![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De hardware en software in je pc is niets vergeleken met je genen en cellen enz.en toch beweren mensen dat dat er vanzelf is gekomen. Onzinnig gewoon. En niet alleen dat maar ik vind dit een geweldig ontzettend groot geloof in iets kunnen hebben. Religieus gewoon! ![]()
Do you know, my son, with what little understanding the world is ruled? Pope Julius III 1550-1555 (1487 - 1555) Laatst gewijzigd door Argusx43 : 8 augustus 2010 om 14:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Religieuze mensen beweren dat de mens er zomaar gekomen is door middel van een scheppende God. Er is geen spatje bewijs hiervoor, maar het is een troostende gedachte in het diepst van de nacht dat er een soort Opperwezen bestaat dat welwillend op je neerkijkt, en verantwoordelijk is voor je bestaan. Meer normale mensen beweren dat de huidige mens bestaat door een zeer langzaam evolutieproces. Dit kan wel wetenschappelijk aangetoond worden, hoewel ik ook wel besef dat je geen enkel bewijs zult aanvaarden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Terloops nog dit: wetenshappers moeten niet bewijzen dat een God niet bestaat. Gelovigen moeten bewijzen dat God bestaat. Maar aangezien zij niet wetenschappelijk denken denken zij ook niets te moeten 'bewijzen'. Geloven is voor hen voldoende. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
Daar zijn decennia an denken aan vooraf gegaan. Het probleem is dat ik geen bewijzen voor een god heb, maar wel zeer sterke aanwijzingen van het tegendeel. Terwijl er veel bewijzen zijn voor de evolutietheorie en geen aanwijzingen dat die fout zou zijn. Het is dan ook maar logisch dat de uitleg 'god' verliest met in voetbaltermen 10000 tegen 0 Dit gezegd zijnde geloof ik niet in de evolutietheorie, maar het is voor mij de meest bruikbare op dit moment. Ik ben er van overtuigd dat veel mensen er verfijningen zullen aan aanbrengen, zelfs door mensen zoals Borger, maar op dit moment is niet aangetoond dat die fundamenteel fout zit, ook niet door Borger. Het is gemakkelijker, dat klopt, maar verre van logisch.
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() Citaat:
God kan ik niet zien of bewijzen. Dus er is geen god en is alles er vanzelf gekomen , en als alles er vanzelf is gekomen , is er dus ook geen God die alles zou gemaakt hebben. Dus is alles vanzelf onstaan..... Het probleem is dat van het moment dat je creatie uitsluit, omdat het niet wetenschappelijk zou zijn volgens jouw denken, je maar een keuze over hebt en dat is dan oerknal , evolutie. De 'alles ontstaat vanzelf theorie' . En ga je in je observaties en onderzoek ook zo alles interpreteren. Wat je gelooft daar gaat het om dan , niet meer objectief.
Do you know, my son, with what little understanding the world is ruled? Pope Julius III 1550-1555 (1487 - 1555) Laatst gewijzigd door Argusx43 : 8 augustus 2010 om 19:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Begrijp je waarom genen die kunnen in of uitgeschakeld worden zonder dat ze enig overlevingsvoordeel of nadeel opleveren, ook niet weggewerkt zullen worden volgens de evolutieleer ? Snap je dat of snap je dat niet ? Als je dat begrijpt, dan moet je ook snappen dat hun ontdekking geen tegenspraak vormt met de evolutieleer. Iemand die dat dus beweert, heeft bijgevolg inderdaad de evolutieleer niet begrepen. Ik zal het met een ander voorbeeld aangeven: stel dat iemand zegt, na het bekijken van een voetbal match: "we hebben ontdekt dat die speler die een doel heeft geschopt, buiten spel stond, en we hebben vastgesteld dat de scheidsrechter het doel niet heeft goedgekeurd. Bijgevolg is de scheidsrechter fout en kent die het voetbalreglement niet". Welnee. Als je ontdekt hebt dat de speler buitenspel stond is dat waarschijnlijk ook de reden waarom de scheidsrechter het doel heeft afgekeurd, he. Iemand die stelt dat de scheidsrechter daardoor fout is, kent het voetbal reglement zelf niet. Of nog een andere manier: "telkens een natuurkundige een perpetuum mobile voorstelt op basis van gekende wetten, zegt men dat hij de thermodynamica niet goed heeft begrepen"... tja.... Laatst gewijzigd door patrickve : 8 augustus 2010 om 19:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn de religieuzen die op sommige wetenschappelijke theorieen zijn gesprongen en daaruit hebben afgeleid dat die theorieen iets over een of andere origine zouden zeggen. Het enige wat die theorieen ons zeggen is welke toestanden er heel lang geleden waarschijnlijk zijn geweest, en die zijn heel verschillend van de huidige toestand. De meeste religieuze oude-boeken-wijsheid was nooit tot zo een idee gekomen, en hun onstaansverhaaltje draait er dus om dat de wereld direct zoals die nu is, ontstaan is. En daar wringt het schoentje, want die staan daar nu met een creatie verhaal dat van geen kanten kan kloppen met de dynamiek van de natuur en met de transformaties die de natuur heeft ondergaan in het verleden. Maar geen enkele wetenschapper is zo zot om te stellen dat hij met enige zekerheid zou weten waar "alles ontstaan is" al ware het maar omdat in vele opzichten die vraag redelijk zinloos lijkt. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag mij af of je er iets van begrepen hebt. Niet noodzakelijk jouw fout hoor. Er is veel onderwijs van heel slechte kwaliteit. Vooral over dat soort dingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Do you know, my son, with what little understanding the world is ruled? Pope Julius III 1550-1555 (1487 - 1555) Laatst gewijzigd door Argusx43 : 8 augustus 2010 om 19:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Dit boek in oud-grieks is veel te moeilijk om te lezen. Het is duidelijk een politieroman door een advokaat geschreven." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
God kan best. Maar wat doe je daarmee ? Met een god kan alles, en dus niets. Helpt niets uit te leggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
![]() Citaat:
Ook ik weet niet alles, dat kan ook niet, maar ik heb ook niet de drang om alles te weten of te verklaren. Ik sta sterk genoeg in mijn schoenen om te zeggen 'ik begrijp dat niet' zonder daaraan te koppelen 'dus het moet een hogere macht geweest zijn' Want dat zou heel arrogant zijn van mij. Citaat:
![]() |
![]() |
#34 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ook al zou blijken dat 'alles er vanzelf is gekomen' en/of zou blijken dat de wetenschap dikke zever is, dan nog betekent dit niet dat er een God bestaat. U moet aantonen dat God bestaat. U moet dit bewijzen. Door te stellen dat wetenschap zever is bewijst u nog niet dat God bestaat. U kan zomaar 'geloven' dat God bestaat, maar -sorry- dat getuigt niet van enige vorm van intelligentie van uwentwege. Laatst gewijzigd door kwantum : 9 augustus 2010 om 12:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kan ook geen OS schrijven doch Bill Gates is mijn god niet. Dit in tegenstelling tot Jobs voor de Maccies ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Elke scheet die "het" laat tijdens zijn eindeloze reis door "het niets" is het begin van alles in dat universum. Het monster zelf is zich niet bewust van het de verdere ontwikkeling van zijn (maag)bacterien die de oorsprong zijn van het leven. "Hij" is slechts op zoek naar een partner om de gehaktballetjes, zijn kleintjes, te bevruchten. Laatst gewijzigd door Cdude : 9 augustus 2010 om 12:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Is dat wat religie de mensheid te bieden heeft? Een eeuwigheid van stilstand, van lusteloze aanvaarding, de dood van de nieuwschierigheid en de innovatie? En ben je daar blij mee? Het is alleszins één van de goede redenen voor het meer militante karakter van het nieuwe atheisme. We hebben mooi genoeg van dat soort praat, en van dergelijke ideeën. Eén keer Dark Ages is meer dan genoeg, dankjewel. Citaat:
Dus nee, in de les natuurkunde heb je geen keuze. Laatst gewijzigd door Nyquist : 10 augustus 2010 om 08:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Patrickve zegt hier ook bij waarom Meneer Borger het niet goed begrepen heeft. Zou je daar anders eens commentaar op kunnen geven of is dat te moeilijk?
|
![]() |
![]() |