Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2010, 23:19   #21
respublica
Minister

Standaard

Ik stel voor dat men ook maar eens een gezin in de cursus opneemt dat bestaat uit een bende racistische beroepsarbeiders. Die zijn toch ook deel van onze samenleving? En zoals jullie zeggen, "moet de cursus de maatschappij weerspiegelen zoals hij is"!

Voor zover ik weet, blijft het gewone huwelijk het meest gebruikelijk. Wat is er mis met 'het meest gebruikelijke' in schoolboeken te zetten? Men wil enkel de persoonlijk visie op de samenleving opdringen aan de jeugd...

Laatst gewijzigd door respublica : 5 augustus 2010 om 23:21.
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 23:21   #22
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Ik stel voor dat men ook maar eens een gezin in de cursus opneemt dat bestaat uit een bende extreem-rechtse racisten. Die zijn toch ook deel van onze samenleving? En zoals jullie zeggen, "moet de cursus de maatschappij weerspiegelen zoals hij is"!
Het publieke onderwijssysteem bestaat opdat de overheid brave burgers kweekt. Dat was de opzet toen het eind 19e eeuw werd gemaakt. En nog steeds is dat de opzet. Dus houd uzelf niet voor de gek. Uw kind leert wat de overheid wil dat het leert.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 23:23   #23
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Waarom moeten die dingen onderwezen worden?
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 23:28   #24
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Het publieke onderwijssysteem bestaat opdat de overheid brave burgers kweekt. Dat was de opzet toen het eind 19e eeuw werd gemaakt. En nog steeds is dat de opzet. Dus houd uzelf niet voor de gek. Uw kind leert wat de overheid wil dat het leert.
Klopt.

Daarom ben ik voorstander van privé scholen.
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 23:30   #25
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht
Klopt.

Daarom ben ik voorstander van privé scholen.
Ik ook.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 23:39   #26
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Ik las vandaag iets over zo'n situaties in de VS en zoals altijd waait het eerst over naar Nederland en de volgende halte is België?
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 23:40   #27
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Oké. Mag een verbod op polygamie dan ook opgeheven worden?
Er is alleen maar een verbod op het burgerlijk huwelijk voor polygamie. het huwelijk afschaffen en samenlevingscontracten met meerdere partners toelaten is een betere situatie.

Citaat:
Voor mij is het niet nodig om in het geheugen van kinderen op te slaan welke levenswijze de beste is. Zij kunnen daar zelf over nadenken en filosoferen.
Dat ga je wel krijgen als je verschillende samenlevingsvormen in de leerstof gaat zetten. laten we het gewoon houden zoals het is.

Citaat:
De kinderen vertellen dat vreemde levenswijzen abnormaal en te vermeiden zijn, zorgt er alleen maar voor dat die kinderen mensen die anders dan de norm zijn gaan uitlachen en discrimineren.
Dat heb ik nergens vermeld. Ik bepleit alleen maar dat andere vormen van samenleven niet in de leerstof moet zitten. Men kan het wel tersprake brengen tijdens een les over seksuele opvoeding maar verder zie ik het nut niet ervan in.

Citaat:
Het verlaagd ook de kans dat die kinderen later een vreemde levensstijl zullen hebben, maar dat is enkel vanwege het feit dat sommigen tegen hun zin de superieure levensstijl gaan beleven, wat zeer ongezond is.
Ik denk niet dat twaalfjarigen zich bezig houden hoe ze later gaan samenwonen.

Citaat:
Het is echt niet nodig om een 'norm' te hebben. Vanuit de natuur zullen de meesten sowieso voor de voordeligste stijl voor het voortbestaan van de soort kiezen.
Een norm is voor mij in dit geval gewoon de meerderheid. Als 99% van de kinderen ouders hebben die een heteroseksuele relatie hebben dan kan je dit gewoon beschouwen als de norm. Dit doet geen afbreuk aan andere samenlevingsvormen maar ze zijn niet wat wij beschouwen een norm.

Citaat:
Moeten wij in de naam van de 'conservativiteit' bepalen wat 'juist' is?
Heeft niets met conservatief te maken maar met logisch nadenken. Je gaat toch iets niet veranderen als het huidige werkbaar is zonder problemen.

Citaat:
Er hoeft geen wet te zijn voor mij die bepaalt dat in elk boekje of in elke cursus minimaal een bepaald percentage 'rare mensen' vermeld/afgebeeld wordt, maar er hoeft ook geen wet te zijn die dat verbiedt. Apolitiek keur ik het goed dat mensen een breder denken introduceren.
Breder denken heeft niets te maken met openstaan en het aanvaarden van allerlei zaken. Het heeft te maken met verder dan je neus kijken en op die basis conclusies te trekken.

Een school dient voor mij niet op samenlevingsmodellen te propaganderen maar om kennis te vergaren. Dat kinderen die ouders hebben die homoseksueel zijn, wel die zullen er geen probleem van maken als er in de leerstof een sommetje staat die over mama en papa gaat. Wat met moeten dan kinderen die een alleenstaande ouder hebben dan niet zeggen?
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 23:48   #28
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Ja schoolboeken, ook weer zoiets. De meeste kinderen kunnen nauwelijks schrijven. Al bijna helemaal niet meer handmatig.
Spieken op school? Gaat tegenwoordig per mobiel. Alle kinderen in de klas zijn in het bezit van mobiele telefoons.
Het huwelijk is een aflopende zaak. 35% procent daarvan ligt na drie jaar uit elkaar. De zeer goede verdieners, m/v gaan pas op latere leeftijd iets ondernemen. Late huwelijken, late geboortes en veel risico voor de dragende moeders.
De samenleving verandert en dat heeft zo z'n gevolgen.
Oud 5 augustus 2010, 23:57   #29
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik stel voor dat men ook maar eens een gezin in de cursus opneemt dat bestaat uit een bende racistische beroepsarbeiders. Die zijn toch ook deel van onze samenleving? En zoals jullie zeggen, "moet de cursus de maatschappij weerspiegelen zoals hij is"!
Geen slecht idee! Ook daar moeten kinderen kennis mee maken.

Citaat:
Voor zover ik weet, blijft het gewone huwelijk het meest gebruikelijk. Wat is er mis met 'het meest gebruikelijke' in schoolboeken te zetten? Men wil enkel de persoonlijk visie op de samenleving opdringen aan de jeugd...
Dat doe jij door enkel de traditie af te beelden. Geen persoonlijke visie opdringen houdt in: alles een keertje vermelden en bespreekbaar maken.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2010, 00:00   #30
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
In de Qoran staan geen plaatjes, slimmerd. Ook hier, gaat het niet om begrijpen zo te zien.
Dus wij gaan nooit een koran in stripverhaal-vorm meemaken ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2010, 00:02   #31
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Correctie: ik noem UW boek een sprookjesboek, niet mijn boek.
Zijn boek is een échte koran. Maar een oude. Vroeger stonden daar namelijk wél afbeeldingen in. Maar dat wist jij zelfs niet, hé ? Onwetende ...
Oud 6 augustus 2010, 00:07   #32
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen slecht idee! Ook daar moeten kinderen kennis mee maken.

Dat doe jij door enkel de traditie af te beelden. Geen persoonlijke visie opdringen houdt in: alles een keertje vermelden en bespreekbaar maken.
Je moet kinderen niet alles leren wat in de wereld gaande is. Begin met hen belangrijke zaken te leren, de rest leren ze zelf wel, later, als ze wat groter zijn. Hun de nieuwe morele waarden opdringen zoals bvb homogezinnen met geadopteerde kinderen zijn doodnormaal is helemaal niet nodig. Daar zullen ze wel zelf over beslissen als ze groot zijn.
Oud 6 augustus 2010, 00:09   #33
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

De scholen zouden beter weer deftig onderwijs garanderen en als ze dan nog tijd over hebben kunnen ze hun politiek correcte denkwijze opdringen.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2010, 00:27   #34
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Dat ga je wel krijgen als je verschillende samenlevingsvormen in de leerstof gaat zetten. laten we het gewoon houden zoals het is. Dat heb ik nergens vermeld. Ik bepleit alleen maar dat andere vormen van samenleven niet in de leerstof moet zitten. Men kan het wel tersprake brengen tijdens een les over seksuele opvoeding maar verder zie ik het nut niet ervan in.
Wij hebben hier een andere visie over. Hoe dan ook, laat diegenen die de boeken ontwerpen maar kiezen wat ze er al dan niet instoppen en laat elke school maar zelf kiezen welke boeken ze willen aanschaffen. Ik denk dat we het daar wel eens over kunnen zijn.

