Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juli 2010, 22:30   #21
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
De feiten die ik hierboven heb gelezen zijn geen bewijzen van machtsmisbruik. Sorry hoor.
Tuurlijk zijn ze dat.

Citaat:
Zoals de Belgische overheid bijvoorbeeld.
In het kwadraat.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2010, 08:42   #22
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
In het kwadraat.
Oud 13 juli 2010, 13:53   #23
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Er zijn zelfs geen voorbeelden nodig. Het feit dat een niet-verkozen orgaan beslissingsmacht uitoefent is op zich al voldoende om dat orgaan met alle middelen noodzakelijk te bestrijden.
Laten we bij de feiten blijven. Voor een land dat de hulp inroept van het IMF is het IMF een buitenlands orgaan zonder macht en zonder machtsmiddelen. Het IMF heeft dus geen beslissingsmacht in het land waar het hulp verleent.

Vervolgens moet begrepen worden dat het land dat grote internationale schulden heeft meestal zelf deze schuldenberg heeft geschapen. In vroeger tijden werd zo een land door zijn buitenlandse schuldeisers bezet en uitgebuit. Hoe denkt Pelgrim over de schuld van IJsland? Werd er niet geroepen dat IJsland zijn visgronden en zijn vloot maar moest verkopen en de energieproductie van zijn geisers? Mocht IJsland niet helemaal uitgekleed worden omdat ze onze spaarcentjes zoekgemaakt had?

Dan is het niet ongebruikelijk dat het IMF overgaat tot schuldsanering. Enkele schuldeisers schelden de debiteur grote bedragen kwijt als het maatregelen neemt om de financiën op orde te brengen. Ook bij de recente hulp aan Griekenland zou een schuldsanering zijn getroffen als de EU-familie van Griekenland het IMF niet de voet dwars had gezet.

Verder hoef ik alle welingelichte debaters alleen maar te wijzen op de peso crisis voor Mexico in 1994 die succesvol het hoofd is geboden. >>>

Citaat:
The IMF is supposed to monitor countries to avert crises from developing and provide the necessary liquidity to stabilize financial markets. In the case of Mexico, the IMF as well as Wall Street and the financial professionals in the U.S. government were not vigilant enough in tracking the economic fundamentals. It is conceivable that the IMF, which was created a half century ago, is also due for further reform and update. The $40 billion guarantee package for Mexico is equal to the total funds available for lending by the IMF.
http://www.ppionline.org/ppi_ci.cfm?...contentID=1769
http://lists.essential.org/stop-imf/msg00017.html
http://www.imf.org/external/pubs/ft/...car041709a.htm

Ik beweer niet dat het IMF geleid wordt door heiligen en dat ze de wijsheid in pacht heeft. Een land dat de hulp inroept van het IMF moet zelf voorstellen doen om de financiën op orde te krijgen en kan dan ook verkeerde maatregelen treffen en burgers duperen. Maar ik zie geen reden om rond deze organisatie, die door vele landen gesteund wordt, uiterst vage complottheorieën te bouwen. Waar is het bewijs? - http://nl.wikipedia.org/wiki/Interna...Monetair_Fonds

Laatst gewijzigd door Piero : 13 juli 2010 om 13:59.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2010, 19:19   #24
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Laten we bij de feiten blijven. Voor een land dat de hulp inroept van het IMF is het IMF een buitenlands orgaan zonder macht en zonder machtsmiddelen. Het IMF heeft dus geen beslissingsmacht in het land waar het hulp verleent.
Is dus ook mijn idee erachter. Maar laatste tijd hoorde ik veel het tegenovergestelde en wilde toch de tegenreacties eens beoordelen om eventueel mijn visie aan te passen.
flatliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2010, 19:27   #25
Antoooon
Banneling

Standaard

LOL geen machtsmiddelen????

wel ze geven een lening, (btw met geld wat niet echt gedekt is, zgn fake money)
Daarna kan het land het IMF niet meer terug betalen en voila! het land is nu van de IMF
Geen macht!? ben je nu echt zo naief?

Laatst gewijzigd door Antoooon : 13 juli 2010 om 19:37.
Antoooon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2010, 19:36   #26
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Ik heb begrepen dat IJsland een solutie zoekt in samenwerking met Noorwegen. Geen IMF en geen IJsland onwelgevallige inmenging.
De grootste schuldeisers zijn NL en UK - maar ook heb ik horen verluiden dat er zich nog aanmerkelijke tegoeden van de Kaupthing bank (de grote boosdoener) bij een serie banken in Zwitserland, de VS en UK moeten bevinden. Of dit laatste waar is weet ik niet maar het wordt door de VS gesuggereerd.
Oud 13 juli 2010, 19:58   #27
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoooon Bekijk bericht
LOL geen machtsmiddelen????

wel ze geven een lening, (btw met geld wat niet echt gedekt is, zgn fake money)
Daarna kan het land het IMF niet meer terug betalen en voila! het land is nu van de IMF
Geen macht!? ben je nu echt zo naief?
Maar geef dan eens feiten !!!!

Welke landen zijn door het IMF en de wereldbank overgenomen en de bevolking is volledig tot armoede herleid.

Opgericht in 1947, nu 2010, moeten dan toch vele voorbeelden te geven zijn.
Oud 13 juli 2010, 20:08   #28
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

En zo krijg ik toch een malloot Antoooon die op mijn negeer staat weer in beeld.

Laatst gewijzigd door Piero : 13 juli 2010 om 20:09.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2010, 20:08   #29
Antoooon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner Bekijk bericht
Maar geef dan eens feiten !!!!

Welke landen zijn door het IMF en de wereldbank overgenomen en de bevolking is volledig tot armoede herleid.

Opgericht in 1947, nu 2010, moeten dan toch vele voorbeelden te geven zijn.
begin maar met de landen in Zuid Afrika.
Als je die aan hun eigen lot zou overlaten dan zouden ze goed en gezond kunnen leven, zoveel hulpbronnen als ze hebben. Maar ja alles is nu bezit van het IMF en moeten ze afstaan wat ze geoogst hebben.
Dat is de kernvan het verhaal, de exacte feiten moet je zelf maar opzoeken, maar zie je zo niet dat het niet klopt dat er zo veel landen zo arm zijn in bv Zuid Afrika.
Oud 13 juli 2010, 20:09   #30
Antoooon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
En zo krijg ik toch een malloot Antoooon die op mijn negeer staat weer in beeld.
pleur me dan aub weer op en snel een beetje! LOL
Oud 13 juli 2010, 20:16   #31
Antoooon
Banneling

Standaard

Maar goed mischien verheldt dit de zaak een beetje:

Citaat:
The Rothschilds, the Rockefellers and many others in the international banking system and the big multinationals, the Insiders who support the New World Order, have huge influence with the IMF and World Bank.

It is certainly no secret that the IMF, by deliberately and persistently providing incredibly bad advice in all these distressed areas, played a major role in precipitating the ongoing global currency crisis.

Why this scheme to push these countries over the brink?

One prime reason: while these collapses have been catastrophic for the nations and people involved. they have provided rich pickings for Western banking and financial interests. That has become strikingly apparent in Asia where the corporate vultures have swooped down, buying everything in sight.

Hotel chains. great office blocks, manufacturing plants. mansions? ocean liners, fishing fleets, art collections, golf courses; you name it, they have gobbled it up, as well as buying out local partners in existing joint ventures or increasing their stakes.

Big buyers and investment banks such as Bankers Trust, Goldman Sachs, Morgan Stanley Dean Witter and Merrill Lynch. all have been buying up Asian assets for as little as ten cents in the US$.

Indeed. for internationals with corporate connections to the NWO-supporting New York-based Council on Foreign Relations or David Rockefeller's Trilateral Commission, buying up bankrupt assets for peanuts appears to be an important corollary to ruining national economies. But there is another and, from the NWO aspect, conceivably even more important aspect to all this
.

http://www.hiddenmysteries.org/consp...rups/aida.html
Oud 13 juli 2010, 20:17   #32
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
begin maar met de landen in Zuid Afrika.
Als je die aan hun eigen lot zou overlaten dan zouden ze goed en gezond kunnen leven, zoveel hulpbronnen als ze hebben. Maar ja alles is nu bezit van het IMF en moeten ze afstaan wat ze geoogst hebben.
Dat is de kernvan het verhaal, de exacte feiten moet je zelf maar opzoeken, maar zie je zo niet dat het niet klopt dat er zo veel landen zo arm zijn in bv Zuid Afrika.
Okay, laat ons dan zuid afrika als voorbeeld nemen.

Wil je dan beweren dan Mandela er een puinhoop van heeft gemaakt en dat het beter is voor de bevolking om terug te gaan naar het appartheids regime?

Er was een moeilijke periode, maar ik geloof echt dat zuid afrika er doorheen komt. Kijk maar naar de organisatie van de wereldbeker.
Oud 13 juli 2010, 20:20   #33
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Maar goed mischien verheldt dit de zaak een beetje:

.

http://www.hiddenmysteries.org/consp...rups/aida.html
neen, dat verheldert niets. Is de reden ook voor mijn oorspronkelijke posting.

bewijs me dat het geen bla bla bla is van op het internet. Een link naar een website is geen bewijs. Bewijs me dat het correct is wat op die website staat.
Oud 13 juli 2010, 20:20   #34
Antoooon
Banneling

Standaard

Citaat:
Okay, laat ons dan zuid afrika als voorbeeld nemen.

Wil je dan beweren dan Mandela er een puinhoop van heeft gemaakt en dat het beter is voor de bevolking om terug te gaan naar het appartheids regime?

Er was een moeilijke periode, maar ik geloof echt dat zuid afrika er doorheen komt. Kijk maar naar de organisatie van de wereldbeker.
Wel, er is de illusie dat Zuid Afrika een vrij land is wat absoluut niet zo is!
Mandela werkt voor de mensen achter de schermen die de echte macht hebben. Kijk maar eens wie de eigenaren zijn van de diamant mijnen!
En wat de organisatie van de wereldbeker er mee te maken mag hebben mag Joost weten, da's trouwens gewoon 'brood en spelen' voor het 'gewone' volk.
Oud 13 juli 2010, 20:23   #35
Antoooon
Banneling

Standaard

Citaat:
neen, dat verheldert niets. Is de reden ook voor mijn oorspronkelijke posting.

bewijs me dat het geen bla bla bla is van op het internet. Een link naar een website is geen bewijs. Bewijs me dat het correct is wat op die website staat.
hoe? wat zal je aanvaarden als bewijs? als je het niet wil zien zal je het toch niet zien. Ook een beetje je hersens laten werken.
De evolutietheorie is ook geen bewijs van maar wel miljoenen gelovigen
Oud 13 juli 2010, 20:24   #36
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Wel, er is de illusie dat Zuid Afrika een vrij land is wat absoluut niet zo is!
Mandela werkt voor de mensen achter de schermen die de echte macht hebben. Kijk maar eens wie de eigenaren zijn van de diamant mijnen!
En wat de organisatie van de wereldbeker er mee te maken mag hebben mag Joost weten, da's trouwens gewoon 'brood en spelen' voor het 'gewone' volk.
Daar gaan we weer,

Mandela werkt voor mensen achter de schermen,

In zuid afrika is hij bijna een god, dus toon me aan waar je de bewijzen hebt gevonden dat hij een hidden agenda heeft. En volgende stap, waar zijn de bewijzen dat mandela een corrupt regime voerde in functie van de diamand miinen.

Joost heeft verloren, wilde gewoon aantonen dat het nog niet zo slecht gaat met zuid afrika.
Oud 13 juli 2010, 20:27   #37
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
hoe? wat zal je aanvaarden als bewijs? als je het niet wil zien zal je het toch niet zien. Ook een beetje je hersens laten werken.
De evolutietheorie is ook geen bewijs van maar wel miljoenen gelovigen
Grijns, prachtig geprobeerd

ik aanvaard elk bewijs ^-^ Geef ze maar.
Oud 13 juli 2010, 20:28   #38
Antoooon
Banneling

Standaard

Citaat:
Grijns, prachtig geprobeerd

ik aanvaard elk bewijs ^-^ Geef ze maar.
elk bewijs?

ehh die link!?

als je die niet aanvaard aanvaard je dus niet elk bewijs!

LOL man o man ga zelf eens leren spitten!

Laatst gewijzigd door Antoooon : 13 juli 2010 om 20:29.
Oud 13 juli 2010, 20:32   #39
Antoooon
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar gaan we weer,

Mandela werkt voor mensen achter de schermen,

In zuid afrika is hij bijna een god, dus toon me aan waar je de bewijzen hebt gevonden dat hij een hidden agenda heeft. En volgende stap, waar zijn de bewijzen dat mandela een corrupt regime voerde in functie van de diamand miinen.

Joost heeft verloren, wilde gewoon aantonen dat het nog niet zo slecht gaat met zuid afrika.
iedereen met zo'n exposure werkt voor machten achter de schermen, daarom verwijs ik je voor meer inzicht naar de NWO draad.

En corrupt regime ivm de diamand mijnen? Zoiets heb ik niet gezegd!
Ik zei kijk eens wie er voor en na Mandela de eigenaren zijn van de diamant mijnen. De kracht is nog hetzelde echter nu 'covert' ipv 'overt' maar nogmaals verwijs ik je voor veel meer info hierover naar de NWO thread.

Laatst gewijzigd door Antoooon : 13 juli 2010 om 20:32.
Oud 13 juli 2010, 20:37   #40
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
elk bewijs?

ehh die link!?

als je die niet aanvaard aanvaard je dus niet elk bewijs!

LOL man o man ga zelf eens leren spitten!
En alweer nee, post het hier, geef de essentie van die link. Jij ben ervan overtuigt, en ik vraag je gewoon om samen te vatten wat jij gelooft.

Dat is wat ik probeer, spitten, pro en contra, niet surfen op het internet.

Vat nu gewoon je eigen overtuiging samen in alle regels wat je wenst, en laat ons er openlijk over praten. Laat me niet zoeken via links wat je overtuiging is.
Of kun je zelf niet de feiten aanhalen dewelke je hebben geleidt tot deze visie?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be