Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 augustus 2010, 21:29   #21
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
In La Dernière Heure zegt ze: "Mme Galant a annoncé qu'elle introduirait une proposition de loi visant �* durcir les conditions d'octroi de la nationalité et �* déchoir de la nationalité les personnes d'origine étrangère ayant commis des faits graves ou multirécidivistes."
Dat is toch iets anders dan door het rood licht rijden!
Ik heb haar gequoted een paar posten eerder en ze spreekt wel degelijk over door het rood licht rijden.
Maar blijkbaar is zij zelf geen groot licht.
Oud 4 augustus 2010, 21:31   #22
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Ondoordacht antwoord van die mevrouw op een strikvraag, zou ik denken.
Denk het niet, een paar zinnen eerder spreekt zij ook over rijden zonder verzekering (niet dat dat niet erg is, hoor, maar ik denk dat toch wel een zekere aantal Vlamingen dit ook doen)

Citaat:
Maar ik zou toch maar oppassen; je weet nooit, Attila. Begin jij maar al met voortaan te stoppen voor het rood licht!
Da's het voordeel van zo'n zaken, ik heb niks te vrezen, ik ben immers 100% autochtoon.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 4 augustus 2010 om 21:31.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 22:13   #23
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik heb haar gequoted een paar posten eerder en ze spreekt wel degelijk over door het rood licht rijden.
Maar blijkbaar is zij zelf geen groot licht.
Ik denk dat ze een pink licht is, nu: des faits graves, later: Même des infractions mineures
Oud 4 augustus 2010, 22:36   #24
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Waarom? Ken haar niet maar strenger zijn (lakser zou een prestatie zijn) kan geen kwaad. Ons asielsysteem moet strenger maar ook veel sneller worden.
Geweldsdelicten = buiten ...

Maar je kan het simpelw koppelen aan "temps ferme".
Vanaf dat de rechter je tot 6maand of + veroordeelt, start de procedure op.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2010, 16:31   #25
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Nee, die journalist doet zijn job: uitzoeken wat volgens haar onder "les règles élémentaires" valt. Dat komt natuurlijk niet in je kraam te pas, maar mensen deporteren omdat ze door het rode licht rijden, gaat niet gebeuren. Door dit te zeggen, heeft ze zich bovendien belachelijk gemaakt. Als ze nu gewoon had gezegd om welke overtredingen het gaat, dan had ze een discussie op gang kunnen trekken. Een cursusje mediatraining zou haar wellicht goed doen, maar dat zullen haar bazen bij de MR ook wel beseffen.
Wat een groot woord:"deporteren"!
Dat zijn mensen die hier ooit of zopas binnengevallen zijn omdat ze hebben vernomen dat het hier een "luilekkerland" is in vgl met de plaats waar ze vandaan komen. Indien ze zich,bij wijze van dank voor wat ze hier meer krijgen dan "thuis", op een onaanvaardbare manier gedragen willen we die liever weer buiten! Dat heeft niets met deporteren te maken. Hier "geboren" zijn maar verder handelen en denken als een vreemdeling hoeft ook geen speciale rechten te krijgen! We zien waartoe dat ondertussen aan het leiden is!
Terug naar waar je thuishoort is niet "deporteren" dacht ik...
Dat is gewoon "bedankt voor je interesse maar we kunnen hier niets met je aanvangen!"
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2010, 17:00   #26
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Wat een groot woord:"deporteren"!
Dat zijn mensen die hier ooit of zopas binnengevallen zijn omdat ze hebben vernomen dat het hier een "luilekkerland" is in vgl met de plaats waar ze vandaan komen. Indien ze zich,bij wijze van dank voor wat ze hier meer krijgen dan "thuis", op een onaanvaardbare manier gedragen willen we die liever weer buiten! Dat heeft niets met deporteren te maken. Hier "geboren" zijn maar verder handelen en denken als een vreemdeling hoeft ook geen speciale rechten te krijgen! We zien waartoe dat ondertussen aan het leiden is!
Terug naar waar je thuishoort is niet "deporteren" dacht ik...
Dat is gewoon "bedankt voor je interesse maar we kunnen hier niets met je aanvangen!"
Dat jij niet weet wat het woord deporteren betekent is niet echt mijn probleem. Uit wiki:

Een deportatie is een gedwongen verplaatsing van mensen. Strikt genomen valt hieronder ook de uitzetting van uitgeprocedeerde asielzoekers, misdadigers of anderszins ongewenste individuen. Vrijwel alle landen kennen in het rechtssysteem voorzieningen om buitenlanders, ook die welke al langere tijd in het land woonachtig zijn, te deporteren wanneer deze bepaalde overtredingen begaan (doorgaans overtredingen van de immigratiewetten, met een politiek karakter of verstoringen van de openbare orde).