Citaat:
Heeft niets met conservatief te maken maar met logisch nadenken. Je gaat toch iets niet veranderen als het huidige werkbaar is zonder problemen.
Elke verbetering is een verandering. Niet elke verandering is een verbetering. Integendeel, de meeste veranderingen zijn een verslechtering. Dat maakt puur conservatisme beter dan het aanbrengen van willekeurige veranderingen.

Bij progressivisme gaat het niet om veranderen, maar wel om wat te veranderen en waarin om de beste situatie te bereiken. Bij conservatisme gaat het ook om het behouden van de dingen die al goed zijn.

Volgens mij is niemand echt zuiver conservatief of progressief. Iemand die als conservatief bestempeld wordt, ziet enkel wat minder de noodzaak in van het veranderen van bepaalde dingen.

Citaat:
Breder denken heeft niets te maken met openstaan en het aanvaarden van allerlei zaken. Het heeft te maken met verder dan je neus kijken en op die basis conclusies te trekken.
Breed denken betekent over meerdere zaken denken en verschillende dingen in overweging nemen, liefst zelfs over politieke stromingen, iets wat niet echt bestaat, heen. Hierbij is het bespreekbaar maken van zo veel mogelijk dingen dan ook belangrijk.

Citaat:
Een school dient voor mij niet op samenlevingsmodellen te propaganderen maar om kennis te vergaren. Dat kinderen die ouders hebben die homoseksueel zijn, wel die zullen er geen probleem van maken als er in de leerstof een sommetje staat die over mama en papa gaat. Wat met moeten dan kinderen die een alleenstaande ouder hebben dan niet zeggen?
Een school dient inderdaad in de eerste plaats om kennis te vergaren, maar daarbovenop is een belangrijk deel van het onderwijs mensen zichzelf laten ontdekken door het aanreiken van kennis. In het basis- en secundaire onderwijs wordt meer dan één vak aangeboden omdat de leerlingen nog een keuze moeten maken. Meerdere vakken, meerdere samenlevingsvormen, zelfde redenering.
Oud 6 augustus 2010, 00:36   #35
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
[/b]Je moet kinderen niet alles leren wat in de wereld gaande is.[/b] Begin met hen belangrijke zaken te leren, de rest leren ze zelf wel, later, als ze wat groter zijn.
Akkoord. Alles leren wat in de wereld gaande is, is onmogelijk in een mensenleven. In 6,8 miljard mensenlevens die je tegelijkertijd beleeft, heb je zelfs nog maar enkel een volledige kennis over wat er bij mensen gaande is, daarbuiten nog lang niet alles.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Hun de nieuwe morele waarden opdringen zoals bvb homogezinnen met geadopteerde kinderen zijn doodnormaal is helemaal niet nodig. Daar zullen ze wel zelf over beslissen als ze groot zijn.
Slechts gedeeltelijk akkoord. Er moet inderdaad zeker niets opgedrongen worden. Mensen mogen inderdaad zelf hun beslissingen nemen. Scholen doen er volgens mij wel goed aan om dingen bespreekbaar te maken. Dit om te vermeiden dat kinderen gewoon de mening van vader en moeder overnemen, wat ook niet hun eigen mening is.
Oud 6 augustus 2010, 11:46   #36
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat het bestaan van homo en biseksualiteit kan onderwezen worden, net als het bestaan van transgenders en andere minderheidsgroepen.
Veel belangrijker echter is het kind terug goede waarden mee te geven, zoals solidariteit, vriendschap, liefde voor de familie en het vaderland, zorg voor de gezondheid, voor de ouderen, etc. Het onderwijs moet tenminste een poging doen het ultraindividualistische egoïsme dat onze samenleving kenmerkt in te perken. De godsdienst is gelukkig weg, maar in de plaats kwam het ongebreidelde materialisme en egoïsme.
Het is het gebrek aan waarden en solidariteit in onze samenleving dat migranten terug doet grijpen naar bvb. de Islam, met een duidelijk en sterk waardenkader. De westerse, kapitalistische samenleving is een erg koude samenleving, zonder veel maatschappelijke samengang.

