![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Wat vind je hier van? | |||
Dieven te schande zetten moet kunnen |
![]() ![]() ![]() |
10 | 58,82% |
Dieven te schande zetten is schandalig! Terecht dat hij een schadevergoeding eist |
![]() ![]() ![]() |
5 | 29,41% |
Geen mening. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 11,76% |
Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb gekozen voor 'dieven te schande zetten moet kunnen', maar dat moet ik heel hard nuanceren.
Het kan voor mij absoluut niet dat eender wie zelf een straf oplegt aan de misdadiger. Een slachtoffer kan niet neutraal berechten. Wel ben ik tegen geheimhouderij. Als iemand een misdrijf gepleegd heeft, dan moet iedereen kunnen weten wat die misdaan heeft. Maar dan moeten wel de misdrijven van iedereen en niet enkel die van enkelingen buiten de geheimhouderij gehaald worden. Het is onaanvaardbaar dat een kleine misdadiger scheef bekeken wordt, terwijl men mogelijk dik bevriend is met veel grotere misdadigers, met het verschil dat men van het ene misdrijf weet heeft en van het andere niet. Het eisen van de schadevergoeding is in de huidige situatie terecht. Iedereen kan voor zichzelf wel beslissen hoe hij/zij met misdadigers omgaat. De ene geeft hen een nieuwe kans en de andere niet. Het is hoe dan ook ongezond voor zowel de misdadigers als de mensen waarmee ze omgaan dat er niet over hun geheim gepraat kan worden. Laatst gewijzigd door Robinus V : 23 juli 2010 om 22:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |