Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 augustus 2010, 10:06   #21
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Laat mij raden, gij hebt als baby, ook een overdosis gehad zeker, ...
ga je meestal niet dood van een "overdosis?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2010, 10:07   #22
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
ga je meestal niet dood van een "overdosis?
Ge kunt het ook overleven met wat hersenschade, ... he,...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2010, 10:08   #23
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus een kind uit een gezin waar koekjes, chips en frisdranken standaard zijn, zal later een gezond voedingspatroon hebben?

Het is en blijft een koekje.Snoep dus.
Meer misleidend kan de naam "betterfood" niet zijn.

Deze komt al in de buurt.
http://www.betterfood.co.uk/

Maar enfin, betterfood wordt al decennia lang door de fruitpap gedraaid. Uwe kleinen zal daar heus geen suikerverslaving van oplopen hoor.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2010, 10:09   #24
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Maar enfin, betterfood wordt al decennia lang door de fruitpap gedraaid. Uwe kleinen zal daar heus geen suikerverslaving van oplopen hoor.
oh nee?
Hoeveel mensen(jongeren) ken jij die NIET aan de cola en koekjes hangen?
Oud 10 augustus 2010, 10:21   #25
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus een kind uit een gezin waar koekjes, chips en frisdranken standaard zijn, zal later een gezond voedingspatroon hebben?

Het is en blijft een koekje.Snoep dus.
Meer misleidend kan de naam "betterfood" niet zijn.

Deze komt al in de buurt.
http://www.betterfood.co.uk/
van betterfood dat van de markt gehaald wordt omdat de koekjes niet snel genoeg week worden komen we in enkele stappen tot koekjes, chips en frisdranken die standaard zijn en via de stepping stone theorie lijdt tot alkoholisme (que?-de link met suiker ontgaat me), diabetes, overgewicht en rotte tanden.
Diabolisch, die koekskes. En bron van alle kwaad. Dat is duidelijk.

Nog maar eens dan:

Citaat:
die koekjes worden gegeven bij het doorbreken van de tanden, en vermindert de irritatie. Net zoals een korst brood.

Koekjes worden geprakt in de fruitpap, en zelfs vanaf 4 maanden. Het is dan ook een ideale papverdikker.

er is niks mis mee om je kind koekjes te geven. Zoals alles moet dit natuurlijk met mate gebeuren.
en cdude: snelgroeiende babies hebben veel energie nodig. En als ge toch zo bezorgd zijt om obesitas, dan blijkt uit studies dat de leeftijd tussen 2 jaar en 7 jaar belangrijker is dan de leeftijd voor 2 jaar. Er is dus, nogmaals, geen probleem met betterfoodkoekskes te pletten in fruitpap, of om het als tussendoortje te geven, om bvb tandirritatie te verminderen. Met mate, zoals met alles.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2010, 10:21   #26
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
oh nee?
Ik spoot dat zelf intraveneus in, ...
Oud 10 augustus 2010, 10:29   #27
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
oh nee?
T'is niet omdat je een Betterfoodkoekje door de fruitpap van je kinderen draait dat je ze daarom een paar jaar later opgiet met cola en volpropt met fastfood hé;
Jij doet net of Betterfood is een soort harddrug die de verslaving naar suiker enkel maar groter maakt.
Het merendeel van mijn generatiegenoten ,ikzelf inbegrepen,werden opgekweekt met fopspenen die rijkelijk in de honing of in de zogenaamde "windolie" werden gesopt. Dat waren pas suikerbommen!
Ik kan je geruststellen door te melden dat ik geen frisdranken lust, en zelfs koekjes,taartjes,ijsjes,enz kunnen mij niet bekoren. Nog nooit geweest trouwens.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2010, 10:30   #28
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
oh nee?
Veel, maar dat heeft niks te maken met een betterfood door de fruitpap draaien van een baby. Dat heeft te maken met slechte voedingsgewoontes vanaf latere leeftijden.
Oud 10 augustus 2010, 10:39   #29
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

weet ge , ik moet altijd heimelijk lachen met die ouders die zogenaamd heel verantwoordelijk met de gezondheid van hun kinderen bezig zijn.
Want neen ,ze mogen geen frisdrank wegens ongezond....enkel plat water voor hun kroost. Dan vraag ik mij af of ze er wel bij stilstaan dat zelfs daar bewaarmiddelen inzitten.
En neen ,vooral geen koekjes of snoep geven....liever worteltjes of appeltjes voederen, boordevol lekkere vitamientjes, sproeistoffen en waxbaden. Of nog beter...biologische worteltjes en appeltjes...gekweekt in onze niet verzuurde en toxische grond, bloeiend en groeiend langs onze autostrades in niet vervuilde lucht...... yeah,dream on!

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)

Laatst gewijzigd door Vlaamse Leeuwin : 10 augustus 2010 om 11:00.
Oud 10 augustus 2010, 10:53   #30
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
weet ge , ik moet altijd heimelijk lachen met die ouders die zogenaamd heel verantwoordelijk met de gezondheid van hun kinderen bezig zijn.
Want neen ,ze mogen geen frisdrank wegens ongezond....enkel plat water voor hun kroost. Dan vraag ik mij af of ze er wel bij stilstaan dat zelfs daar bewaarmiddelen inzitten.
En neen ,vooral geen koekjes of snoep geven....liever worteltjes of appeltjes voederen, boordevol lekkere vitemientjes, sproeistoffen en waxbaden. Of nog beter...biologische worteltjes en appeltjes...gekweekt in onze niet verzuurde en toxische grond, bloeiend en groeiend langs onze autosrades in niet vervuilde lucht...... yeah,dream on!
Inderdaad, ik maak ook altijd diezelfde bedenking, pas op die mensen bedoelen dat goed natuurlijk, maar in de wortel van boer Teun die geen sproeistoffen gebruikt heeft, zit natuurlijk evenveel dioxine en PCB`s , fall out van Tsjernobil en god weet wat nog allemaal als in die wortel met sproeistoffen, het enige verschil zijn de sproeistoffen...
Oud 10 augustus 2010, 10:56   #31
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En neen ,vooral geen koekjes of snoep geven....liever worteltjes of appeltjes voederen, boordevol lekkere vitemientjes, sproeistoffen en waxbaden. Of nog beter...biologische worteltjes en appeltjes...gekweekt in onze niet verzuurde en toxische grond, bloeiend en groeiend langs onze autosrades in niet vervuilde lucht...... yeah,dream on!

Oh ja, ik ga er niet zo hard naar kijken bij de opvoeding van mijn kinderen. Ik ga ze natuurlijk niet volgieten met frisdrank of snoep maar ik ga het hen ook niet ontzeggen. Zolang alles met mate geconsumeerd wordt zal het allemaal wel meevallen. Maniacaal bezig zijn met voeding is nooit mijn ding geweest en dat ga ik niet veranderen bij mijn kinderen ook.
Oud 10 augustus 2010, 10:58   #32
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
Veel, maar dat heeft niks te maken met een betterfood door de fruitpap draaien van een baby. Dat heeft te maken met slechte voedingsgewoontes vanaf latere leeftijden.
En ook veel met de gemakzucht van veel ouders,laat ons daar eerlijk in zijn.
Zowel ik als mijn man koken graag,en het liefst met verse produkten. Durf ik hier beweren dat mijn kinderen gezonde en gevarieerde maaltijden krijgen? Ja.
Maar hé, ik ben ook geen moeder Theressa hoor....af en toe een pizza of lasagne,al dan niet zelf gemaakt, kan ook smaken, en als je om 19u van je werk komt is een bokaal rode kool ook veel gemakkelijker ipv een verse rode kool klaar te moeten maken. En frietjes van de frituur....kan toch ook wel eens smaken hé.
Maar toen er onlangs een vriend van mijn oudste zoon op bezoek was heb ik toch grote ogen opgezet. Ik had net verse soep gemaakt en toen die jongen er van at kon hij maar niet stoppen met mij te complimenteren. Hij wou dat zijn moeder dat ook deed. Ik dacht dat hij het op de smaak van mijn soep had en ik oppperde dat ze mss een andere bouillon gebruikte. Niet dus....bleek dat zijn moeder nog nooit soep had gemaakt, zelfs geen blik soep opwarmde. Bij hem thuis aten ze enkel en alleen instant soep. Idem voor de aardappelpuree.....een doos droge vlokken met wat water en melk door. En ja, ze aten dat meermaals per week omdat zijn moeder dat zo gemakkelijk vond, hoefde ze geen aardappelen te schillen.
Ik vind zoiets al veel erger dan een Betterfood in een fruitpapje prakken.

Oud 10 augustus 2010, 11:18   #33
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
En neen ,vooral geen koekjes of snoep geven....liever worteltjes of appeltjes voederen, boordevol lekkere vitamientjes, sproeistoffen en waxbaden. Of nog beter...biologische worteltjes en appeltjes...gekweekt in onze niet verzuurde en toxische grond, bloeiend en groeiend langs onze autostrades in niet vervuilde lucht...... yeah,dream on!
In welk water zit er welk bewaarmiddel?
En een waxlaag was je er af. Of een jij de schil van citrusvruchten?
Oud 10 augustus 2010, 11:20   #34
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
En ook veel met de gemakzucht van veel ouders,laat ons daar eerlijk in zijn.
Zowel ik als mijn man koken graag,en het liefst met verse produkten. Durf ik hier beweren dat mijn kinderen gezonde en gevarieerde maaltijden krijgen? Ja.
Maar hé, ik ben ook geen moeder Theressa hoor....af en toe een pizza of lasagne,al dan niet zelf gemaakt, kan ook smaken, en als je om 19u van je werk komt is een bokaal rode kool ook veel gemakkelijker ipv een verse rode kool klaar te moeten maken. En frietjes van de frituur....kan toch ook wel eens smaken hé.
Maar toen er onlangs een vriend van mijn oudste zoon op bezoek was heb ik toch grote ogen opgezet. Ik had net verse soep gemaakt en toen die jongen er van at kon hij maar niet stoppen met mij te complimenteren. Hij wou dat zijn moeder dat ook deed. Ik dacht dat hij het op de smaak van mijn soep had en ik oppperde dat ze mss een andere bouillon gebruikte. Niet dus....bleek dat zijn moeder nog nooit soep had gemaakt, zelfs geen blik soep opwarmde. Bij hem thuis aten ze enkel en alleen instant soep. Idem voor de aardappelpuree.....een doos droge vlokken met wat water en melk door. En ja, ze aten dat meermaals per week omdat zijn moeder dat zo gemakkelijk vond, hoefde ze geen aardappelen te schillen.
Ik vind zoiets al veel erger dan een Betterfood in een fruitpapje prakken.
en zo zijn er meer dan dat ik durf te denken
Oud 10 augustus 2010, 11:21   #35
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Smaak wordt aangeleerd vanaf het baby zijn.
Oud 10 augustus 2010, 11:39   #36
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
voedingsgewoonten zijn belangrijker dan smaak an sich

hoeveel kinderen hebt ge al grootgebracht?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2010, 11:40   #37
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voedingsgewoonten worden NIET aangeleerd aan baby's en smaak is compleet irrelevant in deze

http://www.e-gezondheid.be/voeding-b...3-12-14005.htm

Laatst gewijzigd door fox : 10 augustus 2010 om 11:41.
Oud 10 augustus 2010, 11:49   #38
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
In welk water zit er welk bewaarmiddel?
En een waxlaag was je er af. Of een jij de schil van citrusvruchten?
In elk water, of het nu om Spa Reine gaat, Vittel of water van "den aldi"....
Dat water zit toch in doorzichtige flessen ,nietwaar? Er kan licht aan.
Wat gebeurd er met stilstaand water dat aan licht wordt blootgesteld? Juist, er vormen zich algen. En zelfs in relatief korte tijd, veel korter dan de houdbaarheidsdatum op jou waterfles. Ik heb gelukkig nog nooit algen gevonden in mijn flessenwater.

Ik heb het niet over citrusvruchten men beste. Zelfs de mooie blozende appeltjes uit den Haspengouw gaan in een vettig waxbad. En was je appels zoveel je wilt, ze blijven vettig aanvoelen. Net of die waxbaden trekken niet tot onder de schil.

Oud 10 augustus 2010, 11:50   #39
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Voedingsgewoonten worden NIET aangeleerd aan baby's en smaak is compleet irrelevant in deze

http://www.e-gezondheid.be/voeding-b...3-12-14005.htm
Als je je baby al vol koeken propt , mag ik veronderstellen dat dit er op 18 maand niet op verbetert.
Oud 10 augustus 2010, 11:59   #40
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
In elk water, of het nu om Spa Reine gaat, Vittel of water van "den aldi"....
Dat water zit toch in doorzichtige flessen ,nietwaar? Er kan licht aan.
Wat gebeurd er met stilstaand water dat aan licht wordt blootgesteld? Juist, er vormen zich algen. En zelfs in relatief korte tijd, veel korter dan de houdbaarheidsdatum op jou waterfles. Ik heb gelukkig nog nooit algen gevonden in mijn flessenwater.

Ik heb het niet over citrusvruchten men beste. Zelfs de mooie blozende appeltjes uit den Haspengouw gaan in een vettig waxbad. En was je appels zoveel je wilt, ze blijven vettig aanvoelen. Net of die waxbaden trekken niet tot onder de schil.
Goed, dan blijft de vraag : welke bewaarmiddelen?
Citaat:
According to a 1999 NRDC study, in which roughly 22 percent of brands were tested, at least one sample contained chemical contaminants at levels above strict state health limits. Some of the contaminants found in the study could pose health risks if consumed over a long period of time.[10] However, the NRDC report conceded that "[m]ost waters contained no detectable bacteria, and the levels of synthetic organic chemicals and inorganic chemicals of concern for which were tested were either below detection limits or well below all applicable standards."[11] Meanwhile, a report by the Drinking Water Research Foundation found that of all samples tested by NRDC, "federal FDA or EPA limits were allegedly exceeded only four times, twice for total coliforms and twice for fluorides."[12]
De wax die gebruikt wordt krijg je als vrouw ook al goed binnen. Het wordt gemaakt van palmbladeren

En "waxing your fruit" heeft ook nog andere betekenis
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be