Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 augustus 2010, 13:33   #21
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Een antwoord zal je nooit krijgen, omdat er geen antwoord is.
Er is wel een antwoord.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2010, 13:34   #22
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Waarom moet ik me dan aanpassen aan iets dat eigenlijk niet bestaat?
En hier zitten we midden in de kern van heel het maatschappelijk debat over integratie, multiculturele samenleving en omgaan met andere culturen...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 2 augustus 2010, 13:35   #23
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik dacht zoiets als: stoel buiten zetten, genieten van de koers met ne pint in de hand?

Waarom moet ik me dan aanpassen aan iets dat eigenlijk niet bestaat?
Waarom probeer je het dan met alle macht te veranderen en een achterlijke levenswijze gebaseerd op een nog achterlijkere religie op te dringen?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2010, 13:37   #24
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Waarom probeer je het dan met alle macht te veranderen en een achterlijke levenswijze gebaseerd op een nog achterlijkere religie op te dringen?
Dring ik jou wat op?

Misschien kunt u mij vertellen wat de 'vlaamse cultuur' inhoudt?
Oud 2 augustus 2010, 13:40   #25
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Er is wel een antwoord.
Eentje dat ofwel zodanig vaag is, dat je er niks mee kunt doen, ofwel zodanig ingewikkeld is, dat je er gene stap vooruit mee kunt.
Oud 2 augustus 2010, 13:54   #26
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eentje dat ofwel zodanig vaag is, dat je er niks mee kunt doen, ofwel zodanig ingewikkeld is, dat je er gene stap vooruit mee kunt.
Maar nee, het is in feite heel simpel: het bestaat gewoon niet. We zouden het moeten uitvinden, bij wijze van spreken.
Oud 2 augustus 2010, 13:55   #27
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doet zij dat dan?
Oud 2 augustus 2010, 14:12   #28
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is 'vlaamse cultuur'?
Niet naar school geweest en daar geen geschiedenis gehad? Cultuur is steeds bepaald door de geschiedenis van een volk of land, waarvan cultuur het huidige tijdsbeeld weergeeft. Normen, waarden en wetgeving zijn hier een weergave van! De arbeidersstrijd, emancipatie,scheiding kerk en staat, democratie, gelijkheid man en vrouw of holebirechten zijn weergaven van cultuur...
Of dacht je dat Vlaamse cultuur enkel wielrennen en stoofvlees met frieten zijn?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2010, 14:19   #29
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Maar nee, het is in feite heel simpel: het bestaat gewoon niet. We zouden het moeten uitvinden, bij wijze van spreken.
Iemand die zijn cultuur verraad door wat bij de Ieren te hangen heeft weinig recht van spreken.
Oud 2 augustus 2010, 14:24   #30
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Iemand die zijn cultuur verraad door wat bij de Ieren te hangen heeft weinig recht van spreken.
Aldus onze taalverkrachter.
Oud 2 augustus 2010, 14:26   #31
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Niet naar school geweest en daar geen geschiedenis gehad? Cultuur is steeds bepaald door de geschiedenis van een volk of land, waarvan cultuur het huidige tijdsbeeld weergeeft. Normen, waarden en wetgeving zijn hier een weergave van! De arbeidersstrijd, emancipatie,scheiding kerk en staat, democratie, gelijkheid man en vrouw of holebirechten zijn weergaven van cultuur...
Of dacht je dat Vlaamse cultuur enkel wielrennen en stoofvlees met frieten zijn?
Ik ben wel naar school geweest maar daar vonden ze de vlaamse geschiedenis blijkbaar niet zo interessant.

Hetgeen jij opnoemt hé, daar is niks 'vlaams' aan hoor.
Oud 2 augustus 2010, 14:39   #32
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kenmerkend voor de Vlaamse cultuur is de dt-fout wel.
(de goal lag open, ik heb hem dan maar binnengetrapt )
Oud 2 augustus 2010, 14:41   #33
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben wel naar school geweest maar daar vonden ze de vlaamse geschiedenis blijkbaar niet zo interessant.

Hetgeen jij opnoemt hé, daar is niks 'vlaams' aan hoor.
Uieraard wel en het is niet mijn probleem dat u blijkbaar een richting heeft gevolgd waar u geen geschiedenis kreeg? Of sliep u liever tijdens die lessen?
Anders zou de arbeidersstrijd u bekend zijn, evenals de emancipatiestrijd door vrouwen en later de strijd van holebi's om gelijke rechten bijvoorbeeld. U zou weten dat de huidige scheiding der machten te maken heeft met geschiedenis waar ook deze gebieden deel van uitmaakten.
U zou ook weten wat de verlichting betekende, wat daar invloed op had en welke de gevolgen waren, zaken die je normaal gezien op school leert!
Maar ik denk dat u gewoon geen enkele belangstelling hebt voor onze cultuur omdat u ze veracht en uw "Islamitische overtuiging " daar ver boven verheven ziet?
Oud 2 augustus 2010, 14:41   #34
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Kenmerkend voor de Vlaamse cultuur is de dt-fout wel.
(de goal lag open, ik heb hem dan maar binnengetrapt )
Geen probleem, ik zag het net )
Oud 2 augustus 2010, 14:56   #35
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Uieraard wel en het is niet mijn probleem dat u blijkbaar een richting heeft gevolgd waar u geen geschiedenis kreeg? Of sliep u liever tijdens die lessen?
Anders zou de arbeidersstrijd u bekend zijn, evenals de emancipatiestrijd door vrouwen en later de strijd van holebi's om gelijke rechten bijvoorbeeld. U zou weten dat de huidige scheiding der machten te maken heeft met geschiedenis waar ook deze gebieden deel van uitmaakten.
U zou ook weten wat de verlichting betekende, wat daar invloed op had en welke de gevolgen waren, zaken die je normaal gezien op school leert!
Maar ik denk dat u gewoon geen enkele belangstelling hebt voor onze cultuur omdat u ze veracht en uw "Islamitische overtuiging " daar ver boven verheven ziet?
Ik heb wel degelijk lessen geschiedenis genoten en sliep nooit tijdens de lessen, ik was dan ook een goede studente die het studeren serieus nam al zeg ik het zelf.

Die zaken komen mij inderdaad bekend voor maar ik vind daar niks 'vlaams' aan meid.

Owja, mijn Islamitische overtuiging komt boven alles
Oud 2 augustus 2010, 15:08   #36
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, eindelijk nog eens iemand die mij een verrader noemt
Oud 2 augustus 2010, 15:15   #37
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb wel degelijk lessen geschiedenis genoten en sliep nooit tijdens de lessen, ik was dan ook een goede studente die het studeren serieus nam al zeg ik het zelf.

Die zaken komen mij inderdaad bekend voor maar ik vind daar niks 'vlaams' aan meid.

Owja, mijn Islamitische overtuiging komt boven alles
Dus je weet niets over de Vlaamse arbeidersstrijd, de strijd voor emancipatie van vrouwen en recent de strijd voor gelijke holebirechten?
En verlichting en scheiding der machten "komt je bekend" voor?
Een goede studente???

Je hebt er gewoon geen enkele belangstelling voor, je leeft hier wel maar de cultuur of geschiedenis interesseert je niet? Zolang je maar lekker kunt afgeven en belachelijk maken?
Zou dit iets te maken hebben met je"Islamitische overtuiging die boven alles komt"?
Oud 2 augustus 2010, 15:20   #38
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Dus je weet niets over de Vlaamse arbeidersstrijd, de strijd voor emancipatie van vrouwen en recent de strijd voor gelijke holebirechten?
En verlichting en scheiding der machten "komt je bekend" voor?
Een goede studente???

Je hebt er gewoon geen enkele belangstelling voor, je leeft hier wel maar de cultuur of geschiedenis interesseert je niet? Zolang je maar lekker kunt afgeven en belachelijk maken?
Zou dit iets te maken hebben met je"Islamitische overtuiging die boven alles komt"?
Ben je blind? Daar weet ik inderdaad wat over maar dat link in niet aan de 'vlaamse cultuur' waarvan men verondersteld word deze te volgen. U draait rond de pot zoals gewoonlijk. Geef nu gewoon een antwoord op de vraag.

Ja ja alice, ik wil me niet aanpassen aan iets dat eigenlijk niet bestaat, ik had geen belangstelling, ik maak me belachelijk, ik was een slechte studente, nog iets?
Oud 2 augustus 2010, 15:27   #39
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ben je blind? Daar weet ik inderdaad wat over maar dat link in niet aan de 'vlaamse cultuur' waarvan men verondersteld word deze te volgen. U draait rond de pot zoals gewoonlijk. Geef nu gewoon een antwoord op de vraag.

Ja ja alice, ik wil me niet aanpassen aan iets dat eigenlijk niet bestaat, ik had geen belangstelling, ik maak me belachelijk, ik was een slechte studente, nog iets?
Aan de Vlaamse Dt-regel zijt ge wel al aangepast.
Oud 2 augustus 2010, 15:29   #40
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Aan de Vlaamse Dt-regel zijt ge wel al aangepast.
niet flauw doen .......
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be