in Vlaanderen aan het Engels heeft moeten prijsgeven, en kan een nieuwe bres worden geslagen in de dammen die Vlaanderen tegen het beuken van de verfransingsgolven probeert op te werpen.

En wie zou er het geld voor uitgeven? Logischerwijze de Walen: ze hoeven maar naar het zuiden door te geven wat ze uit het noorden krijgen. Ik vrees echter dat het een ander plan wordt: Vlaanderen zal "ontwikkelingshulp" betalen, de chinezen zullen er in Congo de economische vruchten van plukken, en het uitgegeven geld zal de verfransing van Vlaanderen, door de Belgicisten altijd als beste middel beschouwd om te voorkomen dat l'unité fait la farce, bevorderen en dus de "culturele" agenda van de Francité ten uitvoer leggen.

Natuurlijk is het gevaar niet echt reëel. Belangrijker is dat we stilaan de illusie mogen opgeven dat België en de echt Belgisch gezinden het ooit goed zullen menen met de Nederlandse taal en cultuur ten onzent.

En er valt een parallel te bespeuren met de huidige transfers, ongeveer zesduizend euro per Vlaams gezin, naar Franstalig België: dat geld wordt aldaar niet in vriendschappelijke betrekkingen met Vlaanderen geïnvesteerd. Zonder onze subsidies zouden ze minder macht hebben om op onze dammen te beuken.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 6 juli 2010 om 17:34.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2010, 20:19   #37
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En waarin is dat een reactie op wat ik zei? Ik meen trouwens wat ik zeg: de republiek Vlaanderen en de republiek Congo moeten buiten België om zo snel mogelijk een samenwerkingsverdrag sluiten.
Oud 6 juli 2010, 21:09   #38
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Verherstraeten blijft een koppige belgicist...
De man van drie jaar gebeuk.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2010, 18:14   #39
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De man van drie jaar gebeuk.
Belgicisme? De beuk erin!
Oud 8 juli 2010, 18:46   #40
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Misschien is dit een gouden tip voor uw volgend verlof ?

Ik stel "Désolation" voor als uitvalsbasis.
Desolaat gebied? Nee, België neem ik niet als uitvalsbasis.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be