![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vraag: zijn er schattingen van hoeveel vreemdelingen er zijn in Wallonië? Meerbepaald: hoeveel per duizend autochtonen bvb?
In 't Nieuwsblad noemen ze het 'opmerkelijk' dat de Walen een stuk meer toleranter zijn dan de Vlamingen. Om dat in de juiste context te zien moet je bovenstaande weten. Immers: als er maar de helft/1000 zijn bvb dan is het bijlange niet 'opmerkelijk' dat de Walen toleranter zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
zoek het woordje democratie maar even op in de woordenboek ow, als je dan toch bezig bent ga dan ook logica eens opzoeken, staat ietsje verder.
![]() |
![]() |
#23 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Men moet hier stoppen met allochtonen ('mensen van vreemde afkomst') gelijk te stellen met asielzoekers. Dit zijn twee verschillende concepten. Ik heb de indruk dat de meeste mensen dit niet door hebben.
![]() |
![]() |
#24 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
De Marokkanen die naar hier gehaald werden : dat waren er zo'n 40.000. Tegenwoordig zijn er dan over het miljoen en de meesten daarvan zijn 'bevoorrechte asielzoekers' : langs het achterpoortje van de gezinshereniging binnen gesluist duurt de 'asielprocedure' van de economische gelukszoeker of exotische full time ocmw-er niet lang. Welke benaming er ook op geplakt wordt, feit is en blijft dat de overheden er schuld aan hebben dat ze er veel te veel binnen gelaten hebben. De massa asielzoekers mag dan drastisch gekrompen zijn sinds de VLD besliste om de geldkraan dicht te draaien, er lopen nog 10.000den dossiers van voor die periode, en al die mensen blijven een ocmw-inkomen ontvangen tot ze een negatieve uitspraak van de Raad van State hebben ontvangen. De 100.000 den die afgewezen zijn, duiken vervolgens de illegaliteit in, ontwrichten met hun zwart werk de economie (zonder van de andere overlast te spreken), en wachten rustig een nieuwe grootschalige regularisatieronde af, hetzij de periode om een vruchtbaar resultaat te halen in een naturalisatie-aanvraag (7 jaar aanwezigheid bewijzen). Eenmaal dat geregeld, kunnen ze zich opnieuw aanbieden bij het ocmw. Het blijft dweilen met de kraan open. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
De instroom is kleiner dan vroeger, maar is nog steeds té groot : gemiddeld 15.000 op jaarbasis denk ik, maar rekening houdend met de tienduizenden die nog in hun procedure zitten, en de 100duizenden die na hun procedure in de illegaliteit doken, kan je gerust spreken van een overstroming. Punt is dat ze wel toegelaten worden tot het land of ze nu economische of politieke asielzoeker zijn. Ze melden zich overigens allemaal als politieke asielzoekers terwijl de onderzoeken duidelijk aantonen dat in realiteit slechts een handvol op die kwalificatie aanspraak kunnen maken. De overgrote hoop zijn economische gelukszoekers die procedure van politieke asielzoeker misbruiken om hier voet aan wal te krijgen, om uiteindelijk op de welvaartsstaat te kunnen teren. U dacht toch niet dat ze kwamen voor het mooie weer? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#30 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waar ze zich moeten aanbieden in België om gebruik te kunnen maken van de sociale zekerheid. Eveneens het adres, van een advokaat welke hun een verhaaltje gaf , welke ze moesten vetellen aan de immigratiedienst. Tevens waren ze vanuit Rusland reeds op de hoogte hoe groot hun inkomen zou zijn. Maar natuurlijk, U kan het niet al weten he, PianOla? Of noemen ze dat selectieve indoctrinatie! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De uitzending BEWEES dat ze naar hier kwamen om te profiteren , en niet om te werken! als ze al weten wat dat betekent! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik had het over het fundamentele verschil tussen de begrippen 'allochtoon' en 'asielzoeker'.
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Uit medelijden met 1 van hen, help ik ze - vaak met eigen middelen - hoewel hun houding me serieus de strot begint uit de komen. Het is onmogelijk mijn ervaring neer te pennen in een paar paragrafen. Misschien schrijf ik er nog wel eens een boek over. Of een dagboek hier op het forum. Dan doe ik ook eens mijn boekje open over de wanpraktijken van sommige multikul-advocaten die van asielzoekers en illegalen hun 'business' hebben gemaakt. En uiteraard doe ik dan ook eens mijn boekje open over de ware motieven die hen hier hebben gebracht, en dat is niet in de eerste plaats 'werk'. Een ding heb ik alvast geleerd ; je bespaart onze maatschappij een hoop overlast, maar nog meer de asielzoekers zelf een reusachtige kater door hen niet de wortel van het open multikullandje voor te houden waar de welvaart voor iedereen voor 't grijpen ligt. Sinds ik met de realiteit van de illegalen kennis heb kunnen maken, ben ik radicaal voor een heel streng en selectief vreemdelingenbeleid. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Lieden die tot 1000 euro per persoon kunnen betalen voor een 'overtocht' zijn noch asielzoekers, noch vluchtelingen. Het zijn avonturiers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
![]() Citaat:
Als voorzitter/stichter van een migrantenorganisatie heb ik een redelijk zwak voor die materie, Fernand ook maar die is wat zwak in zijn hoofd, met die kogel die er nog in zit. Wat die advocatenbandieterijen betreft heb je alvast gelijk. Die zijn van de asielkwestie, naast sociaal werkers, dokters en apothekers, de grootste geldsjoemelaars en aftruggelaars die er bestaan. Daar kan ik zelf ook een boek over volschrijven.
![]() |
![]() |
#40 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een die verhandelt, en een die verhandelt wil worden. Het is zoals een reisburau. Een die wil reizen, en een die reizen aanbied. Maar in dit geval spelen de "mensenhandelaars", in op de vraag van hun bkliënten. En dat is: een beter leven!!! (met of zonder werken) EN IK KAN DIE MENSEN GEEN ONGELIJK GEVEN. De zaak is dat we niet het OCMW van de wereld kunnen zijn. HOE triestig dit ook klinkt. |
||
![]() |
![]() |