Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2010, 23:41   #21
Vuvu Zela
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
On topic:

Compleet verkeerd signaal dat die Britten geven. Niet alleen maken ze misdaad lonend, maar dit zal ongetwijfeld ook een enorme aanzuigingskracht hebben zodra dit elders bekend wordt.

Zo wordt het voor goudzoekers wel heel erg lonend om naar het Verenigd Koninkrijk te komen.

Je komt eerst als legaal asieleiser binnen en krijgt onderdak, kleding en te eten en drinken, plus nog zakgeld, scholing, medische zorg etcetera. Word je toegelaten is dat fijn, wordt je asieleis niet ontvankelijk verklaard, verdwijn je gewoon in de illegaliteit. Vanwege het humane strafklimaat kun je je vervolgens van alles en nog wat veroorloven om snel op illegale wijze rijk te worden, en word je toevallig gepakt, kun je rekenen op korte straffen en intussen wederom een dak boven je hoofd, te eten en drinken, gratis scholing en medische hulp etcetera. En word je uiteindelijk dan toch nog uitgezet, krijg je een fijne zak geld mee naar huis.

Een week later staat zo iemand weer gewoon op Heathrow natuurlijk. En anders zijn broer wel.
'a clockwork orange'

Waar niets aan te doen is behalve bepaalde dingen aanpakken die globaal scheef zitten: het parasiteren door het Westen op de derde wereld!
Vuvu Zela is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2010, 23:41   #22
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dat is de andere kant van de medaille, ja. Desondanks merk ik dat het voor mij een veel prettigere werkomgeving is.
U werkt graag in een befehl ist befehl omgeving vooral als u ze mag opleggen?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2010, 23:43   #23
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vuvu Zela Bekijk bericht
'a clockwork orange'

Waar niets aan te doen is behalve bepaalde dingen aanpakken die globaal scheef zitten: het parasiteren door het Westen op de derde wereld!
"Het Westen", wie zijn dat? Jij? Ik? Akkoord dat er een paar profiteurs aangepakt moeten worden. Maar de meeste Westerlingen die ik ken zuigen juist niemand uit.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2010, 23:45   #24
Vuvu Zela
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
"Het Westen", wie zijn dat? Jij? Ik? Akkoord dat er een paar profiteurs aangepakt moeten worden. Maar de meeste Westerlingen die ik ken zuigen juist niemand uit.
Onrechtsreeks eigenlijk wel hé....
Wij als consumenten profiteren mee van de 'gestolen' grondstoffen.

Of koop jij je koffie in de wereldwinkel?
Oud 19 juli 2010, 23:46   #25
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat hangt natuurlijk af van de kringen waarin je verkeert. Van hoeveel serviceclubs ben je lid?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2010, 23:51   #26
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Akkoord, maar je kunt de gemiddelde Westerling niet verantwoordelijk stellen voor het uitbuiten van de 3e wereld omdat hij koffie in Delhaize gaat halen.
Oud 19 juli 2010, 23:51   #27
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:

Toevallig wel ja.

Als ik producten die van elders komen koop, probeer ik altijd zoveel mogelijk 'eerlijke' en 'ecologische' waar te kopen. Dat 'ecologische' geldt overigens ook voor producten van eigen bodem.

Toegegeven, ik huldig dan wel weer het principe van 'koopt vaderlandse waar, dan helpen wij elkaar', en betrek zo weinig mogelijk producten van elders. Koffie is één van de uitzonderingen.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2010, 23:52   #28
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Dat hangt natuurlijk af van de kringen waarin je verkeert. Van hoeveel serviceclubs ben je lid?
Geen enkele.
Oud 19 juli 2010, 23:52   #29
Vuvu Zela
Banneling

Standaard

Citaat:
Zowel elke Belgische grootbank heeft z'n belangen in de 'derde wereld'.

Die betalen ons intrest en lenen ons geld, dus onrechtstreeks zuigen we mee uit.
We kunnen er niet aan doen, maar het wel begrijpen!
Oud 20 juli 2010, 01:03   #30
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Ik zou inderdaad ook naar Duitsland trekken. Daar loont werken nog en zorgt de staat goed voor haar burgers.
Ik heb eens een Duitse vriendin gehad die zich voor 7 euro per uur uit de naad mocht werken. Tja...
Oud 20 juli 2010, 11:12   #31
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
U werkt graag in een befehl ist befehl omgeving vooral als u ze mag opleggen?
Neen, ik werk graag in een resultaatgerichte omgeving, niet een prestatiegerichte omgeving. De eerste is Duits, de tweede is Nederlands. Met Befehl ist Befehl maakt u er een karikatuur van.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 11:13   #32
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Ik heb eens een Duitse vriendin gehad die zich voor 7 euro per uur uit de naad mocht werken. Tja...
Dat is hoger dan het Nederlands minimumloon.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 11:44   #33
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Toevallig wel ja.

Als ik producten die van elders komen koop, probeer ik altijd zoveel mogelijk 'eerlijke' en 'ecologische' waar te kopen. Dat 'ecologische' geldt overigens ook voor producten van eigen bodem.
Mooi u gaat nog een echte geitenwollensok worden.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 12:05   #34
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Denk je nu echt dat Jan Modaal 1 fluit te zeggen heeft over de eerlijkheid van de wereldhandel? Initiatieven zoals oxfam zijn allemaal leuk maar slechts een druppel op een hete plaat. Voor een eerlijke handel moet je het grootkapitaal aanpakken die vroeger, en nu nog, schandalig rijk zijn geworden op de kap van anderen.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2010, 23:40   #35
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Denk je nu echt dat Jan Modaal 1 fluit te zeggen heeft over de eerlijkheid van de wereldhandel? Initiatieven zoals oxfam zijn allemaal leuk maar slechts een druppel op een hete plaat. Voor een eerlijke handel moet je het grootkapitaal aanpakken die vroeger, en nu nog, schandalig rijk zijn geworden op de kap van anderen.
De meeste rijken nu (Bill Gates en andere) zijn rijk geworden door westerlingen 'uit te zuigen', niet arme landen. Grootkapitaal zit in zeer veel handen, degenen die het met etenswarenhandel bereikt hebben zijn slechts een druppel op een hete plaat in vgl met de totaal aantal rijken

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2010, 18:59   #36
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Matig intelligent initiatief.....

Wie binnen wilt komt toch binnen, wie ze buitengooien komt toch terug....

Als men mensen kan overtuigen met geld om helemaal niet te komen en in land van herkomst met dat geld iets op te bouwen...

De keerzijde van de medaille is natuurlijk dat mensen dat geld gaan incasseren en toch nog komen.... en dan is het natuurlijk dubbele kost!

Enfin.... zolang op globaal vlak de rijkdom niet beter gaan verdelen is het dwijlen met de kraan open, maar dat is nog altijd goedkoper dan een eerlijkere wereldhandel op poten te zetten.
Zweilen bedoel je dank ik..
De rijkdom mag beter verdeeld worden dat is zeker! Van mij mag de arbeider die die jeans van 250 euro heeft gestikt van het bedrijf meer krijgen dan hij nu doet, zeker weten!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be