Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2004, 19:56   #21
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Iets minder dan de helft van de asielzoekers komt in Antwerpen terecht en één op drie zit in de sociale huisvesting.

Bob Cools in Trends, 20.05.2004
Wanneer was 'zwarte zondag' nu weer? 1991? of was het 1989? Alleszins blijkt dus hier dat 15 jaar later de 'politiek correcten' de dumping in Antwerpen nog stééds geen halt hebben toegeroepen.

Volgens mij beschouwen zij Antwerpen als 'een verloren zaak'. Best is dan om zoveel mogelijk van de bijkomende ''rommel" in Antwerpen te dumpen zodat de eigen electorale achtertuin zo veel mogelijk gevrijwaard blijft.

En met de woorden als dumping en rommel bedoelde ik hoe volgens mij alle andere partijen hen bekijken. Alle? Neen, niet alle: de sp-a en groen! denken er ook 'nieuwe' kiezers mee te kweken
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 21:33   #22
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Solidarnosc, weet je dan niet hoe beter men hier allochtonen probleemloos toelaat en woningen geeft hoe meer er komen.
Er zijn honderden miljoenen kandidaten.
Weet je ook niet dat zeer veel asielzoekers veel geld betalen aan mensenhandelaars om hier te geraken?
Dat wil dus zeggen dat onze goedbedoelde steun voor sukkelaars onrechtstreeks in de handen van mensenhandelaars komt.
Er is maar één goede oplossing: hulp in eigen land.
Waar staat er dat ik tegen hulp in eigen land ben? Integendeel, ik zou ook liever hebben dat die mensen in eigen land zouden kunnen blijven maar gezien de economische verhoudingen en de totale afbraak van de sociale verzieningen in het grootste deel van de wereld is dat helaas niet het geval. De vraag is. Wat kunnen we daar aan doen? De slachtoffers van dit systeem aanpakken of zij die de touwtjes in handen hebben. Zij die de beslissingen nemen of zij die de gevolgen ondervinden van die beslissingen. Een linkse oplossing of een rechtse.
Links goed, rechts slecht is wel erg eenvoudig gesteld. Het doet me een beetje denken aan Animal farm.
We moeten natuurlijk zij die de touwtjes in handen hebben aanpakken. Maar links tracht wel zoveel mogelijk mensen binnen te laten waardoor ze een goede markt voorzien voor de mensenhandelaars.
En wie, van links of rechts durft hier klaar en duidelijk stellen dat we hier een beetje eenvoudiger moeten leven en dat ontwikkelingshulp een absolute noodzaak is?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be