Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 mei 2004, 11:17   #21
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nou nou
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Diezelfde stront werd en wordt ook nog steeds door Belgen opgekuist.
Dat, mijn beste, is een leugen.
Allé kom. Laat ons zeggen dat het tegenwoordig de Polen zijn die het doen, terwijl de gereguraliseerde asielzoekers er staan op te zien.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2004, 11:19   #22
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Citaat:
Sorry, misschien zeg ik nu iets heel stoms, en dan mag je me gelijk uitleggen waarom, maar ik kan dit alleen maar toejuichen. Beste manier om mensen te integreren is ze zo snel mogelijk duidelijk maken dat ze Belg zijn en niet een soort van halfbakken niemandskip. Dan is het namelijk ook gelijk duidelijker in welke verhouding hun rechten en plichten liggen en op die manier is iedereen gelijk voor de wet. Geen reden meer tot klagen voor alle partijen, maar uiteraard is het voor sommigen nooit goed. Eerst maar roepen dat ze moeten integreren, en in dezelfde adem zeggen dat ze geen Belg mogen worden. Logisch hoor.

Allee, slaapwel eh.
Moest deze manier van integreren een einde stellen aan de aanzuiging van immigranten, dan zou ik mee juichen. Verder zou ik nog meer juichen indien deze mensen zich daadwerkelijk zouden integreren. Maar intussentijd zou ik wel eens graag de statistieken zien, om te weten hoeveel van deze geintegreerden momenteel ocmw steuntrekkers zijn.

Allee, droom zacht.
Ik zou ook graag eens een paar statistieken willen zien over de kost van de migranten voor de samenleving.
Net zoals met de statistieken Van San, worden die cijfers netjes opgeborgen gehouden omdat de samenleving wel eens te erg zou kunnen schrikken over een keiharde realiteit die niet fraai om horen is.
Welke politicus heeft het lef eens statistieken te publiceren over :
- verhouding leefloon/OCMW-uitkeringen tussen autochtonen en allochtonen
- kindergeld aan allochtonen (per afkomst) en aandeel in de totale uitkeringen
- bezettingspercentage sociale woningen door allochtonen
- belastingbijdragen allochtonen - aandeel in het totale pakket
- kost van overlast : straathoekwerkers, extrapolitie, etc.

Ik dacht dat er zoiets bestond als openbaarheid van bestuur (en dus ook van statistieken), maar wat dit luik betreft, zal de vlieger waarschijnlijk niet opgaan.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2004, 11:27   #23
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel

Ik zou ook graag eens een paar statistieken willen zien over de kost van de migranten voor de samenleving.
Net zoals met de statistieken Van San, worden die cijfers netjes opgeborgen gehouden omdat de samenleving wel eens te erg zou kunnen schrikken over een keiharde realiteit die niet fraai om horen is.
Welke politicus heeft het lef eens statistieken te publiceren over :
- verhouding leefloon/OCMW-uitkeringen tussen autochtonen en allochtonen
- kindergeld aan allochtonen (per afkomst) en aandeel in de totale uitkeringen
- bezettingspercentage sociale woningen door allochtonen
- belastingbijdragen allochtonen - aandeel in het totale pakket
- kost van overlast : straathoekwerkers, extrapolitie, etc.

Ik dacht dat er zoiets bestond als openbaarheid van bestuur (en dus ook van statistieken), maar wat dit luik betreft, zal de vlieger waarschijnlijk niet opgaan.
ondertussen zijn er 72.000 wachtenden voor een sociale woning...
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2004, 11:46   #24
Spolpoel
Banneling

Standaard

De overheid meent ook dat er te veel illegalen zijn.
Of is het de verkiezingskoorts die Paars noopt eens grote schoonmaak te houden. 8)

19/05 51 illegalen opgepakt aan Klein Kasteeltje
De Brusselse politie heeft dinsdag in de buurt van het Klein Kasteeltje 51 mensen opgepakt die er werk ronselden.

Slechts 16 van hen beschikten over geldige verblijfsdocumenten. De rest werd uitgewezen of gerepatrieerd. De actie kwam er na klachten van de bewoners en handelaars uit de buurt.

