![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Daar ben ik niet zeker van. Ik meen me te herinneren dat clubs tijdens bepaalde uren het zwembad kunnen gebruiken zonder extra kosten. Maar ik kan me vergissen. Nu goed, wat mij betreft zou iedereen die een zwembad wil afhuren voor privégebruik daarvoor moeten betalen. Dan lijkt er mij geen probleem te bestaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
![]() Citaat:
Ik weet niet wat jij u daarbij voorstelt, bij een 'vlaamse cultuur'? Met een pint in de handen de koers bekijken? Ik ga heel vaak gaan zwemmen maar ik verkies ervoor het zwembad af te huren. Ik heb geen last van u en gij ook niet van mij. Ik eis geen apart zwemuurtje ofzo, ik kies liever zelf met wie ik ga zwemmen, en betaal er dan ook voor.
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Ieder zijn meug, zolang ik kan blijven gaan tijdens de normale uren...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Uiteraard. Bij mij gaat het meer om mn privé, een goede vlaamse vriendin neem ik maar al te graag mee trouwens.
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister-President
|
![]() Ik snap de problemen eigenlijk niet. Als jullie een kruis uit de rechtbank of scholen wilt halen, dan mogen jullie. Voor mij is dat helemaal geen probleem. Maar dan verwacht ik ook wel dat het doorgetrokken word naar iedere religie.
Langs de andere kant, als de islam of boedhisten of gelijk welke religie regels krijgen van de overheid, dan hoeft dit niet automatisch worden doorgetrokken naar het christendom. Europa is traditioneel christelijk en dit betekent dat ze toch altijd een speciale plaats heeft gehad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is reeds lang een traditie dat er geen religieuze symbolen in openbare gebouwen hangen. Net zoals we al jaar en dag mogen rondlopen met religieuze symbolen. Waarom moet men daar nu uitzonderingen op maken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Omdat het religieuze symbool waar het hier over gaat strijdig is met onze wetten. Je mag nl. niet vermomd rondlopen. Ik zie niet waarom die - uiterst nuttige - wet zou moeten veranderd worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Normen en waarden.
![]() ![]() Eens zien hoelang het duurt vooraleer Bhairav zich in de discutie smijt ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik dacht eerder aan de uitzonderingen die werden ingevoerd op sommige scholen en voor sommige functies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De problemen zijn opgedoken samen met de intolerantie van sommigen; plus nog wat haat zaaien en oproepen tot racisme. Bij alle andere "soorten" vreemdelingen was de eerste reactie er ook één van afkeer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Dat lijkt mij wel erg kort door de bocht. Die radicalisering van bepaalde groepen is geen louter westers fenomeen, he, we zien dat wereldwijd, ook in andere landen zoals bijv. Tunesië en Afghanistan (ook al voor de Amerikaanse bezetting). Dat de intolerantie van sommige westerlingen daar een rol in heeft gespeeld zal je mij niet horen ontkennen, maar ik geloof ook niet dat je het hele probleem daartoe kan reduceren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Dit is inderdaad een eindeloze discussie. Alleen al om uit te maken wat die "elementaire regels, zeden, normen en waarden" zijn. Ik ga ook niet altijd akkoord met al die "elementaire regels, zeden, normen en waarden" die hier zouden gelden en ben nochtans een "rasechte Belg" evenals mijn ouders, grootouders en overgrootouders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |