Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2004, 18:59   #21
Luddo
Minister

Standaard

Die schutter is ne stommekloot! Weten ze bij het Vlaams Blok nu nog niet dat zij zich beter kunnen toeleggen op het gebruik van Visakaarten, de verhandeling van obussen en groene frigoboxen op kosten van de gemeenschap? Dan hoeven ze niemand uit de partij te zetten. 't Is altijd wat met die mannen!
Oud 20 mei 2004, 19:03   #22
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw

Er zitten zowel hypocriete 'Blokkers' op dit forum als hypocriete 'anti-Blokkers'. Maar de enige waarop U commentaar geeft zijn de eerste.
Wat was de definitie van hypocriet nu weer?
u ziet weer spoken. Check mijn reacties op ThePiano, Raf, Jonas Elossov (oa topic ivm Manu Mundo). Ik stel dus voor dat jij beter even de definitie van hypocrisie opzoekt: iemand valselijk beschuldigen valt daar voor mijn part ook onder...
Deze copypastes komen uit de 1ste 5 pagina's van het topic van ThePiano dat ik in dit topic hier precies hekelde.
Daar zijn uw reacties:

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
heeft er al eens iemand van jullie nagedacht over het leed van de slachtoffers ? Van de nabestaanden ? Van de naasten ?
Gaan jullie der nog wat mee lachen en politieke spelletjes mee spelen ?
Jullie zijn ziek.
Tegendradigaard, moet ik eens alle topics bovenhalen waar Blokkers vol gal stonden te spuwen op de daders als het allochtonen waren zonder rekening te houden met de familie (zie oa die degoutante topic over die b-security-man) ????????
maar soit, de bewering van het Blok dat de criminaliteit niet daalt wordt hier alleen maar meebevstigd, werlliswaar met een wrang bijsmaakje
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
VLD gemeenteraadslid schiet kind van buurman dood. Alle VLD ers zijn moordenaars!
Marrokaan schiet Belg neer=> reactie: Blokkers: zie je wel, weer een Marrokaan
Vlaams Blokker schiet iemand neer=> reactie Vlaams Blokkers: je mag niet veralgemenen,...kronkel,...kronkel,....
Citaat:
Citaat:
Waarom mogen ze wel veralgemenen naar de Vlaams Blokkers. Maar mag men geen veralgemening doen naar alochtoenen! Waarom??????????
u bent hilarisch Fernand
wat wil u nu zeggen, dat u het recht hebt om te veralgemenen over allochtonen omdat wij hier voor de grap veralgemenen naar alle lokale Blokkers? Ik denk niet dat het aan een Vlaams Blokker is om ons te komen uitleggen dat we niet mogen veralgemenen. Ik vind het gewoon schitterend hoe de Blokkers hier beginnen te kronkelen nu ze zelf met zoiets geconfronteerd worden
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Nog maar eens wordt duidelijk: hoe clean en netjes de topmannen van het Blok er op den téévéé uitzien, zo'n zootje ongeregeld zijn de lokale Blokkers te velde.
Maar oei, nu veralgemeen ik weer zeker??? Ach, dan weten ze ook eens hoe dat voelt!
inderdaad, touché
Daar beaamt U de anti Vlaams Blok posts en countert U deze die de zaken in de juiste context trachten te stellen.
Terwijl U hier juist hetzelfde 'hekelt.

En ik zie spoken?
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 19:04   #23
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Hetzelfde gebeurde toen die VLD-mandataris "per ongeluk" zijn buurjongen neerschoot (nu ja, vooral door zijn eigen lompheid).
Waar staat dit topic eigenlijk? Ik vind het niet?
Dat is reeds een tweetal jaren geleden gebeurt!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 19:06   #24
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

u ziet weer spoken. Check mijn reacties op ThePiano, Raf, Jonas Elossov (oa topic ivm Manu Mundo). Ik stel dus voor dat jij beter even de definitie van hypocrisie opzoekt: iemand valselijk beschuldigen valt daar voor mijn part ook onder...
Deze copypastes komen uit de 1ste 5 pagina's van het topic van ThePiano dat ik in dit topic hier precies hekelde.
Daar zijn uw reacties:

Citaat:
Tegendradigaard, moet ik eens alle topics bovenhalen waar Blokkers vol gal stonden te spuwen op de daders als het allochtonen waren zonder rekening te houden met de familie (zie oa die degoutante topic over die b-security-man) ????????
maar soit, de bewering van het Blok dat de criminaliteit niet daalt wordt hier alleen maar meebevstigd, werlliswaar met een wrang bijsmaakje
Citaat:
Marrokaan schiet Belg neer=> reactie: Blokkers: zie je wel, weer een Marrokaan
Vlaams Blokker schiet iemand neer=> reactie Vlaams Blokkers: je mag niet veralgemenen,...kronkel,...kronkel,....
Citaat:

u bent hilarisch Fernand
wat wil u nu zeggen, dat u het recht hebt om te veralgemenen over allochtonen omdat wij hier voor de grap veralgemenen naar alle lokale Blokkers? Ik denk niet dat het aan een Vlaams Blokker is om ons te komen uitleggen dat we niet mogen veralgemenen. Ik vind het gewoon schitterend hoe de Blokkers hier beginnen te kronkelen nu ze zelf met zoiets geconfronteerd worden
Citaat:
inderdaad, touché
Daar beaamt U de anti Vlaams Blok posts en countert U deze die de zaken in de juiste context trachten te stellen.
Terwijl U hier juist hetzelfde 'hekelt.

En ik zie spoken?
inderdaad, jij ziet spoken: kan u mij eens uitleggen waarom die posts die u quote "anti-Vlaams Blok" zouden zijn? Ik zie zelfs niet in waar ik veralgemeend zou hebben
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 19:08   #25
Bolter
Gouverneur

Standaard

Het is niet op deze manier dat we het Vlaams Blok zijn succes ontnemen..

We moeten op het sociale en economische vlak concrete stappen zetten om hun het gras voor de voeten weg te maaien.

En misschien heeft de CVP daar in het verleden te weinig aandacht aan besteed.
Feit is evenzeer dat de huidige meerderheid daar ook totaal in de fout is gegaan..

Ik durf stellen dat de tijd voor de democratische partijen praktisch is opgebruikt..
We moeten durven toegeven dat we niet goed bezig waren en niet goed bezig zijn. Als we al zien hoe we constant met modder op elkaar gooien....

Als de CD&V het haalt op 13 juni hoop ik alleszins dat ze de nodige maatregelen treffen om het tij te doen keren met een accent op het Vlaamse aspect.
Vanaf het moment dat we het Vlaams Blok kunnen terugdringen zijn we, volgens mij, op de goede weg voor de burgers in het algemeen.
Bolter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 19:08   #26
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Waar staat dit topic eigenlijk? Ik vind het niet?
Dat is reeds een tweetal jaren geleden gebeurt!
Uhm.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Boontje komt om zijn loontje.
Na twee jaar? Allee, 't aantal misdaden gepleegd door Vlaams Blok leden valt nog redelijk mee dus.
Oud 20 mei 2004, 19:09   #27
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolter

We moeten op het sociale en economische vlak concrete stappen zetten om hun het gras voor de voeten weg te maaien.

Feit is evenzeer dat de huidige meerderheid daar ook totaal in de fout is gegaan..

Ik durf stellen dat de tijd voor de democratische partijen praktisch is opgebruikt..
We moeten durven toegeven dat we niet goed bezig waren en niet goed bezig zijn. Als we al zien hoe we constant met modder op elkaar gooien....

Als de CD&V het haalt op 13 juni hoop ik alleszins dat ze de nodige maatregelen treffen om het tij te doen keren met een accent op het Vlaamse aspect.
Vanaf het moment dat we het Vlaams Blok kunnen terugdringen zijn we, volgens mij, op de goede weg voor de burgers in het algemeen.
inderdaad.
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 19:10   #28
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolter

Eindelijk eens een post die werkelijk zegt waar het om gaat, waarvoor dank. Nu nog de kiezer een beter alternatief bieden en we zijn er.
Oud 20 mei 2004, 19:33   #29
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Misbruik galore de laatste tijd.

