![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Mijn broer woont er, niet ver van een provinciegrens. Zijn kinderen kunnen niet naar de middelbare school gaan in de dichtstbijzijnde stad op zo'n 20 km, want andere provincie, maar moeten verplicht naar een school in de eigen provincie 65 km verderop. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En definiëer grensgebieden gaarne. Is dat op 5km van de grens? Of 10? 20? 50? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Slechte verbindingen volstaan om "vér" van ergens te wonen. Verschil in grondprijs ook. Combineer de twee met tewerkstellingsmogelijkheden.
Laatst gewijzigd door filosoof : 15 juli 2010 om 16:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Helemaal waar : opheffen & blijven opheffen & er zeker geen nieuwe creeëren.
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik schreef :. "Als bewoner van de grensstreek (op 2 km van provincie-grens en Wallonië, 5 km van Frankrijk) vind ik een grens vooral ambetant, onpraktisch en duur." De Coca-Cola is inderdaad goedkoper in Frankrijk in den Auchan dan in België. Maar ik profiteer daar niet van omdat 1 Ik Coca Cola zoveel mogelijk boycot. 2 Ik geen goesting heb om iedere paar weken 30 a 35km ver te rijden . 3 De niet-merk-cola toch nog goedkoper is in België. De autotaksen voor onze auto op LPG zijn er ook goedkoper; maar we mogen onze wagen daar niet inschrijven. Ik vergat nog te schrijven; dat de lijn voor de 3 km naar de dichtstbijzijnde stad 2 zones aanrekent (= 1,50 euro met de lijnkaart) en 1 zone (=0,80 euro) voor de 7 km naar de dichtstbijzijnde stad in Vlaanderen. Dan heb ik nog geluk dat de NMBS federaal georganiseerd is. Welk profijt ik zou kunnen halen uit de grens tussen Vlaanderen en Wallonië kon ik nog niet achterhalen. Laatst gewijzigd door artisjok : 15 juli 2010 om 17:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oostkantons: Lambertz ??? Henegouwen: Detremmerie ??? Waals Brabant: Charles Michel ??? Luik: de Happarts ??? Kortom: weer wat racistische prietpraat van Ollandse populisten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het gebruik van de auto is een van de meest logische alternatieven (in onze Belgisch, of zo je wil Vlaamse, mentaliteit) voor het openbaar vervoer. Ik vind dat ook spijtig want zelf ga ik ook met de fiets naar mijn vakantiejob en de universiteit maar de mentaliteit van de massa wordt niet bepaald door het individu ![]()
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Alleen opvallend is dat het percentage in andere gebieden veel lager ligt en u heeft daar ook geen verklaring voor. Bovendien het artikel staat in een "Rechts" weekblad .Dus een product voor eigen kring. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Van openbaar vervoer, over problemen met verschillende wetgeving enz. Krijg bv maar eens een ongeval net over de grens: de wetgeving is zeer verschillend. Het voordeel voor de Vlamingen is dat er geen nutteloze geldverslindende problemen bijkomen. Zelfs nu, zonder echte scheiding zijn er al veel problemen gecreëerd. Of vind jij het plezant dat als je meerdere jaren in het Franstalige onderwijs les gegeven hebt (en vast benoemd werd) dat daar in Vlaanderen geen rekening gehouden wordt met die jaren ervaring voor je loon als je om bepaalde redenen in een Vlaamse school gaat lesgeven? |
|
![]() |
![]() |