De politie controleerde de buurt dinsdagmorgen en pakte 51 mensen op. Het ging om 42 Roemenen, 3 Oekrainers, 3 Moldaven, een Albanees en twee Algerijnen. Na controle bleek dat slechts 16 van hen over geldige papieren beschikten. Zes Roemenen werden dinsdag gerepatrieerd naar Boekarest. 21 mensen werden in afwachting van hun repatriëring overgebracht naar het centrum 127bis in Steenokkerzeel. Drie werden vastgezet in een gesloten centrum en vijf mensen kregen het bevel om het territorium binnen de vijf dagen te verlaten.

De wijk rond het Klein Kasteeltje staat bekend als een plaats waar veel Oost-Europeanen staan te wachten tot iemand hen ophaalt om ergens in het zwart te gaan werken.
Oud 19 mei 2004, 12:41   #25
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of is het de verkiezingskoorts die Paars noopt eens grote schoonmaak te houden. 8)
.
Precies. De VLD voelt de hete adem van het racistische Blok in haar nek, en probeert rap nog wat zieltjes te winnen door even de xenofobe toer op te gaan, en meteen ook haar rechtsextremistische achterban zoals bv. De Decker, Coveliers en Janine Leducq, te lijmen.
Oud 19 mei 2004, 14:09   #26
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Diezelfde stront werd en wordt ook nog steeds door Belgen opgekuist.
Pardon.
Het zal ongetwijfeld een kleine moeite zijn voor u om enkele voorbeelden te geven.
Geloof jij nu echt dat alleen, of zelfs voornamelijk gastarbeiders in de mijnen gewerkt hebben?
Ik zou je aanraden eens met een paar mijnwerkers te gaan praten.
Mogelijks kunt u zich dan beter een beeld van de echte wereld vormen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2004, 14:20   #27
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Als ze het hier echt zo slecht hadden konden ze altijd terug in plaats van er nog meer naar hier te halen.
Kleine analogie: jij koopt een koffiezetapparaat met een jaar garantie. Na 6 maand gaat dat stuk en je gaat naar de winkel om het kosteloos te laten vervangen. Daar zeggen ze je dat dat model niet meer wordt gemaakt, en jammer voor jou, maar dan moet je maar een nieuwe kopen. Akkoord?
Dan zal ik in die winkel geen apparaat meer kopen, jij wel?
En als een job waarvoor je aangenomen werd niet aan uw verwachtingen voldoet, blijft u daar werken?
Oud 19 mei 2004, 14:31   #28
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dacht je nu echt dat alle Belgen de job van hun dromen hebben?
En zolang dat verwezenlijkt is, is dat dan reden om al de rest het nog slechter te doen hebben in de ijdele hoop dat we op hun rug beter kunnen gedijen?
Het is mij een raadsel waar je heen wilt.
Als je alles door elkaar haspelt komen we er nooit uit.
Oud 19 mei 2004, 19:07   #29
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
.
Precies. De VLD voelt de hete adem van het racistische Blok in haar nek, en probeert rap nog wat zieltjes te winnen door even de xenofobe toer op te gaan, en meteen ook haar rechtsextremistische achterban zoals bv. De Decker, Coveliers en Janine Leducq, te lijmen.
Paars bestaat ook uit Spa. Waar zit gratis-jongen Stevaert en al die andere solidariteitspausen? Ook een beetje last van verkiezingskoorts ? Ik heb er geen probleem mee dat de rechtse achterban van de VLD nog een beetje haar stempel doordrukt. Duizend keer hypocrieter zijn de sossen die dit 'rechtsextremistisch' uitwijzingsbeleid in alle talen dood zwijgen, net zoals ze de allochtone overlast in alle talen doodzwijgen.
Uw partij doet graag mee aan de uitwijzingen Piano : we hebben ze nog nooit een deportatiecharter zien tegenhouden. Het moet zijn dat de xenofobe toer aanstekelijk is. Laat ze het zo houden ! De Gratis politiek van Spa, nu ook voor illegalen. Free fly back tickets
Oud 19 mei 2004, 19:23   #30
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Op drie en een half jaar regering-Verhofstadt werden meer dan 200.000 vreemdelingen Belg.
www.vlaamsblok2004.be
Sorry, misschien zeg ik nu iets heel stoms, en dan mag je me gelijk uitleggen waarom, maar ik kan dit alleen maar toejuichen. Beste manier om mensen te integreren is ze zo snel mogelijk duidelijk maken dat ze Belg zijn en niet een soort van halfbakken niemandskip. Dan is het namelijk ook gelijk duidelijker in welke verhouding hun rechten en plichten liggen en op die manier is iedereen gelijk voor de wet. Geen reden meer tot klagen voor alle partijen, maar uiteraard is het voor sommigen nooit goed. Eerst maar roepen dat ze moeten integreren, en in dezelfde adem zeggen dat ze geen Belg mogen worden. Logisch hoor.

Allee, slaapwel eh.
Zou het niet nog logischer zijn ze te beloven dat ze Belg kunnen worden als ze zich geïntegreerd hebben ipv van het naar hun hoofd te gooien zelfs bij manifeste onwil om zich aan te passen ? Daar gaat het juist om. Tenzij ze zich volgens u niet moeten integreren, zich alleen maar "installeren"???
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 13:43   #31
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan zal ik in die winkel geen apparaat meer kopen, jij wel?
Dat is geen antwoord op mijn vraag of u AKKOORD bent met dat soort methodes.

Citaat:
En als een job waarvoor je aangenomen werd niet aan uw verwachtingen voldoet, blijft u daar werken?
Als ik een valabel alternatief heb, neen.
nou nou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 13:44   #32
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

En zolang dat verwezenlijkt is, is dat dan reden om al de rest het nog slechter te doen hebben in de ijdele hoop dat we op hun rug beter kunnen gedijen?
Het is mij een raadsel waar je heen wilt.
Als je alles door elkaar haspelt komen we er nooit uit.
Sorry, er had NIET verwezenlijkt moeten staan. Is nog steeds hetzelfde waar ik het over heb, alleen in andere bewoordingen.
Oud 20 mei 2004, 13:46   #33
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev
Zou het niet nog logischer zijn ze te beloven dat ze Belg kunnen worden als ze zich geïntegreerd hebben ipv van het naar hun hoofd te gooien zelfs bij manifeste onwil om zich aan te passen ? Daar gaat het juist om. Tenzij ze zich volgens u niet moeten integreren, zich alleen maar "installeren"???
Ik ben daar in ieder geval voorstander van. Alleen liggen ten eerste de verschillende definities van "integratie" nogal ver uit elkaar en ten tweede was dat niet mijn punt. Mijn punt was dat het grote aantal vreemdelingen dat Belg is geworden werd gebruikt als "bewijs" dat de integratieproblematiek verkeerd wordt aangepakt en in essentie spreekt dat zichzelf tegen.
Oud 20 mei 2004, 14:04   #34
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

Pardon.
Het zal ongetwijfeld een kleine moeite zijn voor u om enkele voorbeelden te geven.
Geloof jij nu echt dat alleen, of zelfs voornamelijk gastarbeiders in de mijnen gewerkt hebben?
Ik zou je aanraden eens met een paar mijnwerkers te gaan praten.
Mogelijks kunt u zich dan beter een beeld van de echte wereld vormen.
Ik wist niet dat mijnwerkers stront uit de grond trokken. Ik kan mis zijn natuurlijk.

En kijk eens wat ik vond op het net na 5 minuten zoeken:

Na WO II werd gestart met de wederopbouw van het land. Steenkool was op dat ogenblik de voornaamste energiebron. Het patronaat (Fedechar: Federation des Associations Charbonnières) en de Belgische overheid wilden de steenkoolproductie doen stijgen. "De steenkoolslag moet gewonnen worden !". Probleem hierbij was echter dat de steenkoolmijnen niet voldoende bemand geraakten. Dus werden de Duitse krijgsgevangenen (vrijlating in mei 1947) en de incivieken in de mijnen tewerkgesteld. Op 20 juni 1946 werd te Rome een Belgisch-Italiaans protocol ondertekend dat voorzag in de overkomst van circa 50.000 Italiaanse arbeiders voor de Belgische steenkoolmijnen. Het immigratiebeleid werd goed georganiseerd en gecontroleerd: de arbeiders werden gerekruteerd voor één sector van het economische leven: de mijnen.

Serieus wat Belgen precies eh....