Als er iemand opgepakt wordt wegens criminele feiten, en hij heeft iets te maken met 't Vlaams Blok, dan wordt dit gemeld als deel uitmakende van de Vlaams Blok mentaliteit.
Zonet nog gezien op TV: nieuwslezer begint feit over een persoon die in een na een caféruzie op mensen begint te schieten als 'Vlaams Blok gemeenteraadslid...' Alsof de slachtoffers en de rest bijzaak geworden zijn.
.
.
.

En dan nog iets: de daders worden niet meer vermeld als Piet V.L. uit V. zoals meestal in de krant maar met volledige naam en plaats.
Ik dacht dat de wet voor iedereen gelijk was? Waarom hier uitzondering?
Terug dezelfde reden?
100% mee eens.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 19:41   #30
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
neen, ik vind dan ook dat u perfect de goede houding aanneemt omtrent dit conflict. Voor mij part zegt dit incident ook neits over eventuele andere Vlaams Blokkers, maar ik vind het toch "grappig" dat ze nu eens een koekje van eigen deeg krijgen. Ik heb nog nooit zoveel Blokkers horen verkondigen dat men niet mag veralgemenen als vandaag...

Met dan wel aan de ene kant een partij van 20% kiezers die 'zijn' veralgemingen niet meer mag uiten en aan de andere kant alle andere partijen die dat wél mogen, én nog eens de openbare omroep én de meeste andere media achter zich kunnen scharen (of dwingen).

En dan nog moet die kleine partij van 20% zijn mening verboden worden, want zooooooo bang zijn ze dat die nog meer 'van hun eigen mensen' zouden kunnen overtuigen.

Het underdog principe indachtig weet ik wie mijn sympathie heeft
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 20:20   #31
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Al eens gezien hoeveel topics er zijn nu waar het Vlaams Blok mee betrokken wordt?
En dan zijn er nog die een poll starten:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geef me een kus
Volgens het Vlaams Blok is de criminaliteit in ons land voor een groot deel te wijten aan migranten. Maar hebt u die criminaliteit ook daadwerkelijk meegemaakt, of komt dat alleen maar van "horen zeggen"?
De enige criminele daad die me ooit is aangedaan is het stelen van mijn fiets. Door een Vlaming.
Een poll starten en tegelijkertijd zeggen dat die dief een Vlaming is.
Weet je wel?
Alsof dit forum een representatie zou geven van de realiteit terwijl het hier vol zit met gasten die niks anders doen dan zaken uit hun context trekken.
Inclusief de pollmakers!
Oud 20 mei 2004, 20:39   #32
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Een mandataris van een partij, dat is iets heel anders dan een gewone 'connectie' met een bepaalde partij.

Nu die schutter van het Vlaams Blok, onlangs nog die drugsdealer! Allez, goed dat ze ze buitensmijten. Zoiets is geen kleine criminaliteit, maar ernstige misdrijven.
Oud 20 mei 2004, 20:55   #33
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Een mandataris van een partij, dat is iets heel anders dan een gewone 'connectie' met een bepaalde partij.

Nu die schutter van het Vlaams Blok, onlangs nog die drugsdealer! Allez, goed dat ze ze buitensmijten. Zoiets is geen kleine criminaliteit, maar ernstige misdrijven.
Anders in welk opzicht? Als een generaal in 't leger aankopen vervalst zijn al zijn ondergeschikten dan ook medeschuldig?
En al zijn superieuren ook?
Oud 20 mei 2004, 21:16   #34
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Anders in welk opzicht? Als een generaal in 't leger aankopen vervalst zijn al zijn ondergeschikten dan ook medeschuldig?
Een mandataris is een vertegenwoordiger van deze partij bij een orgaan/instelling. Dat gaat veel verder dan gewoon een lid ofzo. Een mandataris is verkozen of aangeduid door een bepaalde partij en wordt geacht de belangen van deze partij te verdedigen en achter de visie van de partij te staan. Het is symbolisch, natuurlijk zijn er geen ondergeschikten of superieuren medeschuldig. Als bewijst het wel van een slechte inschatting van die superieuren in dit geval.
Maar zoals ik zei: uit partij zetten bij schuld en mandaat opgeven, volkomen logische gedragswijze van het Blok.
Oud 20 mei 2004, 21:34   #35
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Een mandataris is een vertegenwoordiger van deze partij bij een orgaan/instelling. Dat gaat veel verder dan gewoon een lid ofzo. Een mandataris is verkozen of aangeduid door een bepaalde partij en wordt geacht de belangen van deze partij te verdedigen en achter de visie van de partij te staan. Het is symbolisch, natuurlijk zijn er geen ondergeschikten of superieuren medeschuldig. Als bewijst het wel van een slechte inschatting van die superieuren in dit geval.
Maar zoals ik zei: uit partij zetten bij schuld en mandaat opgeven, volkomen logische gedragswijze van het Blok.
Het mandaat afgeven is een toegeving van die man. Een partij kan een verkozene zijn mandaat niet afnemen. Kijk maar naar Lucien van BVL. Die is ook blijven zitten.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 21:53   #36
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Een vraagje: ik zit nog niet zolang op dit forum, dat constant gebash tussen pro en anti Vlaams Blok, hoelang is dat zo al aan de gang?
Oud 20 mei 2004, 21:58   #37
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een vraagje: ik zit nog niet zolang op dit forum, dat constant gebash tussen pro en anti Vlaams Blok, hoelang is dat zo al aan de gang?
Sinds deze Vlaams Blok kanker zich verspreidt heeft over gans Vlaanderen en onze Fiere Vlaamse Leeuw op het sterven na dood is...heb jij de perfecte vaccin hiervoor ? 8) 8)
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 22:06   #38
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda
Citaat:
Sinds deze Vlaams Blok kanker zich verspreidt heeft over gans Vlaanderen en onze Fiere Vlaamse Leeuw op het sterven na dood is...heb jij de perfecte vaccin hiervoor ? 8) 8)
Wel een meer bepaalde datum of periode zou nuttiger zijn hoor.

Alleen vaccins zoals drugs kunnen iemands mening beïnvloeden en dat is verboden bij wet dus niet echt een optie.
Als het Vlaams Blok zo een kanker is, waarom zijn er dan eigenlijk zo een pak kiezers die erop stemmen? Manipuleert het de media of zo?
Eigenlijk zie ik ze alleen de laatste maanden zo af en toe eens op TV.
Oud 20 mei 2004, 22:12   #39
danielsjohan
Partijlid

danielsjohan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda

Alleen vaccins zoals drugs kunnen iemands mening beïnvloeden en dat is verboden bij wet dus niet echt een optie.
Als het Vlaams Blok zo een kanker is, waarom zijn er dan eigenlijk zo een pak kiezers die erop stemmen? Manipuleert het de media of zo?
Aangezien de meeste Blok-kiezers een 'proteststem' uitbrengen (hoewel het stemmen op zo'n grote partij nauwelijks als proteststem kan worden opgevat), lijkt het aantal kiezers voor deze partij mij eerder een meetinstrument voor het ongenoegen in Vlaanderen.
Als het Vlaams Blok aan de macht zou komen, zijn ze volgens mij binnen de paar maanden bijna al hun aanhang kwijt: besturen betekent compromissen sluiten, toegevingen boen,... En dat zie ik Dewinter nog niet zo snel doen . Het is voor hem zelfs al onmogelijk om het 70-puntenplan af te zweren .

>>CSD-blog 2007 en CSD-blog 2008
danielsjohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 22:19   #40
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door danielsjohan
Citaat:

Aangezien de meeste Blok-kiezers een 'proteststem' uitbrengen (hoewel het stemmen op zo'n grote partij nauwelijks als proteststem kan worden opgevat), lijkt het aantal kiezers voor deze partij mij eerder een meetinstrument voor het ongenoegen in Vlaanderen.
Als het Vlaams Blok aan de macht zou komen, zijn ze volgens mij binnen de paar maanden bijna al hun aanhang kwijt: besturen betekent compromissen sluiten, toegevingen boen,... En dat zie ik Dewinter nog niet zo snel doen . Het is voor hem zelfs al onmogelijk om het 70-puntenplan af te zweren .
Maar dat aan de macht komen, kan dat een risico inhouden, kunnen ze, indien ze werkelijk zo slechte bedoelingen hebben (op menselijk vlak), de gemeenschap in de tijdspanne dat ze, ik neem aan, "mee" in het beleid zitten veel schade berokkenen? Of zou er zoiets voorvallen zoals de regering die valt en nieuwe verkiezingen, die dan eventueel orde op zaken stellen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be