![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Om te beginnen moet je van andermans eigendom afblijven... Begraafplaatsen zijn herdenkingsplaatsen voor overlevenden...of de pieren daar nog iets van overgelaten hebben maakt niet uit, alleen gevoelloze snotneuzen en krapuul respecteert dat niet.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor de voet alles en iedereen cremeren en de urne mee naar huis geven.
Dan is dat gedaan met grafschennis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() vrije keuze, iemand?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kunt ge daar niet goed tegen misschien ?
![]() Nu er zijn wel andere natsels en zatsels die ik ook liever drink,... maar ik denk dat ge in de hel niet te kieskeurig moet worden... De Satan gaat dat niet graag horen vrees ik. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn moeder is onlangs overleden. Haar achterkleindochtertje legde een knuffelbeestje op het graf. Dezelfde dag reeds was het verdwenen. Neen, dat is geen echte vandalenstreek, gewoon platte diefstal (wie laat er zich nu kennen aan een stom knuffeltje?) Zoiets kwetst. Mijn zuster moest daarna aan het kind uitleggen waarom haar knuffeltje er niet meer was. Begin er maar aan.
Mensen die stelen van graven of mensen die graven vernielen, zijn harteloos.
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Voor jou is een graf met bijhorend lijk niets waard. Voor iemand anders mischien wel. Zo simpel is dat. Respecteer dat gewoon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 |
Staatssecretaris
|
![]() Sinds wanneer zijn lijken vervuilend?
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() Ja. Op dat moment kan de natuur, groene naïeve praat en milieu gezever mij gestolen worden.
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel. Laatst gewijzigd door Schelfie : 19 juli 2010 om 18:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Phfff, men moet niet gaan dramatiseren hoor. ![]() Nu bleven de lijken waarschijnlijk in hun kist en in hun kelder liggen, maar bij de sanering worden ze allen eruitgehaald en anonym in een knekelput gegooid. Dit is veel grotere grafschennis. Maar daar klaagt men niet over. En die daders, tjah, die hebben er wrsch nog niet bij stil gestaan wat zij eigenlijk deden, maar zij hebben de doden veel minder onteert dan de firma's betaald door de gemeenten om de graven te saneren.
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() (wat nog niet wil zeggen dat ik de (mis)daad van die jongeren goedkeur.) Laatst gewijzigd door Cdude : 19 juli 2010 om 19:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Nog iets: moslims hebben veel meer respect voor hun doden dan de Katholieken, de westerlingen: zij gaan nooit de graven van hun familieleden laten saneren. De autochtone Belg laat dit allemaal gewoon gebeuren. Ik ben er zeker van dat de meeste forummers niet eens weten waar hun overgrootouders (8 personen) en hun overovergrootouders (16 pers.) liggen. En ik ben er ook zeker van dat in heel gevallen de graven van die mensen al werd gesanneerd, zonder dat kleinkind lief zich daar om bekommerde of er weet van had. En hier zullen ze zo eens schande spreken over enkele kleine vandalismestreken.
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Och en ik gebruik hier het woord 'saneren', het woord dat door de gemeentelijke overheden wordt gebruikt: misbruikt om hun actie's te vergoeilijken. Want de zogenaamde saneringen zijn geen saneringen, want het betreft hier heel vaak jonge en nog degelijke graven, niet alleen oude vervallen graven. De materialen zijn vaak nog fortuinen waard, en ik vraag me af waar dit allemaal naartoe gaat.
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Begrafenisondernemers = immobilien = maffia. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Wie vermoedt dat? Ik heb dat nergens gelezen, hoor (tenzij enkelingen die dat hier komen insinueren). Mij zou het net erg verwonderen dat het hier om allochtonen zou zijn: wonen er dan überhaupt allochtonen in Ravels?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
De mensen zijn zo dom om bij elk overlijden een nieuw en duur grafzerk te kopen, terwijl er vaak prachtige familiegraven zijn waar de overledene kan opgeborgen worden. Het is een win-winsituatie: het oude graf -en vaak veel mooier- wordt van verwaarlozing gered, en er moet geen nieuw graf worden betaald.
![]() |