Laatst gewijzigd door tomm : 6 augustus 2010 om 11:52.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2010, 12:01   #37
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
De scholen zouden beter weer deftig onderwijs garanderen en als ze dan nog tijd over hebben kunnen ze hun politiek correcte denkwijze opdringen.
Politiek correct betekend ALLE minderheden vermelden...éénoudergezinnen..nieuw samengestelde gezinnen..Gezinnen met een kaalhoofdige moeder die lijdt aan kanker..gezinnen met een mindervalide ouder..gemengde huwelijken...
Dus laat het maar ziteen want het wordt inderdaad wat moeilijk, die kinderen zijn ook niet blind voor de reële wereld rondom hen..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2010, 12:12   #38
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Akkoord. Alles leren wat in de wereld gaande is, is onmogelijk in een mensenleven. In 6,8 miljard mensenlevens die je tegelijkertijd beleeft, heb je zelfs nog maar enkel een volledige kennis over wat er bij mensen gaande is, daarbuiten nog lang niet alles.

Slechts gedeeltelijk akkoord. Er moet inderdaad zeker niets opgedrongen worden. Mensen mogen inderdaad zelf hun beslissingen nemen. Scholen doen er volgens mij wel goed aan om dingen bespreekbaar te maken. Dit om te vermeiden dat kinderen gewoon de mening van vader en moeder overnemen, wat ook niet hun eigen mening is.
Niet hun eigen mening, mischien. Maar het is wel het normale gedragspatroon zoals men dat ziet overal in de wereld : een mannetje en een vrouwtje dat kindjes maken. En dit zowel bij mensen als bij andere dieren.
Homoseksualiteit is eigenlijk gewoon een verstoring van de natuurlijke orde. Niks om zich druk over te maken op een overbevolkte planeet, maar evenmin een voorbeeld , dat men op school moet ophemelen.
Oud 6 augustus 2010, 12:27   #39
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En het volgende zal zijn, moeder gaat boodschappen met vader 1 en vader 2 ..... .

Hoe je het draait of keert, heteroseksualiteit en de daaruitvolgende levenswijze "het gezin bestaande uit mama en papa" zijn nog altijd de norm. Dat men leert dat sommigen anders geaard zijn kan men wel vermelden maar dit als medenorm gebruiken is een stap te ver. Zo kan je dan ook bigamie, travestie en andere vormen van samenleven in de leerstof opnemen.
Inderdaad

volgend jaar kunnen ze afkomen met jantje zijn vader is nu zijn moeder want ze hebben hem tieten opgespoten en van zijn pietje een foef gemaakt, ... oke oke t klinkt allemaal wel wat goor, maar daar komt het wel op neer uiteindelijk...

Of Marieke haar buur is een pedofiel en neukt marieke ,... of nog beter, Pietje heeft een hond, ...

ja dat komt allemaal voor in de natuur en kinderen zullen daar uiteindelijk wel mee geconfronteerd worden, maar moet het altijd allemaal zo politiek correct geregeld worden ?

jongens toch, alle dagen zotter en zotter...

Erger is nog dat die politiek correcten eerst een probleem creeren en er dan rap rap een oplossing voor gaan verzinnen door dan maar de schoolboeken te gaan aanpassen...

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 6 augustus 2010 om 12:28.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2010, 12:29   #40
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Inderdaad

volgend jaar kunnen ze afkomen met jantje zijn vader is nu zijn moeder want ze hebben hem tieten opgespoten en van zijn pietje een foef gemaakt, ... oke oke t klinkt allemaal wel wat goor, maar daar komt het wel op neer uiteindelijk...

Of Marieke haar buur is een pedofiel en neukt marieke ,... of nog beter, Pietje heeft een hond, ...

ja dat komt allemaal voor in de natuur en kinderen zullen daar uiteindelijk wel mee geconfronteerd worden, maar moet het altijd allemaal zo politiek correct geregeld worden ?

jongens toch, alle dagen zotter en zotter...

Erger is nog dat die politiek correcten eerst een probleem creeren en er dan rap rap een oplossing voor gaan verzinnen door dan maar de schoolboeken te gaan aanpassen...
en gij geiler en vettiger zo te lezen
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be