Uit Van Dale:
de·por·te·ren -teerde, h gedeporteerd (van personen) wegvoeren, bv. naar een ballingsoord; het land uitzetten
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2010, 17:08   #27
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Dat jij niet weet wat het woord deporteren betekent is niet echt mijn probleem. Uit wiki:

Een deportatie is een gedwongen verplaatsing van mensen. Strikt genomen valt hieronder ook de uitzetting van uitgeprocedeerde asielzoekers, misdadigers of anderszins ongewenste individuen. Vrijwel alle landen kennen in het rechtssysteem voorzieningen om buitenlanders, ook die welke al langere tijd in het land woonachtig zijn, te deporteren wanneer deze bepaalde overtredingen begaan (doorgaans overtredingen van de immigratiewetten, met een politiek karakter of verstoringen van de openbare orde).

Uit Van Dale:
de·por·te·ren -teerde, h gedeporteerd (van personen) wegvoeren, bv. naar een ballingsoord; het land uitzetten
Wees gerust, ik ken de betekenis van het woordje "deporteren" wel, vooral de bijbetekenis die men er aan wil geven als het in sommigen hun kraam past...
Het gedwongen verplaatsen van mensen die niet zijn waar ze horen te zijn en/of daar problemen veroorzaken, dat is geen deporteren! Dat is gewoon weer orde op zaken stellen. Meestal is dat gelinkt met die personen naar welbepaalde plaatsen brengen waar het minder "gezellig" is voor hen (vb Siberië), en niet met hen het land uitzetten waarna ze verder kunnen gaan naar waar ze willen! De zigeunergroepen onlangs werden niet "gedeporteerd" of zo...

Laatst gewijzigd door andev : 6 augustus 2010 om 17:11.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2010, 17:15   #28
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Wees gerust, ik ken de betekenis van het woordje "deporteren" wel, vooral de bijbetekenis die men er aan wil geven als het in sommigen hun kraam past...
Het gedwongen verplaatsen van mensen die niet zijn waar ze horen te zijn en/of daar problemen veroorzaken, dat is geen deporteren! Dat is gewoon weer orde op zaken stellen. Meestal is dat gelinkt met die personen naar welbepaalde plaatsen brengen waar het minder "gezellig" is voor hen (vb Siberië), en niet met hen het land uitzetten waarna ze verder kunnen gaan naar waar ze willen! De zigeunergroepen onlangs werden niet "gedeporteerd" of zo...
Die zigeunergroepen werden dan ook niet het land uitgezet. Dat is wel waar het hier over hebben. Maar ik snap het, 'deporteren' in niet politiek correct genoeg, je hoort liever een eufemisme. Ok dan:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M
Nee, die journalist doet zijn job: uitzoeken wat volgens haar onder "les règles élémentaires" valt. Dat komt natuurlijk niet in je kraam te pas, maar mensen op permanente vakantie naar een ander land sturen omdat ze door het rode licht rijden, gaat niet gebeuren. Door dit te zeggen, heeft ze zich bovendien belachelijk gemaakt. Als ze nu gewoon had gezegd om welke overtredingen het gaat, dan had ze een discussie op gang kunnen trekken. Een cursusje mediatraining zou haar wellicht goed doen, maar dat zullen haar bazen bij de MR ook wel beseffen.
Beter zo? Verder vind ik een discussie over het uitzetten van zware criminelen zeker de moeite waard. Als de discussie moet gaan over rode lichten, dan is het mij duidelijk dat het helemaal niet gaat om het land veiliger te maken, maar dat er heel andere motieven meespelen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be