Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: Wat wordt het resultaat van Di Rupo?
borelnootjes, met een paar kleine visjes 18 29,03%
een grote staatshervorming 10 16,13%
een federale regering is niet meer mogelijk 18 29,03%
nieuwe verkiezingen. 16 25,81%
Aantal stemmers: 62. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 14 augustus 2010, 14:51   #21
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
1) De splitsing van BHV zal daar uiteraard in opgenomen worden
2) Buitenlandse zaken splitsen is niet aan de orde. Je kan ook niet alles tegelijkertijd binnenhalen. We hebben hier geen meerderheidssysteem.
Goed dat je me erop wijst.

We willen een democratische meerderheidssysteem. We willen democratie!

En je denkt werkelijk dat de Walen BHV gaan splitsen? In geen duizend jaar!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 14 augustus 2010 om 14:52.
Xenophon is offline  
Oud 14 augustus 2010, 14:52   #22
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Elio Di Rupo, BWarrior en nu ook Robinus: het smaakt zalig dat de Belgicisten zich nu staan te verdringen om "een grote staatshervorming" door te voeren. Daar gaan we van genieten, heren. En vervolgens maken we het werk af.
Ik dacht al dat je zou denken: als de vos de passie preekt ...
BWarrior is offline  
Oud 14 augustus 2010, 14:52   #23
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben het oneens met uw terminologie in die zin dat er van de Vlaamse partijen aan de onderhandelingstafel geen B-partijen zitten. Er worden geen herfederaliseringen gevraagd.
Ik kan er niet aan doen dat de B-partijen in Vlaanderen tegenwoordig geen zin meer hebben om offensief op te treden maar enkel uitzijn op pappen en nathouden.
Oud 14 augustus 2010, 14:53   #24
BWarrior

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Goed dat je me erop wijst.

We willen een democratische meerderheidssysteem. We willen democratie!

En je denkt werkelijk dat de Walen BHV gaan splitsen? In geen duizend jaar!

1) Volgens u is Nederland met zijn proportioneel systeem dus ook geen democratie?
2) Volgens sommige bronnen is er zelfs al een principe-akkoord tussen N-VA en PS omtrent die splitsing
BWarrior is offline  
Oud 14 augustus 2010, 14:54   #25
BWarrior

Standaard

Citaat:
Ik kan er niet aan doen dat de B-partijen in Vlaanderen tegenwoordig geen zin meer hebben om offensief op te treden maar enkel uitzijn op pappen en nathouden.
Dat maakt het nog geen B-partijen. Daarmee zijn ze gematigde(re) Vlaamsgezinde partijen.
BWarrior is offline  
Oud 14 augustus 2010, 14:54   #26
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik dacht al dat je zou denken: als de vos de passie preekt ...
Nee hoor, ik geloof je. Eerder was B-Plus al voorstander van federalisme. Het verwondert me niets dat de B-gezinden nu ook het confederalisme omarmen. Je gelooft me waarschijnlijk wel als ik zeg dat ik daar geen problemen mee heb?
Oud 14 augustus 2010, 14:55   #27
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat maakt het nog geen B-partijen. Daarmee zijn ze gematigde(re) Vlaamsgezinde partijen.
Ze willen de Belgische status-quo behouden, en dus de blokkage die ons aan het vernietigen is. Dat is imho geen V-houding.
Oud 14 augustus 2010, 14:59   #28
BWarrior

Standaard

Citaat:
Ze willen de Belgische status-quo behouden, en dus de blokkage die ons aan het vernietigen is. Dat is imho geen V-houding.
Hoe bedoelt u? SP.A is bijvoorbeeld voorstander van een regionalisering van de arbeidsmarkt en heeft in 2008 het Octopus-I akkoord goedgekeurd, waarin mobiliteit, de huur- en pachtwet, de vestigingswet... gesplitst werden, de partij heeft in de Kamercommissie mede de splitsing van BHV gestemd en heeft zich niet verzet tegen een splitsing van de kinderbijslag, noch tegen meer fiscale autonomie. Dat is toch geen "status quo"?
BWarrior is offline  
Oud 14 augustus 2010, 15:00   #29
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1) Volgens u is Nederland met zijn proportioneel systeem dus ook geen democratie?
2) Volgens sommige bronnen is er zelfs al een principe-akkoord tussen N-VA en PS omtrent die splitsing
1. Ik heb geen enkel uitstaans met Nederrland, op geen enkele wijze heb ik iets gezegd/geschreven/verwezen naar Nederland, het doet dan ook niet terzake.

2. Geloof het maar niet, als BHV gesplitst wordt is Belgie afgelopen. Wat trouwens met zoveel woorden nog niet zolang geleden door Di Rupo zelf gezegd werd. Heb je dan echt de laatste vijftig jaar helemaal niet opgelet als het over BHV ging?

Het gezichtsverlies alleen al voor de Walen en de Franstaligen, dat zou onverdraaglijk zijn, en dan hebben we het niet eens over hun greep op Brussel.
Oud 14 augustus 2010, 15:03   #30
BWarrior

Standaard

Citaat:

Geloof het maar niet, als BHV gesplitst wordt is Belgie afgelopen. Wat trouwens met zoveel woorden nog niet zolang geleden door Di Rupo zelf gezegd werd.
Hebt u daar een citaat over?
BWarrior is offline  
Oud 14 augustus 2010, 15:06   #31
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hebt u daar een citaat over?
Zoek het maar op, het was Di Rupo die zei dat als BHV gesplitst werd dat het einde van Belgie zou betekenen. Toen de journalist zei, dat dit toch democratie was, dat splitsen, zei Di Rupo dat democratie dan het einde van Belgie zou betekenen.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 14 augustus 2010 om 15:18.
Xenophon is offline  
Oud 14 augustus 2010, 15:10   #32
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe bedoelt u? SP.A is bijvoorbeeld voorstander van een regionalisering van de arbeidsmarkt en heeft in 2008 het Octopus-I akkoord goedgekeurd, waarin mobiliteit, de huur- en pachtwet, de vestigingswet... gesplitst werden, de partij heeft in de Kamercommissie mede de splitsing van BHV gestemd en heeft zich niet verzet tegen een splitsing van de kinderbijslag, noch tegen meer fiscale autonomie. Dat is toch geen "status quo"?
Het is prutsen aan de Belgische chaos om hem iets beheersbaarder te maken. Maar helemaal volgens de instructies van het Belgisch-Brusselse establishment, zie hun waanzinnig pleidooi om de kinderbijslag aan de ... gewesten te geven.

De Vlaamse B-partijen willen het Belgische staatsapparaat behouden.
Oud 14 augustus 2010, 15:16   #33
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge zijt aan fluiten in het donker, Riksken. Gij weet zo goed als iedereen dat bij eventuele verkiezingen in de volgende maanden de zgn. V-partijen (eventuele aangevuld met een splinternieuwe onafhankelijkheidspartij) fors gaan vooruit gaan en de B-partijen nog verder gemarginaliseerd gaan worden.
Ik zou er mijn centen niet op inzetten als ik u was, maar ik ben niet u natuurlijk.
Henri1 is offline  
Oud 14 augustus 2010, 15:16   #34
BWarrior

Standaard

Citaat:
Het is prutsen aan de Belgische chaos om hem iets beheersbaarder te maken. Maar helemaal volgens de instructies van het Belgisch-Brusselse establishment, zie hun waanzinnig pleidooi om de kinderbijslag aan de ... gewesten te geven.

De Vlaamse B-partijen willen het Belgische staatsapparaat behouden.
De splitsing van de arbeidsmarkt en van de kinderbijslagen is dus maar wat gemorrel in de marge?
BWarrior is offline  
Oud 14 augustus 2010, 15:28   #35
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik zou er mijn centen niet op inzetten als ik u was, maar ik ben niet u natuurlijk.
Ik ook niet, maar als ik zo rond mij kijk, naar de mensen luister en de pers lees, dan denk ik dat zal geen zoals ik schreef. En dan zitten Elio, Joëlle en Olivier volgende keer tegenover heel andere mensen dan Bart. Ik denk dat ze heimwee gaan krijgen.
Oud 14 augustus 2010, 15:29   #36
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De splitsing van de arbeidsmarkt en van de kinderbijslagen is dus maar wat gemorrel in de marge?
Het blijft in de Belgische logica zitten, niet in een logica van een potentiële vrije samenwerking tussen Vlaanderen en Wallonië.
Oud 14 augustus 2010, 18:48   #37
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Zoek het maar op, het was Di Rupo die zei dat als BHV gesplitst werd dat het einde van Belgie zou betekenen. Toen de journalist zei, dat dit toch democratie was, dat splitsen, zei Di Rupo dat democratie dan het einde van Belgie zou betekenen.
Hij bedoelde: als de Vlamingen straks BHV eenzijdig stemmen, is dat het einde van België. De Vlamingen dede dat in 2007 en Di Rupo heeft het dreigement (jammer genoeg) niet waar gemaakt...
respublica is offline  
Oud 14 augustus 2010, 19:23   #38
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Hij bedoelde: als de Vlamingen straks BHV eenzijdig stemmen, is dat het einde van België. De Vlamingen dede dat in 2007 en Di Rupo heeft het dreigement (jammer genoeg) niet waar gemaakt...
Hij bedoelde dat de Walen baas zijn in Belgie en als dat niet langer het geval moest zijn dan zou Belgie stoppen.
Oud 14 augustus 2010, 19:26   #39
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

borrelnootjes met rotte visjes
Scherven A. Mok is offline  
Oud 14 augustus 2010, 20:49   #40
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Elio Di Rupo, BWarrior en nu ook Robinus: het smaakt zalig dat de Belgicisten zich nu staan te verdringen om "een grote staatshervorming" door te voeren. Daar gaan we van genieten, heren. En vervolgens maken we het werk af.
Beste E. Gidius

Ik schreef wat ik denk dat zal gebeuren, niet wat ik wens dat er zal gebeuren.

Als er een akkoord bereikt kan worden over het splitsen van delen van de sociale zekerheid, op een meningsverschil over de deelstaten gemeenschappen of gewesten na, dan lijkt het me dat er gedurende de komende vier jaar heel veel gesplitst gaat worden.

Sociale zekerheid zie ik om meerdere redenen niet graag gesplitst worden, maar ik kan niets doen om het tegen te houden. Zelfs stemmen mocht ik niet. De 18-plusocratie heeft beslist dat ik mee moet gaan in de tegengestelde richting aan die dat ik bewandelen wil. Eén sociale zekerheid voor alle mensen is helaas uitgesloten voor de huidige regeerperiode.
Robinus V is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be