Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 augustus 2010, 19:11   #21
AAA
Banneling

Standaard

Ten tijde van het nazi regime waren er ook mensen die treinen waar collaborateurs en SS officieren zaten opbliezen. Dit noemt men
verzetsstrijders. Aan uw gelijkheidsbeginselen heb ik geen boodschap want niet ieder mensenleven is voor mij evenveel waard.
AAA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2010, 19:11   #22
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AAA Bekijk bericht
Posada Carilles is een vrijheidsstrijder. Geen terrorist. Hij toonde perfect aan dat dat linkse tuig geen genade verdient.
Besef je wel dat je hier het vermoorden van onschuldige burgers promoot!
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2010, 19:13   #23
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ten tijde van het nazi regime waren er ook mensen die treinen waar collaborateurs en SS officieren zaten opbliezen. Dit noemt men
verzetsstrijders. Aan uw gelijkheidsbeginselen heb ik geen boodschap want niet ieder mensenleven is voor mij evenveel waard.
Uw houding heeft nochthans veel weg van een nazi.
Oud 10 augustus 2010, 20:51   #24
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
voor wat? Je kent de geschiedenis duidelijk niet.
allee wiki is weer verkeerd

http://en.wikipedia.org/wiki/Luis_Posada_Carriles
2010 Texas trial
“ The bottom line is that the Justice Department is trying to hold him accountable for horrible acts of terrorism ... This trial can confirm what everybody already knows, (that) Luis Posada is a leading purveyor of terrorism. ”
— Peter Kornbluh, National Security Archive, Feb 25, 2010 [56]

Posada is being accused of lying to U.S. authorities, and will go on trial soon in Texas

by the way volledig off topic
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2010, 22:00   #25
AAA
Banneling

Standaard

Citaat:
Besef je wel dat je hier het vermoorden van onschuldige burgers promoot!
Communisten zijn NOOIT onschuldig....Vraag maar eens aan de overlevenden van de Killing Fields en de goelags of communisten "onschuldige" burgers zijn???? Het antwoord zal u mss wel eens kunnen verbazen....
AAA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2010, 04:08   #26
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
allee wiki is weer verkeerd

http://en.wikipedia.org/wiki/Luis_Posada_Carriles
2010 Texas trial
“ The bottom line is that the Justice Department is trying to hold him accountable for horrible acts of terrorism ... This trial can confirm what everybody already knows, (that) Luis Posada is a leading purveyor of terrorism. ”
— Peter Kornbluh, National Security Archive, Feb 25, 2010 [56]
Dat is een mening van 1 persoon, duidelijk tussen aanhalingstekens geplaatst door Wikipedia. Zoals je hebt kunnen lezen wordt carriles helemaal niet vervolgd voor terrorisme (wat overduidelijk bewezen is) maar voor "his charges revolve around lying to immigration agents about his trip to the U.S. and illegally crossing the border". En dat na dertig jaar CIA steun en een luxeleven in Miami. Een peulschil die beschuldiging. En zelfs dat proces is trouwens weer uitgesteld. ze durven niet. De man weet te veel.

Een lijnvliegtuig neerhalen, Europese toeristen vermoorden, en nog mag je vrij rondlopen in Miami. De VS zullen de man nooit voor terrorisme laten terecht staan, dat zou betekenen dat ze de rug toekeren naar een voormalig agent. Carriles zal eerder sterven dan dat.

Citaat:
by the way volledig off topic
Dat is juist. We stoppen er beter over.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 11 augustus 2010 om 04:24.
Oud 11 augustus 2010, 04:10   #27
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Communisten zijn NOOIT onschuldig....Vraag maar eens aan de overlevenden van de Killing Fields en de goelags of communisten "onschuldige" burgers zijn???? Het antwoord zal u mss wel eens kunnen verbazen....
dus jij vind het gerechtvaardigd mensen te vermoorden omdat ze 'communist' zijn?
Oud 11 augustus 2010, 08:55   #28
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hopelijk is het niet de bedoeling via de zaak Hariri een burgeroorlog uit te lokken. Dat is volgens wat ik lees een vrees die binnen Libanon bestaat.
U hoopt eigenlijk van wel, dan kan u dat allemaal weer in de schoenen van de VS en Israel schuiven.

Maar laten we maar terug naar de essentie gaan : Hariri is omgekomen omdat er een vreselijke aanslag is gepleegd waarbij men niet allen hem maar tegelijk 20 andere mensen vermoordde.

Alle aanwijzingen gaan naar Syrië en de terroristen van Hezbollah. Dat zijn de plegers van deze gruwelijke moordpartij.

De rest van uw betoog bestaat er eigenlijk alleen maar in om de discussie naar alle mogelijk richtingen te sturen om deze feiten te minimaliseren.

Feit is en blijft dat zowel Nasrallah als de Syrische President voor deze brute moord moeten worden aangeklaagd, en indien schuldig bevonden, een gepaste straf krijgen.
Oud 11 augustus 2010, 14:13   #29
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
U hoopt eigenlijk van wel, dan kan u dat allemaal weer in de schoenen van de VS en Israel schuiven.
slechts degenen die een wig proberen te drijven tussen Hezbollah en het Libanees leger hebben voordeel bij een burgeroorlog. Libanon heeft mogelijkerwijze met een invasie af te rekenen en kan zich dus geen burgeroorlog veroorloven.

Citaat:
Maar laten we maar terug naar de essentie gaan : Hariri is omgekomen omdat er een vreselijke aanslag is gepleegd waarbij men niet allen hem maar tegelijk 20 andere mensen vermoordde.
Juist

Citaat:
Alle aanwijzingen gaan naar Syrië en de terroristen van Hezbollah. Dat zijn de plegers van deze gruwelijke moordpartij.
Juist. Daar lijkt het op, alhoewel deze dat ontkennen. Laten we hopen op een eerlijk en grondig onderzoek.

Citaat:
De rest van uw betoog bestaat er eigenlijk alleen maar in om de discussie naar alle mogelijk richtingen te sturen om deze feiten te minimaliseren.
Waarom zou ik. Ik wil eveneens dat de schuldigen gevonden worden en berecht worden. Ik klaagde uw hypocresie aan om langs de enen kant op te roepen tot het vermoorden van politieke leiders en langs de andere kant een draad te openen zoals deze, en concludeer dat Hariri op zich u eigenlijk niet intereseert. Moest niet Hezbollah maar pak Israël (let ik zeg niet dat het zo is) van de moord verdacht worden dan zou u er geen draad over beginnen.

Citaat:
Feit is en blijft dat zowel Nasrallah als de Syrische President voor deze brute moord moeten worden aangeklaagd, en indien schuldig bevonden, een gepaste straf krijgen.
OK, maar weeral waarom dan niet hetzelfde doen met andere politieke moorden. En dan verwijs ik inderdaad naar de VS met wiens vlag u zwaait, maar waar u niet diezelfde rechtsprincipes wenst toe te passen want een lijstje met staatshoofden en politici vermoord door, of met medewerking van, of met bescherming van, wenst u niet te maken. Al was het maar van Latijns america alleen...

Nee Antoon, het gaat u niet om een internationale rechtsorde maar om het misbruik van het internationaal recht voor politieke doelen, en om dit aan te tonen kan ik niet anders dan vergelijkingen maken met andere landen en situaties om die hypocresie duidelijk te maken. Machtswellustelingen die verontwaardigd komen doen over mensenrechten als het uitkomt in hun machtstreven daar heb ik een probleem mee. Ik denk dat je wel weet wat ik bedoel.
Oud 11 augustus 2010, 14:47   #30
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
langs de enen kant op te roepen tot het vermoorden van politieke leiders
U hebt uw betoog al afgezwakt van "verschillende malen heb weten oproepen tot moord..." naar "het oproepen tot vermoorden van politieke leiders...".

Maar nog altijd wacht ik op een voorbeeld.

Citaat:
en concludeer dat Hariri op zich u eigenlijk niet intereseert.
U lult maar wat. Hariri is ongeveer het beste wat de vrijheid en democratie in Libanon kon overkomen. Vandaar dat hij meer dan waarschijnlijk door de terroristen van Hezbollah en hun Syrische dictator-bondgenoten is vermoord.

Geef u eens een concreet antwoord op een vraag in plaats van er op los te kletsen, en toon mij aan waar ik heb laten blijken dat Hariri mij niet intereseer? Uit welk bericht hebt u dit geconcludeerd? Ik ben benieuwd!

Citaat:
Moest niet Hezbollah maar pak Israël (let ik zeg niet dat het zo is) van de moord verdacht worden dan zou u er geen draad over beginnen.
Neen, want daar had u wel voor gezorgd, of een van uw mede-anti's.

Citaat:
OK, maar weeral waarom dan niet hetzelfde doen met andere politieke moorden. En dan verwijs ik inderdaad naar de VS met wiens vlag u zwaait, maar waar u niet diezelfde rechtsprincipes wenst toe te passen want een lijstje met staatshoofden en politici vermoord door, of met medewerking van, of met bescherming van, wenst u niet te maken. Al was het maar van Latijns america alleen...
Begin er een draad over en u zal verbaasd zijn over hoezeer ik tegen dat soort strategieën ben. Maar een serieuze draad, niet de zoveelste aantijging over een of andere gruwel waar 'waarschijnlijk de VS en Israel achter zit', want van die draden worden er tig per week geopend. Niet echt geloofwaardig.

Citaat:
Nee Antoon, het gaat u niet om een internationale rechtsorde maar om het misbruik van het internationaal recht voor politieke doelen, en om dit aan te tonen kan ik niet anders dan vergelijkingen maken met andere landen en situaties om die hypocresie duidelijk te maken. Machtswellustelingen die verontwaardigd komen doen over mensenrechten als het uitkomt in hun machtstreven daar heb ik een probleem mee. Ik denk dat je wel weet wat ik bedoel.
U doelt dus alleen maar op de gruwel in moslimlanden die aan de kaak wordt gesteld door de VS of andere vrije democratieën. Want omgekeerd lijkt u weinig problemen te hebben met bloedige regimes die het Westen de les komen lezen....
Oud 12 augustus 2010, 03:37   #31
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...Want omgekeerd lijkt u weinig problemen te hebben met bloedige regimes die het Westen de les komen lezen....
Nee, Antoon, ik ben niet zoals u in dat opzicht.
Oud 12 augustus 2010, 06:47   #32
Francientje
Minister

Standaard

Dit vanuit Lebanon:
http://www.dailystar.com.lb/article....#axzz0wNKZLOYp
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2010, 08:38   #33
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, Antoon, ik ben niet zoals u in dat opzicht.
Is dit uw antwoord? U gooit vanalles in uw berichten, tot er concrete vragen worden gesteld, en dan laat u het afweten.

Ik zou graag eens concrete antwoorden op het volgende:

U "concludeerde" dat Hariri mij niet interesseert,
Citaat:
Geef u eens een concreet antwoord op een vraag in plaats van er op los te kletsen, en toon mij aan waar ik heb laten blijken dat Hariri mij niet intereseer? Uit welk bericht hebt u dit geconcludeerd? Ik ben benieuwd!

Citaat:
U hebt uw betoog al afgezwakt van "verschillende malen heb weten oproepen tot moord..." naar "het oproepen tot vermoorden van politieke leiders...".

Maar nog altijd wacht ik op een voorbeeld.

Wel, Johan Bollen?
Oud 12 augustus 2010, 08:52   #34
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Michael Young heeft het begrepen. Nu nop de Libanezen...
Oud 12 augustus 2010, 13:13   #35
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Ik dacht dat de VN een antisemitische en door de Arabieren gecontroleerde organisatie was, die enkel uit is op de uitroeiing van het joodse volk?
Antoon?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2010, 16:43   #36
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Antoon?
Ja, en? Wat is uw punt? Maar vooral, wat is uw vraag?

Laatst gewijzigd door Antoon : 12 augustus 2010 om 16:44.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2010, 13:06   #37
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, en? Wat is uw punt? Maar vooral, wat is uw vraag?
Mogen we de VN als objectieve en neutrale organisatie beschouwen, wanneer zij bepaalde partijen in het Midden-Oosten op de vingers tikt?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2010, 13:28   #38
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is dit uw antwoord? U gooit vanalles in uw berichten, tot er concrete vragen worden gesteld, en dan laat u het afweten.
Het is eerder een gevoel van zinloosheid om u tot inzicht te brengen dat me overviel. U gedraagt zich als een propagandamachine. Geconfronteerd met uw hypocresie doet u wat aan projectie.

Citaat:
U "concludeerde" dat Hariri mij niet interesseert,
Mensenrechten interesseren u niet, en dat concludeer ik uit het feit dat u enerzijds oproept om politieke leiders te vermoorden, anderzijds de moord op de politieke leider die Hariri is komt aanklagen. Harirri is voor u een instrument dus.

Ivm het voorbeeld van die oproep tot moord die u hier plaatste negeerde u mijn bericht waarin ik eerst om een ontkenning vroeg.
Oud 13 augustus 2010, 13:30   #39
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wie is Hassan Nasrallah? (in het Frans)

Liban: Hassan Nasrallah, l’indomptable
Oud 13 augustus 2010, 13:41   #40
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mogen we de VN als objectieve en neutrale organisatie beschouwen, wanneer zij bepaalde partijen in het Midden-Oosten op de vingers tikt?
Soms zijn ze dat wel, en soms overduidelijk niet. Inderdaad.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be