![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, waar blijft Els Ampe?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En de BUB? Moet Bruno geen vlammende PM de wereld insturen vol verontwaardiging over het feit dat de koning nu al de separatisten steunt?
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Koning mag vertellen wat hij wil, voor U zal het toch nooit goed of genoeg zijn. Zelfs als hij zich morgen een Vlaamse maitresse aanschaft en met Centurio Bart en het Vlaams Strikske frieten gaat eten in een frituur, zal het voor U nog niet genoeg zijn. Conclusie: Wat de man ook doet, U zal altijd op hem kakken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar is héééééééééééééélemaal niets op aan te merken ? Of gaan we het "Dassault-dossier" voor de fun eens opnieuw oprakelen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zolang hij zich blijft opdringen als "ons" staatshoofd, zal dat idd blijven duren ja. Dat is nu eenmaal het lot van usurpatoren.
![]() |
#26 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Of er ergens een betekenisverschil is met "deelstaten", interesseert me maar matig. Maar een toespraak van een koning zou toch wel een klein beetje mooi geschreven mogen zijn, en wie denkt dat "gefedereerde entiteiten" mensentaal is of een term die een Nederlandse tekst kan opsmukken, moet terug naar de lagere school. Eentje in 't Nederlands deze keer!
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wil je Frans goed in het Nederlands vertalen, dan heb je niet alleen een creatief vertaler nodig, maar ook één die hier en daar eigen accenten durft te zetten in een toespraak die de zijne niet is. Slotsom: de Belgische volgorde, waarin het Frans vooraf gaat, is onlogisch. Zij is er tevens de oorzaak van dat het begrippenarsenaal van de Vlaming vaak niet veel groter is dan dat van een Franstalige, terwijl zijn taal hem toch een denkinstrument aanreikt dat het Frans zeer ver achter zich laat. Onze machthebbers spreken en denken in vertaald Frans. Zelfs als het correct Nederlands is, mist het al de zwier en verfijning van het Nederlands, en zou je je wel degelijk kunnen afvragen waar dat Nederlands dan wel goed voor is. Ik vertaal het soms in het Frans om het enigszins verteerbaar te maken.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De roi moet het taalgebruik van de Vlamingen respecteren.
Alle politiekers gebruiken het woord 'deelstaat'. Nu heeft de roi alweer gezorgd dat de Vlaming zijn speech amper verstaat. Welke gewone, zelfs matig in de politiek geïnteresseerde mens kent dat rare woord. Bovendien is het woord wel degelijk communautair geladen. De Franstaligen hun haren gaan recht staan als ze dat woord 'deelstaat' horen. Door die woordkeuze, heeft de roi stelling gekozen. En dat is verkeerd. Zolang de roi geduld wordt als roi, door het parlement, duld ik hem ook - weze het dat ik hem wil ontslaan en een republiek wens. Maar ik eis wel dat hij het spel eerlijk speelt. Anders maak ik van mijn gat. Bijvoorbeeld op dit forum. Of vinden de belgicisten dan niet dat de roi zich kommunautair neutraal moet opstellen ? En de taal van de gemeenschap spreken ? klein testje: google in B. : gefedereerde entiteiten: kleine 5000 hits deelstaten: dikke 25.000 hits. (en de eerste hit is een quote van de oude Decroo in HLN, toch niet een flamingant, tenzij hij ook mentaal gehandicapt zou zijn geworden)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 21 juli 2010 om 16:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Toen ik prins Filip zag vond ik vooral dat hij erg oud was geworden, zeker met die baard
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onderdanen? UIt welke eeuw ben jij? Wij zijn geen "onderdanen", zij zijn onze onderdanen. Braafjes doen wat we ze opleggen of ze mogen hun koffers pakken. Hij is slechts koning bij gratie van het volk, niet te vergeten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Ernst Niessen : 21 juli 2010 om 17:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Europees Commissaris
|
![]() We weten wel hoe system daarover denkt.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jammer dat de moderatie haar regels niet afdwingt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dan is dat verdragen plots niet meer nodig zeker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De koning is ook niet meer het staatdshoofd dat het was ten tijden van Leopold II.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wordt er volgens u van ons verwacht dat wij "op de inhoud ingaan" van de meest waanzinnige posts ? En mogen we geen mening hebben over de aard van dergelijke posts ? Ik denigreer niemand ; ik geef mijn mening over de stelling (nou ja) van een mede-forumdeelnemer. Als u deze thread hebt gelezen, hebt u overigens gezien dat ik voordien reeds inhoudelijk mijn visie gaf omtrent het onderwerp ervan. Ik wil graag rekening houden met de gevoeligheden van elkeen, maar ik mag er - meen ik - toch minstens van uitgaan dat ik hier met volwassenen te maken heb die niet meteen in een hoekje zitten te grienen als iemand een andere mening heeft dan henzelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo te zien zijn er toch nog enkele koningsgezinde zielen onder ons. Waarom? Ik zou het echt niet weten, ik kan het gewoon niet vatten.
Eigenlijk zou men beter eens een referendum daaromtrent houden. Wie is er pro koningshuis en wie tegen. Laat ons dan gelijk vermelde dat zij die behoren aan het clubje van pro, voor de toekomst zelf moeten opdraaien voor de kosten zoals het in iedere club betaamt dat de leden de kosten dragen. Ik denk dat dan het ledencijfer plots extreem klein zal zijn. Geen rede meer waarom dat niet zo zou moeten gebeuren aangezien het hier toch niet meer gaat over een functie als staatshoofd doch enkel nog maar over een naam, een lege doos, maar dan wel een uitermate kostelijke. Voelt er zich hier iemand geroepen om de koste verder op zich te nemen? ![]() Laatst gewijzigd door Garry : 21 juli 2010 om 20:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hoogachtend, |
||
![]() |
![]() |