Oeh, en kijk eens wat er dan gebeurde:

In 1947 telde België 367.600 vreemdelingen of 4,3 % van de bevolking. In 1948 sloeg de economische recessie toe. Tussen 1950 en 1954 werd 10 % van de actieve bevolking werkloos. De immigratiereglementering werd strenger. Nochtans bleek duidelijk dat de Belgische werklozen de open plaatsen in de steenkoolmijnen niet wilden innemen. Aan looneisen werd immers niet tegemoetgekomen en de syndicale eisen inzake arbeidsomstandigheden en veiligheidsmaatregelen bleven dode letter. De Italianen bleken onmisbaar voor de mijnen

Ik ga lekker verder, we maken een sprongetje in de tijd:

In de jaren 1960 werd een intense rekrutering gevoerd van ongeschoolden uit Noord-Afrika en Turkije. In opdracht van het Ministerie van Arbeid en Tewerkstelling gaf het Belgisch Instituut voor Informatie en Documentatie in 1964 een brochure uit : "Vivre et travailler en Belgique". De inleiding van deze brochure luidde als volgt : "Arbeiders, welkom in België! U denkt eraan in België te komen werken ? Wellicht heeft U reeds de 'grote beslissing' genomen ? Wij, Belgen, zijn verheugd dat U aan ons land de bijdrage van uw arbeidskracht en uw intelligentie komt leveren. (...) Uitwijken naar een land dat onvermijdelijk met het uwe verschilt, brengt enkele aanpassingsproblemen met zich mee. Deze aanvankelijke moeilijkheden zullen veel vlotter overwonnen worden indien U een normaal leven, dit wil zeggen een familiaal leven leidt. België is een land waar de arbeid goed beloond wordt, waar het comfort op een hoog niveau ligt, vooral voor hen die in gezinsverband leven. (...) In elk geval willen wij U nogmaals verzekeren : de arbeiders uit streken van de Middellandse Zee zijn welkom onder ons in België."

En dan in de jaren 70 ging er ineens iets mis:

De economische crisis sleepte aan. België besloot om, net zoals andere West-Europese landen, in 1974 over te gaan tot een totale immigratiestop, die trouwens vandaag nog steeds van kracht is. Bij het uitvaardigen van deze maatregel werden ongeveer 10.000 mensen "geregulariseerd".

En nu komt het:

Door de afkondiging van de immigratiestop had men gehoopt dat het hele migratieprobleem van het begin van de jaren zeventig zichzelf wel zou oplossen. Men had in het begin van de jaren zestig bij de rekrutering van de vele migranten onvoldoende rekening gehouden met de sociale netwerken en verwantschapsstructuren van de Noord-Afrikaanse en Turkse migranten. Bij de korte bezoeken aan hun land van oorsprong brachten deze migranten allerlei (voor deze mensen vaak indrukwekkende) Westerse tekenen van welstand mee. Dit kon niet anders dan aantrekkingskracht uitoefenen op de achtergeblevenen.
Het gevolg van de immigratiestop van 1974 is dat de gemeenschappen van gastarbeiders-migranten evolueren tot zich inburgerende etnische minderheden.

Jawel, beste mensen, wij hebben het zelf reusachtig verkeerd ingeschat. En nu zijn we met alles waar we ons de laatste 60 jaar mee hebben volgevreten onze eigenste broek aan het volschijten.

Op een gegeven moment gaat het wat minder en dan moeten we ALLEMAAL de riem aanhalen, en het niet proberen het afschuiven op mensen die er ineens "niet meer bijhoren" omdat het effe niet zo uitkomt. Duidelijk genoeg zo?
Oud 20 mei 2004, 15:21   #35
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gevolg van de immigratiestop van 1974 is dat de gemeenschappen van gastarbeiders-migranten evolueren tot zich inburgerende etnische minderheden.
Jawel, beste mensen, wij hebben het zelf reusachtig verkeerd ingeschat. En nu zijn we met alles waar we ons de laatste 60 jaar mee hebben volgevreten onze eigenste broek aan het volschijten.

Op een gegeven moment gaat het wat minder en dan moeten we ALLEMAAL de riem aanhalen, en het niet proberen het afschuiven op mensen die er ineens "niet meer bijhoren" omdat het effe niet zo uitkomt. Duidelijk genoeg zo?
1. Die gastarbeiders hebben zich NIET ingeburgerd.
2. De huidige problemen zijn er door:
2.1 recente nieuwkomers illegaal of niet,
2.2 de 3de generatie, die het vertikt te integreren en een eigen 'thuisland' wil veroveren ten koste van de autochtone beolking.

Beetje nadenken helpt!
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 15:46   #36
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus

1. Die gastarbeiders hebben zich NIET ingeburgerd.
2. De huidige problemen zijn er door:
2.1 recente nieuwkomers illegaal of niet,
2.2 de 3de generatie, die het vertikt te integreren en een eigen 'thuisland' wil veroveren ten koste van de autochtone beolking.

Beetje nadenken helpt!
1. Een deel misschien niet. Die mogelijkheid zal niemand ontkennen. Moeten we daarom veralgemenen en doen alsof ze de oorzaak van al onze problemen zijn? Profiteurs? Luilakken? Lijkt namelijk wel zo, en dat spreek ik hier tegen met feiten. Gelieve er andere feiten tegenover te plaatsten... Of wil je gewoon niet zien dat er velen WEL ingeburgerd zijn, en al heel lang, omdat dat niet past in je eigen wereldbeeld?

2.1 en 2.2. Zij maken -willens nillens- DEEL uit van het probleem. Eigenlijk is het theoretisch "jammer" dat ethiek en moraal ons -gelukkig maar- tegenhoudt om jullie eenzijdige standpunten te kunnen toetsen aan de realiteit. Geloof me, we kunnen ALLE vreemdelingen buitenzetten en jullie gaan geen rotte cent minder belastingen of huishuur betalen. Alleen al omdat we, zelfs al maakt de staat enorme 'winst' erdoor, nog 15 generaties onze staatsschuld mogen afbetalen, maar belangrijker is dat zij simpelweg niet de uitsluitende OORZAAK van het probleem zijn.

Bovendien: een "thuisland komen veroveren"?? Ik zie ze al voor mijn voordeur staan met hun olifanten en kromzwaarden.

Iets anders lezen buiten het VB-krantje helpt ook

Dus, samenvattend, de huidige problemen zijn er vooral door ons eigen domme korte-termijndenken de laatste 50 jaar en ik blijf erbij dat we dat niet zonder meer kunnen afschuiven op minder weerbaren.
Oud 20 mei 2004, 15:59   #37
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus, samenvattend, de huidige problemen zijn er vooral door ons eigen domme korte-termijndenken de laatste 50 jaar en ik blijf erbij dat we dat niet zonder meer kunnen afschuiven op minder weerbaren.
Samenvattend, je hebt weer alleen gelezen wat je woù dat er staat en niet w�*t er staat.
Uw taktiek is zo'n 16 eeuwen oud: culpabilisatie: dé methode van het christendom en de islam.

Nou ja, nou nou loopt ook erg achter.
Oud 20 mei 2004, 16:06   #38
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Samenvattend, je hebt weer alleen gelezen wat je woù dat er staat en niet w�*t er staat.
Uw taktiek is zo'n 16 eeuwen oud: culpabilisatie: dé methode van het christendom en de islam.

Oh nee. Gaan we weer beginnen. Kijk meneer de zeventigjarige ik-ben-hier-al-langer-dus-ik-weet-meer-dan-gij, ik denk iets en ik zet erbij waarom dat zo is. Wat meer is dan jij van jezelf kan zeggen. Jij zegt iets en je zegt dat je gelijk hebt omdat je vindt dat ik geen gelijk hebt. Sterk hoor. Begin misschien eens met te zeggen (en aan te tonen!!) wat er wel staat, of gaan we weer de uitvluchtentoer op?
Oud 20 mei 2004, 18:07   #39
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Oh nee. Gaan we weer beginnen. Kijk meneer de zeventigjarige ik-ben-hier-al-langer-dus-ik-weet-meer-dan-gij, ik denk iets en ik zet erbij waarom dat zo is. Wat meer is dan jij van jezelf kan zeggen. Jij zegt iets en je zegt dat je gelijk hebt omdat je vindt dat ik geen gelijk hebt. Sterk hoor. Begin misschien eens met te zeggen (en aan te tonen!!) wat er wel staat, of gaan we weer de uitvluchtentoer op?
Lees hé. 't Is het latijnse alfabet. Toch niet zo moeilijk.

Mooie uitvlucht hé.

Idiote!
Oud 20 mei 2004, 18:18   #40
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Lees hé. 't Is het latijnse alfabet. Toch niet zo moeilijk.

Mooie uitvlucht hé.

Idiote!
Ge zijt er precies nog trots op ook. Och ja, ik troost mij met de gedachte dat ik hier nog een pak langer ga rondlopen dan gij. Spijtig genoeg zal mijn generatie de stinkende zooi van die van u mogen opkuisen. Maar dat neem ik er wel bij.

En alweer antwoord je niet op mijn vragen. Ik begin te denken dat je het gewoon niet kan. Maar als ge gewoon graag post moogt ge dat hoor manneke.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be