![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vervolgens moet begrepen worden dat het land dat grote internationale schulden heeft meestal zelf deze schuldenberg heeft geschapen. In vroeger tijden werd zo een land door zijn buitenlandse schuldeisers bezet en uitgebuit. Hoe denkt Pelgrim over de schuld van IJsland? Werd er niet geroepen dat IJsland zijn visgronden en zijn vloot maar moest verkopen en de energieproductie van zijn geisers? Mocht IJsland niet helemaal uitgekleed worden omdat ze onze spaarcentjes zoekgemaakt had? Dan is het niet ongebruikelijk dat het IMF overgaat tot schuldsanering. Enkele schuldeisers schelden de debiteur grote bedragen kwijt als het maatregelen neemt om de financiën op orde te brengen. Ook bij de recente hulp aan Griekenland zou een schuldsanering zijn getroffen als de EU-familie van Griekenland het IMF niet de voet dwars had gezet. Verder hoef ik alle welingelichte debaters alleen maar te wijzen op de peso crisis voor Mexico in 1994 die succesvol het hoofd is geboden. >>> Citaat:
http://www.imf.org/external/pubs/ft/...car041709a.htm Ik beweer niet dat het IMF geleid wordt door heiligen en dat ze de wijsheid in pacht heeft. Een land dat de hulp inroept van het IMF moet zelf voorstellen doen om de financiën op orde te krijgen en kan dan ook verkeerde maatregelen treffen en burgers duperen. Maar ik zie geen reden om rond deze organisatie, die door vele landen gesteund wordt, uiterst vage complottheorieën te bouwen. Waar is het bewijs? - http://nl.wikipedia.org/wiki/Interna...Monetair_Fonds Laatst gewijzigd door Piero : 13 juli 2010 om 13:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Gouverneur
|
![]() Is dus ook mijn idee erachter. Maar laatste tijd hoorde ik veel het tegenovergestelde en wilde toch de tegenreacties eens beoordelen om eventueel mijn visie aan te passen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() LOL geen machtsmiddelen????
wel ze geven een lening, (btw met geld wat niet echt gedekt is, zgn fake money) Daarna kan het land het IMF niet meer terug betalen en voila! het land is nu van de IMF Geen macht!? ben je nu echt zo naief? Laatst gewijzigd door Antoooon : 13 juli 2010 om 19:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Ik heb begrepen dat IJsland een solutie zoekt in samenwerking met Noorwegen. Geen IMF en geen IJsland onwelgevallige inmenging.
De grootste schuldeisers zijn NL en UK - maar ook heb ik horen verluiden dat er zich nog aanmerkelijke tegoeden van de Kaupthing bank (de grote boosdoener) bij een serie banken in Zwitserland, de VS en UK moeten bevinden. Of dit laatste waar is weet ik niet maar het wordt door de VS gesuggereerd.
![]() |
#27 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Welke landen zijn door het IMF en de wereldbank overgenomen en de bevolking is volledig tot armoede herleid. Opgericht in 1947, nu 2010, moeten dan toch vele voorbeelden te geven zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() En zo krijg ik toch een malloot Antoooon die op mijn negeer staat weer in beeld.
Laatst gewijzigd door Piero : 13 juli 2010 om 20:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je die aan hun eigen lot zou overlaten dan zouden ze goed en gezond kunnen leven, zoveel hulpbronnen als ze hebben. Maar ja alles is nu bezit van het IMF en moeten ze afstaan wat ze geoogst hebben. Dat is de kernvan het verhaal, de exacte feiten moet je zelf maar opzoeken, maar zie je zo niet dat het niet klopt dat er zo veel landen zo arm zijn in bv Zuid Afrika. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Maar goed mischien verheldt dit de zaak een beetje:
Citaat:
http://www.hiddenmysteries.org/consp...rups/aida.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wil je dan beweren dan Mandela er een puinhoop van heeft gemaakt en dat het beter is voor de bevolking om terug te gaan naar het appartheids regime? Er was een moeilijke periode, maar ik geloof echt dat zuid afrika er doorheen komt. Kijk maar naar de organisatie van de wereldbeker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
bewijs me dat het geen bla bla bla is van op het internet. Een link naar een website is geen bewijs. Bewijs me dat het correct is wat op die website staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mandela werkt voor de mensen achter de schermen die de echte macht hebben. Kijk maar eens wie de eigenaren zijn van de diamant mijnen! En wat de organisatie van de wereldbeker er mee te maken mag hebben mag Joost weten, da's trouwens gewoon 'brood en spelen' voor het 'gewone' volk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De evolutietheorie is ook geen bewijs van maar wel miljoenen gelovigen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Mandela werkt voor mensen achter de schermen, In zuid afrika is hij bijna een god, dus toon me aan waar je de bewijzen hebt gevonden dat hij een hidden agenda heeft. En volgende stap, waar zijn de bewijzen dat mandela een corrupt regime voerde in functie van de diamand miinen. Joost heeft verloren, wilde gewoon aantonen dat het nog niet zo slecht gaat met zuid afrika. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ik aanvaard elk bewijs ^-^ Geef ze maar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ehh die link!? als je die niet aanvaard aanvaard je dus niet elk bewijs! LOL man o man ga zelf eens leren spitten! Laatst gewijzigd door Antoooon : 13 juli 2010 om 20:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En corrupt regime ivm de diamand mijnen? Zoiets heb ik niet gezegd! Ik zei kijk eens wie er voor en na Mandela de eigenaren zijn van de diamant mijnen. De kracht is nog hetzelde echter nu 'covert' ipv 'overt' maar nogmaals verwijs ik je voor veel meer info hierover naar de NWO thread. Laatst gewijzigd door Antoooon : 13 juli 2010 om 20:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat is wat ik probeer, spitten, pro en contra, niet surfen op het internet. Vat nu gewoon je eigen overtuiging samen in alle regels wat je wenst, en laat ons er openlijk over praten. Laat me niet zoeken via links wat je overtuiging is. Of kun je zelf niet de feiten aanhalen dewelke je hebben geleidt tot deze visie? |
|
![]() |
![]() |