![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Europees Commissaris
|
![]() Nu het Belgische systeem de ineenstorting nabij is, grijpen de belgicisten naar de laatste strohalm om hun ziekelijke ideologie in de praktijk te blijven brengen:
Citaat:
Nog afgezien van de tegenstrijdigheid die dit opportunistische voorstel inhoudt; in eigen land verkettert men het confederale model ter meerdere eer en glorie van de zo de BUB gesacreerde unitaire staat en als neokoloniaal middel komt het confederale model van pas. Het Belgische model is uitgewerkt. Het experiment in de Nederlanden heeft jammerlijk gefaald en de slachtoffers van het verfoeide belgicisme zijn dicht bij de verlossing van het systeem dat hen 180 jaar lang geknecht heeft en hun hun culturele identiteit en taal heeft trachten te ontnemen. De Congolezen kunnen deze terreur missen als kiespijn. Leopold II heeft namelijk al genoeg 'zegeningen' gebracht in dat land. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat Congo Congo zijn en werk aan ons eigen vaderland dat iets kleiner zal zijn dan België
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat bazel jij hier zo? Het gáát héél slecht met Congo, en het �*s altijd maar slechter en slechter gegaan met Congo sedert de onafhankelijkheid. dit mocht nooit gebeurt zijn en dit is een zwarte pagina in de geschiedenis vooral voor Congo in eerste plaats. Had Congo zo'n 30 jaar langer onder België gebleven en dan voorzichtigaan zelfstandig en onafhankelijk geworden, dan ging het heel goed gaan vandaag in Congo, helaas gebeurde het helemaal fout. Congo is te vroeg en te abrupt onafhankelijk geworden. Wat die historie te maken heeft met het Belgische staatsmodel die zou falen weet ik niet hoor. Met België gaat het idd niet zo heel goed maar dit komt niet door de aard vd constructie van België maar wel door de vele generatie's prutsers van politici die verkozen werden door het volk, maw niet België is schuldig aan de moeilijkheden dat het vandaag kent maar wel de inwoners en vooral de politici. Terloops wil ik je nog eventjes laten weten hoe mooi het was zoveel Fransen in Nederland te zien. Nederland beleefde een cultuurshock in de positieve zin. ![]()
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik zal toch nog eens een poging wagen. Hoe moeten we ons “België” voorstellen, als u de inwoners ervan als iets apart beschouwt ? Met andere woorden : als de omschrijving “België” volgens u kennelijk niet de inwoners ervan inhoudt, wat precies houdt het dan wél in ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard maken de inwoners van België deel uit van België en maken ze België ook. Het Belgische volk is een volk met vele positieve kwaliteiten, maar zoals alles heeft het ook zijn mindere kanten en hier is het bv het foute kiezen van zijn leiders. En als je goed gelezen had zou je gezien hebben dat ik in eerste plaats de politici zelf verwijten toeschrijf, door hun onbekwaamheid, daarna de Belgische bevolking omdat ze telkens opnieuw vaak foute politici verkiezen.
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Ik 'bazel' hier niets. Ik stel hier belgicistisch geleuter aan de schandpaal, want schandelijk is het.
Citaat:
België heeft zich niet te moeien met dit land. Dat land zelf regelt zijn zaken en voor hulp kan het rekenen op de bijstand van de Afrikaanse Unie en van de VN. Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Ik 'bazel' hier niets. Ik stel hier belgicistisch geleuter aan de schandpaal, want schandelijk is het.
Citaat:
België heeft zich niet te moeien met dit land. Dat land zelf regelt zijn zaken en voor hulp kan het rekenen op de bijstand van de Afrikaanse Unie en van de VN. Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ik al lang weet komt hier nog maar eens tot uiting.
De topic-starter is er alleen maar op uit om onrust en verdeeldheid te zaaien in een land dat niet eens het zijne is. Wat drijft zo een Hollander ? Afin, ik ben niet alleen die het weet en dat plaatst de man in zijn proporties. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze gaan nog liever naar de Kergellen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() (Groot-)Nederlander ... En wat mij drijft, is de toekomst van de Nederlanden na het echec van het stupide en rigide belgicisme. Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |